Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Zuchy Czerwone

Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Sylwia Oskwarek

Październik

Portrety jesieni w sztuce (poezja, malarstwo, fotografia, rzeźba, muzyka)

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa

Zabawy ruchowe:

  • „Wiewiórki z dziupli”
  • „Przewrócone drzewo” –
  • „Sowa” – ćwiczenie rozluźniające metodą Dennisona
  1. „Jesień w fotografii” – rozmowa przy gazetce tematycznej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa
  2. „Co mnie dziwi?…czyli… „Dlaczego drzewa gubią liście? – opowiadanie, stemplowanie folią aluminiową nt. „Kolorowe drzewo”
  3. „W laboratorium Zucha” – zabawy badawcze („Jak powstaje chmura” , „Skąd się bierze deszcz”, „Anty-grawitacja”),  zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa
  4. „Igraszki z jesienią” – słuchanie utworu F. Chopina „Walc des-dur” Op. 64 nr 1,  rysowanie pastelami olejnymi „Narysowany zapach”
  5. „W galerii sztuki” – rozmowa w oparciu o film edukacyjny na tablicy interaktywnej, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa
  6. „Tworzymy nową rzeczywistość” – opowiadanie twórcze, grupowe projektowanie pacynki „Pan Pytalski”
  7. „Jesienne wyścigi” – gra ściganka na macie do kodowania, zestaw ćw. gimnastycznych  metodą zadaniową z kółkami od sersa
  8. „Jawor”- opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz (wzór 3b)

Gdzie mieszka muzyka?

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (metoda gimnastyki twórczej R. Labana)

Zabawy ruchowe:

  • „Gdy muzyka gra” – zabawa ruchowa: – dz. powinny reagować na pauzę w muzyce, zastygać w bezruchu
  • „Pokaż ciałem”
  • „Trawa na wietrze” – ćwiczenia oddechowe
  1. „Jak rozchodzą się dźwięki?” – trening twórczego myślenia w oparciu o wiersz pt. „Telefon” R. Przymusa , zestaw ćw. gimnastycznych  metodą gimnastyki twórczej R. Labana
  2. „Rozróżniamy ludzkie głosy” – ćwiczenia emisyjne, zestaw ćw. gimnastycznych metodą gimnastyki twórczej R. Labana
  3. „Jesienny deszcz” – instrumentacja piosenki, „Wesołe instrumenty” – wykonanie instrumentów  z materiałów odpadowych
  4.  „Jakim jesteś rytmem?” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćw. gimnastycznych metodą gimnastyki twórczej R. Labana
  5. “Tajemna mowa papieru” – wiersz pt. “Muzyka z gazety”, improwizacja do muzyki W. A. Mozarta „Eine kleine nachmusik”
  6. „Jesteś nutką na pięciolinii” – trening twórczego myślenia (analogia personalna- identyfikowanie się z obiektem), malowanie farbami plakatowymi

Teatr – miejsce niezwykłe

Zestaw ćw. porannych „Zabawy dla zdrowia”

Zestaw ćw. gimnastycznych metoda V. Sherborne

Zabawy ruchowe:

  •  „Pantomima z kijem”
  • „Rzeźbiarz i jego figurka” –zabawa orientacyjno-ruchowa
  • „Sprawny języczek” – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
  • „Podłoga to lawa” – z el. równowagi
  1. „Teatr” – rozmowa przy gazetce tematycznej, zestaw ćw. gimnastycznych metodą V. Sherborne
  2. „Po co jest teatr?” – nauka wiersza J. Kulmowej,  wycinanie i kolorowanie „Maska teatralna” , zestaw ćw. gimnastycznych metodą V. Sherborne
  3. „Puchate i Kolczate” czyli o dobrych i złych relacjach i emocjach – teatr ilustracji kamishibai, zestaw ćw. gimnastycznych metodą V. Sherborne
  4. „Magiczne miejsce” – słuchanie piosenki, „Kukiełki z papieru” -papieroplastyka

Realizacja głównego kierunku pracy „Dziecko w świecie języka – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy w przedszkolu, z uwzględnieniem metod twórczych” – rozwijanie u dzieci kompetencji językowych.

Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Matematyka 1, sesja 11 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Konstrukcje 1, s. 6 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Realizacja międzynarodowego programu promocji zdrowia psychicznego „Przyjaciele Zippiego” – moduł 1 – „Uczucia” – „Szczęście”,”Smutek”,

„W Literkowie”  – zabawy z literami „O”, „o”, „A”, „a”

„W Cyferkowie” – spotkanie z cyfrą „1”

KONCEPCJA PLANU DALTOŃSKIEGO

  • Wizualizacja kolorów dnia
  • Wizualizacja planu dnia
  • Wizualizacja listy obecności
  • Wizualizacja kącików zabaw
  • „Współpracujemy” – tablica ukazująca współpracę z partnerem – dalsze doskonalenie współpracy
  • Zegar- specjalny zegar, który pokazuje upływ czasu 5,10,15,30 minut.
  • „Dyżurny” – utrwalenie roli dyżurnego

Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:

Tydzień 1.

  • „Sudoku jesienne” –wytnij i uzupełnij brakujące pola właściwym obrazkiem,aby nie powtórzył się w żadnej kolumnie (Jestem ciekawy świata).
  •  „Połącz w pary – drzewa i liście” (Bawię się matematyką)
  • „Drzewo” – rysuj po śladzie (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Rysuj po śladzie – zabawy z literą „O”, „o”(Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • „Słomka, nie tylko do picia” – ułóż wybrany wzór (Zadanie z gwiazdką)

Tydzień 2

  • „Memory” –  Z kolegą z pary zagraj w memory  (Jestem ciekawy świata).
  •  Zaśpiewaj piosenką „Idzie Zuch” (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).
  • Przelicz wieże z klocków, połącz ze sobą dwie takie same wieże (Bawię się matematyką)
  • Zaznacz w tekście litery „O”, „o” (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • „Ile sylab, tyle klaśnięć” (Zadanie z gwiazdką)

Tydzień 3

  • „Znajdź drogę” – Która droga zaprowadzi kierowcę do domu? – Rozwiązywanie labiryntu – (Jestem ciekawy świata)
  • „Jeż” – rysuj po śladach, nie odrywając kredki od kartki. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • „Uzupełnij tabelkę z figurami geometrycznymi według kodu” (Bawię się matematyką)
  • Zakreśl 3 przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską „a” (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  •  Naucz się swojego adresu zamieszkania na pamięć (Zadanie z gwiazdką)

Tydzień 4

  • „Znajdź taką samą maskę”- (Jestem ciekawy świata)
  • Czy wiesz co się kryje na obrazku?- składanie obrazka z pociętych części i naklejanie go na kartkę papieru (Bawię się matematyką)
  • Kukiełka na palec – pokoloruj i wytnij (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Połącz małą literę z wielką literą (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Ulep z plasteliny cyfrę „1” (Zadanie z gwiazdką)

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI  I ŚRODOWISKIEM

  • Wycieczka do Muzeum Etnograficznego – 01.10.24 godz. 11.30
  • wycieczka do kina „Cinema City” w ramach Festiwalu Filmowego dla dzieci i młodzieży „Młode Kino” na bajkę pt. „Kacper i Emma. Tajemnica Atlantydy” (03.10.24r.)
  • „Cudowna podróż” – wycieczka do Planetarium 08.10.24r.
  • 14.10.24. wycieczka do sali koncertowej Jordanki – audycja TOS
  • „Cuda z gliny” – warsztaty plastyczne z mamą Aliny, Ignacego i Łukasza 15.10.24r.
  • koncert TOS 16.10.24r.
  • Zabawy z panem Bartkiem 30.10.24r.
  • Wymiana informacji, o dziecku między nauczycielkami a rodzicami
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw,
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”