Zuchy Czerwone
Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Sylwia Oskwarek
Październik
Portrety jesieni w sztuce (poezja, malarstwo, fotografia, rzeźba, muzyka)
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa
Zabawy ruchowe:
- „Wiewiórki z dziupli”
- „Przewrócone drzewo” –
- „Sowa” – ćwiczenie rozluźniające metodą Dennisona
- „Jesień w fotografii” – rozmowa przy gazetce tematycznej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa
- „Co mnie dziwi?…czyli… „Dlaczego drzewa gubią liście? – opowiadanie, stemplowanie folią aluminiową nt. „Kolorowe drzewo”
- „W laboratorium Zucha” – zabawy badawcze („Jak powstaje chmura” , „Skąd się bierze deszcz”, „Anty-grawitacja”), zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa
- „Igraszki z jesienią” – słuchanie utworu F. Chopina „Walc des-dur” Op. 64 nr 1, rysowanie pastelami olejnymi „Narysowany zapach”
- „W galerii sztuki” – rozmowa w oparciu o film edukacyjny na tablicy interaktywnej, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa
- „Tworzymy nową rzeczywistość” – opowiadanie twórcze, grupowe projektowanie pacynki „Pan Pytalski”
- „Jesienne wyścigi” – gra ściganka na macie do kodowania, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową z kółkami od sersa
- „Jawor”- opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz (wzór 3b)
Gdzie mieszka muzyka?
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (metoda gimnastyki twórczej R. Labana)
Zabawy ruchowe:
- „Gdy muzyka gra” – zabawa ruchowa: – dz. powinny reagować na pauzę w muzyce, zastygać w bezruchu
- „Pokaż ciałem”
- „Trawa na wietrze” – ćwiczenia oddechowe
- „Jak rozchodzą się dźwięki?” – trening twórczego myślenia w oparciu o wiersz pt. „Telefon” R. Przymusa , zestaw ćw. gimnastycznych metodą gimnastyki twórczej R. Labana
- „Rozróżniamy ludzkie głosy” – ćwiczenia emisyjne, zestaw ćw. gimnastycznych metodą gimnastyki twórczej R. Labana
- „Jesienny deszcz” – instrumentacja piosenki, „Wesołe instrumenty” – wykonanie instrumentów z materiałów odpadowych
- „Jakim jesteś rytmem?” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćw. gimnastycznych metodą gimnastyki twórczej R. Labana
- “Tajemna mowa papieru” – wiersz pt. “Muzyka z gazety”, improwizacja do muzyki W. A. Mozarta „Eine kleine nachmusik”
- „Jesteś nutką na pięciolinii” – trening twórczego myślenia (analogia personalna- identyfikowanie się z obiektem), malowanie farbami plakatowymi
Teatr – miejsce niezwykłe
Zestaw ćw. porannych „Zabawy dla zdrowia”
Zestaw ćw. gimnastycznych metoda V. Sherborne
Zabawy ruchowe:
- „Pantomima z kijem”
- „Rzeźbiarz i jego figurka” –zabawa orientacyjno-ruchowa
- „Sprawny języczek” – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
- „Podłoga to lawa” – z el. równowagi
- „Teatr” – rozmowa przy gazetce tematycznej, zestaw ćw. gimnastycznych metodą V. Sherborne
- „Po co jest teatr?” – nauka wiersza J. Kulmowej, wycinanie i kolorowanie „Maska teatralna” , zestaw ćw. gimnastycznych metodą V. Sherborne
- „Puchate i Kolczate” czyli o dobrych i złych relacjach i emocjach – teatr ilustracji kamishibai, zestaw ćw. gimnastycznych metodą V. Sherborne
- „Magiczne miejsce” – słuchanie piosenki, „Kukiełki z papieru” -papieroplastyka
Realizacja głównego kierunku pracy „Dziecko w świecie języka – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy w przedszkolu, z uwzględnieniem metod twórczych” – rozwijanie u dzieci kompetencji językowych.
Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Matematyka 1, sesja 11 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Konstrukcje 1, s. 6 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Realizacja międzynarodowego programu promocji zdrowia psychicznego „Przyjaciele Zippiego” – moduł 1 – „Uczucia” – „Szczęście”,”Smutek”,
„W Literkowie” – zabawy z literami „O”, „o”, „A”, „a”
„W Cyferkowie” – spotkanie z cyfrą „1”
KONCEPCJA PLANU DALTOŃSKIEGO
- Wizualizacja kolorów dnia
- Wizualizacja planu dnia
- Wizualizacja listy obecności
- Wizualizacja kącików zabaw
- „Współpracujemy” – tablica ukazująca współpracę z partnerem – dalsze doskonalenie współpracy
- Zegar- specjalny zegar, który pokazuje upływ czasu 5,10,15,30 minut.
- „Dyżurny” – utrwalenie roli dyżurnego
Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:
Tydzień 1.
- „Sudoku jesienne” –wytnij i uzupełnij brakujące pola właściwym obrazkiem,aby nie powtórzył się w żadnej kolumnie (Jestem ciekawy świata).
- „Połącz w pary – drzewa i liście” (Bawię się matematyką)
- „Drzewo” – rysuj po śladzie (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Rysuj po śladzie – zabawy z literą „O”, „o”(Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- „Słomka, nie tylko do picia” – ułóż wybrany wzór (Zadanie z gwiazdką)
Tydzień 2
- „Memory” – Z kolegą z pary zagraj w memory (Jestem ciekawy świata).
- Zaśpiewaj piosenką „Idzie Zuch” (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).
- Przelicz wieże z klocków, połącz ze sobą dwie takie same wieże (Bawię się matematyką)
- Zaznacz w tekście litery „O”, „o” (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- „Ile sylab, tyle klaśnięć” (Zadanie z gwiazdką)
Tydzień 3
- „Znajdź drogę” – Która droga zaprowadzi kierowcę do domu? – Rozwiązywanie labiryntu – (Jestem ciekawy świata)
- „Jeż” – rysuj po śladach, nie odrywając kredki od kartki. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- „Uzupełnij tabelkę z figurami geometrycznymi według kodu” (Bawię się matematyką)
- Zakreśl 3 przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską „a” (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Naucz się swojego adresu zamieszkania na pamięć (Zadanie z gwiazdką)
Tydzień 4
- „Znajdź taką samą maskę”- (Jestem ciekawy świata)
- Czy wiesz co się kryje na obrazku?- składanie obrazka z pociętych części i naklejanie go na kartkę papieru (Bawię się matematyką)
- Kukiełka na palec – pokoloruj i wytnij (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Połącz małą literę z wielką literą (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Ulep z plasteliny cyfrę „1” (Zadanie z gwiazdką)
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM
- Wycieczka do Muzeum Etnograficznego – 01.10.24 godz. 11.30
- wycieczka do kina „Cinema City” w ramach Festiwalu Filmowego dla dzieci i młodzieży „Młode Kino” na bajkę pt. „Kacper i Emma. Tajemnica Atlantydy” (03.10.24r.)
- „Cudowna podróż” – wycieczka do Planetarium 08.10.24r.
- 14.10.24. wycieczka do sali koncertowej Jordanki – audycja TOS
- „Cuda z gliny” – warsztaty plastyczne z mamą Aliny, Ignacego i Łukasza 15.10.24r.
- koncert TOS 16.10.24r.
- Zabawy z panem Bartkiem 30.10.24r.
- Wymiana informacji, o dziecku między nauczycielkami a rodzicami
- Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw,
- Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”