Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Zuchy Czerwone

Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Sylwia Oskwarek

Marzec

W marcu jak w garncu

  1. „Parasol” – zabawy „W Literkowie” – słuchanie piosenki, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne
  2. „W marcu jak w garncu” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne
  3. „Marzec czarodziej” – nauka piosenki, „Wierzbowe bazie” – wyklejanka plastyczno-techniczna
  4. „Pada deszcz” – słuchanie wiersza Michała Zaremby pt. „Deszczowy wierszyk”, „Plastelinowy deszcz” – wycinanie i wyklejanie plasteliną
  5. „Śpiewająco o Zdrowiu” – Międzygrupowy Przegląd Piosenki o Zdrowiu
  6. Wycieczka na Wydział Sztuk Pięknych na zajęcia prawno-plastyczne prowadzone przez Julię i Nikodema Pręgowskich (rodziców Ignacego)

Zabawa ruchowa inhibicyjno – incytacyjna „Słonko świeci – deszcz pada”

Zabawa ruchowo-taneczna „Taniec chmurek ze słonkami”

Zabawa ruchowa bieżna „Kolory łączcie się”

Zabawa skojarzeniowa „Dobieranie skojarzeń do kolorów”

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne

Na wiejskim podwórku

  1. „Pięć małych kotków” – zabawy „W Cyferkowie – 5” – zabawa paluszkowa, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
  2. „Co słychać na wsi” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego, stworzenie makiety gospodarstwa
  3. „Co by było, gdyby zwierzęta zaczęły mówić ludzkim głosem?” – trening twórczego myślenia, malowanie farbami plakatowymi
  4. „Podwórkowa Orkiestra” – instrumentacja piosenki „Na podwórku”, wylepianie plasteliną
  5. „Co nam daje wieś?” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
  6. „Przygody wiejskich zwierząt” – gra ściganka wg metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
  7. „Pierwsza pomoc” – spotkanie z ratownikiem medycznym

„Zwierzątka domowe” – zabawa ruchowa (naśladowcza)

„Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – zabawa ruchowa (orientacyjno – porządkowa i ortofoniczna)

Zabawy w kole np. „Rolnik sam w dolinie”

Zabawy muzyczno-ruchowe: „Stary kaczor”, „Gąski do domu”

Zestaw ćwiczeń porannych przy muzyce z elementami aerobicu

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana

Wiosno, wiosenko – witaj wśród nas!

  1. „Co by było, gdyby na świecie nie było dnia lecz panowała by noc?” – trening twórczego myślenia (analogia fantastyczna) wg metody W. Limont wprowadzeniem do zabaw z literą N, n – „W literkowie”, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
  2. „Czy widziałeś oznaki zbliżającej się wiosny?” – wycieczka po najbliższej okolicy przedszkola, „Krokus” – papieroplastyka
  3. „Po co zrywać?” – kodowanie z użyciem ozobotów, malowanie farbami plakatowymi przy sztalugach nt. „Wiosenne kwiaty”
  4. „Maszeruje wiosna” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu – opracowanie piosenki pt. „Maszeruje wiosna”, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
  5. Przedszkolne Obchody Pierwszego Dnia Wiosny
  6. „Eksperymentalna cebula” – zabawa badawcza, zabawy „W Literkowie” – zabawy z literą C, c
  7. „Kto na spacer wyruszy niech otwiera oczy i uszy!” – rozmowa na podstawie prezentacji multimedialnej, „Bocian” – lepienie z masy solnej
  8. „Siejemy, pielęgnujemy i obserwujemy!” – prace porządkowo-gospodarcze w kąciku przyrody, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
  9. „Wiosenne prace w ogrodzie” – historyjka obrazkowa, nauka piosenki „W naszym ogródeczku”
  10. „Budzi się las, budzi się życie…” – wycieczka do lasu i jadalnych ogrodów KOI w poszukiwaniu wiosny, zestaw ćwiczeń gimnastycznych w lesie (metoda zadaniowa)

„Pierwsza pomoc” – spotkanie z ratownikiem medycznym

Zabawa ruchowa z elem. równowagi „Bociany”

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonko świeci, deszczyk pada”

Zabawa ruchowa „Wiosenne zabawy” (z elem. metody twórczej)

Zabawa ruchowa naśladowcza „Motylki”

„Leć motylku wprost do nieba…” – ćwiczenia oddechowe

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (met. zadaniowa)

  • „Wiosenna zgaduj – zgadula” – rozwiązywanie i układanie zagadek słownych, muzycznych i ruchowych nt. wiosny.
  • Realizacja głównego kierunku pracy „Dziecko w świecie języka – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy w przedszkolu, z uwzględnieniem metod twórczych” – rozwijanie u dzieci kompetencji językowych.
  • Realizacja międzynarodowego Programu Promocji Zdrowia Psychicznego Dla Małych Dzieci – „Przyjaciele Zippiego” – moduł 2 „Komunikacja” – Spotkanie 1 i 2
  • Realizacja Programu „Klucz do uczenia się” – Matematyka 1 „Motyle”, sesja 10 „Głodne króliczki i dodatkowe marchewki” + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
  • Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Konstrukcje 1, s. 6 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

„Zabawy z literkami”:

  • Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
  • Wyodrębnianie i nazywanie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie,
  • Układanie z elementów modelu i schematu wyrazu,
  • Dokonywanie prawidłowej analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonematycznej
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • Doskonalenie mowy (szczególne zwrócenie uwagi na poprawne wymawianie poszczególnych głosek),
  • Wprowadzenie litery P p, N n, C c
  • Utrwalenie poznanych liter, czytanie sylab, wyrazów, zdań

„Zabawy z cyferkami”:

  • Poznać cyfrę 5
  • Zabawy z cyframi 1, 2, 3, 4, 5
  • Klasyfikowanie przedmiotów według określonych cech
  • Przeliczanie przedmiotów w zakresie 5
  • Zapoznanie się z obrazem graficznym cyfr: 1, 2, 3, 4, 5

Zadania tygodniowe zgodnie z Koncepcją Planu Daltońskiego:

Tydzień 1

  • · „Wiosenne zagadki” – Ułóż dla kolegi lub koleżanki z pary (tablica współpracy) zagadkę na temat wiosny (Jestem ciekawy świata)
  • · „Symetryczne obrazki” – odwzoruj podane figury po prawej stronie kartki (Bawię się matematyką) cel: doskonalenie umiejętności odwzorowywania względem osi symetrii
  • · „Dokończ pisanie litery P, p po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • · Naucz się wierszyka pt. „Deszczyk pada” na pamięć (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).

Tydzień 2

  • · „Rach – ciach” – tnij po śladzie. Proszę zwrócić uwagę na prawidłowy chwyt nożyczek. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) Cel: Usprawnianie umiejętności trzymania i cięcia nożyczkami.
  • · „Dokończ pisanie cyfry 5 po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej cyfry, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności matematycznych i grafomotorycznych
  • · Wykonaj działanie matematyczne i pokoloruj zgodnie z kodem (Bawię się matematyką)
  • · Znajdź szczegóły, którymi różnią się obrazki – (Jestem ciekawy świata).

Tydzień 3

  • · „Dokończ pisanie litery N, n po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • · „Pokoloruj mandale wg. własnego pomysłu” – (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) – cel: rozwijanie zdolności manualnych
  • · „Korale dla Pani wiosny” – dokończ układanie ciągu rytmicznego (Bawię się matematyką)
  • · Wiosenne sudoku (Jestem ciekawy świata)

Tydzień 4

  • · „Co ukryło się na obrazku?” – składanie obrazka z pociętych części i naklejanie go na kartkę papieru (Jestem ciekawy świata)
  • · Ułóż wiosenny obrazek z mozaiki geometrycznej według wzoru (Bawię się matematyką)
  • · „Dokończ pisanie litery C c po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • · Przygotuj dowolne instrumenty i stwórz muzykę do piosenki „Maszeruje wiosna” (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)

Współpraca Z Rodzicami I Środowiskiem:

  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami
  • Konsultacje z rodzicami
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom
  • Dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw, wzbogacenie kącików zabaw, „skrzyń skarbów”, pomoc rodziców w gromadzeniu pomocy do zajęć plastycznych
  • Zachęcanie rodziców do dostarczania propozycji zadań tygodniowych w ramach koncepcji planu daltońskiego
  • Pomoc rodziców w gromadzeniu ilustracji, obrazków, zdjęć, pomocy na tematy związane z aktualną tematyką „W marcu jak w garncu”, „Na wiejskim podwórku” oraz „Wiosno, wiosenko – witaj wśród nas!”
  • Udział rodziców w dzieleniu się zainteresowaniu i pasjami „Konik, czyli pasja” – Wycieczka na Wydział Sztuk Pięknych na zajęcia prawno-plastyczne prowadzone przez Julię i Nikodema Pręgowskich (rodziców Ignacego) – 07.03.2025
  • Koncert muzyczny Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej
  • Przedstawienie teatralne w wykonaniu aktorów Teatru Pomarańczowy Cylinder
  • Spacer alejkami osiedla – doskonalenie chodu w parach prawą stroną chodnika
  • Śpiewająco o Zdrowiu” – Międzygrupowy Przegląd Piosenki o Zdrowiu – 06.03.2025
  • Wycieczka na Wydział Sztuk Pięknych na zajęcia prawno-plastyczne prowadzone przez Julię i Nikodema Pręgowskich (rodziców Ignacego) – 07.03.2025
  • „Pierwsza pomoc” – spotkanie z ratownikiem medycznym – 12, 18 i 27.03.2025
  • Przedszkolne Obchody Pierwszego Dnia Wiosny – 21.03.2025
  • „Budzi się las, budzi się życie…” – wycieczka do lasu i jadalnych ogrodów KOI