Misie
Nauczyciel prowadzący: Dorota Orłowska, Małgorzata Wiese
Marzec
KTO O ZĘBY DBA TEN ZDROWIE MA
- Bajka o Karolku, który nie chciał myć zębów – opowiadanie N. Romek; zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labana.
- „Ząbki” – słuchanie wiersza; ząb zdrowy, ząb chory – wyklejanie
- „Quiz o zdrowiu” – rozwiązywanie zagadek; nauka piosenki „Myj zęby” ; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa) po południu Zdrowy uśmiech – wycinanie; Figurkowe pieniądze klucz do uczenia się sesja 33
- Muzycznie o zdrowiu – udział dzieci w przedszkolnym przeglądzie. zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labana ( po południu)
Zadania wg koncepcji planu daltońskiego
- – kodowanie – kolorowanie obrazka wg kodu ( 4 latki, 6 latki) – bawię się matematyką
- – kubeczek do zębów –ozdób własnym zaprojektowanym wzorem ( 4 latki) ( jestem ciekawy świata)
- – W Literkowie – (6 latki ) – ćwiczenia grafomotoryczne- ozdabianie kubeczka wzorami literopodobnymi
- – Raz, dwa, trzy ćwicz i ty– wykonaj ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją- (Mam sprawne ciało i umysł )
Zabawy – ćwiczenia poranne z elementami metod twórczych
Zestaw zabaw ruchowych (4 latki) (ćwiczeń gimnastycznych (6 latki) ( metoda zadaniowa)
MIŚ- BOHATEREM LITERACKIM
- Naprawimy misia – wiersz Cz. Janczarskiego z wykorzystaniem( pacynki misia) ; wydzieranka Miś
- Łakome misie – inscenizacja żywoplanowa wg utworu t. Fiutowskiej; słuchanie piosenki Miś różowy
- W sklepie – zabawa tematyczna zainspirowana opowiadaniem Cz. Janczarskiego; zestaw zabaw ruchowych ( ćwiczeń gimnastycznych) z krążkami
- Miś – konstruowanie z nieużytków ; zabawy rytmiczno- ruchowe do piosenki Miś różowy
- Złotowłosa –zabawa dydaktyczna ; zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych 6 latki ) ( metoda zadaniowa)
Zadania daltońskie
6 latki
- – Wyturlaj misia – bawię się matematyką
- – Miś – ćwiczenia grafomotoryczne – połącz kropki – W literkowie
- – doprowadź misia do miodu – labirynt – jestem ciekawy świata
- — ułóż „misiowe puzzle”- mam sprawne ciało i umysł –
4 latki
- – Miś -kolorowanie wg ustalonego kodu – bawię się matematyką
- – ułóż „misiowe puzzle”- mam sprawne ciało i umysł
W MARCU JAK W GARNCU
- „Wiosenko gdzie jesteś ?” – wycieczka do pobliskich ogródków działkowych; zestaw zabaw ruchowych – 4 latki ( ćwiczeń gimnastycznych- 6 latki ) ( met. zadaniowa)
- „Zakładamy wiosenny ogródek” – rozmowa połączona z działaniem, zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych „czarodziej ogrodnik”
- „ Czy czujesz zapach wiosny” ? instrumentacja piosenki Maszeruje wiosna ; malowanie zapachu wiosny ( synektyka )
- Marcowa pogoda – opowieść rytmiczno- ruchowa Marcowy spacer , rysowanie kalendarza pogody
- Bociek- zajęcia metodą Dobrego Startu – piosenka do rysowania
- Witaj wiosno- przedszkolne obchody powitania wiosny
Zadania daltońskie wg koncepcji planu daltońskiego
- Zakreślanki gazetowe– odnajdywanie i zakreślanie poznanych liter w tekście gazety- (Podróże do Literkowa) – 6 latki
- Wiosenne kwiaty– liczenie elementów w zbiorach i łączenie z odpowiednią cyfrą (bawię się matematyką – 6 latki)
- -Kwiat– zagadka rysunkowa – kolorowanie obrazka wg podanego wzoru ( jestem ciekawy świata) – 4 latki
- -Wiosenny obrazek – układanie obrazka z mozaiki geometrycznej, utrwalanie nazw figur geometrycznych – 4 latki – bawię się matematyką
- Zaprojektuj plac zabaw, na którym chciałbyś się bawić”- mam sprawne ciało i umysł – 6 latki)
