Język angielski
Nauczyciel prowadzący: Maria Jędrzejewska
Styczeń
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupa 3 – latki
Temat tygodnia: 02 – 10/01 My family ( Moja rodzina)
- My parents (moi rodzice) and my siblings ( moje rodzeństwo)
- Magic eye – zabawa słownikowa
- Piosenka: I love my family – śpiewanie zespołowe
- My grandparents ( dziadkowie)
- My grandma is nice – dialog z kukiełkami
- The Grandparents’ Day – nauka wierszyka na Dzień Babci i Dziadka
- Vocabulary train – zabawa słownikowo – ruchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
Temat tygodnia: 13 – 17/01 Family members (dalsi członkowie rodziny)
- The Family Tree
- Catch the ball – zabawa ruchowo-słownikowa
- Round and round the circle – zabawa ze śpiewem
- I’m smart- zabawy utrwalające słowa związane z członkami rodziny
- Family – rymowanka
- Good nighy…Wake up! – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 20 – 24/01 My friends ( moje koleżanki i koledzy)
- Happy or sad – słowa związane z emocjami: happy, sad
- I’m happy – słuchanie dialogu z wykorzystaniem lizaków z emocjami
- Show me your happy face – zabawa naśladowcza
- If you’re happy – zabawa ruchowa do piosenki
- Billy’s Birthday
- Can you count?- zabawa słownikowa
- How old are you? – zabawa ruchowa z piłką
- Billy’s Birthday – dialog, odgrywanie scenek
- Happy birthday – śpiewanie piosenki urodzinowej
Temat tygodnia: 27 – 31/01 My house ( Mój dom)
- There is … There are…
- There is … There are… – dialog wprowadzający konstrukcję There is/There are
- Are there toys in the bag? – zabawa sensoryczna
- There is a kitchen in my house – nazwy pomieszczen w domu: house, room(s), kitchen
- There is a kitchen in my house – słuchanie dialogu przy plakacie przedstawiającym dom Billy’ego
- Where is Billy? – zabawa słownikowa
- Our house– zabawa słownikowa
- Go to the bedroom – zabawa ruchowa
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-latki
Temat tygodnia: 02 – 10/01 My family ( Moja rodzina)
- My parents (moi rodzice) and my siblings ( moje rodzeństwo)
- Magic eye – zabawa słownikowa
- Piosenka: I love my family – śpiewanie zespołowe
- My grandparents ( dziadkowie)
- My grandma is nice – dialog z kukiełkami
- The Grandparents’ Day – nauka wierszyka na Dzień Babci i Dziadka
- Vocabulary train – zabawa słownikowo – ruchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
Temat tygodnia: 13 – 17/01 Family members (dalsi członkowie rodziny)
- The Family Tree
- Catch the ball – zabawa ruchowo-słownikowa
- Round and round the circle – zabawa ze śpiewem
- I’m smart- zabawy utrwalające słowa związane z członkami rodziny
- Family – rymowanka
- Good nighy…Wake up! – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 20 – 24/01 My friends ( moje koleżanki i koledzy)
- Happy or sad – słowa związane z emocjami: happy, sad
- I’m happy – słuchanie dialogu z wykorzystaniem lizaków z emocjami
- Show me your happy face – zabawa naśladowcza
- If you’re happy – zabawa ruchowa do piosenki
- Billy’s Birthday
- Can you count?- zabawa słownikowa
- How old are you? – zabawa ruchowa z piłką
- Billy’s Birthday – dialog, odgrywanie scenek
- Happy birthday – śpiewanie piosenki urodzinowej
Temat tygodnia: 27 – 31/01 My house ( Mój dom)
- There is … There are…
- There is … There are… – dialog wprowadzający konstrukcję There is/There are
- Are there toys in the bag? – zabawa sensoryczna
- There is a kitchen in my house – nazwy pomieszczen w domu: house, room(s), kitchen
- There is a kitchen in my house – słuchanie dialogu przy plakacie przedstawiającym dom Billy’ego
- Where is Billy? – zabawa słownikowa
- Our house– zabawa słownikowa
- Go to the bedroom – zabawa ruchowa
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-6- latki
Temat tygodnia: 02 – 10/01 My family ( Moja rodzina)
- My parents (moi rodzice) and my siblings ( moje rodzeństwo)
- Magic eye – zabawa słownikowa
- Piosenka: My family is great – śpiewanie zespołowe
- My grandparents ( dziadkowie)
- The Grandparents’ Day – nauka wierszyka na Dzień Babci i Dziadka
- Vocabulary train – zabawa ruchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
Temat tygodnia: 13 – 17/01 Family members (dalsi członkowie rodziny)
- The Family Tree
- Catch the ball – zabawa ruchowo-słownikowa
- Round and round the circle – zabawa ze śpiewem
- I’m smart- zabawy utrwalające słowa związane z członkami rodziny
- Family – rymowanka
- Speak like a grandma – zabawa naśladowcza( 6-latki)
- Good nighy…Wake up! – zabawa ruchowa
- (Drawing my family- rysowanie członków rodziny i określanie ich cech wyglądu i charakteru) 6-latki
Temat tygodnia: 20 – 24/01 My friends ( moje koleżanki i koledzy)
- Happy or sad – słowa związane z emocjami: happy, sad
- I’m happy – słuchanie dialogu z wykorzystaniem lizaków z emocjami
- Show me your happy face – zabawa naśladowcza
- (Noughts and crosses- gra planszowa) 6-latki
- If you’re happy – zabawa ruchowa do piosenki
- Billy’s Birthday
- Can you count?- zabawa słownikowa
- Billy’s Birthday – dialog, odgrywanie scenek
- Happy birthday – śpiewanie piosenki urodzinowej
Temat tygodnia: 27 – 31/01 My house ( Mój dom)
- There is … There are…
- There is … There are… – dialog wprowadzający konstrukcję There is/There are
- Are there toys in the bag? – zabawa sensoryczna
- There is a kitchen in my house – nazwy pomieszczen w domu: house, room(s), kitchen
- There is a kitchen in my house – słuchanie dialogu przy plakacie przedstawiającym dom Billy’ego
- Our house– zabawa słownikowa
- My house – praca plastyczna
- Go to the bedroom – zabawa ruchowa
- Where is Billy? – zabawa słownikowa
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 5- latki
Temat tygodnia: 02 – 10/01 My family ( Moja rodzina)
- My parents (moi rodzice) and my siblings ( moje rodzeństwo)
- Memory game – zabawa słownikowa
- Piosenka: I love my mum – śpiewanie zespołowe
- My grandparents ( dziadkowie)
- My grandma is nice – dialog z kukiełkami
- The Grandparents’ Day – nauka wierszyka na Dzień Babci i Dziadka
- Fruit salad – zabawa ruchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
Temat tygodnia: 13 – 17/01 Family members (dalsi członkowie rodziny)
- The Family Tree
- Vocabulary train – zabawa słownikowa
- The farmer’s in his house – zabawa ze śpiewem
- I’m smart- zabawy utrwalające słowa związane z członkami rodziny
- Speak like a grandma – zabawa naśladowcza
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
- Drawing my family- rysowanie członków rodziny i określanie ich cech wyglądu i charakteru
Temat tygodnia: 20 – 24/01 My friends ( moje koleżanki i koledzy)
- Happy or sad – słowa związane z emocjami: happy, sad
- I’m happy – słuchanie dialogu z wykorzystaniem lizaków z emocjami
- Who’s this – zabawa słownikowa
- Noughts and crosses- gra planszowa
- Billy’s Birthday
- Board game – gra słownikowa
- Billy’s Birthday – dialog, odgrywanie scenek
Temat tygodnia: 27 – 31/01 My house ( Mój dom)
- There is … There are…
- There is … There are… – dialog wprowadzający konstrukcję There is/There are
- How many times can you jump in three seconds?- zabawa ruchowa
- Guess how many…- zabawa słownikowa
- There is a kitchen in my house – nazwy pomieszczen w domu: house, room(s), kitchen
- There is a kitchen in my house – słuchanie dialogu przy plakacie przedstawiającym dom Billy’ego
- Everybody wearing red socks go to the living room– zabawa ruchowa
- My house – praca plastyczna
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 6- latki
Temat tygodnia: 02 – 10/01 My family ( Moja rodzina)
- My parents (moi rodzice) and my siblings ( moje rodzeństwo)
- Memory game – zabawa słownikowa
- Piosenka: I love my mum – śpiewanie zespołowe
- My grandparents ( dziadkowie)
- My grandma is nice – dialog z kukiełkami
- The Grandparents’ Day – nauka wierszyka na Dzień Babci i Dziadka
- Fruit salad – zabawa ruchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
Temat tygodnia: 13 – 17/01 Family members (dalsi członkowie rodziny)
- The Family Tree
- Vocabulary train – zabawa słownikowa
- The farmer’s in his house – zabawa ze śpiewem
- I’m smart- zabawy utrwalające słowa związane z członkami rodziny
- Speak like a grandma – zabawa naśladowcza
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
- Drawing my family- rysowanie członków rodziny i określanie ich cech wyglądu i charakteru
Temat tygodnia: 20 – 24/01 My friends ( moje koleżanki i koledzy)
- Happy or sad – słowa związane z emocjami: happy, sad
- I’m happy – słuchanie dialogu z wykorzystaniem lizaków z emocjami
- Who’s this – zabawa słownikowa
- Noughts and crosses- gra planszowa
- Billy’s Birthday
- Board game – gra słownikowa
- Billy’s Birthday – dialog, odgrywanie scenek
Temat tygodnia: 27 – 31/01 My house ( Mój dom)
- There is … There are…
- There is … There are… – dialog wprowadzający konstrukcję There is/There are
- How many times can you jump in three seconds?- zabawa ruchowa
- Guess how many…- zabawa słownikowa
- There is a kitchen in my house – nazwy pomieszczen w domu: house, room(s), kitchen
- There is a kitchen in my house – słuchanie dialogu przy plakacie przedstawiającym dom Billy’ego
- Everybody wearing red socks go to the living room– zabawa ruchowa
- My house – praca plastyczna
Słowniczek 3-4 – latki
wyrazy:
- happy – szczęśliwa/y/e
- sad – smutna/y/e
- nice – miła/y/e
- smart – mądra/y/e
- young – młody/a/e
- old – stary/a/e
- How old are you? – Ile masz lat?
- I’m four – Mam 4 lata
- There is… There are… – tam jest…tam są…
- house – dom
- room(s) – pokój (pokoje)
- kitchen – kuchnia
- bedroom – sypialnia
- bathroom – łazienka
Słowniczek 5 -6 – latki
wyrazy:
- happy – szczęśliwa/y/e
- sad – smutna/y/e
- nice – miła/y/e
- smart – mądra/y/e
- young – młody/a/e
- old – stary/a/e
- handsome – przystojny
- pretty – ładna
- How old are you? – Ile masz lat?
- I’m five – Mam 5 lat
- There is… There are… – tam jest…tam są…
- house – dom
- room(s) – pokój (pokoje)
- kitchen – kuchnia
- bedroom – sypialnia
- bathroom – łazienka
- living room – salon