Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia pracy przedszkola 6:15 – 17:00
Spotkanie przyjaciół
- tworzenie radosnej atmosfery, przywitanie się ze sobą, zaplanowanie dnia,
- Aktywność własna dzieci – zabawy w kącikach edukacyjnych, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, gry rozwijające logiczne myślenie,- szanowanie zabawek (staranne odkładanie ich na wyznaczone miejsce), inspirowanie do spontanicznej, dowolnej działalności zabawowej,
- praca indywidualna zgodnie z przyjętym kierunkiem z dzieckiem zdolnym i posiadającym niedobory utrwalenie zdobytych wiadomości, rozwijanie uzdolnień, rozbudzanie zainteresowań, niwelowanie lub zmniejszanie trudności,
- aktywność ruchowa: zestaw zabaw lub ćwiczeń porannych, zabawy muzyczno-ruchowe, aerobik
- czynności samoobsługowe w łazience (utrwalanie nawyków higieniczno-zdrowotnych)
ŚNIADANIE – godz. 8:15 (kultura spożywania posiłków, racjonalne odżywianie)
Mały badacz wielkich rzeczy
- Zorganizowana działalność dzieci i nauczyciela: zajęcia zorganizowane, bloki tematyczne w ramach określonych obszarów edukacyjnych,- różnorodna działalność dziecka: indywidualna, zespołowa lub grupowa; zabawa, eksperymentowanie, badanie, odkrywanie, doświadczanie, przeżywanie, dostarczanie radości odkrywania i działania, – tworzenie sytuacji umożliwiających dzieciom „osiągnięcie gotowości szkolnej” – spotkania z przyrodą, sztuka, techniką, poznawanie piękna języka ojczystego, uczenie się strategii myślenia i wyrażania własnych myśli, poznanie świata matematyki, wartości estetycznych, samego siebie, rówieśników, nabywanie odporności na niepowodzenia oraz zdobywanie wiary i siły przy pokonywaniu trudności, – poznawanie wierszy, piosenek, tańców, technik plastyczno-konstrukcyjnych; udział w inscenizacjach, improwizacjach ruchowych i muzycznych itp. ;- Wprowadzanie dziecka w świat uczuć i wartości.
- Aktywność ruchowa; ćwiczenia gimnastyczne lub zestawy zabaw ruchowych z możliwością wykorzystania różnych przyborów, sprzętu, muzyki, zabawa, spacery, wycieczki, obserwacje, zbieranie skarbów do kącika przyrody, zabawy ruchowe z cała grupą w sali lub w ogrodzie przedszkolnym; budzenie zaciekawienia otaczającym światem, zajęcia dodatkowe, akompaniament do programu własnego. Zabawy na powietrzu
- czynności samoobsługowe w łazience (utrwalanie nawyków higieniczno-zdrowotnych)
II ŚNIADANIE – godz. 11:15 (kultura spożywania posiłków, racjonalne odżywianie)
Najlepsza na wszystko zabawa
- Relaksacja – zorganizowany odpoczynek w grupie dzieci 3-letnich; (dzieciom towarzyszy muzyka i ulubiona przytulanka) – południowy relaks: słuchanie piosenek, nagrań instrumentalnych, bajek, opowiadań czytanych przez nauczyciela; odpoczynek w kąciku relaksacyjnym, ćwiczenia i zabawy, relaksacyjne, zabawy paluszkowe,
- Aktywność własna dzieci (indywidualna lub w zespołach) w kącikach zaciekawień i na terenie przedszkolnym – inspirowanie do spontanicznej, dowolnej działalności zabawowej, tworzenie okazji do działań twórczych z wykorzystaniem różnych technik, metod i form pracy, utrwalanie, ćwiczenie i doskonalenie nabytych umiejętności, wywiązywanie się z podejmowanych zadań, czynności samoobsługowych, gospodarczo-porządkowych, zabawy tematyczne, twórczość plastyczna, muzyczna, teatralna (pantomima, drama, teatr kukiełkowy, żywo planowy), zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, tematyczne, gry, układanki, zabawy słowne, paluszkowe, itp. kształtowanie poczucia własnej wartości, budowanie pozytywnego obrazu własnego „Ja”, szacunku i akceptacji dla siebie i innych
- praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z niedoborami rozwojowymi, – rozwijanie zainteresowań: zabawy prowadzone metodą Dobrego Startu, nauka języka angielskiego, zajęcia dodatkowe
- zabawy na powietrzu
- czynności samoobsługowe w łazience (utrwalanie nawyków higieniczno-zdrowotnych)
OBIAD – godz. 13:15 (kultura spożywania posiłków, racjonalne odżywianie)
Lubimy się razem bawić
- Zdrowe zęby mam – utrwalanie nawyków higieniczno-zdrowotnych,- codzienne mycie zębów,
- aktywność własna dzieci;- zabawy dowolne w kącikach zaciekawień, zabawy tematyczne, słowne, parateatralne, zabawy ze śpiewem, słuchanie literatury, redagowanie tekstów, wypowiedzi twórcze, itp.
- praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z niedoborami rozwojowymi, – zadania indywidualne lub zespołowe, utrwalenie zdobytych wiadomości, umiejętności, nawyków, rozwijanie zainteresowań,
- zabawy na powietrzu, przestrzeganie wspólnie ustalonych reguł i zasad obowiązujących w grupie,
- podsumowanie dnia – rozmowa na temat przeżyć zgromadzonych w ciągu całego pobytu w przedszkolu, planowanie działań na dzień następny, czynności porządkowe w sali i kącikach zaciekawień i edukacyjnych,