Skrzaty
Nauczyciele prowadzący: Anna Klimek-Kwiatkowska, Aleksandra Plesiak
Maj
Wiosenna łąka – projekt edukacyjny
Etap I – rozpoczęcie projektu
Etap II – realizacja projektu
Etap III – podsumowanie projektu
Propozycje zajęć możliwych do zrealizowania:
- „Rozmowy zwierząt” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
- „Wiosenne drzewo” – wyklejanka. „Zabawa z mamą, zabawa z tatą” – nauka piosenki
- „Który dom jest wyższy?” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 11. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
- „Zagadkowe zaginięcie żaby Żanety” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Beaty Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych metodą zadaniową.
- „Łąka” – malowanie akwarelą. „Zabawa z mamą, zabawa z tatą” – zabawa rytmiczno-ruchowa do piosenki.
- „Guziki do dziurek” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 12. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- „Owad czy nie?” – zabawa dydaktyczna. „Zabawa z mamą, zabawa z tatą” – śpiew zbiorowy piosenki.
- „Pszczoły są ważne” – rozmowa na podstawie opowiadania. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
- „Karnawał zwierząt” – improwizacje ruchowe do muzyki C. Saint-Saens. „Pszczoła” – konstruowanie z nieużytków.
- „Długie i krótkie ciężarówki” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 13. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
- „Co wiemy o pszczołach?” – wycieczka do biblioteki.
- „Ślimak” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
Zestaw ćwiczeń porannych w formie aerobiku
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
Zabawy ruchowe:
- „Znajdź swoją parę” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Z kwiatka na kwiatek” – zabawa bieżna.
- „Wiosenna gimnastyka” – zabawa ruchowa naśladowcza.
- „Żabki i bocian” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Lot motyla po łące” – zabawa muzyczno-ruchowa.
- „Pracowite mrówki” – zabawa naśladowcza.
Nasi kochani rodzice
- „Moi kochani rodzice” – opowiadanie nauczycielki na podstawie literatury Barbary Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- „Moja rodzina”– rysowanie pastelami. „Razem z rodzicami chcę poznawać świat” – osłuchanie z piosenką.
- „W bibliotece” – Klucz do uczenia się, Motyle, sesja 14. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami ruchu rozwijającego W. Sherborne.
- 5.„Laurka dla mamy i taty”– wyklejanka. „Razem z rodzicami chcę poznawać świat” – zabawa rytmiczno-ruchowa.
- „Cechy mamy i taty” – zabawa tematyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne
Zabawy ruchowe
- „Spacer z rodzicami” – zabawa muzyczno-ruchowa.
- „Mama, tata, siostra, brat” – zabawa ruchowa bieżna.
- „Co lubię robić z rodzicami” – zabawa naśladowcza.
Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:
Tydzień I
- Zbuduj z klocków kurnik. (Bawię się matematyką)
- Wymień zwierzęta hodowlane. (Zabawy językiem)
- Ulep z plasteliny swoje ulubione wiejskie zwierzę.(Mam artystyczne ciało i duszę)
Tydzień II
- Opowiedz jakich znasz mieszkańców łąk latających i nielatających (Jestem ciekawy świata)
- Zakodowana żaba (Bawię się matematyką)
- Podziel na sylaby nazwy zwierząt zamieszkujących tereny łąk(Zabawy z językiem)
Tydzień III
- Narysuj pszczołę zgodnie z instrukcją (Mam artystyczne ciało i duszę)
- Znajdź różnice w obrazkach (Jestem ciekawy świata)
- Powiedz koleżance za co ją lubisz (Zabawy językiem)
Tydzień IV
- Nasz wspólny dom- dokończ obrazek (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Zakodowany spacer z rodzicami (Bawię się matematyką)
- Opowiedz o swojej rodzinie (Jestem ciekawy świata)
Klucz do uczenia się
Matematyka 2 – Motyle
- „Który dom jest wyższy?” – Motyle, sesja 11.
- „Guziki do dziurki”- Motyle, sesja 12.
- „Długie i krótkie ciężarówki” – Motyle, sesja 13
- „W bibliotece” – Motyle, sesja 14
Konstrukcje – Gąsienice
- „Dróżka do domku królika” – budowanie dróżek o różnych długościach zgodnie ze schematem – sesja 29
- „Czy jest wystarczająco szeroka?” – budowanie dróżek o różnych szerokościach – sesja 30
- „Projekt budowy zespołowej” – budowanie dróżek o różnych szerokościach – sesja 31
- „W środku i na zewnątrz” – budowanie niskich i wysokich płotów – sesja 32
Realizacja koncepcji planu daltońskiego:
- zaznaczanie obecności na tablicy – zaznaczanie dyżurów i kalendarza pogody
- wizualizacja planu dnia – zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności
- zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej
- wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia
- wyznaczenie codziennie nowych par do pracy w parach –
- porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw
- wykorzystywanie zegara daltońskiego do zabaw
Współpraca z rodzicami i środowiskiem:
- 05.05.2025 – koncert TOS
- 30.05.2025 – obchody Dnia Dziecka
- Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.
- Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw.