Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Misie

Nauczyciel prowadzący: Dorota Orłowska, Małgorzata Wiese

Styczeń

CZAS SZYBKO MIJA

  1. „Noworoczne życzenia”- rozmowa wywołana utworem E. Skarżyńskiej  ; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego V. Sherborne
  2. „ Rok” – rozmowa połączona z działaniem – redagowaniem gazetki tematycznej; nauka piosenki „U zegarmistrza gra”
  3. „ Dzień i noc”- zabawa dydaktyczna według E. Gruszczyk- Kolczyńskiej; konstruowanie zegara; zestaw ćwiczeń – zabaw gimnastycznych ( metoda zadaniowa-  po południu)
  4. „U zegarmistrza gra ” – opracowanie piosenki metodą Dobrego Startu- piosenka do rysowania
  5. Zabawa ruchowe;
  6. Zegary- dzieci będą koordynować ruch ( skłony ciałem, głową, wymachy ręką – wahadło) z wymawianymi zgłoskami ; tik- tak., ku- ku, czip- czap, dzyń – dzyń, bim- bam- bom. Ćwiczenia ortofoniczne
  7. -„ Podróż stopami”, „Przejście przez przeszkody”- dzieci będą     rozwijały zmysł dotyku przechodząc, omijając przeszkody z zawiązanymi oczami.
  8. -„Jestem płatkiem śniegu”, „ Zamieć śnieżna”. – wyczuwanie własnego ciała i przestrzeni

CWICZENIA PORANNE

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH ( metoda zadaniowa z woreczkami i krążkami)

Zadania wg koncepcji planu daltońskiego

  • „improwizacje taneczne”- zatańcz ( samemu lub w parze ) do muzyki Rytm czasu ( mam sprawne ciało i artystyczną duszę) – 4 latki i 6 latki
  • „Rytm dnia”-   narysuj co robisz w różnych porach dnia( jestem ciekawy świata) ( 6 latki )
  •  „zegar – uzupełnij  tarczę zegara cyframi i wskazówkami( bawię się matematyką) ( 6 latki )
  • w Literkowie – ułóż wyraz zegar z rozsypanki literowej ( 6 latki )
  1. BABCIA Z DZIADKIEM DZIŚ ŚWIĘTUJĄ
  2. „Super babcia, super dziadek” – rozmowa przy rodzinnych zdjęciach;  gimnastyka rytmiczna wg Kniessów)
  3. Co robi babcia, co robi dziadek? – zagadki słowne, pantomimiczne  ; zabawy taneczne w rytmie poleczki
  4. „ Pączki i faworki u babci Honorki”- inscenizacja żywo-planowa utworu T.  Fiutowskiej ; przysmak dla  babci i dziadka – lepienie z plasteliny (lub masy solnej)
  5. „Serwetka dla babci; wycinanie nożyczkami; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
  6. „ Kocham babcię i dziadka” – uroczystość z okazji Święta babci i dziadka”

Ćwiczenia poranne – dzieci będą ćwiczyć duże grupy mięśniowe, mięsnie grzbietu m.in. podczas zabawy koci grzbiet

ZABAWY RUCHOWE

Komórki do wynajęcia” – dzieci będą reagować na sygnał dźwiękowy zmieniając swoje miejsca.

Zajączki do norki – zabawa z elemen. skoku – dzieci będą ćwiczyły staw skokowy

Zadania wg koncepcji planu daltońskiego

  • Serce- zagadka rysunkowa – kolorowanie obrazka wg podanego kodu (bawię się matematyką)
  • Śpiewne prezentacje przy choince– zaśpiewaj piosenkę o babci lub dziadku (mam sprawne ciało i artystyczną duszę) – 4latki , 6 latki
  • Kwiaty dla bliskich– Udekoruj wazony wg własnego pomysłu – wykorzystując różny materiał (jestem ciekawy świata)
  • W Literkowie – dokończ rysowanie szlaczków literopodobnych

KULTURALNE A…B…C

  1.  Mateuszek na Zaczarowanej wyspie”- opowiadanie St. Szuchowej przy serii obrazków; gimnastyka twórcza wg Kniessów ( wstążki)
  2. „Kultura to nie bzdura”  -nauka „Piosenki bardzo kulturalnej”; konstruowanie gniotka
  3. „Grzeczność przy stole”- rozmowa połączona z działaniem,;  rysowanie mazakami ( plakat); zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( po południu)
  4. „Bajka o Szacunku” – rozmowa w oparciu o film edukacyjny ; instrumentacja „Piosenki bardzo kulturalnej”
  5. „Zdobywamy Mistrza dobrych manier ”- zabawa dydaktyczna;  zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. zadaniową

Zadania do wykonania – wg koncepcji daltońskiej

  •  zagraj z kolegą lub koleżanką w kręgle (mam sprawne ciało i umysł) 4 – 6 latki
  • „klamerkowe koło” dzieci będą rzucać dwoma kostkami, liczyć oczka na kostkach i przypinać  klamerki w odpowiednie liczbowe miejsca – (bawię się matematyką ) – 6 latki
  • ozdób talerz wg własnego pomysłu -wydzieranka (z gazety lub kolorowych papierów – (jestem ciekawy świata ( 4 – 6 latki)
  • plątaninka literowa – ułóż wyraz kultura z rozsypanki literowej. Wyjaśnij co to znaczy być kulturalnym (w Literkowie ) (6 latki)

 ZIMO, BAW SIĘ Z NAMI (ferie zimowe)

  1.  „ Nierozważny Tomek ” –  historyjka obrazkowa; zestaw ćwiczeń gimnastycznych
  2. „Zimowa opowieść”-opowiadanie twórcze;  zabawy taneczna do piosenki „Zimowa poleczka”
  3. .„Zimowa zgaduj- zgadula ”- rozwiązywanie zagadek ;  zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
  4. Zimowy krajobraz  – malowanie białą farbą; instrumentacja piosenki „Zimowa poleczka”
  5. „ Rysujemy z muzyką”-  rysowanie świecą do „Walca łyżwiarzy” E. Wanteufela ; zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń  gimnastycznych) ( met. zadaniowa)
  6. „Grajmy w białe”- gra ściganka wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, zabawy ortofoniczne (oddechowe )„białe chmurki”

Zadania wg koncepcji planu daltońskiego

  •  Co brakuje sportowcom?  – dorysowywanie brakującego sprzętu sportowego np. piłki, nart  ( jestem ciekawy świata) ( 6 latki)
  •  sportowiec – liczenie elementów, składanie obrazka z części ( bawię się matematyką)( 4latki)
  • napisz cyfrę 6, 7,po śladzie zachowując właściwy kierunek kreślenia ( W Cyferkowie) – 6 latki
  •  ułóż wyrazy z rozsypanki literowej;  sport, narty, sanki ( w Literkowie)
  •  Moje zdrowie w moich rękach -wykonaj ćwiczenia wg sportowej tabeli – (mam sprawne ciało i umysł) – (4- 6 latki)

„ Podróże do Literkowa” ( 6 latki)

Dzieci będą;

  • Poznawać litery; r, R, n, N , p.P
  • globalnie czytać wyrazy  związane z tematyką kompleksową
  • doskonalić analizę i syntezę słuchowo –wzrokową,
  • dzielić wyrazy na sylaby,
  • układać zdania ze różnymi słowami,
  • liczyć słowa w zdaniach,
  • rozpoznawać litery wśród innych np. w gazetach, dostrzegać różnice między nimi – dzieci chętne
  • odczytywać swoje imiona
  • odnajdywać różne litery w swoich imionach-
  • wybierać króla i królową liter.
  • zakupy – wymienianie produktów na określoną głoskę
  • – wyrabiać precyzję ruchów ręki łącząc wykropkowane miejsca, rysując po śladzie, kreśląc wzory literopodobne
  • – rozpoznawać odgłosy z loteryjki dźwiękowej,

„Podróże do Cyferkowa” ( 6 latki)

Dzieci będą;

  • poznawać cyfry 6, 7
  • utrwalać rozpoznawanie cyfr
  • doskonalić liczenie wykonywać działania na dodawanie i odejmowanie
  • poszerzać zakres liczenia, przekraczać próg dziesiątkowy
  •  utrwalać liczebniki porządkowe
  •  kodowanie

REALIZACJA PROGRAMU ROZWOJU POZNAWCZEGO KLUCZ DO UCZENIA SIĘ (Galina Dolya)

Konstrukcje – motyle

– sesja 7- Meble dla trzech misiów –budowanie zgodnie z podanymi kryteriami-  dzieci będą; rozwijać umiejętność budowania z podanymi kryteriami. Określać główne  elementy konstrukcyjne

– sesja 8 – Długie i krótkie dróżki – budowanie dróżek o różnych długościach będą precyzyjnie łączyć  klocki. Poprawnie stosować zwroty długi, krótszy. Ćwiczyć działalnie poprzez  naśladownictwo.

Matematyka

sesja 30 Domki dla figurowych ludzików –dzieci będą poszerzać wiedze o kształtach geometrycznych. Budować domki o odpowiednich kształtach dla Kwadratu, Prostokąta, Trójkąta Owalu, Koła.

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM

  • systematyczne rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami
  • wspomaganie z własnej inicjatywy materiałami do zabaw i zajęć edukacyjnych
  • organizowanie spotkań czytelniczych z cyklu „ Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato”
  • uroczystość z okazji Babci i dziadka – 13.01.2025