Logopeda
Logopeda
Joanna Banaszak
Wrzesień
- Uzyskanie zgody rodziców na badania logopedyczne i udział dzieci w zajęciach terapii logopedycznej.
- Przeprowadzenie badań przesiewowych wśród wszystkich dzieci przedszkolnych w celu wyłonienia dzieci z wadami wymowy i zaburzeniami komunikacji.
- Obserwacja uczestnicząca w grupie dzieci 3- letnich.
- Sporządzenie listy dzieci z wadami wymowy z poszczególnych grup przedszkolnych.
- Poinformowanie dyrektora przedszkola oraz nauczycieli o wynikach diagnozy w celu ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych i wychowawczych na dziecko.
- Poinformowanie rodziców o zakwalifikowaniu się ich dzieci na terapię logopedyczną.
- Ustalenie terminu spotkań z rodzicami, dzieci z wadami wymowy, w celu przeprowadzenia wywiadu i rozmowy na temat roli rodziców w przebiegu terapii
- Poinformowanie rodziców o zakończonej terapii u dzieci, u których potwierdzono postępy w pracy nad prawidłową wymową.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy
Październik
- Konsultacje z rodzicami i wywiady na temat dotychczasowego rozwoju mowy dzieci. Omówienie dotychczasowego przebiegu terapii oraz zasad współpracy z logopedą w ramach profilaktyki, opieki i terapii logopedycznej.
- Przekazanie rodzicom zaleceń w formie pisemnej, dla dzieci z zaburzeniami mowy, objętych opieką logopedyczną.
- Założenie zeszytów z zaleceniami i ćwiczeniami do realizacji z rodzicami w domu, dla dzieci zakwalifikowanych do udziału w terapii logopedycznej.
- Terapia dzieci z zaburzeniami mowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
Listopad
- Terapia dzieci z zaburzeniami mowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Systematyczne prowadzenie zeszytów z zestawami ćwiczeń domowych dla dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
- Warsztatowe zajęcia dla rodziców dzieci z zaburzeniami mowy.
- Test sprawności artykulatorów wśród dzieci zakwalifikowanych na terapię logopedyczną.
Grudzień
- Terapia dzieci z zaburzeniami wymowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Systematyczne prowadzenie zeszytów z zestawami ćwiczeń domowych dla dzieci objętych terapią logopedyczną.
- „Planszówki dla języka i dla główki” – Dni Gier Logopedycznych; korekta wymowy poprzez ulubione gry dla dzieci uczęszczających na terapię logopedyczną
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
Styczeń
- Terapia dzieci z zaburzeniami wymowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Systematyczne prowadzenie zeszytów z zestawami ćwiczeń domowych dla dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
- Opracowanie wraz z dziećmi zestawu ulubionych wierszyków i rymowanek utrwalających prawidłową artykulację głosek.
- Podsumowanie efektów terapii logopedycznej i opracowanie wniosków oraz kierunku dalszego przebiegu terapii w II semestrze
Luty
- Terapia dzieci z zaburzeniami wymowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Systematyczne prowadzenie zeszytów z zestawami ćwiczeń domowych dla dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Ogłoszenie konkursu wewnątrzprzedszkolnego na „Najśmieszniejszą minkę przedszkolaka”.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
Marzec
- Terapia dzieci z zaburzeniami wymowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Systematyczne prowadzenie zeszytów z zestawami ćwiczeń domowych dla dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
- Rozstrzygnięcie konkursu wewnątrzprzedszkolnego na najśmieszniejszą minkę przedszkolaka.
- Udział w przeglądzie wierszyków logopedycznych.
Kwiecień
- Terapia dzieci z zaburzeniami wymowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Systematyczne prowadzenie zeszytów z zestawami ćwiczeń domowych dla dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
- Zajęcia otwarte z rodzicami z zakresu profilaktyki logopedycznej dla dzieci 3- letnich „Bawmy się razem”.
Maj
- Terapia dzieci z zaburzeniami wymowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Systematyczne prowadzenie zeszytów z zestawami ćwiczeń domowych dla dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
Czerwiec
- Terapia dzieci z zaburzeniami wymowy. Prowadzenie ćwiczeń korekcyjnych indywidualnie lub w małych grupach celem uzyskania poprawnej wymowy.
- Systematyczne prowadzenie zeszytów z zestawami ćwiczeń domowych dla dzieci objętych terapią logopedyczną.
- Przeprowadzenie zajęcia w grupie dzieci 3 – letnich z zakresu wczesnej profilaktyki mowy.
- Podsumowanie efektów terapii logopedycznej i opracowanie wniosków oraz kierunku dalszego przebiegu terapii
- Przygotowanie dyplomów dla dzieci 6-letnich, za uzyskane efekty w terapii logopedycznej, w czasie edukacji przedszkolnej.
- Opracowanie i przekazanie w indywidualnych przypadkach zaleceń na wakacje (do ćwiczeń w domu pod kierunkiem rodziców).