Żabki
Nauczyciel prowadzący: Violetta Juskowiak, Ewelina Szutarska
Październik
Zdrowy i bezpieczny przedszkolak
- ,,Zawód strażak” – wycieczka do Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 3 Państwowej Straży Pożarnej (realizacja projektu ,,Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”)
- ,,Jestem bezpieczny na drodze” – wydzieranka, ,,Koła autobusu” – zabawa ruchowa do piosenki
- ,,Lekcja bohaterstwa” – rozmowa na podstawie przedstawienia kukiełkowego ,,Niebajka o Powstaniu Warszawskim” (uczestnictwo w
- ogólnopolskiej kampanii BohaterON), zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
- ,,Kolorowe kreski” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
- Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,Ruch uliczny” – zabawa inhibicyjno-incytacyjna
- ,,Ewakuacja” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- ,,Policjant i złodziej” – zabawa bieżna
Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego
4 latki:
– ,,Przejście dla pieszych” (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) – dz. powinny złożyć w całość obrazek z pociętych części
5 latki:
– ,,Środki transportu” – (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) zaprojektować pojazd marzeń, rozwijać wyobraźnię i kreatywność
– ,,Pojazdy” (Jestem ciekawy świata) – dz. wyszukać i ułożyć parami pojazd i jego cień, ćwiczyć spostrzegawczość
- Talerz zdrowego żywienia” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem maty do kodowania, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
- ,,Mikstura na zdrowie” – zajęcia gospodarcze , ,,Olimpiada w Jarzynowie” – osłuchanie z piosenką
- ,, Chory kotek” – teatrzyk sylwet na podstawie wiersza S. Jachowicza, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
- ,,Bakterie i wirusy” – zabawa badawcza, ,,Nie tylko do mycia zębów” – zabawa rytmiczna z wykorzystaniem plastikowych kubków
- ,,Matematyka i papryka” – odtwarzanie i kontynuowanie rytmu , zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,Olimpiada w Jarzynowie” – zabawa muzyczno-ruchowa
- ,,Taki sam jak..” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- ,,Znajdź swój owoc” – zabawa bieżna
Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego
4 latki:
– ,,Ulubiony owoc” (Bawię się matematyką) – pokoloruj obrazek zgodnie z kodem
5 latki:
– Co się stało? (Jestem ciekawy świata) – ułożyć historyjkę obrazkową w poprawnej kolejności, doskonalić umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego
– Owocowo-warzywne memory (Bawię się matematyką) – dz. Powinny ćwiczyć pamięć, przeliczać owoce i warzywa w dostępnym dla siebie zakresie
Jestem dobry dla siebie i innych
- ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” – opowiadanie twórcze, zestaw zabaw ruchowych z elementami ruchu rozwijającego V. Sherborne
- ,,Prezent dla (nie)przyjaciela” – lepienie z masy solnej , ,,Piosenka o przyjaźni” – zabawa ilustracyjna do piosenki
- ,,Dziecięce marzenia”- analogia fantastyczna, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
- ,,,Portret mojego przyjaciela” – wyklejanka, ,,Razem jest wesoło” – śpiewanie piosenki
- Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
Zestaw zabaw porannych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,Lisek chytrusek” – zabawa bieżna
- ,,Rycerski pojedynek” – zabawa z elementem rzutu
- ,,Wspólna kryjówka” – zabawa orientacyjno-porządkowa
Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego
4 latki:
– ,,Połącz kropki” (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) – dz.. powinny rysować po śladzie, doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową
5 latki:
– ,,Ćwiczę palce” (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) -zwinąć kilka kulek z bibuły, postarać się aby wszystkie miały tą samą wielkość
– ,,W przedszkolu” (Jestem ciekawy świata) – znajdź różnice między obrazkami
Od drzewa do makulatury – projekt edukacyjny
Etap I – rozpoczęcie projektu
Wybór tematu, propozycje zajęć
„Z makulaturą za pan brat” – rozmowa połączona z przygotowaniem siatki pojęć.
Kto nam może pomóc w znalezieniu odpowiedzi na nasze pytanie – szukanie ekspertów.
