Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Misie

Nauczyciel prowadzący: Dorota Orłowska, Małgorzata Wiese

Marzec

 KTO O ZĘBY DBA TEN ZDROWIE MA 

  1. Bajka o Karolku, który nie chciał myć zębów  – opowiadanie N. Romek; zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labana.
  2. „Ząbki” – słuchanie wiersza; ząb zdrowy, ząb chory – wyklejanie
  3.  „Quiz o zdrowiu” – rozwiązywanie zagadek; nauka piosenki „Myj zęby” ; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa) po południu Zdrowy uśmiech – wycinanie; Figurkowe pieniądze klucz do uczenia się sesja 33
  4. Muzycznie o zdrowiu – udział dzieci w przedszkolnym przeglądzie. zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą Labana ( po południu)

 Zadania wg koncepcji planu daltońskiego 

  • –  kodowanie – kolorowanie obrazka wg kodu ( 4 latki, 6 latki) – bawię się matematyką 
  • –  kubeczek do zębów –ozdób  własnym zaprojektowanym  wzorem ( 4 latki) ( jestem ciekawy świata) 
  • W Literkowie – (6 latki ) – ćwiczenia grafomotoryczne- ozdabianie kubeczka wzorami literopodobnymi 
  • Raz, dwa, trzy ćwicz i ty– wykonaj ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją- (Mam sprawne ciało i umysł ) 

Zabawy – ćwiczenia poranne z elementami metod twórczych 

Zestaw zabaw ruchowych (4 latki) (ćwiczeń gimnastycznych (6 latki) ( metoda zadaniowa)

MIŚ- BOHATEREM LITERACKIM 

  1. Naprawimy misia – wiersz Cz. Janczarskiego z wykorzystaniem( pacynki misia) ; wydzieranka Miś 
  2. Łakome misie – inscenizacja żywoplanowa wg utworu t. Fiutowskiej; słuchanie piosenki Miś różowy 
  3. W sklepie – zabawa tematyczna zainspirowana opowiadaniem Cz. Janczarskiego; zestaw zabaw ruchowych ( ćwiczeń gimnastycznych) z krążkami 
  4. Miś – konstruowanie z nieużytków ; zabawy rytmiczno- ruchowe do piosenki Miś różowy 
  5. Złotowłosa –zabawa dydaktyczna ; zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych 6 latki ) ( metoda zadaniowa) 

Zadania daltońskie 

6 latki  

  • –  Wyturlaj misia  – bawię się matematyką 
  • – Miś – ćwiczenia grafomotoryczne – połącz kropki – W literkowie 
  • – doprowadź misia do miodu – labirynt –  jestem ciekawy świata 
  • — ułóż „misiowe puzzle”- mam sprawne ciało i umysł –  

4 latki  

  • Miś -kolorowanie wg ustalonego kodu – bawię się matematyką  
  • – ułóż „misiowe puzzle”- mam sprawne ciało i umysł  

W MARCU JAK W GARNCU 

  1.  „Wiosenko gdzie jesteś ?” – wycieczka do pobliskich ogródków działkowych; zestaw zabaw ruchowych – 4 latki ( ćwiczeń gimnastycznych- 6 latki ) ( met. zadaniowa)
  2. „Zakładamy wiosenny ogródek” – rozmowa połączona z działaniem, zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych „czarodziej ogrodnik”
  3. „ Czy czujesz zapach wiosny” ? instrumentacja piosenki Maszeruje wiosna ; malowanie   zapachu wiosny ( synektyka )
  4. Marcowa pogoda  – opowieść rytmiczno- ruchowa Marcowy spacer , rysowanie kalendarza pogody
  5. Bociek- zajęcia metodą Dobrego Startu – piosenka do rysowania
  6. Witaj wiosno- przedszkolne obchody powitania wiosny

 Zadania daltońskie wg koncepcji planu daltońskiego 

  •  Zakreślanki gazetowe– odnajdywanie i zakreślanie poznanych liter w tekście gazety-  (Podróże do Literkowa) – 6 latki 
  • Wiosenne kwiaty– liczenie elementów w zbiorach i łączenie z odpowiednią cyfrą (bawię się matematyką – 6 latki) 
  • -Kwiat– zagadka rysunkowa – kolorowanie obrazka wg podanego wzoru ( jestem ciekawy świata) – 4 latki 
  • -Wiosenny obrazek  – układanie obrazka z mozaiki geometrycznej, utrwalanie nazw figur geometrycznych – 4 latki – bawię się matematyką 
  • Zaprojektuj plac zabaw, na którym chciałbyś się bawić”-  mam sprawne ciało i umysł – 6 latki) 
  •  Zagraj w „wiosenne memory”- ( jestem ciekawy świata – 6 latki ) 

MALI ODKRYWCY 

  1.  Tajemnice powietrza- słuchanie wiersza L.J Kerna Piotruś i powietrze; malowanie „wiatrem”; zestaw zabaw ruchowych ( 4 latki) zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( 6 latki) ( met. zadaniowa) ( po południu)
  2. Latawiec –słuchanie opowiadania;  konstruowanie latawca
  3. „Burza w szklance wody” – rozmowa połączona z obserwacją ; śpiew piosenki „Zimna woda”
  4. „ Co pływa, a co tonie” – zabawy ruchowo- rytmiczne do piosenki „Zimna woda”;   gimnastyka rytmiczna wg Kniessów ( butelki z kaszą )
  5. Kolorowe balony – zabawa dydaktyczna; zestaw zabaw ruchowych( 4 l ) i ćwiczeń gimnastycznych ( 6 latki) z wykorzystaniem balonów ( metoda zadaniowa)

 Zadania daltońskie wg koncepcji planu daltońskiego 

  •  –  Dzień przedszkolaka– ułóż historyjkę obrazkową w kolejności – (4 latki ) – mam sprawne ciało i umysł 
  • –  zagraj w kręgle – (6 latki ) – mam sprawne ciało i umysł 
  • – zabawy z magnesem -sprawdź co magnes przyciąga, a co nie  – (4- 6 latki – jestem ciekawy świata) 
  • Balonowy zawrót głowy – liczenie w zakresie 1-10 i kolorowanie wg uzyskanego koloru  ( 6 latki -bawię się matematyką ) 
  • – w Literkowie –czytanie i łączenie sylab, układanie z nich wyrazów ( 6 latki) 

 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( met zadaniowa)  z wykorzystaniem woreczków 

 „ Podróże do Literkowa” ( 6 latki) 

Dzieci będą; 

  • Poznawać litery; u, U; ł, Ł, c C 
  • globalnie czytać wyrazy  związane z tematyką kompleksową 
  • doskonalić analizę i syntezę słuchowo –wzrokową,  
  • dzielić wyrazy na sylaby,  
  • układać zdania ze różnymi słowami,  
  • liczyć słowa w zdaniach,  
  • -rozpoznawać litery wśród innych np. w gazetach, dostrzegać różnice między nimi 
  • odczytywać swoje imiona 
  • odnajdywać różne litery w swoich imionach-  
  • wybierać króla liter 
  • zakupy – wymienianie produktów na określoną głoskę 
  •  – wyrabiać precyzję ruchów ręki łącząc wykropkowane miejsca, rysując po śladzie, kreśląc wzory literopodobne 

 „Podróże do Cyferkowa” ( 6 latki) 

Dzieci będą; 

  • -poznawać cyfry 9 i liczbę 10 
  • -utrwalać rozpoznawanie cyfr, liczb 
  • – doskonalić liczenie wykonywać działania na dodawanie i odejmowanie 
  •  -poszerzać zakres liczenia, przekraczać próg dziesiątkowy   
  • – utrwalać liczebniki porządkowe 
  • – kodowanie 

 Realizacja programu rozwoju poznawczego 

Klucz do uczenia się (Galina Dolya) 

– sesja 34- Na schodach – dzieci będą układać schody z 5 pasków papieru, budować schody w odniesieniu do linii bazowej. Rozwijać umiejętność porównywania.  

  Konstrukcje – gąsienice 

 – sesja11 – „Projekt budowy zespołowej, budowanie dróżek o różnych szerokościach” – budować wąskie drózki i szerokie dróżki. Precyzyjnie łączyć klocki. Rozwijać umiejętność posługiwania się klockami.  

– sesja 12 –„W środku i na zewnątrz – budowanie  niskich i wysokich płotów”  -budować wysokie i niskie płoty. Budować płoty spełniające podane kryteria. Rozwijać koncepcję wysokości.  

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM 

  •  Muzycznie o zdrowiu – wewnątrz przedszkolny przegląd piosenek – 5.03 
  •  Turniej wiedzy z j. angielskiego –udział dzieci 6 letnich – PM13 w Toruniu 
  • „W poszukiwaniu tropów” – wyjazd do Szkółki leśnej na Barbarkę – 12.03 
  •  udział w igrzyskach sportowych zorganizowanych przez I LO w Toruniu – (dzieci 6 letnie) 
  •  zajęcia w bibliotece – 26.03.2025 
  • systematyczne rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami  
  • spotkania czytelnicze rodziców z dziećmi z cyklu „ Poczytaj mi mamo- tato”