Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Zuchy Niebieskie

Nauczyciel prowadzący: Paulina Górska, Ilona Kocińska

Listopad

Nasza Polska

  1. „Karolek i Narodowe Święto Niepodległości” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.
  2. „Wycieczka do stolicy” – wycieczka do Jordanek, koncert TOS. „Polska biało- czerwona” – stemplowanie.
  3. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – teatrzyk Kamishibai. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.
  4. „Polak mały” – zabawy rytmiczno- ruchowe przy piosence. „Kotylion biało- czerwony” – wycinanie, przyklejanie (praca z instrukcją).
  5. „Z każdej perspektywy graficzne przedstawianie przedmiotów w schemacie trójperspektywicznym”. Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 35. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.

Zestaw ćwiczeń porannych z elementami metod twórczych „Spacer po Polsce”.

Zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Kolor biały i czerwony”.

Zabawa ruchowa z elementami równowagi „Przejście po kamieniach”.

Urządzenia elektryczne w domu

  1. „Domowy konkurs talentów” – słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
  2. „Poznajmy nowe instrumenty” – spotkanie z muzyką etniczną. „Pralka” – wycinanie, przyklejanie – praca z instrukcją.
  3. „Domowa urządzenia” – słuchanie piosenki. „Lampka nocna” – malowanie farbami, konstruowanie.
  4. „Powtórka liczb – zabawy”. Klucz do uczenia się. Matematyka 2, s. 60. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.

Zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Sprzęty domowe”.

Zabawa z elementem skłonu „Odkurzamy pokój”.

Zdrowo i kolorowo

  1. KOLOR CZERWONY: „Truskawka” – rozmowa na podstawie wiersza D. Strzemińskiej – Więckowiak, zajęcia praktyczno- gospodarcze. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  2. KOLOR NIEBIESKI: „Piosenka o niezdrowym jedzeniu” – słuchanie piosenki. „Smerfowy koktajl” – wycinanie, przyklejanie, zajęcia praktyczno- gospodarcze.
  3. KOLOR POMARAŃCZOWY: „Krem dyniowy” – zajęcia praktyczno- gospodarcze z ekspertem. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  4. KOLOR ZIELONY: „Piosenka o niezdrowym jedzeniu” – nauka piosenki. „Szpinakowe muffinki” – zajęcia praktyczno- gospodarcze.
  5. KOLOR ŻÓŁTY: „Żółty – kolor naszych smakołyków” – zabawy matematyczne, zajęcia praktyczno- gospodarcze. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.

Zestaw ćwiczeń porannych w wykorzystaniem chusty animacyjnej.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Zrywamy owoce”.

Zabawa ruchowo- naśladowcza „Zdrowy posiłek”.

W kapryśną pogodę dobrze się bawimy

  1. ,,Misiowe zabawy” – przedszkolny turniej matematyczny z pluszowym misiem. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
  2. „Wesoła zabawa” – opracowanie Metody Dobrego Startu.
  3. „Witaj szkoło” – wycieczka do szkoły podstawowej.
  4. „Andrzejki” – spotkanie z czarownicą, lanie wosku, teatrzyk cieni.
  5. „Magiczna Kraina Świętego Mikołaja” – wycieczka do Górska, warsztaty.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.

Zestaw ćwiczeń porannych z elementami aerobiku.

Zabawa ruchowa z elementem toczenia „Podaj do kolegi”.

Zabawa ruchowa z elementem biegu i zatrzymania „Na sygnał”.

Podróż do Literkowa

Dzieci będą:

  • poznawać litery: I, i, T, t,
  • uczestniczyć w zabawach słowotwórczych,
  • dokonywać analizy i syntezy głoskowej,
  • liczyć słowa w zdaniach,
  • wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne,
  • rozpoznawać poznane litery wśród innych,
  • układać imiona z ruchomego alfabetu,
  • kreślić kształty literopodobne,
  • wyszukiwać przedmioty na daną głoskę,
  • globalnie czytać wyrazy związane z tematyką kompleksową.

