Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Skrzaty

Nauczyciele prowadzący: Anna Klimek-Kwiatkowska, Aleksandra Plesiak

Maj

Wiosenna łąka – projekt edukacyjny

Etap I – rozpoczęcie projektu

Etap II – realizacja projektu

Etap III – podsumowanie projektu

Propozycje zajęć możliwych do zrealizowania:

  1. „Rozmowy zwierząt” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  2. „Wiosenne drzewo” – wyklejanka. „Zabawa z mamą, zabawa z tatą” – nauka piosenki
  3. „Który dom jest wyższy?” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 11. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  4. „Zagadkowe zaginięcie żaby Żanety” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Beaty Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych metodą zadaniową.
  5. „Łąka” – malowanie akwarelą. „Zabawa z mamą, zabawa z tatą” – zabawa rytmiczno-ruchowa do piosenki.
  6. „Guziki do dziurek” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 12. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  7. „Owad czy nie?” – zabawa dydaktyczna. „Zabawa z mamą, zabawa z tatą” – śpiew zbiorowy piosenki.
  8. „Pszczoły są ważne” – rozmowa na podstawie opowiadania. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  9. „Karnawał zwierząt” – improwizacje ruchowe do muzyki C. Saint-Saens. „Pszczoła” – konstruowanie z nieużytków.
  10. „Długie i krótkie ciężarówki” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 13. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
  11. „Co wiemy o pszczołach?” – wycieczka do biblioteki.
  12. „Ślimak” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu

Zestaw ćwiczeń porannych w formie aerobiku

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową

Zabawy ruchowe:

  • „Znajdź swoją parę” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • „Z kwiatka na kwiatek” – zabawa bieżna.
  • „Wiosenna gimnastyka”  – zabawa ruchowa naśladowcza.
  • „Żabki i bocian”  – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • „Lot motyla po łące” – zabawa muzyczno-ruchowa.
  • „Pracowite mrówki” – zabawa naśladowcza.

Nasi kochani rodzice

  1. „Moi kochani rodzice” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Barbary Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  2. „Moja rodzina”– rysowanie pastelami. „Razem z rodzicami chcę poznawać świat” – osłuchanie z piosenką.
  3. „W bibliotece” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 14. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
  4. 5.„Laurka dla mamy i taty”– wyklejanka. „Razem z rodzicami chcę poznawać świat” – zabawa rytmiczno-ruchowa.
  5. „Cechy mamy i taty” – zabawa tematyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne

Zabawy ruchowe

  • „Spacer z rodzicami” – zabawa muzyczno-ruchowa.
  • „Mama, tata, siostra, brat”  – zabawa ruchowa bieżna.
  • „Co lubię robić z rodzicami”  – zabawa naśladowcza.

Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:

Tydzień I

  • Zbuduj z klocków kurnik. (Bawię się matematyką)
  • Wymień zwierzęta hodowlane. (Zabawy językiem)
  • Ulep z plasteliny swoje ulubione wiejskie zwierzę.(Mam artystyczne ciało i duszę)

Tydzień II

  • Opowiedz jakich znasz mieszkańców łąk latających i nielatających (Jestem ciekawy świata)
  • Zakodowana żaba (Bawię się matematyką)
  • Podziel na sylaby nazwy zwierząt zamieszkujących tereny łąk(Zabawy z językiem)

Tydzień III

  • Narysuj pszczołę zgodnie z instrukcją (Mam artystyczne ciało i duszę)
  • Znajdź różnice w obrazkach (Jestem ciekawy świata)
  • Powiedz koleżance za co ją lubisz (Zabawy językiem)

Tydzień IV

  • Nasz wspólny dom- dokończ obrazek (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Zakodowany spacer z rodzicami (Bawię się matematyką)
  • Opowiedz o swojej rodzinie (Jestem ciekawy świata)

Klucz do uczenia się

Matematyka 2 – Motyle

  • „Który dom jest wyższy?” – Motyle, sesja 11.
  • „Guziki do dziurki”- Motyle, sesja 12.
  • „Długie i krótkie ciężarówki” – Motyle, sesja 13
  • „W bibliotece” – Motyle, sesja 14

Konstrukcje – Gąsienice

  • „Dróżka do domku królika” – budowanie dróżek o różnych długościach zgodnie ze schematem – sesja 29
  • „Czy jest wystarczająco szeroka?” – budowanie dróżek o różnych szerokościach – sesja 30
  • „Projekt budowy zespołowej” – budowanie dróżek o różnych szerokościach – sesja 31
  • „W środku i na zewnątrz” – budowanie niskich i wysokich płotów – sesja 32

Realizacja koncepcji planu daltońskiego:

  • zaznaczanie obecności na tablicy – zaznaczanie dyżurów i kalendarza pogody
  • wizualizacja planu dnia – zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności
  • zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej
  • wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia
  • wyznaczenie codziennie nowych par do pracy w parach –
  • porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw
  • wykorzystywanie zegara daltońskiego do zabaw

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • 05.05.2025 – koncert TOS
  • 30.05.2025 – obchody Dnia Dziecka
  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw.