Zuchy Niebieskie
Nauczyciel prowadzący: Paulina Górska, Ilona Kocińska
Kwiecień
31.03 – 04.04 – Książka moim przyjacielem
- „Magia książki” – słuchanie wiersza M. Berowskiej, wycieczka do księgarni.
- „Piosenka o czytaniu książek” – słuchanie piosenki. „Ja i książka” – rysowanie, wycinanie.
- „Moja książka” – opowiadanie dzieci na podstawie książki. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
- „Piosenka o czytaniu książek” – nauka piosenki. „Moja książka” – wycinanie, rysowanie.
- „Ciężarówki – budowanie na podstawie przykładu, budowanie według szczegółowego schematu. Budowanie w celu spełnienia danych kryteriów”. Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 43. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
Zestaw ćwiczeń porannych z elementami aerobiku
Zabawa ruchowo bieżna „Do biblioteki”
Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Omiń książkę”
07.04 – 11.04 – Baśniowy świat
- „Książki sprzed lat” – rozmowa na podstawie opowiadania, zagadki. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
- „Baśniowi przyjaciele” – zabawa rytmiczno- ruchowa do piosenki, malowanie farbami.
- „Baśnie” – oglądanie filmu edukacyjnego, programowanie Bee-bota. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
- „Uśmiechnięte buzie” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.
- „Całość, część i niewiadoma: myślenie o problemach pośrednich”. Klucz do uczenia się. Matematyka 2, s. 68. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
Zestaw ćwiczeń porannych w wykorzystaniem chusty animacyjnej
Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Bieg z książką”
Zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Na sygnał”
14.04 – 18.04 – Wielkanoc tuż tuż
- „Gipsowe pisanki” – rozmowa na podstawie opowiadania A. Widzowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
- „Koszyczek dobrych życzeń” – osłuchanie z piosenką. „Kurczaczek wielkanocny” – wycinanie, przyklejanie.
- „Rzeżucha” – rozmowa połączona z działaniem. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
- „Koszyczek dobrych życzeń” – nauka piosenki. „Kartka wielkanocna” – wydzieranka.
- „Detektywi schematów – która ciężarówka? Dobieranie schematu odpowiadającego konstrukcji trójwymiarowej”. Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 44. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
Zestaw ćwiczeń porannych z wykorzystaniem chusty animacyjnej
Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Jajko na łyżce”
Zabawa ruchowo – naśladowcza „Zając na łące”
21.04 – 02.05 – Wiem wszystko o Polsce
- 21. 04 – Poniedziałek wielkanocny – dzień wolny od zajęć edukacyjnych
- „Syriusz – maskotka unijna” – rozmowa na podstawie wiersza oraz puzzli. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
- „Barwy świata” – koncert Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej. „Polska to mój dom” – wyklejanie.
- „Polska – moja ojczyzna” – słuchanie piosenki. „Od morza do gór” – malowanie pastelami.
- „Ukryj myszkę”. Klucz do uczenia się. Matwmatyka sensoryczna 1. Gąsienice, s. 1. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
- „Polska” – rozmowa na podstawie mapy, projektowanie drogi ozobota. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
- „Polska – moja ojczyzna” – nauka piosenki. „Flaga biało – czerwona” – stemplowanie, wycinanie, przyklejanie.
- „Majowe święta” – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
- 1 maja – Święto Pracy – dzień wolny od zajęć dydaktycznych
- 2 maja – dzień wolny od zajęć dydaktycznych
Zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej
Zabawa ruchowa z elementem skoku „Hop do góry”
Zabawa ruchowa bieżna „Orły”
„Podróż do Literkowa”
Dzieci będą:
- poznawać litery: P, p, Z, z, U, u, C, c
- uczestniczyć w zabawach słowotwórczych,
- dokonywać analizy i syntezy głoskowej,
- liczyć słowa w zdaniach,
- wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne,
- rozpoznawać poznane litery wśród innych,
- układać imiona z ruchomego alfabetu,
- kreślić kształty literopodobne,
- wyszukiwać przedmioty na daną głoskę,
- globalnie czytać wyrazy związane z tematyką kompleksową.
