Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Żabki

Nauczyciel prowadzący: Violetta Juskowiak, Ewelina Szutarska

Październik

Zdrowy i bezpieczny przedszkolak

  1. ,,Zawód strażak” – wycieczka do Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 3 Państwowej Straży Pożarnej (realizacja projektu ,,Z Kicią Kocią maluchy  zmieniają się w zuchy”)
  2. ,,Jestem bezpieczny na drodze” – wydzieranka, ,,Koła autobusu” – zabawa ruchowa do piosenki
  3. ,,Lekcja bohaterstwa” – rozmowa na podstawie przedstawienia kukiełkowego ,,Niebajka o Powstaniu Warszawskim” (uczestnictwo w
  4. ogólnopolskiej kampanii BohaterON), zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
  5. ,,Kolorowe kreski” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
  6. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową

Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową

Zestaw zabaw porannych

Zabawy ruchowe:

  • ,,Ruch uliczny” – zabawa inhibicyjno-incytacyjna
  • ,,Ewakuacja” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • ,,Policjant i złodziej” – zabawa bieżna

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

4 latki:

– ,,Przejście dla pieszych” (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) – dz. powinny złożyć w całość obrazek z pociętych części

5 latki:

– ,,Środki transportu” – (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) zaprojektować pojazd marzeń, rozwijać wyobraźnię i kreatywność

– ,,Pojazdy”  (Jestem ciekawy świata) – dz. wyszukać i ułożyć parami pojazd i jego cień, ćwiczyć spostrzegawczość

 

  1. Talerz zdrowego żywienia” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem maty do kodowania, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
  2. ,,Mikstura na zdrowie” – zajęcia gospodarcze , ,,Olimpiada w Jarzynowie” – osłuchanie z piosenką
  3. ,, Chory kotek” – teatrzyk sylwet na podstawie wiersza S. Jachowicza, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
  4. ,,Bakterie i wirusy” – zabawa badawcza, ,,Nie tylko do mycia zębów” – zabawa rytmiczna z wykorzystaniem plastikowych kubków
  5. ,,Matematyka i papryka” – odtwarzanie i kontynuowanie rytmu , zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne

Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne

Zestaw zabaw porannych

Zabawy ruchowe:

  • ,,Olimpiada w Jarzynowie” – zabawa muzyczno-ruchowa
  • ,,Taki sam jak..” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • ,,Znajdź swój owoc” – zabawa bieżna

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

4 latki:

– ,,Ulubiony owoc” (Bawię się matematyką) – pokoloruj obrazek zgodnie z kodem

5 latki:

–  Co się stało? (Jestem ciekawy świata) –  ułożyć historyjkę obrazkową w poprawnej kolejności, doskonalić umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego

– Owocowo-warzywne memory (Bawię się matematyką) – dz. Powinny ćwiczyć pamięć, przeliczać owoce i warzywa w dostępnym dla siebie zakresie

Jestem dobry dla siebie i innych

  1. ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” – opowiadanie twórcze, zestaw zabaw ruchowych z elementami ruchu rozwijającego V. Sherborne
  2. ,,Prezent dla (nie)przyjaciela” – lepienie z masy solnej , ,,Piosenka o przyjaźni” – zabawa ilustracyjna do piosenki
  3. ,,Dziecięce marzenia”- analogia fantastyczna,  zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
  4. ,,,Portret mojego przyjaciela” – wyklejanka, ,,Razem jest wesoło” – śpiewanie piosenki
  5. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów

Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne

Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową

Zestaw zabaw porannych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów

Zestaw zabaw porannych

Zabawy ruchowe:

  • ,,Lisek chytrusek” – zabawa bieżna
  • ,,Rycerski pojedynek” – zabawa z elementem rzutu
  • ,,Wspólna kryjówka” – zabawa orientacyjno-porządkowa

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

4 latki:

– ,,Połącz kropki” (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) – dz.. powinny rysować po śladzie, doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową

5 latki:

– ,,Ćwiczę palce” (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) -zwinąć kilka kulek z bibuły, postarać się aby wszystkie miały tą samą wielkość

– ,,W przedszkolu”  (Jestem ciekawy świata) – znajdź różnice między   obrazkami

Od drzewa do makulatury – projekt edukacyjny

Etap I – rozpoczęcie projektu

Wybór tematu, propozycje zajęć

„Z makulaturą za pan brat” – rozmowa połączona z przygotowaniem siatki pojęć.

Kto nam może pomóc  w znalezieniu odpowiedzi na nasze pytanie – szukanie ekspertów.

Etap II – Realizacja tematu, aktywność badawcza dzieci

Zajęcia możliwe do realizacji w ramach projektu:

  1. ,,Drzewo moim przyjacielem” – spotkanie z leśnikiem, zestaw zabaw ruchowych  z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
  2. ,,Potrząśnij drzewem” – konstruowanie z papierowych rolek, ,,Wycieczka do lasu” – zabawa relaksacyjna przy odgłosach natury
  3. ,,Gazetowe drzewo” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem maty do kodowania i długopisu 3D, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
  4. ,,Jesienne wyklejanki” – mozaika z liści,  ,, Kropelki spadają” – zabawa rytmiczna
  5. ,,Nakrętkowe zbiory”- klasyfikowanie ze względu na jedną cechę (kolor), zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów

Zestaw zabaw porannych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów

Zestaw zabaw porannych

Zabawy ruchowe:

  • ,,W lesie” – zabawa ruchowo – naśladowcza
  • ,,Wiewiórki do dziupli” – zabawa orientacyjno – porządkowa
  • ,,Leśny potok” – zabawa z elementem równowagi

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

4 latki:

– ,,Wycieczka do lasu” (Bawię się matematyką) – za pomocą strzałek kierunkowych wyznacz trasę, pamiętaj aby po drodze zebrać wszystkie liście

5 latki:

– ,,Kolorowy las” (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) – pokoloruj drzewa i stwórz magiczny las, pamiętaj by za każdym razem użyć innego koloru kredki

– ,,Opowieści z kostki”  (Jestem ciekawy świata) – rzuć kostką trzy razy i na podstawie wylosowanych obrazków wymyśl krótką historyjkę

  1. ,,Od drzewa do papieru – spotkanie z drukarzem, zestaw zabaw ruchowych  z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
  2.  ,,Ukryte obrazy” – rysowanie ołówkiem i gumką, ,,Leśne opowieści” – zabawa ortofoniczna
  3. ,,Bajka o zmęczonej książce” – rozmowa na podstawie opowiadania E. Sarnackiej-Mahoney, zestaw zabaw ruchowych  z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
  4. ,,Miasto z recyklingu” – konstruowanie z surowców wtórnych, ,,Ekologa znak” –instrumentacja piosenki

Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów

Etap III – Zakończenie projektu – zorganizowanie wystawy prac dzieci, podsumowanie realizacji projektu np. w formie albumu ze zdjęciami

Zestaw zabaw porannych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów

Zestaw zabaw porannych

Zabawy ruchowe:

  • ,,Znajdź swoją parę” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • ,,Toczymy papierowe kule” – zabawa z elementem toczenia
  • ,,W tropikalnym lesie” – zabawa muzyczno-ruchowa

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

4 latki:

– ,,Dary przyrody” (Bawię się matematyką) – policz dary, narysuj tyle samo kropek ile jest darów przyrody

5 latki:

–  ,,Ekologiczna gra planszowa” (Bawię się matematyką) –  zagraj z kolegą w grę planszową

– ,,Mieszkańcy lasu” (Jestem ciekawy świata) – wymień przynajmniej trzy leśne zwierzęta

Zestaw zabaw ruchowych:

– zestaw zabaw ruchowych  z elementami metody ruchu rozwijającego Sherborne

– zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową

– zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M.Kniessów

Klucz do uczenia się – Matematyka sensoryczna II:

Sesja 35,  ,,Malarz i czerwony kwiatek” – doskonalić umiejętność rozróżniania odcieni barw

Sesja 36, ,,Zwijamy tasiemkę” – rozszerzać pojęcie wielkości – z naciskiem na jej określony parametr (długość)

Sesja 37, ,,Królowa geometria i królestwo figur” – rozwijać umiejętność grupowania przedmiotów wokół określonej figury geometrycznej

Wizualizacja działań wg koncepcji planu daltońskiego:

  • Wizualizacja tablicy obecności – przyczepienie znaczka przy swoim zdjęciu
  • Wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie nutką aktualnego dnia tygodnia, każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor
  • Wizualizacja planu dnia – zaznaczanie klamerką realizowanej aktywności
  • Wizualizacja kalendarza urodzin
  • Wizualizacja współpracy

Współpraca z rodzicami

Kontakty indywidualne, telefoniczny i z wykorzystaniem technologii TIK

Galeria prac plastycznych – na bieżąco w kąciku dla rodziców, e-mail

02.10.24 r.. – ,,Ćwiczysz Ty, ćwiczę ja” – zajęcia integracyjno-sportowe z rodzicami

03.10.24 r. – wycieczka do Straży Pożarnej

15.10.24 r. – warsztaty czytelnicze

16.10.24 r. – koncert TOS

Uczestnictwo w kampanii ,,BohaterON”