Żabki
Nauczyciel prowadzący: Violetta Juskowiak, Ewelina Szutarska
Styczeń
DLA BABUNI I DZIADZIUSIA
- „W domu”- zabawa tematyczna, zestaw zabaw ruchowych „Bawimy się z babcią i dziadkiem” z elem. R. Labana
- Opracowanie piosenki „Rybki” metodą Dobrego Startu-
- „Niespodzianka dla dziadka i babci”- modelowanie z gliny samoutwardzalnej „Serduszko”, zestaw zabaw ruchowych m. zadaniowa
- „Moi dziadkowie”- rozmowa w małych zespołach z wykorzystaniem rodzinnych fotografii, nauka piosenki pt. „ Dla babci”
- „Potłuczone talerze”- Klucz do uczenia się MS 1 sesja 45, zestaw zabaw ruchowych R. Labana „Zimowy spacer”
- „Babcia”- nauka wiersza Cz. Janczarskiego, „Korale dla babci” rysowanie kolorową kredą na czarnym lub szarym papierze
- „Pani Zima” wyjście do Książnicy Miejskiej nr 12 na lekcję biblioteczną
- „O Tadku – Niejadku, Babci i Dziadku”- słuchanie opowiadania W. Chotomskiej, malowanie pastelami – metafora wizualna „Namaluj zapach”, zestaw zabaw ruchowych
- „Najlepszy prezent”- opowiadanie nauczyciela ilustrowane sylwetami, instrumentacja piosenki pt. „ Dla babci”
- „Tęczowa aplikacja”- Klucz do uczenia się, MS 1 sesja 46, zestaw zabaw ruchowych R. Labana
- „To Dla Was Kochani Dziadkowie”- uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka 14.01
Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Lepimy bałwana”
Zabawa ruchowa z elementem skłonu i skrętu tułowia „Śnieżynki na wietrze”
Zestaw zabaw ruchowych „Bawimy się z babcią i dziadkiem” z elem. R. Labana
Zabawa ćwicząca ruchy szczęk „Krokodyl”
Zabawa ćwicząca ruchy warg „Całuski”
Zabawa ćwicząca ruchy języka „Malarz”
ZAGOŚCIŁA U NAS ZIMA
- „Przez most”- Klucz do uczenia się MS 1 sesja 47, zestaw zabaw ruchowych m. zadaniowa
- „Biały walczyk”- słuchanie wiersza I. Salach „Zima”, słuchanie piosenki i nauka podstawowego kroku walczyka
- „Jak mam się ubrać ?”- zabawa dydaktyczna wg opowiadania M. Trawińskiej, „Śniegowe gwiazdeczki” malowanie białą farbą na niebieskim tle.
- „Spacer z porami roku” – słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej, zabawa ilustracyjna do piosenki „Biały walczyk”
- „Zabawy z panią Zimą” – twórcze opowiadanie dzieci , zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniowa.
- „Śnieg i woda – kolorowe laboratorium”- (malowanie śniegu) zabawy badawcze,
- „Leśna przygoda”- teatrzyk kukiełkowy na podstawie opowiadania M. Kownackiej „Zima”, zestaw zabaw ruchowych z elem. Kniessów
- „Na ratunek”- opowiadanie K. Artymowicz, rysowanie kredkami świecowymi nt. „Jak bezpiecznie bawić się zimą”.
- „Wzorzysty witraż”- Klucz do uczenia się MS 1 sesja 48, zestaw zabaw ruchowych R. Labana „Zimowy spacer”
Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Ścieżka”
Zabawa ćwicząca rychy warg „ Konik i woźnica”
Zabawa ćwicząca ruchy języka „ Cukierek”
Zestaw zabaw ruchowych (metoda R. Labana
Zadanie tygodnia wg planu daltońskiego:
I tydzień
- Zadanie twórcze „ Ułóż wg wzoru: kwiatka lup ptaszka”
- Zadanie matematyczne- „Korale dla babci” lub „Korale dla pani Zimy”- przeliczanie, nawlekanie korali na sznurek.
- Jestem ciekawy świata – Kim są moi rodzice – zapytaj rodziców jaki wykonują zawód?
II Tydzień
- Zadanie twórcze „Dokończ rysunek” – komponowanie w sferze percepcyjnej.
- Zadanie językowe naucz się na pamięć krótkiego wiersza pt. Jedzie zima H. Ożogowskiej
Jedzie pani zima
Na koniku białym
Spotkały ją dzieci
Pięknie powitały
– Droga pani Zimo
sypnij dużo śniegu
żeby nam saneczki
nie ustały w bieg.
III Tydzień
- Mam sprawne ciało i artystyczną dusze „Suknia Pani Zimy” – projektowanie ubioru- dzieci powinny naszkicować wymyślony ubiór Zimy, wycinać z kawałków tkanin i kolorowych papierów fragmenty garderoby, łączyć je z sobą, wierzyć we własne możliwości.
- Bawię się matematyka – ułóż wybrane puzzle
- Mam sprawne ciało i artystyczną duszę – Pokoloruj ilustrację wg wzoru
IV Tydzień
- Jestem ciekawy świata – Szalik dla Pani Zimy – dokończ rysować szalik wg wzoru
- Mam sprawne ciało i artystyczną duszę „Akademia eksperymentu”
- Bawię się matematyką – Policz śnieżynki narysuj tyle kresek ile jest śnieżynek
Wizualizacja działań wg koncepcji planu daltońskiego:
- Wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie żabką aktualnego dnia tygodnia każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor
- Wizualizacja listy obecności „Jestem w przedszkolu”: zaznaczanie breloczkiem z krasnalem swojej obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci – mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku.
- Wizualizacja „Już potrafię” – zaznaczanie umiejętności dzieci, które już opanowały np. samodzielnie spożywam posiłki, samodzielnie myję się, rozbieram i ubieram itd.
- Wizualizacja kalendarza urodzin – dzieci śledzą kto w najbliższym czasie będzie miał urodziny, jaki to miesiąc i pora roku.
- Wizualizacja „Jestem dyżurnym” – dzieci uczą się pełnić rolę dyżurnego, starają się wywiązywać z podjętych obowiązków.
- Wizualizacja Kalendarza pogody – dzieci systematycznie zaznaczają symbolami jaka jest pogoda.
Współpraca z rodzicami
- Kontakty indywidualne
- Dostarczanie pomocy do zabaw i zajęć w przedszkolu
- Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom w przedszkolu
- Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka