Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Misie

Nauczyciel prowadzący: Dorota Orłowska, Małgorzata Wiese

Wrzesień

W PRZEDSZKOLNEJ RODZINIE JEST RADOŚNIE I MILE

  1. „ Wesoła nowina przedszkole się zaczyna”- opowiadanie nauczycielki z wykorzystaniem pacynki misia; rysowanie
  2. „ Wakacyjne wspomnienia” – rozmowa o wakacjach wywołana wierszem Najlepsze są wakacje; opowieść ruchowa „letnie przygody”
  3. Ulubione zabawy – rozmowa przy serii obrazków. Zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych ) „ wesołe zabawy”.
  4. Wesołe przedszkole –zabawa rytmiczno – ruchowa do piosenki; słońce- wydzieranka
  5. „ Wesołe przedszkolaki”- gra ściganka wg E. Kolczyńskiej. Zestaw zabaw ruchowych
  6. „ Wspólnie dbamy o zabawki”- wiersz I. Salach pt. „Porządki” ; wydzieranka moja ulubiona zabawka
  7. Tu mam rękę, tu mam nogę – zabawa dydaktyczna ( z wykorzystaniem lusterek); zabawa ilustracyjna do piosenki „Miś różowy”;
  8. Moja wizytówka czyli to lubię – wycinanie, zestaw zabaw ruchowych ( ćwiczeń ) (metoda zadaniowa)
  9. Magiczne pudełko – zagadki; zabawy rytmiczno- ruchowe do piosenki „Miś różowy”
  10. Kolorowy wiatrak – zabawa dydaktyczna (z wykorzystaniem wiatraka matematycznego); zestaw zabaw ruchowych ( ćwiczeń gimnastycznych) z piłką

Zabawy ruchowe;

  • Czyj to znaczek?- dzieci będą rozwijać umiejętność rozpoznawania swojego znaczka po opisie słownym.
  • „Kto jest przy tobie?”- dzieci będą rozpoznawać koleżankę lub kolegę po dotyku
  • „Miś do Misia” – dzieci w parach będą witać się różnymi częściami ciała. Na umówione hasło zmiana partnera.
  • „Tworzymy pary” – zabawa orientacyjno-porządkowa – dzieci będą na hasło maszerować lub biegać parami
  • „Mostek” – zabawa z wykorzystaniem met. V. Sherborne – jedno dziecko w klęku podpartym wykonuje mostek, a drugie obchodzi je na czworakach dookoła w prawą stronę, w lewą, przechodzi pod, nad..

Zadania daltońskie

6 latki

  • – Poznajemy nasza salę –dzieci będą liczyć ilość drzwi , okien, lamp, stołów w swojej nowej sali. Zaznaczać ilość określonymi symbolami w poszczególnych kratkach. (bawię się matematyką )
  • – „Znaki” – połącz ze sobą takie same znaki i symbole ( w Literkowie – przygotowanie do nauki czytania i pisania)
  • – Muszelki- ćwiczenia grafomotoryczne. (jestem ciekawy świata)
  • – Mój znaczek – zaprojektuj swój znaczek orientacyjny (mam sprawne ciało i umysł)

4 latki

  • – połącz w pary odpowiednie połowy obrazków – (jestem ciekawy świata)
  • – Mój znaczek – zaprojektuj swój znaczek orientacyjny (mam sprawne ciało i umysł)

JESTEM CZUJNY I BEZPIECZNY

  1. 1.„Co się dzieje na ulicy?”- wycieczka na skrzyżowanie ulic, zestaw zabaw ruchowych
  2. „Będę kierowcą” –zabawy rytmiczno- ruchowe do piosenki; samochód – układanie
  3. Kolorowe samochody – zabawa dydaktyczna; zestaw zabaw ruchowych „na ulicy”
  4. „ Ważne auta” – opowieść ruchowa z wykorzystaniem krążków ; – pasy – wycinanie
  5. Jedzie pociąg- opracowanie piosenki metodą dobrego startu
  6. Jestem sobie przedszkolaczek – obchody Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka

Zadania daltońskie

  • – Zabawy z wyobraźnią… uzupełnij obrazek
  • Dzieci będą; rozwijać aktywność twórczą, uzupełniać rysunek wg własnego pomysłu dorysowując brakujące elementy do naklejonych kół ( 6 latki) (mam sprawne ciało i umysł)
  • – Łączenie liniami tych samych pojazdów i kolorowanie ich ( 4 latki) (jestem ciekawy świata)
  • – łączenie linią wykropkowanych pojazdów – ćwiczenia grafomotoryczne

6 latki -w Literkowie

  • – Garaż –zbuduj z klocków garaż do wybranego auta . Nabywanie umiejętności konstruowania na określony temat – samodzielnie lub w parach. Stosowanie określeń np. za duży, za mały , taki sam (4 – 6 latki) (bawię się matematyką )
  • – projektowanie ołówkiem dziwnego pojazdu , pobudzanie dyspozycji twórczych – zadanie z gwiazdką ( dla chętnych)
  • – mój pojazd” – manipulowanie mozaiką geometryczną

ZABAWA RUCHOWA

  • – Zabawa ruchowa „Zepsute pojazdy”- z elem. metody twórczej. Dzieci będą naśladować różne pojazdy przy muzyce. Na przerwę improwizować ruchem naprawę zepsutych pojazdów.
  • – Zabawa ruchowa „ Na ulicy”- dzieci będą poruszać się swobodnie lub pod dyktando; prosto, do tyłu, do przodu, na lewo, na prawo
  • Zestaw zabaw ruchowych „ Leśne przygody”- z wykorzystaniem woreczków

