Żabki
Nauczyciel prowadzący: Violetta Juskowiak, Ewelina Szutarska
Listopad
Polska – moja Ojczyzna
- ,,O powstaniu Państwa Polskiego” – teatrzyk kamishibai na podstawie legendy ,,O Lechu, Czechu i Rusie”, zestaw zabaw ruchowych metodą A.M. Kniessów
- „Symbole narodowe” –nauka hymnu Polski „Mazurka Dąbrowskiego”, malowanie farbami plakatowymi symboli narodowych
- „Mały patriota” – opowiadanie nauczyciela, praca przestrzenna – „Kotylion”, zestaw zabaw ruchowych metodą A.M. Kniessów
- „Jesteśmy Polką i Polakiem” – instrumentacja piosenki, „Nasza piękna ojczyzna” – malowanie farbami plakatowymi
- „Lis i króliczek” Klucz do uczenia się, MS II sesja 39, zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniowa
Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Wróć do koła”
Ćwiczenia oddechowe „Wiatraczki”
Zestaw zabaw ruchowych z elem. Kniessów
Ciąg dalszy realizacji projektu edukacyjnego „Od Drzewa Do Makulatury” z miesiąca października
Żabka Zawsze Życzliwa I Tolerancyjna
- „Dzień czerwony, czyli dzień serdeczności” – nauka piosenki „Grzeczne słówka”, „Drzewko serdeczności” – praca przestrzenna z dobrym słowem dla innych
- „Dzień niebieski, czyli dzień szacunku” – „Co to jest szacunek?” – burza mózgów, zabawa dydaktyczna z elementami pantomimy
- „Dzień zielony, czyli dzień tolerancji i inności” – „Łańcuch tolerancji” – wycinanka, zestaw zabaw ruchowych z elementami gimnastyki twórczej R. Labana
- „Dzień pomarańczowy” – „Piramida odcieni” Klucz do uczenia się MS 2, sesja 40, dzień
- „Dzień żółty, czyli dzień optymizmu i radości” – instrumentacja piosenki „Piosenka bardzo kulturalna”, rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych
- „Dzień kolorowy, czyli dzień inności” – „Autoportret” – rysowanie pastelami, zabawy ruchowo-integracyjne z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
Zabawa ruchowa bieżna „Samochody”
Zabawa ruchowa wieloznaczna „Praca ogrodnika”
Zabawa ruchowa poranna
Zestaw zabaw ruchowych z elem. met. gimnastyki twórczej R. Labana
Wesołe Zabawy Z Panem Listopadem
- „Bawimy się z panem Listopadem” – quiz jesienny, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową „Leśne przygody” z wykorzystaniem woreczków
- „Deszczowe zwierzaki” – „Preludium deszczowe” F. Chopina inspiracją do twórczego myślenia oraz malowania farbami techniką mokre w mokrym
- „Listopadowe niebo” – rozmowa na podstawie ilustracji oraz własnych obserwacji, zabawa ruchowa z elementami gimnastyki twórczej K. Orffa (z wykorzystaniem gazet)
- „Pan Listopad” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu,
- „Budowniczy i architekci” Klucz do uczenia się MS 2, sesja 41, zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniowa
„Zabawy z jesiennym wiatrem” – opowieść ruchowa wg metody G. Thulina
Zabawa ruchowa z elem. skłonu i skrętu tułowia „ Wiatr i nutki”
Dzień Pluszowego Misia- grupowe świętowanie
Realizacja głównego kierunku pracy:
Ćwiczenia w snuciu przypuszczeń- „ Zakryte obrazy” – zakrywanie i stopniowe odkrywanie ich, a dziecko odgaduje co jest w kolejnym fragmencie,
Łańcuch skojarzeń”- tworzenie ciągów skojarzeniowych
„W świecie teatru” – wykorzystanie szczególnie teatrzyków kukiełek, dramy oraz teatru Kamishibai (tworzenie własnych kart do teatru) , zabaw teatralnych itp.
„Przedszkolne podróże po wielkiej kulturze”- przedszkolny projekt edukacyjny
Dzień życzliwości i Pluszowego Misia
Tydzień daltoński – zdrowo i kolorowo – 18-22.11.2024 w jadłospisie z przewodnim tematem koloru daltońskiego, kolorowe zabawy w ranku i popołudniówce.
Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:
Tydzień I:
- „Flaga Polski” – Wykonaj flagę Polski według instrukcji (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Połącz w pary (Bawię się matematyką)
- Polska- składanie obrazka z części (Jestem ciekawy świata)
Tydzień II w planie z października
Tydzień III:
- „Domino owocowe” – Ułóż z kolegą lub koleżanką z pary (tablica współpracy) domino owocowe (Bawię się matematyką)
- „Co tu nie pasuje?” – W każdym rzędzie skreśl element, który nie pasuje do pozostałych – (Jestem ciekawy świata)
- „Połącz w pary” (Bawię się matematyką)
Tydzień IV:
- „Cienie” – Dopasuj jesienne atrybuty do ich cienia (Jestem ciekawy świata)
- Zadanie twórcze „Wykonaj bukiet z jesiennych liści” (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Zadanie językowe naucz się na pamięć krótkiego wiersza pt.
- Wpadła gruszka do fartuszka,
A za gruszką dwa jabłuszka,
A śliweczka spaść nie chciała,
Bo śliweczka niedojrzała.
LUB
Idzie wąż wąską dróżką,
Nie porusza żadną nóżką,
Poruszałby gdyby mógł,
Lecz wąż przecież nie ma nóg!
Grzybobranie spotkanie w bibliotece – wycieczka na zajęcia do Książnicy Miejskiej nr 12
Współpraca z rodzicami
- Kontakty indywidualne
- Konsultacje z nauczycielem
- Dostarczanie pomocy do zabaw i zajęć w przedszkolu
- Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom w przedszkolu