Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Zuchy Niebieskie

Nauczyciel prowadzący: Paulina Górska, Ilona Kocińska

Kwiecień

31.03 – 04.04 – Książka moim przyjacielem

  1. „Magia książki” – słuchanie wiersza M. Berowskiej, wycieczka do księgarni.
  2. „Piosenka o czytaniu książek” – słuchanie piosenki. „Ja i książka” – rysowanie, wycinanie.
  3. „Moja książka” – opowiadanie dzieci na podstawie książki. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
  4. „Piosenka o czytaniu książek” – nauka piosenki. „Moja książka” – wycinanie, rysowanie.
  5. „Ciężarówki – budowanie na podstawie przykładu, budowanie według szczegółowego schematu. Budowanie w celu spełnienia danych kryteriów”. Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 43. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.

Zestaw ćwiczeń porannych z elementami aerobiku

Zabawa ruchowo bieżna „Do biblioteki”

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Omiń książkę”

07.04 – 11.04 – Baśniowy świat

  1. „Książki sprzed lat” – rozmowa na podstawie opowiadania, zagadki. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  2. „Baśniowi przyjaciele” – zabawa rytmiczno- ruchowa do piosenki, malowanie farbami.
  3. „Baśnie” – oglądanie filmu edukacyjnego, programowanie Bee-bota. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  4. „Uśmiechnięte buzie” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.
  5. „Całość, część i niewiadoma: myślenie o problemach pośrednich”. Klucz do uczenia się. Matematyka 2, s. 68. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.

Zestaw ćwiczeń porannych w wykorzystaniem chusty animacyjnej

Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Bieg z książką”

Zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Na sygnał”

14.04 – 18.04 – Wielkanoc tuż tuż

  1. „Gipsowe pisanki” – rozmowa na podstawie opowiadania A. Widzowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
  2. „Koszyczek dobrych życzeń” – osłuchanie z piosenką. „Kurczaczek wielkanocny” – wycinanie, przyklejanie.
  3. „Rzeżucha” – rozmowa połączona z działaniem. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
  4. „Koszyczek dobrych życzeń” – nauka piosenki. „Kartka wielkanocna” – wydzieranka.
  5. „Detektywi schematów – która ciężarówka? Dobieranie schematu odpowiadającego konstrukcji trójwymiarowej”. Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 44. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.

Zestaw ćwiczeń porannych z wykorzystaniem chusty animacyjnej

Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Jajko na łyżce”

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Zając na łące”

21.04 – 02.05 – Wiem wszystko o Polsce

  1. 21. 04 – Poniedziałek wielkanocny – dzień wolny od zajęć edukacyjnych
  2. „Syriusz – maskotka unijna” – rozmowa na podstawie wiersza oraz puzzli. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
  3. „Barwy świata” – koncert Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej. „Polska to mój dom” – wyklejanie.
  4. „Polska – moja ojczyzna” – słuchanie piosenki. „Od morza do gór” – malowanie pastelami.
  5. „Ukryj myszkę”. Klucz do uczenia się. Matwmatyka sensoryczna 1. Gąsienice, s. 1. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
  6. „Polska” – rozmowa na podstawie mapy, projektowanie drogi ozobota. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
  7. „Polska – moja ojczyzna” – nauka piosenki. „Flaga biało – czerwona” – stemplowanie, wycinanie, przyklejanie.
  8. „Majowe święta” – słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
  9. 1 maja – Święto Pracy – dzień wolny od zajęć dydaktycznych
  10. 2 maja – dzień wolny od zajęć dydaktycznych

Zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej

Zabawa ruchowa z elementem skoku „Hop do góry”

Zabawa ruchowa bieżna „Orły”

„Podróż do Literkowa”

Dzieci będą:

  • poznawać litery: P, p, Z, z, U, u, C, c
  • uczestniczyć w zabawach słowotwórczych,
  • dokonywać analizy i syntezy głoskowej,
  • liczyć słowa w zdaniach,
  • wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne,
  • rozpoznawać poznane litery wśród innych,
  • układać imiona z ruchomego alfabetu,
  • kreślić kształty literopodobne,
  • wyszukiwać przedmioty na daną głoskę,
  • globalnie czytać wyrazy związane z tematyką kompleksową.

