Zuchy Czerwone
Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Sylwia Oskwarek
Marzec
W marcu jak w garncu
- „Parasol” – zabawy „W Literkowie” – słuchanie piosenki, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne
- „W marcu jak w garncu” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne
- „Marzec czarodziej” – nauka piosenki, „Wierzbowe bazie” – wyklejanka plastyczno-techniczna
- „Pada deszcz” – słuchanie wiersza Michała Zaremby pt. „Deszczowy wierszyk”, „Plastelinowy deszcz” – wycinanie i wyklejanie plasteliną
- „Śpiewająco o Zdrowiu” – Międzygrupowy Przegląd Piosenki o Zdrowiu
- Wycieczka na Wydział Sztuk Pięknych na zajęcia prawno-plastyczne prowadzone przez Julię i Nikodema Pręgowskich (rodziców Ignacego)
Zabawa ruchowa inhibicyjno – incytacyjna „Słonko świeci – deszcz pada”
Zabawa ruchowo-taneczna „Taniec chmurek ze słonkami”
Zabawa ruchowa bieżna „Kolory łączcie się”
Zabawa skojarzeniowa „Dobieranie skojarzeń do kolorów”
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne
Na wiejskim podwórku
- „Pięć małych kotków” – zabawy „W Cyferkowie – 5” – zabawa paluszkowa, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
- „Co słychać na wsi” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego, stworzenie makiety gospodarstwa
- „Co by było, gdyby zwierzęta zaczęły mówić ludzkim głosem?” – trening twórczego myślenia, malowanie farbami plakatowymi
- „Podwórkowa Orkiestra” – instrumentacja piosenki „Na podwórku”, wylepianie plasteliną
- „Co nam daje wieś?” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
- „Przygody wiejskich zwierząt” – gra ściganka wg metody E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
- „Pierwsza pomoc” – spotkanie z ratownikiem medycznym
„Zwierzątka domowe” – zabawa ruchowa (naśladowcza)
„Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – zabawa ruchowa (orientacyjno – porządkowa i ortofoniczna)
Zabawy w kole np. „Rolnik sam w dolinie”
Zabawy muzyczno-ruchowe: „Stary kaczor”, „Gąski do domu”
Zestaw ćwiczeń porannych przy muzyce z elementami aerobicu
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
Wiosno, wiosenko – witaj wśród nas!
- „Co by było, gdyby na świecie nie było dnia lecz panowała by noc?” – trening twórczego myślenia (analogia fantastyczna) wg metody W. Limont wprowadzeniem do zabaw z literą N, n – „W literkowie”, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
- „Czy widziałeś oznaki zbliżającej się wiosny?” – wycieczka po najbliższej okolicy przedszkola, „Krokus” – papieroplastyka
- „Po co zrywać?” – kodowanie z użyciem ozobotów, malowanie farbami plakatowymi przy sztalugach nt. „Wiosenne kwiaty”
- „Maszeruje wiosna” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu – opracowanie piosenki pt. „Maszeruje wiosna”, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
- Przedszkolne Obchody Pierwszego Dnia Wiosny
- „Eksperymentalna cebula” – zabawa badawcza, zabawy „W Literkowie” – zabawy z literą C, c
- „Kto na spacer wyruszy niech otwiera oczy i uszy!” – rozmowa na podstawie prezentacji multimedialnej, „Bocian” – lepienie z masy solnej
- „Siejemy, pielęgnujemy i obserwujemy!” – prace porządkowo-gospodarcze w kąciku przyrody, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
- „Wiosenne prace w ogrodzie” – historyjka obrazkowa, nauka piosenki „W naszym ogródeczku”
- „Budzi się las, budzi się życie…” – wycieczka do lasu i jadalnych ogrodów KOI w poszukiwaniu wiosny, zestaw ćwiczeń gimnastycznych w lesie (metoda zadaniowa)
„Pierwsza pomoc” – spotkanie z ratownikiem medycznym
Zabawa ruchowa z elem. równowagi „Bociany”
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonko świeci, deszczyk pada”
Zabawa ruchowa „Wiosenne zabawy” (z elem. metody twórczej)
Zabawa ruchowa naśladowcza „Motylki”
„Leć motylku wprost do nieba…” – ćwiczenia oddechowe
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych (met. zadaniowa)
- „Wiosenna zgaduj – zgadula” – rozwiązywanie i układanie zagadek słownych, muzycznych i ruchowych nt. wiosny.
- Realizacja głównego kierunku pracy „Dziecko w świecie języka – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy w przedszkolu, z uwzględnieniem metod twórczych” – rozwijanie u dzieci kompetencji językowych.
