Misie
Nauczyciel prowadzący: Dorota Orłowska, Małgorzata Wiese
Maj
KTO SIĘ DLA NAS CO DZIEŃ TRUDZI?
- 1 Jak Wojtek został strażakiem?,- słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
- Idzie kominiarz – wydzieranka nt. drabina; słuchanie piosenki o kominiarzu
- Szewska praca – oglądanie filmu edukacyjnego; nauka tańca kaszubskiego Szewiec
- 4.Krawcowa – oglądanie filmu Masza krawcowa ; szycie bez igły i z igłą (nauka przyszywania guzika), zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
- 5. Chodniczek liczbowy – gra dydaktyczna ( na taśmie krawieckiej 6 latki) wg E. Gruszczyk – Kolczynskiej ; „krawiecka gimnastyka” -zestaw ćwiczeń gimnastycznych (z wykorzystaniem szarf)
W różnych porach dnia
– Jaki to zawód? -zgaduj zgadula – dzieci będą rozwiązywać zagadki słowne
Zabawy ruchowe;
Komórki do wynajęcia”
Zajączki do norki – zabawa z elemen. skoku
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Zadania daltońskie
- – jesteś piekarzem- cukiernikiem – z plasteliny „upiecz” dowolne pieczywo, ciastko. Nazwij swoje „wyroby”- mam sprawne ciało i umysł – 4 – 6 latki
- – zaprojektuj swój własny but – jestem ciekawy świata 4-6 latki
- – strażackie sudoku- bawię się matematyką 6 latki
- – wstaw litery w brakujące wyrazy – np. k..t ; l..s- W Literkowie 6 latki
- – naucz się wiązać sznurowadła wg instrukcji – zadanie z gwiazdką 6 latki
MOC ŻYCZEŃ DLA MAMY I TATY
- „Moja rodzina” – rozmowa w oparciu o zdjęcia rodzinne przyniesione z domu ; zestaw zabaw ruchowych -gimnastyka twórcza R. Labana.
- My rodzinę dobrą mamy – słuchanie piosenki; Moi rodzice – kolaż, zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa -teren przedszkolny)
- „Zajączek z rozbitego lusterka” – historyjka obrazkowa w oparciu o utwór H. Bechlerowej ; instrumentacja piosenki My rodzinę dobrą mamy
- „Tatuś” – słuchanie opowiadania wg H. Pietrusiewicz ; rysowanie ilustracji do opowiadania; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
- „To dla was kochani rodzice”- uroczystość z okazji Święta mamy i taty
Zadania wg koncepcji planu daltońskiego
- – „Kwiaty dla rodziny” – umieść tak kwiaty, aby w każdym wazonie było ich po jednym. Czy każdy kwiatek jest w wazonie? Jeśli nie to co należy zrobić? ( jestem ciekawy świata) 6latki
- -Zakodowany obrazek – prezent dla mamy i taty ( bawię się matematyką) 4- 6 latki
- – wrzuć woreczek do celu – masz 5 rzutów – mam sprawne ciało i umysł 4- 6 latki
- -Ułóż zdanie z rozsypanki literowej.; To mama i tata. (W Literkowie. ) 6 latki
WIOSENNE PTASIE ŚPIEWY
1.Ptaki wiosną – oglądanie filmu przyrodniczego; zestaw ćwiczeń gimnastycznych (met. zadaniowa )
2.Czarny kos – słuchanie opowiadania H. Lazara; nauka piosenki Szumią w lesie stare drzewa;
3.Ptasie radio – słuchanie wiersza J. Tuwima ; ptak- origami ; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elem. metody R. Labana
4.Jaskółka- zaklinacz deszczu – zabawy rytmiczno –ruchowe do piosenki, lepienie z plasteliny
5.Jajka w wytłaczankach – gra dydaktyczna; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
Zadania daltońskie
- – ułóż zagadkę np. przyrodniczą dla swojego kolegi, koleżanki – jestem ciekawy świata 4-6 latki
- – zbuduj płotek z dowolnego materiału – mam sprawne ciało i umysł 4-6 latki
- – z rozsypanki literowej ułóż 3 wyrazy – W Literkowie 6 latki
- – rozwiąż działania matematyczne na dodawanie i odejmowanie. (bawię się matematyką) 6 latki
- – zadanie z gwiazdką – zaproś kolegę lub koleżankę do gry planszowej, do układania puzzli itp. 4 – 6 latki
DZIECIĘCE RADOŚCI
- 1.Dzieci świata – oglądanie filmu edukacyjnego; gimnastyka rytmiczno-twórcza z elementami metody Kniessów ( z kręglami)
- 2„Smok Josh” – słuchanie opowiadania D. Hsu , konstruowanie „smoka”; zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- 3„Jak się czujesz? czyli nasze emocje – rozmowa przy ilustracjach, zabawa ilustracyjna do piosenki Piosenka mądrych dzieci
- Wianek – opracowanie piosenki metoda Dobrego Startu – piosenka do rysowania
- Dni dla zdrowia i radości – przedszkolne obchody Dnia Dziecka .
