Żabki
Nauczyciel prowadzący: Violetta Juskowiak, Ewelina Szutarska
Maj
Majowa łąka
- „Jak zbudowana jest roślina?” – słuchanie opowiadania , zestaw zabaw
- ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
- „Wiosenne kwiaty” – rozmowa połączona z założeniem hodowli w przedszkolnym ogródku, „Walc kwiatów” – ekspresja ruchowa do utworu P. Czajkowskiego
- ,,Ślimak” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
- ,,Wiosenna łąka” – malowanie na soli, „Odgłosy łąki”- zabawa rytmiczno-ruchowa
- „Szeregi owadów” – kontynuowanie i tworzenie rytmu, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A. M. Kniessów
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A. M. Kniessów
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,Zajace na łące” – zabawa z elementem skoku
- ,,Kwiaty rosną, kwiaty więdną” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- ,,Motyl i ptak” – zabawa bieżna
Zadania tygodnia wg Planu Daltońskiego:
- Ułóż wiosenne kwiatki od najmniejszego do największego (Bawię się matematyką)
- Wyklej plasteliną koła narysowane przerywaną linia. Resztę pokoloruj. (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną)
- Naucz się wierszyka o wiośnie i przedstaw do kolegom i koleżankom w sali (Jestem ciekawy świata)
Święto Mamy i Taty
- „W moim domu” – technika przestrzenna, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
- ,,Prezent dla mamy i taty” – wycinanka, ,,Tak Cię kocham..” – śpiewanie piosenki
- „Stuku, puku – idą goście”- spotkanie z Panem Arkiem, konserwatorem,
- zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
- ,,Kochamy Was, Dzień Mamy i Taty” – uroczystość, przedstawienie przygotowane przez dzieci
- Zzestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,Rodzina” – zabawa rytmiczna,
- ,,Gdzie jest dziecko?” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- ,,Kot i myszy” – zabawa bieżna
Zadania tygodnia wg Planu Daltońskiego:
- Wyklej plasteliną serce dla mamy (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) Znajdź pary (Jestem ciekawy świata)
- Zrób coś miłego dla członków swojej rodziny, podziel się tym z kolegami i koleżankami (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną)
W kręgu wartości – bajki, baśnie i legendy
- ,,Koszyk Czerwonego Kapturka” – teatrzyk sylwet na podstawie baśni Ch. Perrault, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
- ,,Smocze gofry” – zajęcia gospodarcze , ,,Noc na Łysej Górze” – zabawa relaksacyjna do fantazji koncertowej M. Musorgskiego
- ,,O rybaku i złotej rybce” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
- ,,Nowe szaty króla” – wycinanie z kolorowych szmatek ,,Na wyspach Bergamutach” – improwozacja muzyczno-ruchowa
Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,Gąski do pana” – zabawa bieżna
- ,,Tygrysek” – zabawa z elementem skoku
- ,,Kryjówka” – zabawa orientacyjno-porządkowa
Zadania tygodnia wg Planu Daltońskiego:
- Za pomocą strzałek kierunkowych wyznacz drogę Jasia i Małgosi do domu (Bawię się matematyką)
- Skonstruuj z klocków domek dla dowolnej postaci z bajki (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną)
- Na podstawie wskazówek – 3 podpowiedzi nauczyciela odszukaj przedmiot ukryty w sali (Jestem ciekawy świata)
- ,,O piracie Wiktorze” – zabawa dydaktyczna, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
- ,,O psie, który jeździł koleją”- spotkanie z mamą Tosi i jej pupilem, zabawy ortofoniczne
- ,,Dyzio i jego przygody” – historyjka obrazkowa, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwikającego V. Sherborne
- ,,Karoca Kopciuszka” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem ozobotów, ,,Taniec Mai” – zabawa rytmiczna ze śpiewem
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,Rybki” – zabawa rytmiczno-ruchowa
- ,,Bitwa w Arendelle” – zabawa z elementem rzutu
- ,,Na balu u Gargamela” – zabawa ruchowo-naśladowcza
Zadania tygodnia wg Planu Daltońskiego:
- ,,Pokoloruj kwadratowe pola zgodnie z kodem barwnym” (Bawię się matematyką)
- Ułóż obrazek z pociętych części, (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną)
- Zapytaj rodziców o ich ulubioną bajkę z dzieciństwa, zapamiętaj jej tytuł/tytuły (Jestem ciekawy świata)
Zestaw zabaw ruchowych:
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Klucz do uczenia się – Matematyka sensoryczna II:
- sesja 58, ,,Sklep z rozmiarami” – doskonalić umiejętność porównywania dwóch przedmiotów pod względem wielkości
- sesja 59, ,,Czerwone i okrągłe” – rozwijać umiejętności analityczne
- sesja 60, ,,Loteria kolorów i kształtów” – rozwijać umiejętności analityczne
Współpraca z rodzicami i środowiskiem
Kontakty indywidualne, telefoniczny i z wykorzystaniem technologii TIK
Galeria prac plastycznych – na bieżąco w kąciku dla rodziców, e-mail
- 05.05.2025 r. – audycja muzyczna TOS
- 07.05.2025 r. – zajęcia pokazowe dla studentów UMK
- 13.05.2025 r. – warsztaty czytelnicze w bibliotece
- 20.05.2025 r. – ,,Dzień Mamy i Taty” – przedstawienie przygotowane przez dzieci
- 29.05.2025 r. – warsztaty edukacyjne – mrówki