Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Skrzaty

Nauczyciele prowadzący: Anna Klimek-Kwiatkowska, Aleksandra Plesiak

Luty

Jesteśmy razem. Pomagamy sobie wzajemnie

  1. „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci” – rozmowa na podstawie wiersza J. Tuwima, Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami gimnastyki twórczej R. Labana.
  2. Klucz do uczenia się, „Czerwone i okrągłe”, Gąsienice, Sesja 59  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami gimnastyki twórczej R. Labana.
  3. „Karnawał zwierząt” – improwizacje ruchowe do muzyki C. Saint-Saens „Laurka” – wydzieranka.
  4. „Jak się czujesz gdy…” – zabawa dramowa. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami gimnastyki twórczej R. Labana
  5. „Bal w przedszkolu” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.

Zabawy ruchowe:

  • „Zimowa gimnastyka”  – zabawa ruchowa naśladowcza.
  • „Do koszyka wrzuć” – zabawa z elementem rzutu.
  • „Zabawa z kostką” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

Nasze zmysły

  1. „Płotek” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Agaty Widzowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  2. ”Znam moje ciało” – zabawa dydaktyczna. „Czuję świat” – osłuchanie z piosenką.
  3. „Lustro” – wycinanka z papieru. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  4. „Loteria kolorów i kształtów” – Klucz do uczenia się, Gąsienice, sesja 60. „Czuję świat” – zabawa ruchowa do piosenki.
  5. „Nasze zmysły” – zabawa badawcza. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.

Zabawy ruchowe:

  • „Jak cień”  – zabawa naśladowcza.
  • „Pobudka za pomocą dotyku” – zabawa ruchowa.
  • „Znam części ciała” – zabawa muzyczno-ruchowa.

 Poznaję swoje emocje.

  1. „Uczuciowy teatrzyk” – teatrzyk kukiełkowy. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Kniessów.
  2. „Łamanie lodu” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 1 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Kniessów.
  3. „Serce dla przyjaciela” – origami., „Czuję świat” – instrumentacja.
  4. „Komu dam moje serce?” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Kniessów.
  5. „W poszukiwaniu uczciwości” – programowanie z ozobotami. „Skaczące nutki”- osłuchanie z piosenką.

Zabawy ruchowe:

  • „Znaczki do pary” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Rób tak jak ja” – zabawa ruchowo–naśladowcza
  • „Hop-bęc” – zabawa z elementem biegu

Poznajemy różne zawody

  1. „Kim będę w przyszłości” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Barbary Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  2. ”Zgadnij jaki to zawód?” – zabawa dydaktyczna. „Skaczące nutki” – osłuchanie z piosenką.
  3. „Kim będę kiedy dorosnę?” – malowanie akwarelą. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  4. „Mądre pytania’’?” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 2. „Wymarzony zawód” – zabawa ruchowa do piosenki.
  5. „Zawody i ich narzędzia pracy” – zabawa tematyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.

Zabawy ruchowe:

  • „Kierowca autobusu”  – zabawa muzyczno-ruchowa.
  • „U ogrodnika w ogrodzie” – zabawa ruchowa.
  • „Piekarz” – zabawa ruchowa z elementem biegu.

Klucz do uczenia się

Matematyka 1 – Gąsienice

  • „Czerwone i okrągłe” – sesja 59
  • „Loteria kolorów i kształtów” – sesja 60

Klucz do uczenia się

Matematyka 2 – Motyle

  • „Łamanie lodu” – sesja 1
  • „Mądre pytania” – sesja 2

Konstrukcje – Gąsienice

  • „Wspinanie się i zjeżdżanie” – budowanie zjeżdżalni zgodnie z przykładem i trójwymiarowym „modelem ducha” – sesja 21
  • „ Kładka nad rzeką?” – budowanie kładki zgodnie z przykładem – sesja 22
  • „Ponad i pod” – budowanie mostu transportowego zgodnie z podanymi kryteriami. dróżek o różnych szerokościach – sesja 23
  • „Mosty na wyspę” – Budowanie zgodnie z indywidualnym projektem – sesja 24

W różnych porach dnia:

  • Czytanie książek przyniesionych przez dzieci, dzieci ćwiczą umiejętność słuchania i koncentracji.
  • „Potrzebujemy ciszy” – wdrażanie dzieci do posługiwania się głosem umiarkowanym, cichym.
  • Puzzle, układanki – dzieci powinny układać obrazek z części  i wypowiedzieć się na jego temat.
  • Lepienie z plasteliny: dzieci będą formować małe i duże kształty, samodzielnie projektować, rozwijać wyobraźnie i inwencję twórczą, doskonalić zdolności manualne.
  • Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, zachęcanie do zjadania zdrowej żywności, aktywnego trybu życia,  przypominanie o samodzielnych próbach ubierania się i rozbierania.
  • Rysowanie kredkami i pastelami na temat dowolny, doskonalenie prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego.
  • Ćwiczenia oddechowe „Baloniki”
  • Ćwiczenia spostrzegawczości „Czego brakuje”

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • Zebranie z rodzicami
  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.