Skrzaty
Nauczyciele prowadzący: Anna Klimek-Kwiatkowska, Aleksandra Plesiak
Luty
Jesteśmy razem. Pomagamy sobie wzajemnie
- „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci” – rozmowa na podstawie wiersza J. Tuwima, Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami gimnastyki twórczej R. Labana.
- Klucz do uczenia się, „Czerwone i okrągłe”, Gąsienice, Sesja 59 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami gimnastyki twórczej R. Labana.
- „Karnawał zwierząt” – improwizacje ruchowe do muzyki C. Saint-Saens „Laurka” – wydzieranka.
- „Jak się czujesz gdy…” – zabawa dramowa. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami gimnastyki twórczej R. Labana
- „Bal w przedszkolu” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.
Zabawy ruchowe:
- „Zimowa gimnastyka” – zabawa ruchowa naśladowcza.
- „Do koszyka wrzuć” – zabawa z elementem rzutu.
- „Zabawa z kostką” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Nasze zmysły
- „Płotek” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Agaty Widzowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- ”Znam moje ciało” – zabawa dydaktyczna. „Czuję świat” – osłuchanie z piosenką.
- „Lustro” – wycinanka z papieru. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- „Loteria kolorów i kształtów” – Klucz do uczenia się, Gąsienice, sesja 60. „Czuję świat” – zabawa ruchowa do piosenki.
- „Nasze zmysły” – zabawa badawcza. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
Zabawy ruchowe:
- „Jak cień” – zabawa naśladowcza.
- „Pobudka za pomocą dotyku” – zabawa ruchowa.
- „Znam części ciała” – zabawa muzyczno-ruchowa.
Poznaję swoje emocje.
- „Uczuciowy teatrzyk” – teatrzyk kukiełkowy. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Kniessów.
- „Łamanie lodu” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 1 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Kniessów.
- „Serce dla przyjaciela” – origami., „Czuję świat” – instrumentacja.
- „Komu dam moje serce?” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Kniessów.
- „W poszukiwaniu uczciwości” – programowanie z ozobotami. „Skaczące nutki”- osłuchanie z piosenką.
Zabawy ruchowe:
- „Znaczki do pary” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- „Rób tak jak ja” – zabawa ruchowo–naśladowcza
- „Hop-bęc” – zabawa z elementem biegu
Poznajemy różne zawody
- „Kim będę w przyszłości” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Barbary Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- ”Zgadnij jaki to zawód?” – zabawa dydaktyczna. „Skaczące nutki” – osłuchanie z piosenką.
- „Kim będę kiedy dorosnę?” – malowanie akwarelą. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- „Mądre pytania’’?” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 2. „Wymarzony zawód” – zabawa ruchowa do piosenki.
- „Zawody i ich narzędzia pracy” – zabawa tematyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
Zabawy ruchowe:
- „Kierowca autobusu” – zabawa muzyczno-ruchowa.
- „U ogrodnika w ogrodzie” – zabawa ruchowa.
- „Piekarz” – zabawa ruchowa z elementem biegu.
Klucz do uczenia się
Matematyka 1 – Gąsienice
- „Czerwone i okrągłe” – sesja 59
- „Loteria kolorów i kształtów” – sesja 60
Klucz do uczenia się
Matematyka 2 – Motyle
- „Łamanie lodu” – sesja 1
- „Mądre pytania” – sesja 2
Konstrukcje – Gąsienice
- „Wspinanie się i zjeżdżanie” – budowanie zjeżdżalni zgodnie z przykładem i trójwymiarowym „modelem ducha” – sesja 21
- „ Kładka nad rzeką?” – budowanie kładki zgodnie z przykładem – sesja 22
- „Ponad i pod” – budowanie mostu transportowego zgodnie z podanymi kryteriami. dróżek o różnych szerokościach – sesja 23
- „Mosty na wyspę” – Budowanie zgodnie z indywidualnym projektem – sesja 24
W różnych porach dnia:
- Czytanie książek przyniesionych przez dzieci, dzieci ćwiczą umiejętność słuchania i koncentracji.
- „Potrzebujemy ciszy” – wdrażanie dzieci do posługiwania się głosem umiarkowanym, cichym.
- Puzzle, układanki – dzieci powinny układać obrazek z części i wypowiedzieć się na jego temat.
- Lepienie z plasteliny: dzieci będą formować małe i duże kształty, samodzielnie projektować, rozwijać wyobraźnie i inwencję twórczą, doskonalić zdolności manualne.
- Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, zachęcanie do zjadania zdrowej żywności, aktywnego trybu życia, przypominanie o samodzielnych próbach ubierania się i rozbierania.
- Rysowanie kredkami i pastelami na temat dowolny, doskonalenie prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego.
- Ćwiczenia oddechowe „Baloniki”
- Ćwiczenia spostrzegawczości „Czego brakuje”
Współpraca z rodzicami i środowiskiem:
- Zebranie z rodzicami
- Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.