„Podróż do Cyferkowa”

Dzieci będą:

  • poznawać liczbę 10,
  • rozwiązywanie działań na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
  • utrwalać rozpoznawanie cyfr,
  • doskonalić liczenie,
  • liczyć w dostępnym dla siebie zakresie, poszerzać ten zakres,
  • rozpoznawać figury geometryczne w otoczeniu,
  • kodować i odkodowywać ukryte obrazki,
  • utrwalać liczebniki porządkowe.

Realizacja programu „Przyjaciele Zippiego”

Część IV: Rozwiązywanie konfliktów

spotkanie 3 – Rozwiązywanie problemów

spotkanie 4 – Pomaganie innym w rozwiązywaniu konfliktów

Część V: Pożegnanie

spotkanie 1 – Zmiany i straty są częścią życia

ZADANIA DALTOŃSKIE:

  • Zapytaj rodziców, jaka była ich ulubiona książka w dzieciństwie. Opowiedz o niej. (Jestem ciekawy świata)
  • Stwórz zakładkę do książki. Ozdób ją. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Doprowadź bajkową postać do celu. Poruszaj się zgodnie z kolejnością cyfr. (Bawię się matematyką)
  • Ułóż sylaby tworząc nazwy przedmiotów. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Wylosuj obrazek, stwórz krótkie opowiadanie z jego udziałem. (Zadanie dodatkowe)
  • Odgadnij co to za postać. Odszukaj książki, w której ona występuje. (Jestem ciekawy świata)
  • Przerysuj obrazek zgodnie z odpowiednią ilością kratek. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Ułóż brakujące elementy, tak aby stworzyć wzór. (Bawię się matematyką)
  • Policz sylaby w słowie. Zaznacz odpowiednią ilość sylab. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Odczytaj tytuły baśni. Dopasuj odpowiednią postać. (Zadanie dodatkowe)
  • Opowiedz jak spędzasz święta wielkanocne. (Jestem ciekawy świata)
  • Wytnij i ozdób jajko wielkanocne. Wspólnie stwórzcie kosz z pisankami. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Połącz połówki wielkanocnego jajka zgodnie z odpowiednią cyfrą. (Bawię się matematyką)
  • Dopasuj podpisy do odpowiedniego obrazka. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Ułóż królika zgodnie z wylosowanymi na kostce elementami. (Zadanie dodatkowe)
  • Wybierz się na spacer po okolicy. Policz ile flag Polski zostało wywieszonych na budynku. (Jestem ciekawy świata)
  • Stwórz flagę Polski z dostępnych materiałów w sali. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Zaznacz kropki w pętle zgodnie z ilością oczek na kostce. (Bawię się matematyką)
  • Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Wytnij obrazki, ułóż sudoku. (Zadanie dodatkowe)

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ZE ŚRODOWISKIEM:

  • Rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami.
  • Korespondencja mailowa w celu wymiany obserwacji dzieci.
  • „Kolorowy Świat Dziecka” – eksponowanie prac w przedszkolnej i internetowej galerii twórczości dziecka.
  • Zbieranie materiałów przyrodniczych do kącika.
  • Cotygodniowe konsultacje z rodzicami.
  • „Pól godzinki dla rodzinki” – głośne czytanie przez rodziców i zaproszonych gości
  • „Magia książki” – wycieczka do księgarni – 31.03
  • „Bezpieczeństwo to podstawa” – Przegląd Scenek Dramowych – 10.04
  • Wycieczka do biblioteki – 11.04
  • „Baśniowy świat” – przedstawienie teatralne w Od Nowie – 14.04
  • „Dzień Ziemi” – przedszkolne obchody – 22.04
  • „Barwy świata” – koncert Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej – 23.04