Zuchy Czerwone
Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Sylwia Oskwarek
Maj
Poznaję świat wszystkimi zmysłami
- „Dookoła świata” – koncert muzyczny Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, „Sport to zdrowie” – trening z piłkarzami
- „Co to są zmysły i do czego służą?” – zabawy badawcze, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem butelek wypełnionych grochem (metoda Kniessów)
- „Uśmiechnięte buzie” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu – zajęcie z udziałem studentów pedagogiki UMK w Toruniu
- „Fryderyk Chopin naszym patronem” – wycieczka do Szafarni na koncert muzyczny i zajęcia edukacyjne
- „Zgadnij jakie to uczucie?” – opowiadanie n-lki na podstawie historyjki obrazkowej, drama, pantomima
- „Jaka to melodia?”, „Czyje to odgłosy?” – zagadki słuchowe, zestaw zabaw ruchowych metodą Kniessów
- sesja fotograficzna w togach (BullerFoto) 09.05.2025r.
- „W literkowie” – zabawy z literą Z, z na podstawie wyrazu podstawowego: zamek i Zuza
- Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Konstrukcje 1, s. 7 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- Zabawa orientacyjno – porządkowa – „Znajdź swoją parę”
- Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym – „Zuch wstaje, Zuch zasypia”
- Zabawa orientacyjno – porządkowa – „Lustro”
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem butelek wypełnionych grochem (metoda Kniessów)
Kocham swoja mamę i swojego tatę
- „Album rodzinny” – rozmowa z wykorzystaniem rodzinnych fotografii, malowanie farbami plakatowymi
- „Moja mama” – słuchanie opowiadania „Dobra to chatka gdzie mieszka matka”, wyklejanka
- „Mój tata” – scenki dramowe, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
- „Kochana mamo” – nauka piosenki, zagadki słuchowe pt. „Z mamą w kuchni”
- „Jajko” – zabawy „W Literkowie” – słuchanie wiersza J. Brzechwy, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
- „Leśna wycieczka z mamą i tatą” – gra ściganka według metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda zadaniową
- „Razem z tatą” – nauka tańca „Chocolate”, lepienie z masy solnej
- „Laurka dla naszych rodziców” – nauka wiersza, wycinanka
- „To dla Was Kochani Rodzice!” – Uroczystość z okazji Święta Mamy i Taty
- „Czego życzę swoim rodzicom?” – improwizacje słowne; instrumentacja piosenki „Mama i tata”
„Nasze piękne Kujawy – nasz piękny Toruń” – występ w MDK wraz z dziećmi z Przedszkola Bajkowy Dworek z Poznania w ramach projektu – 14.05.2025
- „Zabawy z cyferkami” – bawimy się z cyfrą 8
- Zabawa ruchowa z elementami równowagi „Zanieś śniadanie”
- Zabawa ruchowa naśladowcza „Spacer z mamą”
- Zabawa ruchowa z elementem biegu „Odszukaj parę”
- Zabawa logopedyczna „Całuski dla mamy i taty”
- ,,Ziewanie energetyczne” – metoda P. Dennison
- Zestaw ćwiczeń porannych przy muzyce z elementami aerobiku
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
Majowa łąka pełna niespodzianek
- „Mieszkańcy łąki” – nauka piosenki „Łąka majowa”, wycieczka na łąkę
- „Łata i dziura” – zabawy „W Literkowie – słuchanie wiersza J. Brzechwy, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
- „Barwy majowej łąki” – improwizacje taneczne do utworu „Lot trzmiela” M. Rymskiego-Korsakowa, malowanie muzyki
- „O czym brzęczą pszczoły?” – teatrzyk sylwet na podstawie wiersza R. Grońskiego, „Pszczółka” – praca przestrzenna z nieużytków
- „Na łące” – zabawy badawcze „tajemnice roślin – światło i woda”, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
- „Dzień dla zdrowia i radości” – festyn sportowo – rekreacyjny organizowany w ogrodzie przedszkolnym z okazji „Dnia Dziecka”
- Realizacja Programu „Klucz do uczenia się” – Matematyka 1 „Motyle”, sesja 11 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- „Wyścig kretów” – zabawa ruchowa z elementami czworakowania
- „Niedźwiedź skrada się do miodu” – zabawa ruchowa z elementami wspinania
- Zestaw ćwiczeń porannych
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
- „Morska bryza” – zabawa relaksacyjna
Realizacja głównego kierunku pracy „Dziecko w świecie języka – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy w przedszkolu, z uwzględnieniem metod twórczych” – rozwijanie u dzieci kompetencji językowych.
Realizacja Międzynarodowego Programu Promocji Zdrowia Psychicznego Dla Małych Dzieci – „Przyjaciele Zippiego” – moduł 3 „Nawiązywanie i zrywanie więzi” – Spotkanie 1 i 2
„Zabawy z literkami”:
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
- wyodrębnianie i nazywanie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie,
- układanie z elementów modelu i schematu wyrazu,
- dokonywanie prawidłowej analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonematycznej
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- doskonalenie mowy (szczególne zwrócenie uwagi na poprawne wymawianie poszczególnych głosek),
- Wprowadzenie litery Z z, J j, Ł ł,
- utrwalenie poznanych liter, czytanie sylab, wyrazów, zdań
„Zabawy z cyferkami”:
- Poznać cyfrę 8
- Bawić się cyframi 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
- Klasyfikować przedmioty według określonych cech
- Przeliczać przedmioty w zakresie 8
- Zapoznać się z obrazem graficznym cyfr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Zadania tygodniowe zgodnie z Koncepcją Planu Daltońskiego:
Tydzień 1
- · „Dokończ pisanie litery Z, z po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- · „Rach – ciach” – tnij po śladzie. Proszę zwrócić uwagę na prawidłowy chwyt nożyczek. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) Cel: Usprawnianie umiejętności trzymania i cięcia nożyczkami.
- · „Miesiące” – wymień wszystkie miesiące w kolejności w jakiej występują (Bawię się matematyką)
- · Powiedz koledze lub koleżance z pary (tablica współpracy) jakieś miłe słowa (komplement) – (Jestem ciekawy świata)
Tydzień 2
- · Zatańcz z kolegą lub koleżanką taniec dla rodziców wg kroków poznanych na zajęciach – (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- · „Wiosenne zwierzątko” – pokoloruj według kodu (Bawię się matematyką)
- · „Dokończ pisanie litery J j po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- · „Dowiem się czym się zajmują moi rodzice i opowiem o ich ciężkiej pracy” – (Jestem ciekawy świata)
Tydzień 3
- · „Moja rodzina” – naucz się fragmentu wiersza Bożeny Formy ma pamięć i powiedz go rodzicom z okazji ich święta – (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- · „Dokończ pisanie cyfry 8 po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej cyfry, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności matematycznych i grafomotorycznych
- · Znajdź szczegóły, którymi różnią się obrazki – (Jestem ciekawy świata).
- · „Symetryczne obrazki” – odwzoruj podane figury po prawej stronie kartki (Bawię się matematyką) cel: doskonalenie umiejętności odwzorowywania względem osi symetrii
- · Nauczę się wiązać buty
Tydzień 4
- · Wykonaj działanie matematyczne i pokoloruj zgodnie z kodem (Bawię się matematyką)
- · „Zwierzęta łąki” – Ułóż dla kolegi lub koleżanki z pary (tablica współpracy) zagadkę na temat mieszkańca łąki (Jestem ciekawy świata)
- · „Pszczółka” – narysuj pszczółkę zgodnie z instrukcją – (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) – cel: rozwijanie zdolności manualnych
- · „Dokończ pisanie litery Ł, ł po śladach” – (Będę uczniem) Cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery na karcie pracy, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole.
Współpraca Z Rodzicami I Środowiskiem:
- Wycieczka na łąkę
- „Dookoła świata” – Koncert muzyczny Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej – 05.05.2025
- „Sport to zdrowie” – trening z piłkarzami – 05.05.2025
- Opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu – zajęcie z udziałem studentów pedagogiki UMK w Toruniu – 07.05.2025
- Wycieczka do Szafarni na koncert muzyczny i zajęcia edukacyjne – 08.05.2025
- Sesja fotograficzna w togach (BullerFoto) 09.05.2025r.
- „Nasze piękne Kujawy – nasz piękny Toruń” – występ w MDK wraz z dziećmi z Przedszkola Bajkowy Dworek z Poznania w ramach projektu – 14.05.2025
- „Dzień dla zdrowia i radości” – festyn sportowo – rekreacyjny organizowany w ogrodzie przedszkolnym z okazji „Dnia Dziecka”