Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Żabki

Nauczyciel prowadzący: Violetta Juskowiak, Ewelina Szutarska

Styczeń

DLA  BABUNI  I  DZIADZIUSIA

  1. „W domu”- zabawa tematyczna, zestaw zabaw ruchowych „Bawimy się z babcią i dziadkiem” z elem. R. Labana
  2. Opracowanie piosenki „Rybki” metodą Dobrego Startu-
  3. „Niespodzianka dla dziadka i babci”- modelowanie z gliny samoutwardzalnej „Serduszko”, zestaw zabaw ruchowych    m. zadaniowa
  4. „Moi dziadkowie”- rozmowa w małych zespołach z wykorzystaniem rodzinnych fotografii, nauka piosenki pt. „ Dla babci”
  5. „Potłuczone talerze”- Klucz do uczenia się MS 1 sesja 45, zestaw zabaw ruchowych R. Labana  „Zimowy spacer”
  6. „Babcia”- nauka wiersza Cz. Janczarskiego,   „Korale dla babci” rysowanie kolorową kredą na czarnym lub szarym papierze
  7. „Pani Zima” wyjście do Książnicy Miejskiej nr 12 na lekcję biblioteczną
  8. „O Tadku – Niejadku, Babci i Dziadku”- słuchanie opowiadania W. Chotomskiej, malowanie pastelami – metafora wizualna „Namaluj zapach”, zestaw zabaw ruchowych
  9. „Najlepszy prezent”- opowiadanie nauczyciela ilustrowane sylwetami, instrumentacja piosenki pt. „ Dla babci”
  10. „Tęczowa aplikacja”- Klucz do uczenia się, MS 1 sesja 46, zestaw zabaw ruchowych R. Labana
  11. „To Dla Was Kochani Dziadkowie”- uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka 14.01

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Lepimy bałwana”

Zabawa ruchowa z elementem skłonu i skrętu tułowia „Śnieżynki na wietrze”

Zestaw zabaw ruchowych „Bawimy się z babcią i dziadkiem” z elem. R. Labana

Zabawa ćwicząca ruchy szczęk „Krokodyl”

Zabawa ćwicząca ruchy warg „Całuski”

Zabawa ćwicząca ruchy języka „Malarz”

ZAGOŚCIŁA U NAS ZIMA

  1. „Przez most”- Klucz do uczenia się MS 1 sesja 47,  zestaw zabaw ruchowych m. zadaniowa
  2. „Biały walczyk”- słuchanie wiersza I. Salach „Zima”, słuchanie piosenki i nauka podstawowego kroku walczyka
  3. „Jak mam się ubrać ?”- zabawa dydaktyczna wg opowiadania M. Trawińskiej, „Śniegowe gwiazdeczki” malowanie białą farbą na niebieskim tle.
  4. „Spacer z porami roku” – słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej,  zabawa ilustracyjna do piosenki „Biały walczyk”
  5. „Zabawy z panią Zimą” – twórcze opowiadanie dzieci , zestaw  zabaw ruchowych metoda zadaniowa.
  6. „Śnieg i woda – kolorowe laboratorium”- (malowanie śniegu) zabawy badawcze,
  7. „Leśna przygoda”- teatrzyk kukiełkowy na podstawie opowiadania M. Kownackiej „Zima”,   zestaw zabaw ruchowych  z elem. Kniessów
  8. „Na ratunek”- opowiadanie K. Artymowicz, rysowanie kredkami świecowymi nt. „Jak  bezpiecznie bawić się zimą”.
  9. „Wzorzysty witraż”-  Klucz do uczenia się MS 1 sesja 48, zestaw zabaw ruchowych R. Labana  „Zimowy spacer”

Zabawa ruchowa z elementem  równowagi „Ścieżka”

Zabawa ćwicząca rychy warg „ Konik i woźnica”

Zabawa ćwicząca ruchy języka „ Cukierek”

Zestaw zabaw ruchowych (metoda R. Labana

Zadanie tygodnia wg planu daltońskiego:

I tydzień

  • Zadanie twórcze „ Ułóż wg wzoru: kwiatka lup ptaszka”
  • Zadanie matematyczne- „Korale dla babci” lub „Korale dla pani Zimy”- przeliczanie, nawlekanie korali na sznurek.
  • Jestem ciekawy świata – Kim są moi rodzice – zapytaj rodziców jaki wykonują zawód?

II Tydzień

  • Zadanie twórcze „Dokończ rysunek”  – komponowanie w sferze percepcyjnej.
  • Zadanie językowe  naucz się na pamięć krótkiego wiersza pt. Jedzie zima H. Ożogowskiej

Jedzie pani zima

Na koniku białym

Spotkały ją dzieci

Pięknie powitały

 

Droga pani Zimo

sypnij dużo śniegu

żeby nam saneczki

nie ustały w bieg.

III Tydzień

  • Mam sprawne ciało i artystyczną dusze „Suknia Pani Zimy” – projektowanie ubioru- dzieci powinny naszkicować wymyślony ubiór Zimy, wycinać z kawałków tkanin i kolorowych papierów fragmenty garderoby, łączyć je z sobą, wierzyć we własne możliwości.
  • Bawię się matematyka – ułóż wybrane puzzle
  • Mam sprawne ciało i artystyczną duszę –  Pokoloruj ilustrację wg wzoru

IV Tydzień

  • Jestem ciekawy świata – Szalik dla Pani Zimy – dokończ rysować szalik wg wzoru
  • Mam sprawne ciało i artystyczną duszę „Akademia eksperymentu”
  • Bawię się matematyką – Policz śnieżynki narysuj tyle kresek ile jest śnieżynek

Wizualizacja działań wg koncepcji planu daltońskiego:

  • Wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie żabką aktualnego dnia tygodnia każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor
  • Wizualizacja listy obecności „Jestem w przedszkolu”: zaznaczanie breloczkiem z krasnalem swojej obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci – mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku.
  • Wizualizacja „Już potrafię” – zaznaczanie umiejętności dzieci, które już opanowały np. samodzielnie spożywam posiłki, samodzielnie myję się, rozbieram i ubieram itd.
  • Wizualizacja kalendarza urodzin – dzieci śledzą kto w najbliższym czasie będzie miał urodziny, jaki to miesiąc i pora roku.
  • Wizualizacja „Jestem dyżurnym” – dzieci uczą się pełnić rolę dyżurnego, starają się wywiązywać z podjętych obowiązków.
  • Wizualizacja Kalendarza pogody – dzieci systematycznie zaznaczają symbolami jaka jest pogoda.

Współpraca z rodzicami

  • Kontakty indywidualne
  • Dostarczanie pomocy do zabaw i zajęć w przedszkolu
  • Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom w przedszkolu
  • Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka