Krasnale
Nauczyciele prowadzący: Karolina Ostrowicka-Dądelska, Marta Podborowska
Październik
JESTEM BEZPIECZNY
- „Poszukiwanie znaków”- wycieczka po przedszkolu. „Samochody”- osłuchanie z piosenką.
- „Przejście przez ulice”- zabawa tematyczna. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
- „Znaki drogowe”- zabawa dydaktyczna. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
- „Samochody- zabawy rytmiczno- ruchowe do piosenki. „Samochodzik”- wyklejanka na talerzu.
- „Królestwo figur- figurkowe herbatniki dla figurkowych ludzików”- klucz do uczenia się (sesja 3). Zestaw zabawa ruchowych metodą zadaniową.
- „Światło zielone, światło czerwone”- zabawa orientacyjno- porządkowa
- „Samochody”- zabawa bieżna
- „Piesek na ulicy”- zabawa z elementami czworakowania
- Zestaw zabaw porannych
- Zestaw zabaw ruchowych (met. zadaniowa)
SKARBY JESIENI
- „Sekret drzew”- teatrzyk na podstawie wiersza P. Krzyżanowskiej. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej R. Labana.
- „Kolory jesieni”- spacer po terenie wokół przedszkola. Zestaw zabaw ruchowych na terenie.
- „Dlaczego drzewa jesienią zmieniają kolor?”- historyjka obrazkowa. „Zaczarowane instrumenty” – gra na instrumentach perkusyjnych.
- „Ratowanie piskląt”- klucz do uczenia się (sesja4). Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej R. Labana.
- „Ola i liście”- opracowanie piosenki elementami metody Dobrego Startu
- „Kolorowe liście”- piosenka wprowadzeniem do pracy plastycznej „Sukienka Pani Jesieni”- stemplowanie liśćmi. Zestaw zabaw ruchowych z elementami W. Sherborne.
- „Cukinia Celestynka”- realizacja projektu „witaminki”. „Cukiniowe babeczki”- warsztaty kulinarne
- „Dary Pani Jesieni”- rozwiązywanie zagadek inspiracją do układania kompozycji z materiału przyrodniczego. Zestaw zabaw ruchowych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- „Grzybobranie” – rozmowa inspiracją do pracy plastycznej „Muchomorek”- orgiami. „Zbieramy grzyby” – osłuchanie z piosenką.
- „Zbieram grzyby” – gra ściganka według E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Zestaw zabaw ruchowych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- „Wietrzyk i liście”- zabawa naśladowcza
- „Jesienny bieg z liściem”- zabawa z elementami biegu.
- ,,Rośniemy jak grzyby po deszczu”- zabawa z elementem równowagi,
- „Rzut kasztanem do pudełka” – zabawa ruchowa z elementem celowania.
- „Wirujące listki” – zabawa ruchowa przy muzyce.
- Zestaw zabaw porannych w formie aerobiku.
- Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej R. Labana
- Zestaw zabaw ruchowych z elementami W. Sherborne
DESZCZOWA KRAINA
- Jaką mamy pogodę? – rozmowa w oparciu o ilustracje. Zestaw zabawy ruchowych „Mali przedszkolacy” w formie opowieści ruchowej.
- Gdzie ukryło się słoneczko?- zabawa dydaktyczna. Zestaw zabawy ruchowych „Mali przedszkolacy” w formie opowieści ruchowej.
- „Zła pogoda”- zabawy z piosenką. „Słoneczko”- wylepianie plasteliną.
- Jak powstaje deszcz?- wiersz „Zabawa chmurek” inspiracją do zabawy badawczej. „Krople deszczu”- kolorowanie i naklejanie.
- „Wiatr psotnik”- piosenka inspiracją do zabaw badawczych z suszarką. „Poszukiwania wiatru”- spacer z tasiemkami.
- „Pada deszcz- świeci słońce”, „Wiatr i liście” zabawa orientacyjno- porządkowa
- „Omiń kałużę” zabawa ruchowa z elementami równowagi
- „Wyścigi na czworakach” zabawa ruchowa z elementami czworakowania
- „Drzewa i liście” zabawa bieżna
- Zestaw zabaw porannych
- Zestaw zabawy ruchowych „Mali przedszkolacy” w formie opowieści ruchowej
W różnych porach dnia:
- Realizacja projekty: „Z Kicią kocią maluchy zmieniają się w Zuchy”.
- Czytanie książek przyniesionych przez dzieci
- Puzzle, układanki – dzieci powinny układać obrazek z części i wypowiedzieć się na jego temat.
- Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, zachęcanie do zjadania zdrowej żywności
- Rysowanie kredkami i pastelami na temat dowolny, kolorowanie- ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej i precyzji ruchów ręki, ćwiczenie chwytu narzędzia pisarskiego
- Ćwiczenia oddechowe i ortofoniczne
- Poznawanie nowych i utrwalanie wcześniej poznanych piosenek i wierszy
Realizacja koncepcji planu daltońskiego:
- zaznaczanie obecności na tablicy
- zaznaczanie prawej ręki i kalendarza pogody
- wizualizacja planu dnia – zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności
- wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia
- wizualizacja kącików zabaw
Współpraca z rodzicami i środowiskiem:
- Koncert Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej- 16.10 godz 9.00
- Pasowanie na przedszkolaka 22.10 godz 9.00
- Zabawy badawcze z Panem Bartkiem 30.10
- Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami, a rodzicami.
- Organizowanie spotkań czytelniczych z cyklu „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato”