Język angielski
Nauczyciel prowadzący: Maria Jędrzejewska
Kwiecień
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupa 3 – latki
Temat tygodnia: 03 – 07/03 Daily routine (codzienne czynności)
- Daily routine (porządek dnia)- wyrażenia związane z przebiegiem dnia:
- wake up, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed
- What do you do every day?- inscenizacja ruchowa w oparciu o wysłuchany dialog
- Flashcards fun – zabawa słownikowa
- What do you do every day? (co robisz codziennie)
- Zabawy w oparciu o piosenkę: Every Day
Temat tygodnia: 10 – 14/03 Day and night ( dzień i noc)
- In the morning I wake up (rano się budzę)
- What do you do in the morning?- słowa związane z porami dnia:
- morning, afternoon, night
- Morning, afternoon, night – zabawa słownikowa
- What do you have for breakfast? (co jesz na śniadanie)
- What do you have for breakfast?- nazwy posiłków: breakfast, dinner, supper
- My breakfast / dinner / supper – zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 17 – 21/03 Animals (zwierzęta)
- What does a cat say? (co mówi kot) – nazwy zwierząt: lion, cat, dog, mouse
- i nazwy dźwięków przez nie wydawanych: roar, meow, woof, squeak
- Cat says”meow”- zabawa dźwiękonaśladowcza
- Guess the animal ( zgadnij jakie to zwierzę)
- Guess the animal- zabawa słuchowa
- Simon says- zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 24 – 28/03 Farm animals (zwierzęta na farmie)
- Farm animals- poznanie nazw zwierząt wiejskich i odgłosów jakie wydają
- sheep, rabbit, 'baa-baa’
- I don,t know this animal – zabawa słownikowa w oparciu o dialog
- Animal noises – zabawa słuchowa
- What animal is this? (jakie to zwierzę)
- It says 'squeak’- odgadywanie zwierząt po opisie słownym jego wyglądu oraz nazwie odgłosu
- Charades – zabawa ruchowo- naśladowcza
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-latki
Temat tygodnia: 03 – 07/03 Daily routine (codzienne czynności)
- Daily routine (porządek dnia)- wyrażenia związane z przebiegiem dnia:
- wake up, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed
- What do you do every day?- inscenizacja ruchowa w oparciu o wysłuchany dialog
- Flashcards fun – zabawa słownikowa
- What do you do every day? (co robisz codziennie)
- Zabawy w oparciu o piosenkę: Every Day
Temat tygodnia: 10 – 14/03 Day and night ( dzień i noc)
- In the morning I wake up (rano się budzę)
- What do you do in the morning?- słowa związane z porami dnia:
- morning, afternoon, night
- Morning, afternoon, night – zabawa słownikowa
- What do you have for breakfast? (co jesz na śniadanie)
- What do you have for breakfast?- nazwy posiłków: breakfast, dinner, supper
- My breakfast / dinner / supper – zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 17 – 21/03 Animals (zwierzęta)
- What does a cat say? (co mówi kot) – nazwy zwierząt: lion, cat, dog, mouse
- i nazwy dźwięków przez nie wydawanych: roar, meow, woof, squeak
- Cat says”meow”- zabawa dźwiękonaśladowcza
- Guess the animal ( zgadnij jakie to zwierzę)
- Guess the animal- zabawa słuchowa
- Simon says- zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 24 – 28/03 Farm animals (zwierzęta na farmie)
- Farm animals- poznanie nazw zwierząt wiejskich i odgłosów jakie wydają
- sheep, rabbit, 'baa-baa’
- I don,t know this animal – zabawa słownikowa w oparciu o dialog
- Animal noises – zabawa słuchowa
- What animal is this? (jakie to zwierzę)
- It says 'squeak’- odgadywanie zwierząt po opisie słownym jego wyglądu oraz nazwie odgłosu
- Charades – zabawa ruchowo- naśladowcza
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-6- latki
Temat tygodnia: 03 – 07/03 Daily routine (codzienne czynności)
- Daily routine (porządek dnia) – wyrażenia związane z przebiegiem dnia:
- wake up, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, brush teeth
- What do you do every day?- inscenizacja ruchowa w oparciu o wysłuchany dialog
- Morning, afternoon and night- zabawa słownikowa
- Daily routine – zabawa ruchowa
- What do you do every day? (co robisz codziennie)
- Zabawy w oparciu o piosenkę: That’s what you do every day
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 10 – 14/03 Day and night ( dzień i noc)
- In the morning I wake up (rano się budzę)
- At seven o’clock I get up – poznanie nazw godzin
- Hours – zabawa słownikowa