Zadania daltońskie
- – zaznacz właściwą buźką gdzie dzieci są bezpieczne, a gdzie nie – jestem ciekawy świata – 4 – 6 latki
- – „bezpieczne” sudoku – bawię się matematyką 6 latki
- – przejdź po wąskiej dróżce ułożonej z różnych materiałów – mam sprawne ciało i umysł 4- 6 latki
- – ułóż zdanie To dom Ali. z rozsypanki literowej – W Literkowie 6 latki
- – zaprojektuj własny znaczek – logo „Jestem odpowiedzialny i mądry” – zadanie „z gwiazdką” – 6 latki
KLUCZ DO UCZENIA SIĘ- matematyka
- -sesja 36- „Zwijamy tasiemkę” – dzieci będą rozszerzać pojęcie wielkości z naciskiem na określony parametr ( długość). Wybierać krótszą tasiemkę. Wyjaśniać, ze krótszą tasiemkę można zwinąć szybciej niż tasiemkę.
- Sesja 37- Królowa geometria i królestwo figur – dzieci będą porównywać kształt przedmiotu do odpowiedniej figury geometrycznej. Rozwijać umiejętność grupowania przedmiotów wokół określonej figury geometrycznej.
Konstrukcje
- – sesja 15 – Ratujemy kaczki –dzieci będą budować ogrodzenie bez przerw odpowiednio łącząc klocki, budować zgodnie ze swoim projektem. Rozwijać myślenie wizualno – przestrzenne, kreatywność. Budować obszar o różnych kształtach.
- sesja 16- Wystarczająco wysoki i szeroki – budowanie bram i wejść – poznanie zasady budowania prostego przęsła , zasady gwarantującej stabilność konstrukcji
„Podróże do Literkowa”
Dzieci będą;
- poznawać litery; Ł ł, h H
- czytać wyrazy związane np. z tematyką kompleksową
- czytać sylaby i łączyć je ze sobą tak, aby powstał wyraz
- doskonalić analizę i syntezę słuchowo –wzrokową,
- dzielić wyrazy na sylaby,
- układać zdania z różnymi słowami,
- liczyć słowa w zdaniach,
- rozpoznawać litery wśród innych np. w gazetach, dostrzegać różnice między nimi – dzieci chętne,
- zakupy – wymienianie produktów na określoną głoskę,
- wyrabiać precyzję ruchów ręki łącząc wykropkowane miejsca, rysując po śladzie, kreśląc wzory literopodobne, szlaczki w liniaturze
- rozpoznawać odgłosy z loteryjki dźwiękowej,
„Podróże do Cyferkowa”
Dzieci będą:
- utrwalać rozpoznawanie cyfr,
- doskonalić umiejętność pisania cyfr, zgodnie z kierunkiem kreślenia.
- doskonalić liczenie wykonywać działania na dodawanie i odejmowanie, stosować znaki matematyczne
- poszerzać zakres liczenia, przekraczać próg dziesiątkowy,
- utrwalać liczebniki porządkowe,
- kodowanie
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
- -systematyczne rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami
- – przekazanie rodzicom gotowości szkolnej dziecka 6 letniego – do 30.04.2025
- – wyjazd do Szafarni – 8.05.2025 – 6 latki
- – uroczystość z okazji święta Mamy i taty – 19.05.2025.