Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Skrzaty

Nauczyciele prowadzący: Anna Klimek-Kwiatkowska, Aleksandra Plesiak

Październik

Jesień w lesie- przygotowania zwierząt do zimy

  1. „Mieszkańcy lasu” – rozmowa na podstawie opowiadanie B. Szuchalskiej „Kto jest najważniejszy?”. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  2. „Jesień” – malowanie farbami inspirowane utworem A. Vivaldiego. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
  3. „Jesienna zagadka” – nauka piosenki. „Grzybobranie” – zabawa dydaktyczna.
  4. „Koszyk z grzybami” – wyklejanka. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  5. „Co kryje w sobie las?” – układanie zagadek. „Jesienna zagadka”  –  zabawa rytmiczno-ruchowa.
  6. „Tak zielony jak…”- Klucz do uczenia się, Gąsienice, sesja 44. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody W. Sherborne.
  7. „Zwierzęta leśne” – wyklejanka. „Jesienna zagadka” – instrumentacja piosenki.
  8. „Nazwy zwierząt’’- zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody W. Sherborne.
  9. „Przyjaciele z Choinowego Lasu” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Barbary Szelągowskiej. „Zwierzaki-cudaki” – malowanie farbami.
  10. „Jak grubość łupiny nasion wpływa na ich kiełkowanie?’’- zabawa tematyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.

Zabawy ruchowe:

  • „Zwierzęta w lesie” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Leśna wycieczka” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Wyprawa do lasu” –  zabawa  z elementem skłonu
  • „Zbieramy orzechy” – zabawa ruchowa przy muzyce

Czyste Powietrze wokół nas – program edukacyjny

  1. „Szukamy źródeł dymu” – wycieczka po okolicy.
  2. „Jesienne zagadki” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.
  3. „Co i dlaczego dymi?” – rysowanie pastelami olejnymi. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody W. Sherborne.
  4. „Jak unikać dymu papierosowego?” – rozmowa na podstawie prezentacji multimedialnej. „Nie pal przy mnie” – wyklejanka.
  5. „Dbam o zdrowie” – nauka piosenki. „Potłuczone talerze” – Klucz do uczenia się, Gąsienice, Sesja 45.

Zabawy ruchowe:

  • „Mostek” – zabawa ruchowa z elementem równowagi
  • „Malowanie podłogi” – zabawa z elementem skłonu
  • „Wirujące listki” – zabawa ruchowa przy muzyce

Dbamy o zdrowie

  1. „Zdrowe czy niezdrowe?” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  2. „Dbam o zdrowie” – zabawa rytmiczno-ruchowa. „Dbamy o zęby ” – malowanie farbami.
  3. „Tęczowa aplikacja” – Klucz do uczenia się, Gąsienice, sesja 46. Zestaw zabaw gimnastycznych metoda zadaniową.
  4. ,,Na zdrowie” – rozmowa na podstawie wiersza Beaty Lewandowskiej. ,,Dbam o zdrowie’’- wycinanka z papieru.
  5. „Dyscypliny sportowe” – zabawa dydaktyczna. „Dbam o zdrowie” – śpiew indywidualny i grupowy piosenki.

Zabawy ruchowe:

  • „Głowa, ramiona, kolana, pięty” – zabawa integracyjna, naśladowcza
  • „W zdrowym ciele zdrowy duch” – zabawa muzyczno-ruchowa
  • „Rzeźby” – zabawa ruchowa kształtująca postawę

Klucz do uczenia się

Matematyka 1 – Gąsienice

  • „Tak zielony jak…” – sesja 44
  • „Potłuczone talerze” – sesja 45
  • „Tęczowa aplikacja” – sesja 46

Konstrukcje – Gąsienice

  • „Mebelki lalek” – sesja 5
  • „Łóżko dla dużej lalki i łóżko dla małej lalki” – sesja 6
  • „Meble dla trzech misiów” – sesja 7

W różnych porach dnia:

  • Czytanie książek przyniesionych przez dzieci, dzieci ćwiczą umiejętność słuchania i koncentracji
  • „Potrzebujemy ciszy” – wdrażanie dzieci do posługiwania się głosem umiarkowanym, cichym
  • Puzzle, układanki – dzieci powinny układać obrazek z części  i wypowiedzieć się na jego temat
  • Lepienie z plasteliny: dzieci będą formować małe i duże kształty, samodzielnie projektować, rozwijać wyobraźnie i inwencję twórczą, doskonalić zdolności manualne
  • Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, zachęcanie do zjadania zdrowej żywności, aktywnego trybu życia,  przypominanie o samodzielnych próbach ubierania się i rozbierania
  • Rysowanie kredkami i pastelami na temat dowolny, doskonalenie prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego
  • Ćwiczenia oddechowe „Baloniki”
  • Ćwiczenia spostrzegawczości „Czego brakuje”

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw.