Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Język angielski

Nauczyciel prowadzący: Maria Jędrzejewska

Październik

Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 3 – latki

Temat miesiąca: Fruit and vegetables ( Owoce i warzywa)

Temat tygodnia: 30/09 – 04/10  Fruit and vegetables ( owoce i warzywa)

Do you like? – poznanie nazw owoców i warzyw: apple, banana, carrot, tomato

I like a banana – dialog wprowadzenie słownictwa

Do you like? zabawa słownikowa – wypowiedzi o ulubionych rzeczach oraz o jedzeniu które lubią i którego nie lubią :

I like a ( banana/ tomato…)  I don’t like a ( carrot/apple)

I love vegetables. – utrwalanie nazw owoców i warzyw i doskonalenie wypowiedzi

I love green apples – dialog

Through the keyhole – zabawa spostrzegawcza

Temat tygodnia: 07 – 11/10  Food  ( jedzenie)

Do you want a sandwich? Poznanie nazw produktów żywnościowych: sandwich, cheese, egg

Do you want a sandwich? – dialog wprowadzenie słownictwa

Catch the ball  – zabawa z piłką pytania i odpowiedzi:  Do you want (a sandwich/ an egg/…)? Do you want (cheese) on your sandwich? Yes, I do./ No, I don’t.

What do you want to eat?

Do You Want Cheese on Your Sandwich? słuchanie dialogu i odgrywanie scenki

Find something for my sandwich zabawa ruchowa

Temat tygodnia: 14 – 18/10 Drinks ( napoje)

Water is yummy – poznanie i utrwalanie nazw produktów spożywczych:  water, milk, juice, orange

Milk is yummy   dialog

Yummy and yucky zabawa słownikowa, określanie które rzeczy są smaczne a które niesmaczne:

I don’t like milk – utrwalanie nazw produktów spożywczych, owoców i warzyw, mówienie o preferencjach

What does your friend like?zabawa słownikowa

 Temat tygodnia: 21 – 25/10  Toys ( zabawki)

I’ve got a car – poznanie nazw zabawek: toy, doll, teddy, car

What’s this?  dialog: utrwalenie nazw kolorów

Find a toy – zabawa ruchowa

Show me your favourite toy – zabawa słownikowa

My favourite toy

I’ve got a doll – dialog i zabawa w kole z wykorzystaniem konstrukcji have got

My favourite toy is…zabawa słownikowa

Hide and seek  zabawa ruchowo – spostrzeżeniowa – utrwalanie nazw zabawek

Temat tygodnia: 28/10 – 01/11  More toys ( więcej zabawek)

Is this ball small? – wprowadzenie słownictwa: ball, game, big, small

Is this ball small?dialog i zabawa z piłkami

Find a toy – zabawa ruchowa

Guess what,s in the bag – zabawa sensoryczna

I love my toys

Big and small toys – zabawa słownikowa

Piosenka: Toys – osłuchanie i zabawa ruchowa: Tidy up

 

Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-6- latki

Temat tygodnia: 30/09 – 04/10 Fruit and vegetables ( owoce i warzywa)

4 – latki

Do you like?- nazwy owoców i warzyw: apple, banana, carrot, orange, tomato, potato

I like a banana dialog: wprowadzenie słownictwa

Draw a yellow banana rysowanie wg instrukcji

Apple tree game – zabawa ruchowa do rymowanki

Where is the tomato? – zabawa spostrzegawcza

I love vegetables – wypowiedzi o ulubionych rzeczach, o jedzeniu, które dzieci lubią i którego nie lubią

I love carrots – dialog

Touch – zabawa sensoryczna

Do you like? zabawa w określanie preferencji

6 – latki

Do you like? – nazwy owoców i warzyw: apple, banana, orange, strawberry, carrot, tomato, potato, broccoli, cucumber, watermelon, fruit, vegetables

I like a banana – dialog

Draw a yellow banana – rysowanie wg instrukcji

Fruit stop! Fruit go! – zabawa ruchowa

Through the keyhole – zabawa spostrzegawcza

I love vegetables – wypowiedzi o ulubionych rzeczach, o jedzeniu, które dzieci lubią i którego nie lubią

My favourite vegetable is carrot – dialog

Find all the fruit/ vegetables – zawody

True/False – zabawa ze zgadywaniem

Temat tygodnia: 07 – 11/10 Food ( jedzenie)

4 – latki

Do you want a sandwich? – nazwy produktów spożywczych: sandwich, cheese, egg, ham, bread

Do you want a sandwich? – dialog

Hit the word – zabawa spostrzegawcza

I want an apple and.. – zabawa słownikowa

What do you want to eat?

Who wants a sandwich? – dialog

My favourite sandwich – praca plastyczna

Board game – gra ruchowa

6 – latki

Do you want a sandwich? – nazwy produktów spożywczych: sandwich, cheese, egg, ham, bread, butter, ketchup

Do you want a sandwich? – dialog

Catch the ball – zabawa z piłką

Ant Race – wyścig

Hungry Billy – zabawa słownikowo- ruchowa

What do you want to eat? – kształtuje umiejętność mówienia o swoich preferencjach:

Lubię/ Nie lubię.

I want a sandwich – słuchanie i odgrywanie dialogu przy użyciu kukiełek

I want an apple and… – zabawa słownikowo- pamięciowa

Temat tygodnia: 14 – 18/10 Drinks ( napoje)

4 – latki

Water is yummy – nazwy napojów: water, milk, ( orange, apple, tomato) juice

Milk is yummy – dialog

Yummy and yucky – zabawa słownikowa

What’s missing – zabawa słownikowa

I don’t like milk

I don’t like milk – dialog

What does your friend like?Let’s talk – zabawy słownikowe

Words race – zabawa ruchowa

6 – latki

Water is yummy – napoje: water, milk, (orange/ apple/..) juice, tea, eat, drink

Milk is yummy – dialog, odgrywanie scenek

I like milk – Yes, it’s yummy/ I eat bread and I drink juice – zabawy słownikowe

What do you eat every day? – rysowanie i rozmowa

I don’t like milk- kształtowanie umiejętności mówienia o preferencjach

Cats love water – dialog, odgrywanie scenek

My friend likes juice but he doesn’t like apples- zabawa słownikowa

Temat tygodnia: 21 – 25/10 Toys ( zabawki)

4 – latki

I’ve got a car – powtórzenie i utrwalenie nazw kolorów, poznanie nazw zabawek:

toy, doll, teddy, car, ball,

What’s this? – dialog

Tell me about your favourite toy – zabawa słownikowa

Hot or cold – zabawa ruchowa

My favourite toy – konstrukcja Have got

I’ve got a doll – dialog

Catch the ball – zabawa ruchowa

Have you got…, Spin the bottle – zabawy słownikowe

6 – latki

I’ve got a car – nazwy zabawek: toy, doll, teddy, rocket, car, ball, game, robot, skipping rope

What’s this? – dialog, odgrywanie scenek

Draw your favourite toy – praca plastyczna

I can see something red – zabawa spostrzegawcza

I’ve got a doll – dialog

Hot or cold – zabawa ruchowa

My favourite toy- utrwalenie nazw kolorów, zabawek, i konstrukcji: Have got

Have you got… gra słowna

Guess what’s in the bag -zabawa spostrzegawcza

True or false – gra logiczna

Temat tygodnia: 28/10 – 01/11 More toys ( więcej zabawek)

4 – latki

Is this ball small? – wprowadzenie słów: game, baloon, big, small, old, new

Is this ball small?- dialog

Find a toy – zabawa ruchowa

Guess what’s in the bag – zabawa sensoryczna

Big and small toys – zabawa słownikowa

I love my toys – powtórzenie materiału

True or false – zabawa słownikowa

Something about me – zabawa słownikowa

Tidy up – zabawa ruchowa

6 – latki

Is this ball small?– przymiotniki do opisywania zabawek: big/small, old/new, soft/hard

Is this ball small? – dialog, wprowadzenie słownictwa

Find a toy – zabawa ruchowa

Guess what’s in the bag – zabawa sensoryczna

Big and small toys – zabawa słownikowa

What’s missing – zabawa spostrzegawcza

I love my toys- kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów

Hit the word – zabawa spostrzegawcza

Something about me – zabawa słownikowa

piosenka: I love my toys

 

Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 5- latki

Temat tygodnia: 30/09 – 04/10 Fruit and vegetables ( owoce i warzywa)

Do you like? – nazwy owoców i warzyw: apple, banana, orange, strawberry, carrot,

tomato, potato, broccoli, fruit, vegetables

I like a banana – dialog

Draw a yellow banana – rysowanie wg instrukcji

In the blink of an eye – zabawa spostrzegawcza

Hot potato – zabawa ruchowa

I love vegetables – wypowiedzi o ulubionych rzeczach, o jedzeniu, które dzieci lubią i którego nie lubią

Do you like fruit? – dialog

Touch – zabawa sensoryczna ze zgadywaniem

Hit the word – zabawa spostrzegawcza

Temat tygodnia: 07 – 11/10 Food ( jedzenie)