- Realizacja międzynarodowego Programu Promocji Zdrowia Psychicznego Dla Małych Dzieci – „Przyjaciele Zippiego” – moduł 2 „Komunikacja” – Spotkanie 1 i 2
- Realizacja Programu „Klucz do uczenia się” – Matematyka 1 „Motyle”, sesja 10 „Głodne króliczki i dodatkowe marchewki” + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
- Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Konstrukcje 1, s. 6 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
„Zabawy z literkami”:
- Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
- Wyodrębnianie i nazywanie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie,
- Układanie z elementów modelu i schematu wyrazu,
- Dokonywanie prawidłowej analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonematycznej
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- Doskonalenie mowy (szczególne zwrócenie uwagi na poprawne wymawianie poszczególnych głosek),
- Wprowadzenie litery P p, N n, C c
- Utrwalenie poznanych liter, czytanie sylab, wyrazów, zdań
„Zabawy z cyferkami”:
- Poznać cyfrę 5
- Zabawy z cyframi 1, 2, 3, 4, 5
- Klasyfikowanie przedmiotów według określonych cech
- Przeliczanie przedmiotów w zakresie 5
- Zapoznanie się z obrazem graficznym cyfr: 1, 2, 3, 4, 5
Zadania tygodniowe zgodnie z Koncepcją Planu Daltońskiego:
Tydzień 1
- · „Wiosenne zagadki” – Ułóż dla kolegi lub koleżanki z pary (tablica współpracy) zagadkę na temat wiosny (Jestem ciekawy świata)
- · „Symetryczne obrazki” – odwzoruj podane figury po prawej stronie kartki (Bawię się matematyką) cel: doskonalenie umiejętności odwzorowywania względem osi symetrii
- · „Dokończ pisanie litery P, p po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- · Naucz się wierszyka pt. „Deszczyk pada” na pamięć (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).
Tydzień 2
- · „Rach – ciach” – tnij po śladzie. Proszę zwrócić uwagę na prawidłowy chwyt nożyczek. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) Cel: Usprawnianie umiejętności trzymania i cięcia nożyczkami.
- · „Dokończ pisanie cyfry 5 po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej cyfry, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności matematycznych i grafomotorycznych
- · Wykonaj działanie matematyczne i pokoloruj zgodnie z kodem (Bawię się matematyką)
- · Znajdź szczegóły, którymi różnią się obrazki – (Jestem ciekawy świata).
Tydzień 3
- · „Dokończ pisanie litery N, n po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- · „Pokoloruj mandale wg. własnego pomysłu” – (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) – cel: rozwijanie zdolności manualnych
- · „Korale dla Pani wiosny” – dokończ układanie ciągu rytmicznego (Bawię się matematyką)
- · Wiosenne sudoku (Jestem ciekawy świata)
Tydzień 4
- · „Co ukryło się na obrazku?” – składanie obrazka z pociętych części i naklejanie go na kartkę papieru (Jestem ciekawy świata)
- · Ułóż wiosenny obrazek z mozaiki geometrycznej według wzoru (Bawię się matematyką)
- · „Dokończ pisanie litery C c po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- · Przygotuj dowolne instrumenty i stwórz muzykę do piosenki „Maszeruje wiosna” (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
Współpraca Z Rodzicami I Środowiskiem:
- Wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami
- Konsultacje z rodzicami
- Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom
- Dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw, wzbogacenie kącików zabaw, „skrzyń skarbów”, pomoc rodziców w gromadzeniu pomocy do zajęć plastycznych
- Zachęcanie rodziców do dostarczania propozycji zadań tygodniowych w ramach koncepcji planu daltońskiego
- Pomoc rodziców w gromadzeniu ilustracji, obrazków, zdjęć, pomocy na tematy związane z aktualną tematyką „W marcu jak w garncu”, „Na wiejskim podwórku” oraz „Wiosno, wiosenko – witaj wśród nas!”
- Udział rodziców w dzieleniu się zainteresowaniu i pasjami „Konik, czyli pasja” – Wycieczka na Wydział Sztuk Pięknych na zajęcia prawno-plastyczne prowadzone przez Julię i Nikodema Pręgowskich (rodziców Ignacego) – 07.03.2025
- Koncert muzyczny Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej
- Przedstawienie teatralne w wykonaniu aktorów Teatru Pomarańczowy Cylinder
- Spacer alejkami osiedla – doskonalenie chodu w parach prawą stroną chodnika
- Śpiewająco o Zdrowiu” – Międzygrupowy Przegląd Piosenki o Zdrowiu – 06.03.2025
- Wycieczka na Wydział Sztuk Pięknych na zajęcia prawno-plastyczne prowadzone przez Julię i Nikodema Pręgowskich (rodziców Ignacego) – 07.03.2025
- „Pierwsza pomoc” – spotkanie z ratownikiem medycznym – 12, 18 i 27.03.2025
- Przedszkolne Obchody Pierwszego Dnia Wiosny – 21.03.2025
- „Budzi się las, budzi się życie…” – wycieczka do lasu i jadalnych ogrodów KOI