JESIENNE GRZYBOBRANIE

  1. Królestwo grzybów – rozmowa przy serii obrazków; malowanie farbami grzybów
  2. Grzyby – słuchanie wiersza J. Brzechwy; zabawa ruchowo- rytmiczna do piosenki Muchomorek
  3. Dom pod grzybem – inscenizacja żywoplanowa wg utworu T. Fiutowskiej; zestaw zabaw ruchowych
  4. Muchomor – konstruowanie wg instrukcji ; opowieść ruchowa do piosenki Muchomor
  5. Grzybobranie- zabawa dydaktyczna; zestaw zabaw ruchowych

Zadania daltońskie

  • -Połącz grzybki z cieniami – jestem ciekawy świata ( 4-6 latki)
  • – ułóż grzybek z domina lub z innych klocków ( mam sprawne ciało i umysł) ( 4-6 latki)

6 latki

  • -( w Literkowie)- nazwij obrazki, narysuj tyle kresek ile słyszysz sylab, wymień pierwszą głoskę
  • – (bawię się matematyką) –narysuj tyle grzybków w koszyczku ile wskazuje cyfra

„Podróże do Literkowa” – zabawy dla 6 latków (przygotowanie do nauki czytania i pisania)

  • rozpoznawanie odgłosów z otoczenia- rozwijanie analizatora słuchowego
  • globalne czytanie wyrazów
  • wyszukiwanie przedmiotów na różne głoski np. o, a, s
  • dzielenie słów na sylaby
  • układanie zdań ze różnymi słowami,
  • liczenie słów w zdaniach,
  • odczytywanie swoich imion
  • „zakupy” – wymienianie produktów na określoną głoskę
  • ćwiczenia grafomotoryczne, wzory literopodobne

„Podróże do Cyferkowa” – zabawy dla 6 latków

  • – liczenie w dostępnym dla siebie zakresie, poszerzanie tego zakresu
  • – liczenie w różnych sytuacjach np. policz ile dzieci jest w grupie? ile jest dziewczynek? ile chłopców?
  • – rozpoznawanie, rozróżnianie kierunków; prawo-lewo-przód-tył
  • -przyporządkowywanie elementów np. nakrywanie do stołu
  • – tworzenie par, układanie sekwencji ( rytmów)
  • – rozpoznawanie figur geometrycznych w otoczeniu
  • – klasyfikowanie przedmiotów wg kolorów, przeznaczenia

REALIZACJA PROGRAMU ROZWOJU POZNAWCZEGO  KLUCZ DO UCZENIA SIĘ (Galina Dolya)

  • – Ukryj myszkę sesja 1- (matematyka sensoryczna cz. 1) – dzieci będą układać kolorowe drzwi na odpowiadające im kolorem „domki”
  • – Złap piłkę sesja 2- dzieci będą układać 3 piłki wg rozmiarów, używać określeń ; duży, średni, mały
  • – Królestwo figur – figurkowe herbatniki dla figurowych ludzików sesja 3 – dzieci będą z pomocą nauczycielki nazywać 3 figury; koło, kwadrat, trójkąt, rysować palcem w powietrzu figury.

– Konstrukcje ( zabawy z 6 latkami)

  • – Spotkanie z rodziną klocków- sesja 1 – dzieci będą przyswajać informację ze każdy klocek ma swoją specjalną nazwę. Rozpoznawać niektóre z klocków ; sześcian, prostopadłościan, graniastosłup i inne.
  • – Papużko, papużko czy umiesz to zrobić?- budowanie przez naśladowanie – sesja 3 – dzieci będą naśladować działanie osoby dorosłej, tworzyć różne budowle składające się z dwóch elementów.

ZABAWY ROZWIJAJĄCE FUNKCJE ARTYKULACYJNE U DZIECI

  • „Minki”- rozluźnianie mięsni twarzy. Ćwiczenie warg- wesołe, smutne, złe, obrażone usta
  • „Śmiejmy się”- ćwiczenia oddechowe; śmiejmy się jak pan –ho,ho,ho, jak pani- ha, ha, ha, jak dziecko-hi, hi, hi, śmiejmy się głośno- cicho
  • „Kto dalej”- wydłużanie fazy wdechowej i wydechowej. Dmuchanie na kawałki bibuły lub krepy
  • Całuski ” przesyłanie całusków” wargi wysunięte do przodu, cmokanie
  • Echo – dobitne wymawianie za nauczycielem samogłosek a, o, e, i, u,
  • -Baloniki – nabranie powietrza i zatrzymanie go w wydętych policzkach, balon pękł ? dziecko palcami uderza w policzki.
  • Motorek – parskanie wargami ? naśladowanie odgłosu motoru, traktora.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

  • -ogólne i grupowe zebranie z rodzicami
  • -„Ćwiczysz ty, ćwiczę ja – to zabawa na 102!” – zorganizowanie zabaw integracyjnych z rodzicami na terenie przedszkolnym
  • -systematyczne rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami
  • – organizowanie spotkań czytelniczych z cyklu „ Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato”

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM

  • bajka teatru Vaśka- 11.09.
  • spacer na skrzyżowanie ulic
  • wycieczka do lasu
  •  spacery po osiedlu