- Zagraj w „wiosenne memory”- ( jestem ciekawy świata – 6 latki )
MALI ODKRYWCY
- Tajemnice powietrza- słuchanie wiersza L.J Kerna Piotruś i powietrze; malowanie „wiatrem”; zestaw zabaw ruchowych ( 4 latki) zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( 6 latki) ( met. zadaniowa) ( po południu)
- Latawiec –słuchanie opowiadania; konstruowanie latawca
- „Burza w szklance wody” – rozmowa połączona z obserwacją ; śpiew piosenki „Zimna woda”
- „ Co pływa, a co tonie” – zabawy ruchowo- rytmiczne do piosenki „Zimna woda”; gimnastyka rytmiczna wg Kniessów ( butelki z kaszą )
- Kolorowe balony – zabawa dydaktyczna; zestaw zabaw ruchowych( 4 l ) i ćwiczeń gimnastycznych ( 6 latki) z wykorzystaniem balonów ( metoda zadaniowa)
Zadania daltońskie wg koncepcji planu daltońskiego
- – Dzień przedszkolaka– ułóż historyjkę obrazkową w kolejności – (4 latki ) – mam sprawne ciało i umysł
- – zagraj w kręgle – (6 latki ) – mam sprawne ciało i umysł
- – zabawy z magnesem -sprawdź co magnes przyciąga, a co nie – (4- 6 latki – jestem ciekawy świata)
- – Balonowy zawrót głowy – liczenie w zakresie 1-10 i kolorowanie wg uzyskanego koloru ( 6 latki -bawię się matematyką )
- – w Literkowie –czytanie i łączenie sylab, układanie z nich wyrazów ( 6 latki)
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( met zadaniowa) z wykorzystaniem woreczków
„ Podróże do Literkowa” ( 6 latki)
Dzieci będą;
- Poznawać litery; u, U; ł, Ł, c C
- globalnie czytać wyrazy związane z tematyką kompleksową
- doskonalić analizę i syntezę słuchowo –wzrokową,
- dzielić wyrazy na sylaby,
- układać zdania ze różnymi słowami,
- liczyć słowa w zdaniach,
- -rozpoznawać litery wśród innych np. w gazetach, dostrzegać różnice między nimi
- odczytywać swoje imiona
- odnajdywać różne litery w swoich imionach-
- wybierać króla liter
- zakupy – wymienianie produktów na określoną głoskę
- – wyrabiać precyzję ruchów ręki łącząc wykropkowane miejsca, rysując po śladzie, kreśląc wzory literopodobne
„Podróże do Cyferkowa” ( 6 latki)
Dzieci będą;
- -poznawać cyfry 9 i liczbę 10
- -utrwalać rozpoznawanie cyfr, liczb
- – doskonalić liczenie wykonywać działania na dodawanie i odejmowanie
- -poszerzać zakres liczenia, przekraczać próg dziesiątkowy
- – utrwalać liczebniki porządkowe
- – kodowanie
Realizacja programu rozwoju poznawczego
Klucz do uczenia się (Galina Dolya)
– sesja 34- Na schodach – dzieci będą układać schody z 5 pasków papieru, budować schody w odniesieniu do linii bazowej. Rozwijać umiejętność porównywania.
Konstrukcje – gąsienice
– sesja11 – „Projekt budowy zespołowej, budowanie dróżek o różnych szerokościach” – budować wąskie drózki i szerokie dróżki. Precyzyjnie łączyć klocki. Rozwijać umiejętność posługiwania się klockami.
– sesja 12 –„W środku i na zewnątrz – budowanie niskich i wysokich płotów” -budować wysokie i niskie płoty. Budować płoty spełniające podane kryteria. Rozwijać koncepcję wysokości.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
- Muzycznie o zdrowiu – wewnątrz przedszkolny przegląd piosenek – 5.03
- Turniej wiedzy z j. angielskiego –udział dzieci 6 letnich – PM13 w Toruniu
- „W poszukiwaniu tropów” – wyjazd do Szkółki leśnej na Barbarkę – 12.03
- udział w igrzyskach sportowych zorganizowanych przez I LO w Toruniu – (dzieci 6 letnie)
- zajęcia w bibliotece – 26.03.2025
- systematyczne rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami
- spotkania czytelnicze rodziców z dziećmi z cyklu „ Poczytaj mi mamo- tato”