Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Zuchy Czerwone

Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Sylwia Oskwarek

Luty

W karnawałowym nastroju

  1. „Lody nie tylko do lizania” – zabawy „W Literkowie”, słuchanie wiersza pt. „Zagadka” (na podst. Metody Dobrego Startu), zestaw ćw. gimnastycznych met. opowieści ruchowej „Wyprawa na bal”
  2. „Karnawał” rozmowa w oparciu o film edukacyjny, zestaw ćw. gimnastycznych met. opowieści ruchowej „Wyprawa na bal”
  3. 3.„Bal w przedszkolu” – zabawa karnawałowa z aktorami Bano Show
  4. Kostiumowy bal” – nauka piosenki, „Maska karnawałowa” – technika mieszana
  5. „Puf, puf, rusza pociąg” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kulig”
  • Zabawa oddechowa „Wirujące piórko”
  • Zabawa wyciszająca „Wędrująca śnieżynka”
  • Zabawa słowna „Łańcuszek słów”
  • Zestaw ćwiczeń porannych przy muzyce z el. aerobiku
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. opowieści ruchowej „Wyprawa na bal”

Bezpieczny świat internetu

  1. „Mój przyjaciel Necio” – teatr sylwet, zestaw ćwiczeń gimnastycznych  met. zadaniową
  2. „Obchody Światowego Dnia Bezpiecznego Internetu” – rozmowa w oparciu o prezentację multimedialną Sieciaki.pl, kolaż pt. „Zalety i wady internetu”
  3. 11.02.25 – „Światowy Dzień Osób Chorych” – wykonanie kartek dla chorych z życzeniami, rozwijanie empatii poprzez formułowanie życzeń, rozwijanie zainteresowań plastycznych
  4. 11.02.25 „Dzień Europejskiego Numeru Alarmowego 112”
  5. 11.02.25 „Dzień Bezpiecznego Internetu”
  6. „Co to jest internet i do czego służy?”- scenki pantomimiczne, zestaw ćw. gimnastycznych  met. zadaniową
  7. „Online” – słuchanie piosenki w wykonaniu dziecięcego zespołu Małe TGD, rysowanie pastelami olejnymi
  8. „Pikselowe serce” – kodowanie na dywanie, zestaw ćw. gimnastycznych met. zadaniową
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pająk i muchy”
  • Zabawa ruchowa z elementem biegu „Odszukaj parę”
  • Zabawa wyciszająca „Wędrująca śnieżynka”
  • Zestaw ćwiczeń porannych przy muzyce z elementami aerobiku
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. zadaniową

Toruń miastem Kopernika – projekt edukacyjny (dwa tygodnie)

Przewidywana realizacja projektu

Etap I – wprowadzenie tematu, propozycje zajęć:

„Toruń moim miastem” – rozmowa połączona z przygotowaniem nowej siatki pojęć.

Co wiemy nt. Torunia?

Czego chcemy się dowiedzieć nt. Torunia?

Z czego słynie Toruń?

Kto nam może pomóc w znalezieniu odpowiedzi na nasze pytania – szukanie ekspertów (spotkanie z mamą Aliny)

Toruń w sztuce – ( np. spotkanie z tatą Ignasia, p. Nikodemem)

Toruń w obiektywie -(np. spotkanie z fotografem, tatą Antka L.)

Etap II – aktywność badawcza dzieci

planowanie działań badawczych, poszukiwanie ekspertów

zaznaczenie na mapie Polski miasta Torunia i innych miast, z którymi związany jest astronom Mikołaj Kopernik

zorganizowanie kącika tematycznego wraz z rodzicami

gromadzenie literatury dziecięcej nt. Torunia, astronomii (np. „Kicia Kocia w kosmosie”, „Planety Pana Mikołaja”, „Legendy toruńskie” – B. Frąckowiak, „Dzieci pana astronoma” W. Chotomskiej, słuchanie opowiadania pt.: „ O chłopcu, który marzył o gwiazdach” – Doroty Kossakowskiej, „Bajeczny Toruń”

oglądanie albumów, książek, atlasów, zdjęć, ilustracji przedstawiających Toruń i jego astronoma

poszukiwanie wiedzy z różnych źródeł – internet, książki historyczne, literatura dla dzieci

obejrzenie filmów edukacyjnych np. o układzie słonecznym, kosmosie, Mikołaju Koperniku

praca z obrazkiem, historyjką obrazkową

Sprawne rączki – zabawy grafomotoryczne

spotkania czytelnicze z chętnymi rodzicami, pogadanki, działania

aktywność plastyczna – wypowiedzi w różnych formach ekspresji, nawiązujące do miasta, kosmosu

wykorzystanie projektora gwiazd do zajęć – np. relaksacja , kosmiczna medytacja

improwizacja muzyczno-ruchowa do muzyki elektronicznej Jean’a Michel Jarre’a – „taniec Kosmitków”

„Gwiazdozbiory na niebie” – obserwacja ilustracji, naklejanka

„Nasze małe planetarium” – zorganizowanie pokazu z wykorzystaniem przeźroczy zawierających planety US, projektora gwiazd itp. – „relaksacja wśród gwiazd”

„Album o Toruniu” – aktywność plastyczna z rodzicami w domu – wspólne tworzenie plakatów itp.
Zakończenie:

wyeksponowanie wszystkich zgromadzonych materiałów podczas realizacji projektu,

zorganizowanie wystawy prac dzieci

udział rodziców w przygotowaniu albumu o tematyce związanej z astronomią, Toruniem, Kopernikiem

podsumowanie realizacji projektu w formie książki ze zdjęciami

Proponowane zajęcia dydaktyczne:

  1. „Dróżka w lesie” – zabawy „W Literkowie” – teatrzyk sylwet w oparciu o tekst W. Bierestowej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z el. met. gimnastyki twórczej Labana
  2. „Pośród toruńskich zabytków” – rozmowa przy gazetce tematycznej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych  z el. met. gimnastyki twórczej R. Labana
  3. „W układzie słonecznym” – śpiewanie piosenki, „Układ Słoneczny” – praca przestrzenna
  4. „Legenda o toruńskich piernikach” – historyjka obrazkowa, lepienie z masy porcelanowej
  5. „Pierniki, pierniczki” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćw. gimnastycznych met. gimnastyki twórczej R. Labana
  6. „Nad Toruniem noc zapada” –  śpiewanie piosenki, „Toruńskie kamieniczki nocą” – malowanie farbami plakatowymi
  7. „Dzieci Pana Astronoma” – słuchanie wiersza W. Chotomskiej, „Mój teleskop”,  zestaw ćw. gimnastycznych  z el. met. gimnastyki twórczej R. Labana
  8. „Bajeczny Toruń” – gra ściganka w inspirowana fabułą książki P. Ostaszewskiej, zestaw ćw. gimnastycznych  z el. met. gimnastyki twórczej R. Labana
  • „Wędrujące planety” – zabawa z elem orient. – porz.
  • „Znaki zodiaku” – zabawa ruchowo-naśladowcza
  • „Dzień i noc”  – zabawa orient.-porz.
  • Zabawa muz.-ruchowa „Rysujemy słońce”
  • Zestaw ćwiczeń porannych z elementami jogi „Kosmiczna joga”
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elem. met. gimnastyki twórczej R. Labana
  • Realizacja głównego kierunku pracy „Dziecko w świecie języka”

Realizacja międzynarodowego Programu Promocji Zdrowia Psychicznego Dla Małych Dzieci – „Przyjaciele Zippiego” –  moduł 1 „Uczucia” –  Spotkanie 3 i 4

Realizacja Programu „Klucz do uczenia się” – Matematyka 1 „Motyle”, sesja 10 „Głodne  króliczki i dodatkowe marchewki” + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Konstrukcje 1, s. 6 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

„Zabawy z literkami”:

  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
  • wyodrębnianie i nazywanie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie,
  • układanie z elementów modelu i schematu wyrazu,
  • dokonywanie prawidłowej analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonematycznej
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • doskonalenie mowy (szczególne zwrócenie uwagi na poprawne wymawianie poszczególnych głosek),
  • Wprowadzenie litery U u, Y y
  • utrwalenie poznanych liter, czytanie sylab, wyrazów, zdań

„Zabawy z cyferkami”:

  • – Bawić się  cyframi 1, 2, 3
  • – Klasyfikować  przedmioty według określonych cech
  • – Przeliczać przedmioty w zakresie 3
  • – Utrwalać obraz graficzny cyfr: 1, 2, 3
  • – W „Cyferkowie” – poznajemy cyfrę 4 – dz. powinny: zapoznać się z zapisem graficznym cyfry, przeliczać elementy zgodnie z podaną cyfrą, kreślić wzór w powietrzu, na dywanie, zachowując prawidłowy kierunek kreślenia

KONCEPCJA PLANU DALTOŃSKIEGO

  • „Współpracujemy” – tablica ukazująca współpracę z partnerem – dalsze doskonalenie współpracy
  • Dalsza wizualizacja kącików zabaw (nowe zabawki w sali)
  • Zegar- specjalny zegar, który pokazuje upływ czasu 5,10,15,30 minut.
  • „Dyżurny” – utrwalenie roli dyżurnego
  • „Już potrafię” –  zdobywanie przez dzieci nowych umiejętności i zaznaczanie na tablicy.
  • „Prawa ręka” – dalsze doskonalenie prawej ręki, pomocnej dłoni

Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:

Tydzień 1

  • „Zaproszenie na bal” – Wykonaj kartkę dla kolegi/koleżanki (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) Cele:  Usprawnianie motoryki małej i koordynacji ruchów, rozwijanie zmysłu artystycznego
  • „Dokończ pisanie litery „y”,  po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • „Symetryczne maski” – odwzoruj podane obrazki po prawej stronie kartki (Bawię się matematyką) cel: doskonalenie umiejętności odwzorowywania względem osi symetrii
  • „Dokończ wzór” – Będę uczniem – cel: rozwijanie zdolności grafomotorycznych, doskonalenie prawidłowego chwytu ołówka
  • *”Zaśpiewaj swoją ulubioną piosenkę” (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).

Tydzień 2

  • „W komputerowym świecie – Ile głosek tyle kresek” – Podziel nazwy obrazków na sylaby, narysuj tyle samo kresek Pokoloruj rysunki.  (Jestem ciekawy świata)
  • „Sudoku” – ułóż obrazki tak, aby nie powtarzał się wzór (Bawię się matematyką)
  • ”Stwórz laptopa” – tworzenie laptopa z kartki i gotowej kolorowanki klawiatury– (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) – składanie kartki na pół, kolorowanie, rysowanie wg własnego pomysłu obrazka na ekranie
  • „Otocz pętlą obrazki, których nazwy zaczynają się na samogłoski” (Będę uczniem)

Tydzień 3

  • „Dokończ pisanie litery U, u po śladach” – (Będę uczniem) – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • „Zagraj w kosmiczne memo” z kolegą z pary (Bawię się matematyką)
  • Udekoruj ludzika z piernika (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) cel: Usprawnianie motoryki małej i koordynacji ruchów, utrwalenie znajomości kolorów, ćw, koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • „Ułóż puzzle, spróbuj nazwać przedstawione zabytki” – rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
  • *Znam swój adres zamieszkania (Jestem ciekawy świata”)

Tydzień 4

  • „Na podstawie ilustracji opowiedz historyjkę. Staraj się wypowiadać całym zdaniem. (Jestem ciekawy świata)
  • Wykonaj z rodzicami toruńską pocztówkę  (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • „Dokończ rysowanie ciągu rytmicznego” (Bawię się matematyką)
  • „Zabawy z cyfrą 4” – pokoloruj cztery elementy, zakreśl cyfrę 4, napisz – „Będę uczniem” Utrwalanie umiejętności pisania poznanej cyfry, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych

Współpraca z rodzicami:

  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami
  • Konsultacje z rodzicami
  • Zebranie z rodzicami
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom
  • Dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw, wzbogacenie kącików zabaw, „skrzyń skarbów”, pomoc rodziców w gromadzeniu pomocy do zajęć plastycznych
  • Zachęcanie rodziców do dostarczania propozycji zadań tygodniowych w ramach koncepcji planu daltońskiego
  • Pomoc rodziców w gromadzeniu ilustracji, obrazków, zdjęć, pomocy na tematy związane z aktualną tematyką „Toruń miastem Kopernika”
  • Pomoc rodziców w przygotowaniu poczęstunku i niespodzianki dla Dziadków z okazji ich święta
  • Umieszczanie w kąciku dla rodziców tekstów wierszy, piosenek, zestawów ćwiczeń gimnastycznych.
  • Udział rodziców w dzieleniu się zainteresowaniu i pasjami „Konik, czyli pasja”

Współpraca ze środowiskiem:

  • Codzienny pobyt na terenie przedszkolnym
  • Spacer alejkami osiedla – doskonalenie chodu w parach prawą stroną chodnika
  • Zachęcanie rodziców do kontaktu z PPP
  • Bal Karnawałowy z Bano Show -05.02.25
  • „Serca bicie” – wycieczka do CCK Jordanki na koncert TOS
  • Zajęcia edukacyjne w Bibliotece – „Chiński Nowy Rok”  07.02.2025
  • „Pierwsza pomoc” – spotkania z ratownikiem medycznym (06.02., 11.02., 19.02.)
  • Szkoła muzyczna -17.02.udział w audycji muzycznej w wykonaniu uczniów szkoły