Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Krasnale

Nauczyciele prowadzący: Karolina Ostrowicka-Dądelska, Marta Podborowska

Luty

W KARNAWALE SAME BALE

  • Zestaw zabaw porannych
  • Zestaw zabawy ruchowych ,,Karnawałowe zabawy”
  • „Kto pierwszy ten lepszy”- zabawa orientacyjno- porządkowa.
  • „Wędrujący kapelusz”- zabawa integracyjna
  • „Butelkowy slalom”- zabawa na koordynację
  1. „Kopciuszek” – zabawy dydaktyczne. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych.
  2. „Na balu karnawałowym” – zabawa rytmiczna z serpentynami. „Maska karnawałowa” zabawa sensoryczna.
  3. „Bal karnawałowy z Bano- show”- przedszkolna uroczystość.
  4. „Suknia balowa” – wyklejanka. „Śniegowy walc” – nauka tańca.
  5. „Kolorowe balony” – zabawa z el. kodowania. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych
  6. „Międzynarodowy dzień pizzy”- zajęcia gospodarcze.
  7. „Fajnie w internecie”- osłuchanie z piosenką. „Mój przyjaciel Necio”- zabawa w Internet.

W ŚWIECIE WYOBRAŹNI- MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

– temat realizowany metodą projektów

  • ,,Spacer z książkami na głowie”- zabawa z elementami równowagi.
  • „Tańczący woreczek” – ćwiczenie rytmiczno-zręcznościowe.
  • „Książeczka” K. Pac – Gajewskiej- ruchowa interpretacja wiersza.
  • Zestaw zabaw porannych w formie aerobiku
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej R. Labana

Cele  ogólne projektu:

  • Poznawanie utworów literatury dziecięcej
  • Ukazanie właściwego kontaktu z książka
  • Rozbudzenie motywacji do samodzielnego sięgania po książkę
  • Zachęcanie do częstego obcowania z książką.

I Etap- Zadawanie pytań

  • Skąd się biorą książki?
  • Czy są nam potrzebne książki?
  • Czy można wypożyczać książki?
  • Kto może napisać książkę?  itd
  • Spisanie wypowiedzi dzieci: Co to jest książka?
  • Spisanie skojarzeń do słowa: książka

II Etap- realizacja projektu

  • Wprowadzenie dyżurnego od kącika książek;
  • Wzbogacanie kącika o nowe pozycje przyniesione przez dzieci z domu
  • Codzienne czytanie bajek.
  • Wykonanie autoportretów do książki „To my Krasnoludki”
  •  Zbieranie wypowiedzi dzieci

Przykładowe zajęcia do realizacji projektu:

  1. „Jak powstaje książka”- historyjka obrazkowa. „Zakładki do książki”- wyklejanka.
  2. „Zniszczona książka”– opowiadanie z wykorzystaniem pacynki. „U introligatora”- zabawa tematyczna.
  3. „Co by było gdyby” wypowiedzi twórcze dzieci. Zabawa dydaktyczne „gdzie leży książka. Zestaw zabaw ruchowych R. Labana.
  4. „Kolorowe książki”- osłuchanie z piosenką. „Jakiej książki brakuje?”- zabawa dydaktyczna.
  5. „Wielki skarb” słuchanie wiersza B. ST. Kossuth. Zestaw zabaw ruchowych.
  6. „W Bibliotece”- bajka na tablicy interaktywnej. „Biblioteka”- zabawa tematyczna.

III Etap- podsumowanie projektu

„Powiedział nam Bartek, że dziś tłusty czwartek”

  • Zestaw zabaw porannych w formie opowieści ruchowej „Spotkanie zabawek w przedszkolu”.
  • Zestaw zabaw ruchowych (met. zadaniowa)
  • Zabawa ruchowa z elementami biegu „Pieczemy faworki”.
  • Zabawa orient. – porządk. „Wyścigi zaprzęgów”
  • Zabawa z elem. biegu „ Kto szybciej dowiezie”
  1. „Paczki i faworki u babci Honorki” teatrzyk kukiełkowy wg utworu M. Kownackiej. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
  2. Osłuchanie z piosenką „Cukierki, cukierki”. „Skąd się biorą ciasteczka?”- Wycieczka do cukierni.
  3. ,,Jak żyć zdrowo – prawda czy fałsz”- zabawy dydaktyczna. Zestaw zabawa ruchowych metodą zadaniową.
  4. „Słodkie jak…”- wypowiedzi twórcze. „Faworki”- działalności plastyczno-konstrukcyjna.
  5. „Mam 2 pączki”- zabawa rytmiczna. „Kolorowy cukierek”- wydzieranka. Zestaw zabawa ruchowych metodą zadaniową.

PROPOZYCJA ZAJĘĆ W RÓŻNYCH PORACH DNIA:

  • Wprowadzenie zadania do wykonania na tydzień wg koncepcji planu daltońskiego
  • „Eksperymentarium Krasnala”- zabawy badawcze, doświadczenia i proste eksperymenty
  •  Rozmowy na temat bezpiecznego zachowywania Przypominanie umów zawartych w Kodeksie grupy
  •  Wyrabianie nawyków zdrowotno- higienicznych, zachęcanie do smakowania potraw, do aktywności
  • „Pada śnieg”- opracowanie piosenki metodą dobrego startu
  • „Wsłuchaj się w cisze” – wdrażanie dzieci do posługiwania się głosem umiarkowanym

Realizacja projektu Witaminki

Realizacja kolejnych sesji klucza do uczenia się:

– sesja 10 „Zabawa w chowanego”

– sesja 11 „Figurkowe ludziki idą spać”

– sesja 12 „Tęczowa loteria z obrazkami”

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM RODZINNYM I LOKALNYM

  • Wycieczka do cukierni Polkorn
  • Kontakty indywidualne – udzielanie informacji o sukcesach i trudnościach wychowawczych
  • Zebranie z rodzicami 11.02.
  • Bal karnawałowy 05.02
  • Pomoc rodziców w przygotowanie zajęć i zabaw z dziećmi
  • Udział wybranych członków rodzin w projekcie edukacyjnym- głośne czytanie