Do you want a sandwich? – nazwy produktów spożywczych: sandwich, cheese, egg, ham, bread, butter

Do you want a sandwich?- prowadzenie dialogów w oparciu o wysłuchany przykład

Catch the ball – zabawa z piłką

Guess what’s in the bag – zgadywanie

My favourite sandwich – rysowanie

Do you want a sandwich? – mówienie o swoich preferencjach: Lubię/ Nie lubię

Who wants a sandwich? – słuchanie i odgrywanie dialogu

Hungry Billy – zabawa ruchowa

Spin the bottle – zabawa słownikowa

Temat tygodnia: 14 – 18/10 Drinks ( napoje)

Water is yummy – nazwy napojów: nazwy napojów: water, milk, ( orange, apple, tomato) juice, tea

Milk is yummy – dialog

Yummy and yucky – zabawa słownikowa

I eat bread and I drink juice – zabawa słownikowa: odpowiadanie na pytanie: What do you eat/ drink every day? I eat…/ I drink…

Catch the ball – zabawa z piłką

I don’t like milk

I like milk – słuchanie i odgrywanie dialogu za pomocą kukiełek

My friend likes juice but he doesn’t like apples – zabawa słownikowa

What’s missing? – zabawa spostrzegawcza

Temat tygodnia: 21 – 25/10 Toys ( zabawki)

I’ve got a car – powtórzenie i utrwalenie nazw kolorów, poznanie nazw zabawek:

toy, doll, teddy, car, ball, game, robot

What’s this? – dialog

Find a toy – zabawa ruchowa

Hot or cold – zabawa ruchowa

Guess what’s in the bag – zabawa sensoryczna

My favourite toy – poznanie konstrukcji : Have got

I’ve got a doll – dialog

Have you got…zabawa słownikowa

Chinese whispers – zabawa słownikowa

Temat tygodnia: 28/10 – 01/11 More toys ( więcej zabawek)

Is this ball small? – poznanie słów opisujących zabawki: big/small, old/new,

soft/hard

Is this ball small?- dialog

Find a toy – zabawa ruchowa

Big and small toys – zabawa słownikowa

Noughts and crosses – gra (game)

I love my toys

Charades – zabawa naśladowcza

Piosenka: We love our toys

Something about me – zabawa słownikowa

Tidy up! – zabawa ruchowa

 

Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 6- latki

Temat tygodnia: 30/09 – 04/10 Fruit and vegetables ( owoce i warzywa)

Do you like? – nazwy owoców i warzyw: apple, banana, orange, strawberry, carrot, tomato, potato, broccoli, cucumber, watermelon, fruit, vegetables

I like a banana – dialog

Draw a yellow banana – rysowanie wg instrukcji

Fruit stop! Fruit go! – zabawa ruchowa

Through the keyhole – zabawa spostrzegawcza

I love vegetables – wypowiedzi o ulubionych rzeczach, o jedzeniu, które dzieci lubią i którego nie lubią

My favourite vegetable is carrot – dialog

Find all the fruit/ vegetables – zawody

True/False – zabawa ze zgadywaniem

Temat tygodnia: 07 – 11/10 Food ( jedzenie)

Do you want a sandwich? – nazwy produktów spożywczych: sandwich, cheese, egg, ham, bread, butter, ketchup

Do you want a sandwich? – dialog

Catch the ball – zabawa z piłką

Ant Race – wyścig

Hungry Billy – zabawa słownikowo- ruchowa

What do you want to eat? – kształtuje umiejętność mówienia o swoich preferencjach:

Lubię/ Nie lubię.

I want a sandwich – słuchanie i odgrywanie dialogu przy użyciu kukiełek

I want an apple and… – zabawa słownikowo- pamięciowa

Temat tygodnia: 14 – 18/10 Drinks ( napoje)

Water is yummy – napoje: water, milk, (orange/ apple/..) juice, tea, eat, drink

Milk is yummy – dialog, odgrywanie scenek

I like milk – Yes, it’s yummy/ I eat bread and I drink juice – zabawy słownikowe

What do you eat every day? – rysowanie i rozmowa

I don’t like milk- kształtowanie umiejętności mówienia o preferencjach

Cats love water – dialog, odgrywanie scenek

My friend likes juice but he doesn’t like apples- zabawa słownikowa

Temat tygodnia: 21 – 25/10 Toys ( zabawki)

I’ve got a car – nazwy zabawek: toy, doll, teddy, rocket, car, ball, game, robot, skipping rope

