Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Krasnale

Nauczyciele prowadzący: Karolina Ostrowicka-Dądelska, Marta Podborowska

Październik

JESTEM BEZPIECZNY

  1. „Poszukiwanie znaków”- wycieczka po przedszkolu. „Samochody”- osłuchanie z piosenką.
  2. „Przejście przez ulice”- zabawa tematyczna. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
  3. „Znaki drogowe”- zabawa dydaktyczna. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
  4. „Samochody- zabawy rytmiczno- ruchowe do piosenki. „Samochodzik”- wyklejanka na talerzu.
  5. „Królestwo figur- figurkowe herbatniki dla figurkowych ludzików”- klucz do uczenia się (sesja 3). Zestaw zabawa ruchowych metodą zadaniową.
  • „Światło zielone, światło czerwone”- zabawa orientacyjno- porządkowa
  • „Samochody”- zabawa bieżna
  • „Piesek na ulicy”- zabawa z elementami czworakowania
  • Zestaw zabaw porannych
  • Zestaw zabaw ruchowych (met. zadaniowa)

SKARBY JESIENI

  1. „Sekret drzew”- teatrzyk na podstawie wiersza P. Krzyżanowskiej. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej R. Labana.
  2. „Kolory jesieni”- spacer po terenie wokół przedszkola. Zestaw zabaw ruchowych na terenie.
  3. „Dlaczego drzewa jesienią zmieniają kolor?”- historyjka obrazkowa. „Zaczarowane instrumenty” – gra na instrumentach perkusyjnych.
  4. „Ratowanie piskląt”- klucz do uczenia się (sesja4). Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej R. Labana.
  5. „Ola i liście”- opracowanie piosenki elementami metody Dobrego Startu
  6. „Kolorowe liście”- piosenka wprowadzeniem do pracy plastycznej „Sukienka Pani Jesieni”- stemplowanie liśćmi. Zestaw zabaw ruchowych z elementami W. Sherborne.
  7. „Cukinia Celestynka”- realizacja projektu „witaminki”. „Cukiniowe babeczki”- warsztaty kulinarne
  8. „Dary Pani Jesieni”- rozwiązywanie zagadek inspiracją do układania kompozycji z materiału przyrodniczego. Zestaw zabaw ruchowych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  9. „Grzybobranie” – rozmowa inspiracją do pracy plastycznej „Muchomorek”- orgiami. „Zbieramy grzyby” – osłuchanie z piosenką.
  10. „Zbieram grzyby” – gra ściganka według E. Gruszczyk-Kolczyńskiej. Zestaw zabaw ruchowych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  • „Wietrzyk i liście”- zabawa naśladowcza
  • „Jesienny bieg z liściem”- zabawa z elementami biegu.
  • ,,Rośniemy jak grzyby po deszczu”- zabawa z elementem równowagi,
  • „Rzut kasztanem do pudełka” – zabawa ruchowa z elementem celowania.
  • „Wirujące listki” – zabawa ruchowa przy muzyce.
  • Zestaw zabaw porannych w formie aerobiku.
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody twórczej R. Labana
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami W. Sherborne

DESZCZOWA KRAINA

  1. Jaką mamy pogodę? – rozmowa w oparciu o ilustracje. Zestaw zabawy ruchowych „Mali przedszkolacy” w formie opowieści ruchowej.
  2. Gdzie ukryło się słoneczko?- zabawa dydaktyczna. Zestaw zabawy ruchowych „Mali przedszkolacy” w formie opowieści ruchowej.
  3. „Zła pogoda”- zabawy z piosenką. „Słoneczko”- wylepianie plasteliną.
  4. Jak powstaje deszcz?- wiersz „Zabawa chmurek” inspiracją do zabawy badawczej. „Krople deszczu”- kolorowanie i naklejanie.
  5. „Wiatr psotnik”- piosenka inspiracją do zabaw badawczych z suszarką. „Poszukiwania wiatru”- spacer z tasiemkami.
  • „Pada deszcz- świeci słońce”, „Wiatr i liście” zabawa orientacyjno- porządkowa
  • „Omiń kałużę” zabawa ruchowa z elementami równowagi
  • „Wyścigi na czworakach” zabawa ruchowa z elementami czworakowania
  • „Drzewa i liście” zabawa bieżna
  • Zestaw zabaw porannych
  • Zestaw zabawy ruchowych „Mali przedszkolacy” w formie opowieści ruchowej

W różnych porach dnia:

  • Realizacja projekty: „Z Kicią kocią maluchy zmieniają się w Zuchy”.
  • Czytanie książek przyniesionych przez dzieci
  • Puzzle, układanki – dzieci powinny układać obrazek z części i wypowiedzieć się na jego temat.
  • Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, zachęcanie do zjadania zdrowej żywności
  • Rysowanie kredkami i pastelami na temat dowolny, kolorowanie- ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej i precyzji ruchów ręki, ćwiczenie chwytu narzędzia pisarskiego
  • Ćwiczenia oddechowe i ortofoniczne
  • Poznawanie nowych i utrwalanie wcześniej poznanych piosenek i wierszy

Realizacja koncepcji planu daltońskiego:

  • zaznaczanie obecności na tablicy
  • zaznaczanie prawej ręki i kalendarza pogody
  • wizualizacja planu dnia – zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności
  • wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia
  • wizualizacja kącików zabaw

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • Koncert Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej- 16.10 godz 9.00
  • Pasowanie na przedszkolaka 22.10 godz 9.00
  • Zabawy badawcze z Panem Bartkiem 30.10
  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami, a rodzicami.
  • Organizowanie spotkań czytelniczych z cyklu „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato”