Język angielski
Nauczyciel prowadzący: Maria Jędrzejewska
Październik
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 3 – latki
Temat miesiąca: Fruit and vegetables ( Owoce i warzywa)
Temat tygodnia: 30/09 – 04/10 Fruit and vegetables ( owoce i warzywa)
Do you like? – poznanie nazw owoców i warzyw: apple, banana, carrot, tomato
I like a banana – dialog wprowadzenie słownictwa
Do you like? zabawa słownikowa – wypowiedzi o ulubionych rzeczach oraz o jedzeniu które lubią i którego nie lubią :
I like a ( banana/ tomato…) I don’t like a ( carrot/apple)
I love vegetables. – utrwalanie nazw owoców i warzyw i doskonalenie wypowiedzi
I love green apples – dialog
Through the keyhole – zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 07 – 11/10 Food ( jedzenie)
Do you want a sandwich? Poznanie nazw produktów żywnościowych: sandwich, cheese, egg
Do you want a sandwich? – dialog wprowadzenie słownictwa
Catch the ball – zabawa z piłką pytania i odpowiedzi: Do you want (a sandwich/ an egg/…)? Do you want (cheese) on your sandwich? Yes, I do./ No, I don’t.
What do you want to eat?
Do You Want Cheese on Your Sandwich? słuchanie dialogu i odgrywanie scenki
Find something for my sandwich zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 14 – 18/10 Drinks ( napoje)
Water is yummy – poznanie i utrwalanie nazw produktów spożywczych: water, milk, juice, orange
Milk is yummy dialog
Yummy and yucky zabawa słownikowa, określanie które rzeczy są smaczne a które niesmaczne:
I don’t like milk – utrwalanie nazw produktów spożywczych, owoców i warzyw, mówienie o preferencjach
What does your friend like?zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 21 – 25/10 Toys ( zabawki)
I’ve got a car – poznanie nazw zabawek: toy, doll, teddy, car
What’s this? dialog: utrwalenie nazw kolorów
Find a toy – zabawa ruchowa
Show me your favourite toy – zabawa słownikowa
My favourite toy
I’ve got a doll – dialog i zabawa w kole z wykorzystaniem konstrukcji have got
My favourite toy is…zabawa słownikowa
Hide and seek zabawa ruchowo – spostrzeżeniowa – utrwalanie nazw zabawek
Temat tygodnia: 28/10 – 01/11 More toys ( więcej zabawek)
Is this ball small? – wprowadzenie słownictwa: ball, game, big, small
Is this ball small?dialog i zabawa z piłkami
Find a toy – zabawa ruchowa
Guess what,s in the bag – zabawa sensoryczna
I love my toys
Big and small toys – zabawa słownikowa
Piosenka: Toys – osłuchanie i zabawa ruchowa: Tidy up
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-6- latki
Temat tygodnia: 30/09 – 04/10 Fruit and vegetables ( owoce i warzywa)
4 – latki
Do you like?- nazwy owoców i warzyw: apple, banana, carrot, orange, tomato, potato
I like a banana dialog: wprowadzenie słownictwa
Draw a yellow banana rysowanie wg instrukcji
Apple tree game – zabawa ruchowa do rymowanki
Where is the tomato? – zabawa spostrzegawcza
I love vegetables – wypowiedzi o ulubionych rzeczach, o jedzeniu, które dzieci lubią i którego nie lubią
I love carrots – dialog
Touch – zabawa sensoryczna
Do you like? zabawa w określanie preferencji
6 – latki
Do you like? – nazwy owoców i warzyw: apple, banana, orange, strawberry, carrot, tomato, potato, broccoli, cucumber, watermelon, fruit, vegetables
I like a banana – dialog
Draw a yellow banana – rysowanie wg instrukcji
Fruit stop! Fruit go! – zabawa ruchowa
Through the keyhole – zabawa spostrzegawcza
I love vegetables – wypowiedzi o ulubionych rzeczach, o jedzeniu, które dzieci lubią i którego nie lubią
My favourite vegetable is carrot – dialog
Find all the fruit/ vegetables – zawody
True/False – zabawa ze zgadywaniem
Temat tygodnia: 07 – 11/10 Food ( jedzenie)
4 – latki
Do you want a sandwich? – nazwy produktów spożywczych: sandwich, cheese, egg, ham, bread
Do you want a sandwich? – dialog
Hit the word – zabawa spostrzegawcza
I want an apple and.. – zabawa słownikowa
What do you want to eat?
Who wants a sandwich? – dialog
My favourite sandwich – praca plastyczna
Board game – gra ruchowa
6 – latki
Do you want a sandwich? – nazwy produktów spożywczych: sandwich, cheese, egg, ham, bread, butter, ketchup
Do you want a sandwich? – dialog
Catch the ball – zabawa z piłką
Ant Race – wyścig
Hungry Billy – zabawa słownikowo- ruchowa
What do you want to eat? – kształtuje umiejętność mówienia o swoich preferencjach:
Lubię/ Nie lubię.
I want a sandwich – słuchanie i odgrywanie dialogu przy użyciu kukiełek
I want an apple and… – zabawa słownikowo- pamięciowa
Temat tygodnia: 14 – 18/10 Drinks ( napoje)
4 – latki
Water is yummy – nazwy napojów: water, milk, ( orange, apple, tomato) juice
Milk is yummy – dialog
Yummy and yucky – zabawa słownikowa
What’s missing – zabawa słownikowa
I don’t like milk
I don’t like milk – dialog
What does your friend like?Let’s talk – zabawy słownikowe
Words race – zabawa ruchowa
6 – latki
Water is yummy – napoje: water, milk, (orange/ apple/..) juice, tea, eat, drink
Milk is yummy – dialog, odgrywanie scenek
I like milk – Yes, it’s yummy/ I eat bread and I drink juice – zabawy słownikowe
What do you eat every day? – rysowanie i rozmowa
I don’t like milk- kształtowanie umiejętności mówienia o preferencjach
Cats love water – dialog, odgrywanie scenek
My friend likes juice but he doesn’t like apples- zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 21 – 25/10 Toys ( zabawki)
4 – latki
I’ve got a car – powtórzenie i utrwalenie nazw kolorów, poznanie nazw zabawek:
toy, doll, teddy, car, ball,
What’s this? – dialog
Tell me about your favourite toy – zabawa słownikowa
Hot or cold – zabawa ruchowa
My favourite toy – konstrukcja Have got
I’ve got a doll – dialog
Catch the ball – zabawa ruchowa
Have you got…, Spin the bottle – zabawy słownikowe
6 – latki
I’ve got a car – nazwy zabawek: toy, doll, teddy, rocket, car, ball, game, robot, skipping rope
What’s this? – dialog, odgrywanie scenek
Draw your favourite toy – praca plastyczna
I can see something red – zabawa spostrzegawcza
I’ve got a doll – dialog
Hot or cold – zabawa ruchowa
My favourite toy- utrwalenie nazw kolorów, zabawek, i konstrukcji: Have got
Have you got… gra słowna
Guess what’s in the bag -zabawa spostrzegawcza
True or false – gra logiczna
Temat tygodnia: 28/10 – 01/11 More toys ( więcej zabawek)
4 – latki
Is this ball small? – wprowadzenie słów: game, baloon, big, small, old, new
Is this ball small?- dialog
Find a toy – zabawa ruchowa
Guess what’s in the bag – zabawa sensoryczna
Big and small toys – zabawa słownikowa
I love my toys – powtórzenie materiału
True or false – zabawa słownikowa
Something about me – zabawa słownikowa
Tidy up – zabawa ruchowa
6 – latki
Is this ball small?– przymiotniki do opisywania zabawek: big/small, old/new, soft/hard
Is this ball small? – dialog, wprowadzenie słownictwa
Find a toy – zabawa ruchowa
Guess what’s in the bag – zabawa sensoryczna
Big and small toys – zabawa słownikowa
What’s missing – zabawa spostrzegawcza
I love my toys- kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów
Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Something about me – zabawa słownikowa
piosenka: I love my toys
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 5- latki
Temat tygodnia: 30/09 – 04/10 Fruit and vegetables ( owoce i warzywa)
Do you like? – nazwy owoców i warzyw: apple, banana, orange, strawberry, carrot,
tomato, potato, broccoli, fruit, vegetables
I like a banana – dialog
Draw a yellow banana – rysowanie wg instrukcji
In the blink of an eye – zabawa spostrzegawcza
Hot potato – zabawa ruchowa
I love vegetables – wypowiedzi o ulubionych rzeczach, o jedzeniu, które dzieci lubią i którego nie lubią
Do you like fruit? – dialog
Touch – zabawa sensoryczna ze zgadywaniem
Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 07 – 11/10 Food ( jedzenie)
Do you want a sandwich? – nazwy produktów spożywczych: sandwich, cheese, egg, ham, bread, butter
Do you want a sandwich?- prowadzenie dialogów w oparciu o wysłuchany przykład
Catch the ball – zabawa z piłką
Guess what’s in the bag – zgadywanie
My favourite sandwich – rysowanie
Do you want a sandwich? – mówienie o swoich preferencjach: Lubię/ Nie lubię
Who wants a sandwich? – słuchanie i odgrywanie dialogu
Hungry Billy – zabawa ruchowa
Spin the bottle – zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 14 – 18/10 Drinks ( napoje)
Water is yummy – nazwy napojów: nazwy napojów: water, milk, ( orange, apple, tomato) juice, tea
Milk is yummy – dialog
Yummy and yucky – zabawa słownikowa
I eat bread and I drink juice – zabawa słownikowa: odpowiadanie na pytanie: What do you eat/ drink every day? I eat…/ I drink…
Catch the ball – zabawa z piłką
I don’t like milk
I like milk – słuchanie i odgrywanie dialogu za pomocą kukiełek
My friend likes juice but he doesn’t like apples – zabawa słownikowa
What’s missing? – zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 21 – 25/10 Toys ( zabawki)
I’ve got a car – powtórzenie i utrwalenie nazw kolorów, poznanie nazw zabawek:
toy, doll, teddy, car, ball, game, robot
What’s this? – dialog
Find a toy – zabawa ruchowa
Hot or cold – zabawa ruchowa
Guess what’s in the bag – zabawa sensoryczna
My favourite toy – poznanie konstrukcji : Have got
I’ve got a doll – dialog
Have you got…zabawa słownikowa
Chinese whispers – zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 28/10 – 01/11 More toys ( więcej zabawek)
Is this ball small? – poznanie słów opisujących zabawki: big/small, old/new,
soft/hard
Is this ball small?- dialog
Find a toy – zabawa ruchowa
Big and small toys – zabawa słownikowa
Noughts and crosses – gra (game)
I love my toys
Charades – zabawa naśladowcza
Piosenka: We love our toys
Something about me – zabawa słownikowa
Tidy up! – zabawa ruchowa
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 6- latki
Temat tygodnia: 30/09 – 04/10 Fruit and vegetables ( owoce i warzywa)
Do you like? – nazwy owoców i warzyw: apple, banana, orange, strawberry, carrot, tomato, potato, broccoli, cucumber, watermelon, fruit, vegetables
I like a banana – dialog
Draw a yellow banana – rysowanie wg instrukcji
Fruit stop! Fruit go! – zabawa ruchowa
Through the keyhole – zabawa spostrzegawcza
I love vegetables – wypowiedzi o ulubionych rzeczach, o jedzeniu, które dzieci lubią i którego nie lubią
My favourite vegetable is carrot – dialog
Find all the fruit/ vegetables – zawody
True/False – zabawa ze zgadywaniem
Temat tygodnia: 07 – 11/10 Food ( jedzenie)
Do you want a sandwich? – nazwy produktów spożywczych: sandwich, cheese, egg, ham, bread, butter, ketchup
Do you want a sandwich? – dialog
Catch the ball – zabawa z piłką
Ant Race – wyścig
Hungry Billy – zabawa słownikowo- ruchowa
What do you want to eat? – kształtuje umiejętność mówienia o swoich preferencjach:
Lubię/ Nie lubię.
I want a sandwich – słuchanie i odgrywanie dialogu przy użyciu kukiełek
I want an apple and… – zabawa słownikowo- pamięciowa
Temat tygodnia: 14 – 18/10 Drinks ( napoje)
Water is yummy – napoje: water, milk, (orange/ apple/..) juice, tea, eat, drink
Milk is yummy – dialog, odgrywanie scenek
I like milk – Yes, it’s yummy/ I eat bread and I drink juice – zabawy słownikowe
What do you eat every day? – rysowanie i rozmowa
I don’t like milk- kształtowanie umiejętności mówienia o preferencjach
Cats love water – dialog, odgrywanie scenek
My friend likes juice but he doesn’t like apples- zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 21 – 25/10 Toys ( zabawki)
I’ve got a car – nazwy zabawek: toy, doll, teddy, rocket, car, ball, game, robot, skipping rope
What’s this? – dialog, odgrywanie scenek
Draw your favourite toy – praca plastyczna
I can see something red – zabawa spostrzegawcza
I’ve got a doll – dialog
Hot or cold – zabawa ruchowa
My favourite toy- utrwalenie nazw kolorów, zabawek, i konstrukcji: Have got
Have you got… gra słowna
Guess what’s in the bag -zabawa spostrzegawcza
True or false – gra logiczna
Temat tygodnia: 28/10 – 01/11 More toys ( więcej zabawek)
Is this ball small?– przymiotniki do opisywania zabawek: big/small, old/new, soft/hard
Is this ball small? – dialog, wprowadzenie słownictwa
Find a toy – zabawa ruchowa
Guess what’s in the bag – zabawa sensoryczna
Big and small toys – zabawa słownikowa
What’s missing – zabawa spostrzegawcza
I love my toys- kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów
Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Something about me – zabawa słownikowa
Piosenka: What’s your favourite toy?
