Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Misie

Nauczyciel prowadzący: Dorota Orłowska, Małgorzata Wiese

Maj

KTO SIĘ DLA NAS CO DZIEŃ TRUDZI?

  1. 1 Jak Wojtek został strażakiem?,- słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
  2. Idzie kominiarz – wydzieranka nt. drabina; słuchanie piosenki o kominiarzu
  3. Szewska praca – oglądanie filmu edukacyjnego; nauka tańca kaszubskiego Szewiec
  4. 4.Krawcowa – oglądanie filmu Masza krawcowa ;  szycie bez igły i z igłą (nauka przyszywania guzika), zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
  5. 5. Chodniczek liczbowy – gra dydaktyczna ( na taśmie krawieckiej 6 latki) wg E. Gruszczyk – Kolczynskiej ;  „krawiecka gimnastyka” -zestaw ćwiczeń gimnastycznych (z wykorzystaniem szarf)

W różnych porach dnia

– Jaki to zawód? -zgaduj zgadula – dzieci będą rozwiązywać zagadki słowne

Zabawy ruchowe;

Komórki do wynajęcia”

Zajączki do norki – zabawa z elemen. skoku

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Zadania daltońskie

  • – jesteś piekarzem-  cukiernikiem – z plasteliny „upiecz” dowolne  pieczywo, ciastko. Nazwij swoje „wyroby”-  mam sprawne ciało i umysł – 4 – 6 latki
  • – zaprojektuj swój własny but – jestem ciekawy świata 4-6 latki
  • – strażackie sudoku-  bawię się matematyką 6 latki
  • –  wstaw litery w brakujące wyrazy  – np. k..t ; l..s- W Literkowie 6 latki
  • – naucz się wiązać sznurowadła wg instrukcji – zadanie z gwiazdką 6 latki

MOC ŻYCZEŃ  DLA MAMY I TATY

  1. „Moja rodzina” – rozmowa w oparciu o zdjęcia rodzinne przyniesione z domu ; zestaw zabaw ruchowych -gimnastyka twórcza R. Labana.
  2. My rodzinę dobrą mamy – słuchanie piosenki; Moi rodzice – kolaż, zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa -teren przedszkolny)
  3. „Zajączek z rozbitego lusterka” – historyjka obrazkowa w oparciu o utwór H. Bechlerowej ; instrumentacja piosenki My rodzinę dobrą mamy
  4. „Tatuś” – słuchanie opowiadania wg H. Pietrusiewicz ; rysowanie ilustracji do opowiadania; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
  5. „To dla was kochani rodzice”- uroczystość z okazji Święta mamy i taty

Zadania wg koncepcji planu daltońskiego

  • – „Kwiaty dla rodziny” – umieść tak kwiaty, aby w każdym wazonie było ich po jednym. Czy  każdy kwiatek jest w wazonie? Jeśli nie to co należy zrobić? ( jestem ciekawy świata) 6latki
  • -Zakodowany obrazek – prezent dla mamy i taty ( bawię się matematyką) 4- 6 latki
  • – wrzuć woreczek do celu – masz 5 rzutów – mam sprawne ciało i umysł 4- 6 latki
  • -Ułóż zdanie z rozsypanki literowej.;  To mama i  tata. (W Literkowie. ) 6 latki

WIOSENNE PTASIE ŚPIEWY

1.Ptaki wiosną –  oglądanie filmu przyrodniczego; zestaw ćwiczeń gimnastycznych (met. zadaniowa )

2.Czarny kos – słuchanie opowiadania H. Lazara; nauka piosenki Szumią w lesie stare drzewa;

3.Ptasie radio – słuchanie wiersza J. Tuwima ; ptak- origami ; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elem. metody R. Labana

4.Jaskółka-  zaklinacz deszczu –   zabawy rytmiczno –ruchowe do piosenki, lepienie z plasteliny

5.Jajka w wytłaczankach – gra dydaktyczna; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)

Zadania daltońskie

  • – ułóż zagadkę np.  przyrodniczą dla swojego kolegi, koleżanki – jestem ciekawy świata 4-6 latki
  • – zbuduj płotek z dowolnego materiału – mam sprawne ciało i umysł 4-6 latki
  • –  z rozsypanki literowej ułóż 3 wyrazy – W Literkowie 6 latki
  • –  rozwiąż działania matematyczne na dodawanie i odejmowanie. (bawię się matematyką) 6 latki
  • – zadanie z gwiazdką – zaproś kolegę lub koleżankę do gry planszowej, do układania puzzli itp. 4 – 6 latki

DZIECIĘCE RADOŚCI

  1. 1.Dzieci świata  – oglądanie filmu edukacyjnego; gimnastyka rytmiczno-twórcza z elementami   metody Kniessów ( z kręglami)
  2. 2„Smok Josh” – słuchanie opowiadania D. Hsu , konstruowanie „smoka”; zestaw ćwiczeń gimnastycznych
  3. 3„Jak się czujesz? czyli nasze emocje  – rozmowa przy ilustracjach, zabawa ilustracyjna do piosenki Piosenka mądrych dzieci
  4. Wianek – opracowanie piosenki metoda Dobrego Startu – piosenka do rysowania
  5. Dni dla zdrowia i radości – przedszkolne obchody Dnia Dziecka .

Zadania daltońskie

  • – zaznacz właściwą buźką gdzie dzieci są bezpieczne, a gdzie nie – jestem ciekawy świata – 4 – 6 latki
  • – „bezpieczne” sudoku – bawię się matematyką 6 latki
  • – przejdź po wąskiej dróżce ułożonej z różnych materiałów – mam sprawne ciało i umysł 4- 6 latki
  • – ułóż zdanie To dom Ali. z rozsypanki literowej – W Literkowie 6 latki
  • – zaprojektuj własny znaczek – logo „Jestem odpowiedzialny i mądry” – zadanie „z gwiazdką” – 6 latki

KLUCZ DO UCZENIA SIĘ- matematyka

  • -sesja 36- „Zwijamy tasiemkę” –  dzieci będą  rozszerzać  pojęcie wielkości z naciskiem na określony parametr ( długość). Wybierać krótszą tasiemkę. Wyjaśniać, ze krótszą tasiemkę można zwinąć szybciej niż tasiemkę.
  • Sesja 37- Królowa geometria i królestwo  figur – dzieci będą porównywać kształt przedmiotu do odpowiedniej figury geometrycznej. Rozwijać umiejętność grupowania przedmiotów wokół określonej figury geometrycznej.

Konstrukcje

  • – sesja 15 – Ratujemy kaczki –dzieci będą budować ogrodzenie bez przerw odpowiednio łącząc klocki, budować zgodnie ze swoim projektem. Rozwijać myślenie wizualno – przestrzenne, kreatywność. Budować obszar o różnych kształtach.
  • sesja 16- Wystarczająco wysoki i szeroki –  budowanie bram i wejść – poznanie zasady budowania prostego przęsła , zasady gwarantującej stabilność konstrukcji

„Podróże do Literkowa”

Dzieci będą;

  • poznawać litery; Ł ł, h H
  • czytać wyrazy związane np. z tematyką kompleksową
  • czytać sylaby i  łączyć je ze sobą tak, aby powstał wyraz
  • doskonalić analizę i syntezę słuchowo –wzrokową,
  • dzielić wyrazy na sylaby,
  • układać zdania z różnymi słowami,
  • liczyć słowa w zdaniach,
  • rozpoznawać litery wśród innych np. w gazetach, dostrzegać różnice między nimi – dzieci chętne,
  • zakupy – wymienianie produktów na określoną głoskę,
  • wyrabiać precyzję ruchów ręki łącząc wykropkowane miejsca, rysując po śladzie, kreśląc wzory literopodobne, szlaczki w liniaturze
  • rozpoznawać odgłosy z loteryjki dźwiękowej,

„Podróże do Cyferkowa”

Dzieci będą:

  • utrwalać rozpoznawanie cyfr,
  • doskonalić umiejętność pisania cyfr, zgodnie z kierunkiem kreślenia.
  • doskonalić liczenie wykonywać działania na dodawanie i odejmowanie, stosować znaki matematyczne
  • poszerzać zakres liczenia, przekraczać próg dziesiątkowy,
  • utrwalać liczebniki porządkowe,
  • kodowanie

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI  ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

  • -systematyczne rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami
  • – przekazanie rodzicom gotowości szkolnej dziecka 6 letniego – do 30.04.2025
  • – wyjazd do Szafarni – 8.05.2025 –  6 latki
  • – uroczystość z okazji święta Mamy i taty – 19.05.2025.