Etap II – Realizacja tematu, aktywność badawcza dzieci
Zajęcia możliwe do realizacji w ramach projektu:
- ,,Drzewo moim przyjacielem” – spotkanie z leśnikiem, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
- ,,Potrząśnij drzewem” – konstruowanie z papierowych rolek, ,,Wycieczka do lasu” – zabawa relaksacyjna przy odgłosach natury
- ,,Gazetowe drzewo” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem maty do kodowania i długopisu 3D, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
- ,,Jesienne wyklejanki” – mozaika z liści, ,, Kropelki spadają” – zabawa rytmiczna
- ,,Nakrętkowe zbiory”- klasyfikowanie ze względu na jedną cechę (kolor), zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Zestaw zabaw porannych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,W lesie” – zabawa ruchowo – naśladowcza
- ,,Wiewiórki do dziupli” – zabawa orientacyjno – porządkowa
- ,,Leśny potok” – zabawa z elementem równowagi
Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego
4 latki:
– ,,Wycieczka do lasu” (Bawię się matematyką) – za pomocą strzałek kierunkowych wyznacz trasę, pamiętaj aby po drodze zebrać wszystkie liście
5 latki:
– ,,Kolorowy las” (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną) – pokoloruj drzewa i stwórz magiczny las, pamiętaj by za każdym razem użyć innego koloru kredki
– ,,Opowieści z kostki” (Jestem ciekawy świata) – rzuć kostką trzy razy i na podstawie wylosowanych obrazków wymyśl krótką historyjkę
- ,,Od drzewa do papieru – spotkanie z drukarzem, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
- ,,Ukryte obrazy” – rysowanie ołówkiem i gumką, ,,Leśne opowieści” – zabawa ortofoniczna
- ,,Bajka o zmęczonej książce” – rozmowa na podstawie opowiadania E. Sarnackiej-Mahoney, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
- ,,Miasto z recyklingu” – konstruowanie z surowców wtórnych, ,,Ekologa znak” –instrumentacja piosenki
Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Etap III – Zakończenie projektu – zorganizowanie wystawy prac dzieci, podsumowanie realizacji projektu np. w formie albumu ze zdjęciami
Zestaw zabaw porannych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Zestaw zabaw porannych
Zabawy ruchowe:
- ,,Znajdź swoją parę” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- ,,Toczymy papierowe kule” – zabawa z elementem toczenia
- ,,W tropikalnym lesie” – zabawa muzyczno-ruchowa
Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego
4 latki:
– ,,Dary przyrody” (Bawię się matematyką) – policz dary, narysuj tyle samo kropek ile jest darów przyrody
5 latki:
– ,,Ekologiczna gra planszowa” (Bawię się matematyką) – zagraj z kolegą w grę planszową
– ,,Mieszkańcy lasu” (Jestem ciekawy świata) – wymień przynajmniej trzy leśne zwierzęta
Zestaw zabaw ruchowych:
– zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego Sherborne
– zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
– zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M.Kniessów
Klucz do uczenia się – Matematyka sensoryczna II:
Sesja 35, ,,Malarz i czerwony kwiatek” – doskonalić umiejętność rozróżniania odcieni barw
Sesja 36, ,,Zwijamy tasiemkę” – rozszerzać pojęcie wielkości – z naciskiem na jej określony parametr (długość)
Sesja 37, ,,Królowa geometria i królestwo figur” – rozwijać umiejętność grupowania przedmiotów wokół określonej figury geometrycznej
Wizualizacja działań wg koncepcji planu daltońskiego:
- Wizualizacja tablicy obecności – przyczepienie znaczka przy swoim zdjęciu
- Wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie nutką aktualnego dnia tygodnia, każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor
- Wizualizacja planu dnia – zaznaczanie klamerką realizowanej aktywności
- Wizualizacja kalendarza urodzin
- Wizualizacja współpracy
Współpraca z rodzicami
Kontakty indywidualne, telefoniczny i z wykorzystaniem technologii TIK
Galeria prac plastycznych – na bieżąco w kąciku dla rodziców, e-mail
02.10.24 r.. – ,,Ćwiczysz Ty, ćwiczę ja” – zajęcia integracyjno-sportowe z rodzicami
03.10.24 r. – wycieczka do Straży Pożarnej
15.10.24 r. – warsztaty czytelnicze
16.10.24 r. – koncert TOS
Uczestnictwo w kampanii ,,BohaterON”