What’s this? – dialog, odgrywanie scenek

Draw your favourite toy – praca plastyczna

I can see something red – zabawa spostrzegawcza

I’ve got a doll – dialog

Hot or cold – zabawa ruchowa

My favourite toy- utrwalenie nazw kolorów, zabawek, i konstrukcji: Have got

Have you got… gra słowna

Guess what’s in the bag -zabawa spostrzegawcza

True or false – gra logiczna

Temat tygodnia: 28/10 – 01/11 More toys ( więcej zabawek)

Is this ball small?– przymiotniki do opisywania zabawek: big/small, old/new, soft/hard

Is this ball small? – dialog, wprowadzenie słownictwa

Find a toy – zabawa ruchowa

Guess what’s in the bag – zabawa sensoryczna

Big and small toys – zabawa słownikowa

What’s missing – zabawa spostrzegawcza

I love my toys- kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów

Hit the word – zabawa spostrzegawcza

Something about me – zabawa słownikowa

Piosenka: What’s your favourite toy?

Słowniczek 3-4 – latki

wyrazy:

  • apple – jabłko
  • banana – banan
  • carrot – marchew
  • tomato – pomidor
  • sandwich – kanapka
  • cheese – ser
  • egg – jajko
  • water – woda
  • milk – mleko
  • (orange/ apple/ tomato) juice – (pomarańczowy/jabłkowy/pomidorowy) sok
  • toy – zabawka
  • doll – lalka
  • teddy – miś
  • car – samochód
  • ball – piłka
  • big – duży/duża/duże
  • small – mały/mała/ małe
  • old – stary/a/e
  • new – nowy/a/e
  • zwroty:
  • Do you like a (banana/tomato…)? – Czy lubisz banana/pomidora..) ?
  • I like a (banana/tomato/…) – Lubię (banana/ pomidora/…)
  • I don’t like an (apple/orange…) – Nie lubię (jabłka/pomarańczy..)
  • Do you want (a sandwich/ an egg/…)? – Czy chcesz (kanapkę/jajko/…)?
  • Yes, I do – Tak, chcę
  • No, I don’t – Nie, nie chcę
  • I’ve got ( a car/ a doll…) – mam (samochód/lalkę…)
  • I haven’t got ( a car/ a doll…) – Nie mam samochodu/ lalki…)
  • Is this toy ( big/ small/ old/ new/ red/….) ? Czy ta zabawka jest (duża/mała/nowa/stara)?
  • Yes, it is. – Tak, jest.
  • No, it isn’t. – Nie, nie jest.

Słowniczek 5 -6 – latki

wyrazy:

  • apple – jabłko
  • banana – banan
  • strawberry – truskawka
  • carrot – marchew
  • tomato – pomidor
  • potato – ziemniak
  • broccoli – brokuł
  • fruit – owoce
  • vegetables – warzywa
  • sandwich – kanapka
  • cheese – ser
  • egg – jajko
  • bread – chleb
  • butter – masło
  • water – woda
  • milk – mleko
  • tea – herbata
  • (orange/ apple/ tomato) juice – (pomarańczowy/jabłkowy/pomidorowy) sok
  • toy – zabawka
  • doll – lalka
  • teddy – miś
  • car – samochód
  • ball – piłka
  • baloon – balon
  • game – gra
  • robot – robot
  • big – duży/duża/duże
  • small – mały/mała/ małe
  • old – stary/a/e
  • new – nowy/a/e
  • soft – miękki/a/e
  • hard – twardy/a/e

zwroty:

  • Do you like a (banana/tomato…)? – Czy lubisz banana/pomidora..) ?
  • I like a (banana/tomato/…) – Lubię (banana/ pomidora/…)
  • I don’t like an (apple/orange…) – Nie lubię (jabłka/pomarańczy..)
  • Do you want (a sandwich/ an egg/…)? – Czy chcesz (kanapkę/jajko/…)?
  • Yes, I do – Tak, chcę
  • No, I don’t – Nie, nie chcę
  • Do you want ( cheese, ham..) on your sandwich? – Czy chcesz (ser, szynkę…) na kanapkę?
  • Yes, I do./ No, I don’t. Tak, chcę. / Nie, nie chcę.
  • I’ve got ( a car/ a doll…) – mam (samochód/lalkę…)
  • I haven’t got ( a car/ a doll…) – Nie mam samochodu/ lalki…)
  • Is this toy ( big/ small/ old/ new/ red/….) ? Czy ta zabawka jest (duża/mała/nowa/stara)?
  • Yes, it is. – Tak, jest.
  • No, it isn’t. – Nie, nie jest.
  • What do you eat/ drink every day? – Co jesz/pijesz każdego dnia?
  • I eat…../I drink… – Jem…/piję….