Podróż do Cyferkowa

Dzieci będą:

  • poznawać cyfry 5,6,
  • utrwalać rozpoznawanie cyfr,
  • doskonalić liczenie wykonując ćwiczenia na dodawanie i odejmowanie,
  • liczyć w dostępnym dla siebie zakresie, poszerzać ten zakres,
  • rozpoznawać figury geometryczne w otoczeniu,
  • kodować i odkodowywać ukryte obrazki,
  • utrwalać liczebniki porządkowe.

Realizacja programu „Przyjaciele Zippiego”

Część II: Komunikacja

spotkanie 1 – Doskonalenie komunikacji

spotkanie 2 – Słuchanie

Zadania daltońskie:

  • Co można zdmuchnąć? Wykonaj doświadczenie (Jestem ciekawy świata)
  • Wyklej flagę Polski skrawkami papieru – wydzieranka (Mam sprawne ciało i autystyczną duszę)
  • Pokoloruj mapę Polski zgodnie z kodem (Bawię się matematyką)
  • Podziel na głoski nazwy symboli narodowych (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Pokoloruj godło według wzoru. Wytnij je (Zadanie dodatkowe)
  • Które urządzenia potrzebują prąd elektryczny? Posegreguj obrazki (Jestem ciekawy świata)
  • Pokoloruj i połącz urządzenia o tym samym zastosowaniu (Mam sprawne ciało i autystyczną duszę)
  • Pokoloruj ilustrację według legendy (Bawię się matematyką)
  • Wymień pierwszą i ostatnią głoskę sprzętów elektrycznych zamieszczonych na ilustracji (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Doprowadź urządzenie elektryczne do właściwego kontaktu (Zadanie dodatkowe)
  • Posegreguj produkty na zdrowe i niezdrowe dla naszego organizmu (Jestem ciekawy świata)
  • Ulep z plasteliny owoc lub warzywo w kolorze danego dnia tygodnia (Mam sprawne ciało i autystyczną duszę)
  • Przelicz liczbę elementów. Zaznacz odpowiednią cyfrę (Bawię się matematyką)
  • Dopasuj nazwę do pasującego obrazka (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Ułóż patyczki zgodnie ze wzorem (Zadanie dodatkowe)
  • Zapytaj rodziców, jaki zabawy wybierali w dzieciństwie w kapryśną jesienną pogodę (Jestem ciekawy świata)
  • Zatańcz z kolegą/ koleżanką do wybranego przez was utworu (Mam sprawne ciało i autystyczną duszę)
  • Zagraj z kolegą w grę planszową (Bawię się matematyką)
  • Ułóż dwa zdania z wylosowanym słowem (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Rysuj szlaczki po wzorze (Zadanie dodatkowe)

Współpraca z rodzicami i ze środowiskiem:

  • Rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami.
  • Korespondencja mailowa w celu wymiany obserwacji dzieci.
  • „Kolorowy Świat Dziecka” – eksponowanie prac w przedszkolnej i internetowej galerii twórczości dziecka.
  • Zbieranie materiałów przyrodniczych do kącika.
  • Cotygodniowe konsultacje z rodzicami.
  • Wycieczka do Jordanek, koncert TOS – 04.11
  • Udział w apelu z okazji Narodowego Święta Niepodległości – 08.11
  • Spotkanie z muzyką etniczną – 13.11
  • Teatr Magmowcy – 19.11
  • „Moje prawa i obowiązki” – odchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka – 20.11
  • „To się w głowie nie mieści – stop brzydkim słowom” – Dzień Życzliwości- przedszkolne obchody – 21.11
  • Przedszkolny turniej matematyczny z pluszowym misiem – 25.11
  • „Ćwiczysz ty, ćwiczę ja” – zorganizowanie zabaw sportowo- integracyjnych z rodzicami – 26.11
  • „Witaj szkoło” – wycieczka do szkoły podstawowej – 27.11
  • Wycieczka do Górska „Magiczna Kraina Świętego Mikołaja” – 29.11