Słowniczek 3-4 – latki
wyrazy:
- apple – jabłko
- banana – banan
- carrot – marchew
- tomato – pomidor
- sandwich – kanapka
- cheese – ser
- egg – jajko
- water – woda
- milk – mleko
- (orange/ apple/ tomato) juice – (pomarańczowy/jabłkowy/pomidorowy) sok
- toy – zabawka
- doll – lalka
- teddy – miś
- car – samochód
- ball – piłka
- big – duży/duża/duże
- small – mały/mała/ małe
- old – stary/a/e
- new – nowy/a/e
- zwroty:
- Do you like a (banana/tomato…)? – Czy lubisz banana/pomidora..) ?
- I like a (banana/tomato/…) – Lubię (banana/ pomidora/…)
- I don’t like an (apple/orange…) – Nie lubię (jabłka/pomarańczy..)
- Do you want (a sandwich/ an egg/…)? – Czy chcesz (kanapkę/jajko/…)?
- Yes, I do – Tak, chcę
- No, I don’t – Nie, nie chcę
- I’ve got ( a car/ a doll…) – mam (samochód/lalkę…)
- I haven’t got ( a car/ a doll…) – Nie mam samochodu/ lalki…)
- Is this toy ( big/ small/ old/ new/ red/….) ? Czy ta zabawka jest (duża/mała/nowa/stara)?
- Yes, it is. – Tak, jest.
- No, it isn’t. – Nie, nie jest.
Słowniczek 5 -6 – latki
wyrazy:
- apple – jabłko
- banana – banan
- strawberry – truskawka
- carrot – marchew
- tomato – pomidor
- potato – ziemniak
- broccoli – brokuł
- fruit – owoce
- vegetables – warzywa
- sandwich – kanapka
- cheese – ser
- egg – jajko
- bread – chleb
- butter – masło
- water – woda
- milk – mleko
- tea – herbata
- (orange/ apple/ tomato) juice – (pomarańczowy/jabłkowy/pomidorowy) sok
- toy – zabawka
- doll – lalka
- teddy – miś
- car – samochód
- ball – piłka
- baloon – balon
- game – gra
- robot – robot
- big – duży/duża/duże
- small – mały/mała/ małe
- old – stary/a/e
- new – nowy/a/e
- soft – miękki/a/e
- hard – twardy/a/e
zwroty:
- Do you like a (banana/tomato…)? – Czy lubisz banana/pomidora..) ?
- I like a (banana/tomato/…) – Lubię (banana/ pomidora/…)
- I don’t like an (apple/orange…) – Nie lubię (jabłka/pomarańczy..)
- Do you want (a sandwich/ an egg/…)? – Czy chcesz (kanapkę/jajko/…)?
- Yes, I do – Tak, chcę
- No, I don’t – Nie, nie chcę
- Do you want ( cheese, ham..) on your sandwich? – Czy chcesz (ser, szynkę…) na kanapkę?
- Yes, I do./ No, I don’t. Tak, chcę. / Nie, nie chcę.
- I’ve got ( a car/ a doll…) – mam (samochód/lalkę…)
- I haven’t got ( a car/ a doll…) – Nie mam samochodu/ lalki…)
- Is this toy ( big/ small/ old/ new/ red/….) ? Czy ta zabawka jest (duża/mała/nowa/stara)?
- Yes, it is. – Tak, jest.
- No, it isn’t. – Nie, nie jest.
- What do you eat/ drink every day? – Co jesz/pijesz każdego dnia?
- I eat…../I drink… – Jem…/piję….