Krasnale
Nauczyciele prowadzący: Karolina Ostrowicka-Dądelska, Marta Podborowska
Luty
W KARNAWALE SAME BALE
- Zestaw zabaw porannych
- Zestaw zabawy ruchowych ,,Karnawałowe zabawy”
- „Kto pierwszy ten lepszy”- zabawa orientacyjno- porządkowa.
- „Wędrujący kapelusz”- zabawa integracyjna
- „Butelkowy slalom”- zabawa na koordynację
- „Kopciuszek” – zabawy dydaktyczne. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych.
- „Na balu karnawałowym” – zabawa rytmiczna z serpentynami. „Maska karnawałowa” zabawa sensoryczna.
- „Bal karnawałowy z Bano- show”- przedszkolna uroczystość.
- „Suknia balowa” – wyklejanka. „Śniegowy walc” – nauka tańca.
- „Kolorowe balony” – zabawa z el. kodowania. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych
- „Międzynarodowy dzień pizzy”- zajęcia gospodarcze.
- „Fajnie w internecie”- osłuchanie z piosenką. „Mój przyjaciel Necio”- zabawa w Internet.
W ŚWIECIE WYOBRAŹNI- MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI
– temat realizowany metodą projektów
- ,,Spacer z książkami na głowie”- zabawa z elementami równowagi.
- „Tańczący woreczek” – ćwiczenie rytmiczno-zręcznościowe.
- „Książeczka” K. Pac – Gajewskiej- ruchowa interpretacja wiersza.
- Zestaw zabaw porannych w formie aerobiku
- Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej R. Labana
Cele ogólne projektu:
- Poznawanie utworów literatury dziecięcej
- Ukazanie właściwego kontaktu z książka
- Rozbudzenie motywacji do samodzielnego sięgania po książkę
- Zachęcanie do częstego obcowania z książką.
I Etap- Zadawanie pytań
- Skąd się biorą książki?
- Czy są nam potrzebne książki?
- Czy można wypożyczać książki?
- Kto może napisać książkę? itd
- Spisanie wypowiedzi dzieci: Co to jest książka?
- Spisanie skojarzeń do słowa: książka
II Etap- realizacja projektu
- Wprowadzenie dyżurnego od kącika książek;
- Wzbogacanie kącika o nowe pozycje przyniesione przez dzieci z domu
- Codzienne czytanie bajek.
- Wykonanie autoportretów do książki „To my Krasnoludki”
- Zbieranie wypowiedzi dzieci
Przykładowe zajęcia do realizacji projektu:
- „Jak powstaje książka”- historyjka obrazkowa. „Zakładki do książki”- wyklejanka.
- „Zniszczona książka”– opowiadanie z wykorzystaniem pacynki. „U introligatora”- zabawa tematyczna.
- „Co by było gdyby” wypowiedzi twórcze dzieci. Zabawa dydaktyczne „gdzie leży książka. Zestaw zabaw ruchowych R. Labana.
- „Kolorowe książki”- osłuchanie z piosenką. „Jakiej książki brakuje?”- zabawa dydaktyczna.
- „Wielki skarb” słuchanie wiersza B. ST. Kossuth. Zestaw zabaw ruchowych.
- „W Bibliotece”- bajka na tablicy interaktywnej. „Biblioteka”- zabawa tematyczna.
III Etap- podsumowanie projektu
„Powiedział nam Bartek, że dziś tłusty czwartek”
- Zestaw zabaw porannych w formie opowieści ruchowej „Spotkanie zabawek w przedszkolu”.
- Zestaw zabaw ruchowych (met. zadaniowa)
- Zabawa ruchowa z elementami biegu „Pieczemy faworki”.
- Zabawa orient. – porządk. „Wyścigi zaprzęgów”
- Zabawa z elem. biegu „ Kto szybciej dowiezie”
- „Paczki i faworki u babci Honorki” teatrzyk kukiełkowy wg utworu M. Kownackiej. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
- Osłuchanie z piosenką „Cukierki, cukierki”. „Skąd się biorą ciasteczka?”- Wycieczka do cukierni.
- ,,Jak żyć zdrowo – prawda czy fałsz”- zabawy dydaktyczna. Zestaw zabawa ruchowych metodą zadaniową.
- „Słodkie jak…”- wypowiedzi twórcze. „Faworki”- działalności plastyczno-konstrukcyjna.
- „Mam 2 pączki”- zabawa rytmiczna. „Kolorowy cukierek”- wydzieranka. Zestaw zabawa ruchowych metodą zadaniową.
PROPOZYCJA ZAJĘĆ W RÓŻNYCH PORACH DNIA:
- Wprowadzenie zadania do wykonania na tydzień wg koncepcji planu daltońskiego
- „Eksperymentarium Krasnala”- zabawy badawcze, doświadczenia i proste eksperymenty
- Rozmowy na temat bezpiecznego zachowywania Przypominanie umów zawartych w Kodeksie grupy
- Wyrabianie nawyków zdrowotno- higienicznych, zachęcanie do smakowania potraw, do aktywności
- „Pada śnieg”- opracowanie piosenki metodą dobrego startu
- „Wsłuchaj się w cisze” – wdrażanie dzieci do posługiwania się głosem umiarkowanym
Realizacja projektu Witaminki
Realizacja kolejnych sesji klucza do uczenia się:
– sesja 10 „Zabawa w chowanego”
– sesja 11 „Figurkowe ludziki idą spać”
– sesja 12 „Tęczowa loteria z obrazkami”
WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM RODZINNYM I LOKALNYM
- Wycieczka do cukierni Polkorn
- Kontakty indywidualne – udzielanie informacji o sukcesach i trudnościach wychowawczych
- Zebranie z rodzicami 11.02.
- Bal karnawałowy 05.02
- Pomoc rodziców w przygotowanie zajęć i zabaw z dziećmi
- Udział wybranych członków rodzin w projekcie edukacyjnym- głośne czytanie