- zabawy ruchowe: Catch the ball, Words race
- What do you have for breakfast? (co jesz na śniadanie) – nazwy posiłków: breakfast, dinner, supper
- What do you have for breakfast? – rozmowy o tym co dzieci jedzą na śniadanie, obiad, kolację z wykorzystaniem kart obrazkowych
- What’s the time Mr Woolf? – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 17 – 21/03 Animals (zwierzęta)
- What does a cat say? (co mówi kot) nazwy zwierząt: lion, cat, dog, mouse
- i nazwy dźwięków przez nie wydawanych: roar, meow, woof, squeak
- Cat says”meow”- zabawa dźwiękonaśladowcza
- Find – zabawa ruchowa
- Guess the animal ( zgadnij jakie to zwierzę)
- Guess the animal- zabawa słuchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
- King of animals – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 24 – 28/03 Farm animals (zwierzęta na farmie)
- Farm animals – poznanie nazw zwierząt wiejskich i odgłosów jakie wydają
- sheep, rabbit, cow, pig, horse, hen, duck 'baa-baa’, 'moo-moo’, 'oink-oink’, 'neigh
- ’cluck- cluck’, 'quack’
- Cats and dogs – zabawa ruchowa
- Memory game – zabawa spostrzegawcza
- Sleeping cat – zabawa ruchowa
- What animal is this? (jakie to zwierzę)
- I love guessing games- odgadywanie zwierząt po opisie słownym jego wyglądu oraz nazwie odgłosu
- What animal is this? – zabawa słownikowa
- Catch the ball – zabawa ruchowa
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 5- latki
Temat tygodnia: 03 – 07/03 Daily routine (codzienne czynności)
- Daily routine (porządek dnia)- wyrażenia związane z przebiegiem dnia:
- wake up, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed
- What do you do every day?- inscenizacja ruchowa w oparciu o wysłuchany dialog
- Flashcards fun – zabawa słownikowa
- What do you do every day? (co robisz codziennie)
- Zabawy w oparciu o piosenkę: Every Day
Temat tygodnia: 10 – 14/03 Day and night ( dzień i noc)
- In the morning I wake up (rano się budzę)
- What do you do in the morning?- słowa związane z porami dnia:
- morning, afternoon, night
- Morning, afternoon, night – zabawa słownikowa
- What do you have for breakfast? (co jesz na śniadanie)
- What do you have for breakfast?- nazwy posiłków: breakfast, dinner, supper
- My breakfast / dinner / supper – zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 17 – 21/03 Animals (zwierzęta)
- What does a cat say? (co mówi kot) – nazwy zwierząt: lion, cat, dog, mouse
- i nazwy dźwięków przez nie wydawanych: roar, meow, woof, squeak
- Cat says”meow”- zabawa dźwiękonaśladowcza
- Guess the animal ( zgadnij jakie to zwierzę)
- Guess the animal- zabawa słuchowa
- Simon says- zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 24 – 28/03 Farm animals (zwierzęta na farmie)
- Farm animals- poznanie nazw zwierząt wiejskich i odgłosów jakie wydają
- sheep, rabbit, 'baa-baa’
- I don,t know this animal – zabawa słownikowa w oparciu o dialog
- Animal noises – zabawa słuchowa
- What animal is this? (jakie to zwierzę)
- It says 'squeak’- odgadywanie zwierząt po opisie słownym jego wyglądu oraz nazwie odgłosu
- Charades – zabawa ruchowo- naśladowcza
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-6- latki
Temat tygodnia: 03 – 07/03 Daily routine (codzienne czynności)
- Daily routine (porządek dnia) – wyrażenia związane z przebiegiem dnia:
- wake up, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, brush teeth
- What do you do every day?- inscenizacja ruchowa w oparciu o wysłuchany dialog
- Morning, afternoon and night- zabawa słownikowa
- Daily routine – zabawa ruchowa
- What do you do every day? (co robisz codziennie)
- Zabawy w oparciu o piosenkę: That’s what you do every day
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 10 – 14/03 Day and night ( dzień i noc)
- In the morning I wake up (rano się budzę)
- At seven o’clock I get up – poznanie nazw godzin
- Hours – zabawa słownikowa
- zabawy ruchowe: Catch the ball, Words race
- What do you have for breakfast? (co jesz na śniadanie) – nazwy posiłków: breakfast, dinner, supper
- What do you have for breakfast? – rozmowy o tym co dzieci jedzą na śniadanie, obiad, kolację z wykorzystaniem kart obrazkowych
- What’s the time Mr Woolf? – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 17 – 21/03 Animals (zwierzęta)
- What does a cat say? (co mówi kot) nazwy zwierząt: lion, cat, dog, mouse
- i nazwy dźwięków przez nie wydawanych: roar, meow, woof, squeak
- Cat says”meow”- zabawa dźwiękonaśladowcza
- Find – zabawa ruchowa
- Guess the animal ( zgadnij jakie to zwierzę)
- Guess the animal- zabawa słuchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
- King of animals – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 24 – 28/03 Farm animals (zwierzęta na farmie)
- Farm animals – poznanie nazw zwierząt wiejskich i odgłosów jakie wydają
- sheep, rabbit, cow, pig, horse, hen, duck 'baa-baa’, 'moo-moo’, 'oink-oink’, 'neigh
- ’cluck- cluck’, 'quack’
- Cats and dogs – zabawa ruchowa
- Memory game – zabawa spostrzegawcza
- Sleeping cat – zabawa ruchowa
- What animal is this? (jakie to zwierzę)
- I love guessing games- odgadywanie zwierząt po opisie słownym jego wyglądu oraz nazwie odgłosu
- What animal is this? – zabawa słownikowa
- Catch the ball – zabawa ruchowa
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 6- latki
Temat tygodnia: 03 – 07/03 Daily routine (codzienne czynności)
- Daily routine (porządek dnia) – wyrażenia związane z przebiegiem dnia:
- wake up, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, brush teeth, take a bath
- What do you do every day?- inscenizacja ruchowa w oparciu o wysłuchany dialog
- Morning, afternoon and night- zabawa słownikowa
- Daily routine – zabawa ruchowa
- Through the keyhole- zabawa spostrzegawcza
- What do you do every day? (co robisz codziennie)
- Zabawy w oparciu o piosenkę: My day
- Simon says– zabawa ruchowa
- My daily routine – zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 10 – 14/03 Day and night ( dzień i noc)
- In the morning I wake up (rano się budzę)
- At seven o’clock I get up – poznanie nazw godzin
- Hours – zabawa słownikowa
- zabawy ruchowe: Catch the ball, Words race
- What’s the time, Mr Woolf?
- What do you have for breakfast? (co jesz na śniadanie)
- nazwy posiłków: breakfast, dinner, supper
- What do you do at 4 o’clock – opowiadanie o swoim dniu
- What do you have for breakfast?- rozmowa na temat posiłków i potraw
- My breakfast, dinner, supper – zabawa słownikowa z wykorzystaniem kart obrazkowych
Temat tygodnia: 17 – 21/03 Animals (zwierzęta)
- What does a cat say? (co mówi kot)
- nazwy zwierząt: lion, cat, dog, mouse
- i nazwy dźwięków przez nie wydawanych: roar, meow, woof, squeak
- Cat says”meow”- zabawa dźwiękonaśladowcza
- zabawy ruchowe: Cats and dogs, Find…, Sleeping cat
- Guess the animal ( zgadnij jakie to zwierzę)
- Guess the animal- zabawa słuchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
- Catch the ball- zabawa ruchowa
- Drawing dictation – rysowanie wg instrukcji
Temat tygodnia: 24 – 28/03 Farm animals (zwierzęta na farmie)
- Farm animals
- poznanie nazw zwierząt wiejskich i odgłosów jakie wydają
- sheep, rabbit, cow, pig, horse, hen, duck, chicken, goat 'baa-baa’, 'moo-moo’, 'oink-oink’, 'neigh’ 'cluck- cluck’, 'quack’, 'cheep-cheep’, 'maa-maa’
- I don’t know this animal – dialog
- Animal noises – zabawa słuchowa
- Lip reading – zabawa słownikowa
- What animal is this? (jakie to zwierzę)
- Guessing games- odgadywanie zwierząt po opisie słownym jego wyglądu oraz nazwie odgłosu
- What animal is this? – zabawa słownikowa
- Changed places– zabawa ruchowa
Słowniczek 3-4 – latki
wyrazy:
- wake up – obudzić się
- go to sleep – iść spać
- play with friends – bawić się z kolegami
- take a shower – brać prysznic
- get dressed – ubrać się
- brush teeth – umyć zęby
- in the morning – rano
- in the afternoon – po południu
- at night – w nocy
- breakfast – śniadanie
- dinner – obiad
- supper – kolacja
- lion – lew
- cat – kot
- dog – pies
- mouse – mysz
- sheep – owca
- rabbit – królik
- cow – krowa
- pig – świnia
- horse – koń
Słowniczek 5 -6 – latki
wyrazy:
- wake up – obudzić się
- go to sleep – iść spać
- play with friends – bawić się z kolegami
- take a shower – brać prysznic
- get dressed – ubrać się
- brush teeth – umyć zęby
- take a bath – wykąpać się
- in the morning – rano
- in the afternoon – po południu
- at night – w nocy
- breakfast – śniadanie
- dinner – obiad
- supper – kolacja
- lion – lew
- cat – kot
- dog – pies
- mouse – mysz
- sheep – owca
- rabbit – królik
- cow – krowa
- pig – świnia
- horse – koń
- hen – kura
- duck – kaczka
- goat – koza