„Podróż do Cyferkowa”
Dzieci będą:
- poznawać liczbę 10,
- rozwiązywanie działań na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
- utrwalać rozpoznawanie cyfr,
- doskonalić liczenie,
- liczyć w dostępnym dla siebie zakresie, poszerzać ten zakres,
- rozpoznawać figury geometryczne w otoczeniu,
- kodować i odkodowywać ukryte obrazki,
- utrwalać liczebniki porządkowe.
Realizacja programu „Przyjaciele Zippiego”
Część IV: Rozwiązywanie konfliktów
spotkanie 3 – Rozwiązywanie problemów
spotkanie 4 – Pomaganie innym w rozwiązywaniu konfliktów
Część V: Pożegnanie
spotkanie 1 – Zmiany i straty są częścią życia
ZADANIA DALTOŃSKIE:
- Zapytaj rodziców, jaka była ich ulubiona książka w dzieciństwie. Opowiedz o niej. (Jestem ciekawy świata)
- Stwórz zakładkę do książki. Ozdób ją. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Doprowadź bajkową postać do celu. Poruszaj się zgodnie z kolejnością cyfr. (Bawię się matematyką)
- Ułóż sylaby tworząc nazwy przedmiotów. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Wylosuj obrazek, stwórz krótkie opowiadanie z jego udziałem. (Zadanie dodatkowe)
- Odgadnij co to za postać. Odszukaj książki, w której ona występuje. (Jestem ciekawy świata)
- Przerysuj obrazek zgodnie z odpowiednią ilością kratek. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Ułóż brakujące elementy, tak aby stworzyć wzór. (Bawię się matematyką)
- Policz sylaby w słowie. Zaznacz odpowiednią ilość sylab. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Odczytaj tytuły baśni. Dopasuj odpowiednią postać. (Zadanie dodatkowe)
- Opowiedz jak spędzasz święta wielkanocne. (Jestem ciekawy świata)
- Wytnij i ozdób jajko wielkanocne. Wspólnie stwórzcie kosz z pisankami. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Połącz połówki wielkanocnego jajka zgodnie z odpowiednią cyfrą. (Bawię się matematyką)
- Dopasuj podpisy do odpowiedniego obrazka. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Ułóż królika zgodnie z wylosowanymi na kostce elementami. (Zadanie dodatkowe)
- Wybierz się na spacer po okolicy. Policz ile flag Polski zostało wywieszonych na budynku. (Jestem ciekawy świata)
- Stwórz flagę Polski z dostępnych materiałów w sali. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Zaznacz kropki w pętle zgodnie z ilością oczek na kostce. (Bawię się matematyką)
- Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Wytnij obrazki, ułóż sudoku. (Zadanie dodatkowe)
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ZE ŚRODOWISKIEM:
- Rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami.
- Korespondencja mailowa w celu wymiany obserwacji dzieci.
- „Kolorowy Świat Dziecka” – eksponowanie prac w przedszkolnej i internetowej galerii twórczości dziecka.
- Zbieranie materiałów przyrodniczych do kącika.
- Cotygodniowe konsultacje z rodzicami.
- „Pól godzinki dla rodzinki” – głośne czytanie przez rodziców i zaproszonych gości
- „Magia książki” – wycieczka do księgarni – 31.03
- „Bezpieczeństwo to podstawa” – Przegląd Scenek Dramowych – 10.04
- Wycieczka do biblioteki – 11.04
- „Baśniowy świat” – przedstawienie teatralne w Od Nowie – 14.04
- „Dzień Ziemi” – przedszkolne obchody – 22.04
- „Barwy świata” – koncert Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej – 23.04