Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Żabki

Nauczyciel prowadzący: Violetta Juskowiak, Ewelina Szutarska

Kwiecień

  1. Z Kwietniem – Pletniem Na Wesoło W Gospodarstwie Wiejskim
  2. „Zwierzęta na wsi” rozmowa na podst. filmu edukacyjnego, zestaw zabaw ruchowych R. Labana „Na wiejskim podwórku”
  3. „Gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta?, nauka piosenka „Dziwne rozmowy”, zabawa manipulacyjno-konstrukcyjna
  4. „Spotkanie z Wielkanocnym Zającem” wycieczka do Lubicza na warsztaty plastyczno-techniczne
  5. „O zającu, który nie chciał się dzielić” teatrzyk kamishibai, „Dokończ rysunek” komponowanie w sferze percepcyjnej (zajęcia otwarte dla rodziców)
  6. „Wybieramy choinkę” – Klucz do uczenia się, Matematyka Sensoryczna II, sesja 56, zestaw zabaw ruchowych metoda R. Labana z wykorzystaniem chustek
  • Zabawa ruchowa ze skłonem „Praca ogrodnika”
  • Zestaw zabaw ruchowych R. Labana
  • Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „ Kotki”
  • Zestaw zabaw ruchowych m. zadaniowa na terenie przedszkolnym
  • Zabawa ruchowa dużych grup mięśniowych „Wąchamy kwiaty”

Wielkanocny Koszyczek

  1. „Mam życzenie do zajączka” – teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania I. Salach, zabawy badawcze i z cieniem, wypowiedzi w formie ekspresji słownej i plastycznej, zabawy ruchowe do piosenki „Zajączek”.
  2. „Świąteczny obiad” – zabawa tematyczna, zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniowa
  3. „Barwy ochronne zwierząt” wycieczka do biblioteki
  4. „Pisanki, pisanki”– malowanie wydmuszek, zagadki słowne, zestaw zabaw ruchowych metoda R. Labana
  5. „Wielkanocny kurczak” – opowiadania twórcze, zabawy plastyczno-muzyczne wg Dziamskiej.
  • Zabawa ruchowa z elem. skrętu „Zarośla”
  • Zabawy w formie aerobiku przy muzyce
  • Zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniowa
  • „Kto mieszka w kurniku” ćwiczenia artykulatorów
  1. „Kilka słów o pszczołach”- spotkanie z pszczelarzem – warsztaty pszczelarskie
  2. „Wielkanoc” – rysowanie kredkami świecowymi (woskowymi), opowiadanie twórcze dzieci, zabawy rytmiczno – muzyczne do piosenki „Pisanki, kraszanki”
  3. „Który kolor zniknął” – Klucz do uczenia się Matematyka sensoryczna II, sesja 57, zestaw zabaw ruchowych na terenie przedszkolnym m. zadaniowa
  4. „Pisanki, pisanki” instrumentacja piosenki, ćwiczenia grafomotoryczne „Wzory na pisankach”.
  5. „Sałatka jajeczna”- słuchanie wiersza J. Brzechwy inspiracją wykonania sałatki z jajek, zestaw zabaw ruchowych ścieżka zdrowia na terenie przedszkolnym
  • Zabawa ruchowa z elem czworakowania „Zarośla
  • Zestaw zabaw ruchowych porannych – w formie aerobiku przy muzyce.
  • Zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniowa

Przylot Ptaków – Bocian

  1. „22 kwietnia – Dzień Ziemi” – przedszkolne obchody zabawy ekologiczne
  2. „Witamy bociany” improwizacja ruchowa, rozmowa ilustrowana obrazami, oglądanie filmu video, zabawa dydaktyczna z elem. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, rysowanie i malowanie nt. „ Bocian”
  3. Koncert TOS- spotkanie muzyczne
  4. Opracowanie piosenki pt. „ Kle, kle boćku” metodą dobrego startu
  5. „Boćki i Żaby” słuchanie wiersza S. Kossuth, naklejanie z gotowych elementów „ Wiosenny dywan”, zestaw zabaw ruchowych przeprowadzony w pobliskim lesie.
  6. „Co to jest środowisko przyrodnicze” rozmowa przy ilustracjach, zestaw zabaw ruchowych z elem. R. Labana
  7. „Ślimak” lepienie z masy papierowej lub gliny, zabawy muzyczno ruchowe przy piosence „Duszki Leśne”
  • Zabawy artykulacyjne „ Boćki i żaby”
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Bociek””
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami Dennisona
  • Zestaw zabaw ruchowych W. Sherborn
  • Zabawy ruchowe sprzyjające poznawaniu samego siebie: „Krąg uczuć”, „Otwórz się”, „Mój partner”, „Kostka uczuć”.

„Pan Pytalski przypomina” – prowokowanie sytuacji edukacyjnych dających dzieciom możliwość samodzielnego myślenia, poznania, doświadczania, eksperymentowania, badania, odkrywania i dokonywania wyborów

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  • Wycieczka do Lubicza 02.04.2025
  • Sesja zdjęciowa 08.04.2025
  • Warsztaty pszczelarskie 14.04.2025
  • Wycieczka do biblioteki 09.04.2025
  • Koncert TOS 23.04.2025
  • Kontakty indywidualne
  • Dostarczanie pomocy i materiałów do zabawy
  • Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom
  • Zorganizowanie zajęć otwartych dla rodziców 03.04.2025
  • Przygotowanie świątecznego śniadania 16.04.2025

Zadanie tygodnia wg planu daltońskiego:

Tydzień pierwszy

  • „Dokończ rysunek” – komponowanie w sferze percepcyjnej (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • „Mój ulubiony środek lokomocji” budowanie z klocków lego i duplo (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Zaprojektuj suknię dla Pani Wiosny – wycinanie z kolorowego papieru (Jestem ciekawy świata)

Tydzień drugi

  • „Wykonaj ramkę do zdjęcia” projektowanie i wyklejanie z różnorodnego materiału np. skrawków gazet tektury (mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • „W wiosennym rytmie”- Zadanie matematyczne- ułóż klocki zgodnie z podanym rytmem, przelicz, zaproponuj swój układ, spróbuj go wyklaskać, wytupać itp. (Bawię się matematyką)
  • „Wskaż różnice na obrazkach” (Jestem ciekawy świata)

Tydzień trzeci

  • „Puzzle”- Ułóż obrazek z rozsypani (Jestem ciekawy świata)
  • To ja gdy jestem wesoła/ wesoły! Narysuj siebie. Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • „Kolorowe jajka” segregowanie jajej do odpowiednich pojemników (Bawię się matematyką)

Tydzień czwarty

  • Zadanie językowe naucz się na pamięć krótkiego wiersza pt. Piosenka motylka (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)

Gdy wiosenne słonko

zbudzi w lesie kwiaty.

Lata nad kwiatami

motylek skrzydlaty.

Tydzień piąty

  • Znajdź różnice w obrazkach- rozwijanie spostrzegawczości (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Wspólnie z kolegą z pary „Pracuję i bawię się z…” zbuduj z klocków wieżę, przeliczcie ile klocków zużyliście do jej budowy, staraj się zgodnie współpracować.((Bawię się matematyką)
  • „Flaga Polski” wydzieranka Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)