Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Zintegrowana Edukacja Twórcza

Programy realizowane w przedszkolu

  1. Program własny „Zintegrowana Edukacja Twórcza” – PS 1/ 2017
  2. Podróże w Zaczarowany Świat Muzyki” – czyli jak rozwijać zdolności artystyczne i naturalną aktywność twórczą u dzieci w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem muzyki – PS 2/2017
  3. Program Wczesnej Profilaktyki Mowy- PS 3/ 2017
  4. Przedszkolny Program Profilaktyki Zdrowia – PS 4/2017
  5. Klucz do uczenia się – Matematyka – PS 5/2017
  6. Przyjaciele Zippiego – program promocji zdrowia psychicznego – PS 6/2017

Pogramy profilaktyczne

  1. Mali Miłośnicy Matematyki – PS9/2018
  2. Dziecko leworęczne w przedszkolu – PS 8/2017
  3. Innowacja Pedagogiczna – Plan Daltoński w przedszkolu
  4. Arteterapia
  5. Przedszkolny Program Promocji Zdrowia

Zintegrowana Edukacja Twórcza

Zintegrowana Edukacja Twórcza – to program własny opracowany przez Radę Pedagogiczną naszego przedszkola. Jest efektem wielu lat obserwacji rozwoju dziecka. Program integruje wszystkie treści wychowania, uwzględnia indywidualne potrzeby i możliwości każdego wychowanka, eksponuje aktywność i ekspresję twórczą dziecka.

Motywacją do ciągłego wzbogacania programu stały się widoczne efekty w rozwoju wychowanków i absolwentów przedszkola, umożliwiające im osiąganie sukcesów na dalszych szczeblach edukacji. W roku bieżącym program dostosowano do wymogów nowej podstawy programowej. Po uzyskaniu pozytywnej opinii metodyka i spełnieniu wymogów formalnych, na stałe wpisuje się w realizację koncepcji pracy przedszkola.Program eksponuje zabawę jako podstawowa formę aktywności dziecka. Najważniejsze:

  • integracja wszystkich treści programowych i dziedzin działalności dziecka uwzględniającą zasadę indywidualizowania zadań oparta o gruntowe poznanie każdego wychowanka,
  • zajęcia prowadzone w dowolnych porach dnia w zależności od sytuacji, zainteresowań dzieci, bez określonego limitu czasu,
  • otwartość na propozycje i pomysły dzieci w realizacji programu,
  • planowanie i organizowanie działalności indywidualnej i zespołowej w oparciu o wyobraźnie i fantazję, zmierzającą do uzewnętrzniania własnej ekspresji i aktywności twórczej.

Cele programu

Kierunek dążeń pedagogicznych uwzględniają cele programu „Zintegrowana Edukacja Twórcza”. Celem głównym jest kreowanie aktywnego wychowanka, otwartego na ludzi i otaczającą rzeczywistość, jako dynamicznie rozwijającego się podmiotu, z uwzględnieniem jego potrzeb, dążeń, doświadczeń, zainteresowań, uzdolnień i praw.
Cele szczegółowe obejmują:

  1. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do warunków przedszkolnych.
  2. Przygotowanie dziecka do złożonego procesu komunikowania się, twórczej ekspresji wewnętrznego „ja”.
  3. Rozwijanie mowy i kształcenie poprawności językowej.
  4. Wzbogacanie wiedzy o świecie, nabywanie umiejętności i zdobywanie nowych doświadczeń poprzez postrzeganie, odkrywanie i przeżywanie w działaniu zainspirowane bezpośrednimi kontaktami z otoczeniem społecznym, przyrodniczym, kulturowym i technicznym.
  5. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej zabawie i nauce, dzieciom o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
  6. Indywidualizowanie oddziaływań wspierających aktywność i zainteresowania dzieci.
  7. Promowanie zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw prozdrowotnych i nawyków higienicznych.
  8. Rozwijanie twórczej aktywności ruchowej.
  9. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka.
  10. Rozwijanie operacyjnego myślenia dzieci, kształtowanie umiejętności schematycznego przedstawiania i przekształcania rzeczywistości za pomocą znaków i symboli matematycznych.
  11. Wspieranie działalności indywidualnej i zespołowej w oparciu o wyobraźnię i fantazję dziecka, rozwijanie aktywności twórczej muzycznej, plastycznej, słownej i ruchowej.
  12. Wprowadzanie dziecka w świat wartości uniwersalnych, np. dobro, prawda, miłość i piękno, wdrażanie do przestrzegania praw i respektowania obowiązków – uczenie rozumnego korzystania z własnych praw, możliwości i przywilejów oraz sumiennego wywiązywania się z własnych obowiązków.
  13. Rozwijanie u dzieci poczucia przynależności społecznej, narodowej oraz postawy patriotycznej.
  14. Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wprowadzanie w kulturę bycia, uczenie sposobów radzenia sobie z własnymi emocjami oraz kontrolowania własnych zachowań.
  15. Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci. Osiągnięcie przez dzieci dojrzałości społecznej, emocjonalnej i intelektualnej umożliwiającej podjęcie nauki w szkole.

Na bazie Zintegrowanej Edukacji Twórczej powstały Programy własne opracowane przez nauczycielki naszego przedszkola:

  • Innowacja pedagogiczna polegająca na wyrabianiu u dzieci z młodszych grup gotowości do podjęcia nauki szkolnej z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Od 2002 r. stała się integralną częścią programu Zintegrowana Edukacja Twórcza.

Zadania i założenia programu

„Rozwijanie gotowości do podjęcia nauki szkolnej z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu”

  • dostosowanie schematu zajęć do możliwości rozwojowych dzieci we wszystkich grupach wiekowych,
  • rozwijanie integracji percepcyjno-motorycznej
  • kształtowanie lateralizacji i orientacji w schemacie własnego ciała,
  • rozwijanie współdziałanie funkcji intelektualnych i instrumentalnych,
  • oddziaływanie na procesy emocjonalne i zachowania społeczne oraz twórczą aktywność,
  • usprawnianie funkcji psychomotorycznych u dzieci o nieharmonijnym rozwoju,
  • samodzielne tworzenie przez dzieci wzorów do piosenek oraz własnych tekstów i muzyki,
  • wspomaganie MDS gimnastyką twórczą K. Orffa, R. Labana, M.A. Kniessów oraz metodą ruchu rozwijającego W. Sherborne.