Koncepcja Pracy
Misja przedszkola
Przedszkole przyjazne dzieciom. Wspierające całościowy rozwój i aktywność twórczą. Uwzględniające indywidualne możliwości, potrzeby, doświadczenia, oczekiwania, zainteresowania i prawa każdego dziecka. Tworzące klimat wzajemnego zaufania, bezpieczeństwa oraz ciepłej i radosnej atmosfery. Szeroko współpracujące ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym na zasadzie motywacji i partnerstwa.
Założenia ogólne i organizacyjne
- Rozwijanie podmiotowości wychowanków, nauczycieli, pracowników i rodziców przejawiającej się w otwartości, zdolności do samoedukacji i intelektualnej autonomii.
- Przywracanie rangi wartościom uniwersalnym, związanym z człowiekiem i jego życiem.
- Tworzenie, wspieranie, wzbogacanie w przedszkolu i środowisku, optymalnych warunków rozwoju dziecka.
- Zapewnianie dzieciom możliwości indywidualnego rozwoju wg posiadanych możliwości.
- Prowadzenie działalności kompensacyjno – wyrównawczej.
- Wdrażanie do praktyki pedagogicznej najbardziej wartościowych koncepcji metodycznych, pobudzających aktywność poznawczą, twórczą i zdolności innowacyjne dzieci.
- Wzbogacanie form oddziaływań edukacyjnych poprzez modernizację bazy lokalowej i dydaktycznej, współpracę ze środowiskiem.
- Wyzwalanie i rozwijanie aktywności zawodowej pracowników placówki poprzez stosowanie demokratycznego stylu zarządzania. Promowanie zachowań innowacyjnych.
Priorytety i kierunki oddziaływań edukacyjnych przedszkola
- Diagnozowanie środowiska, rozpoznawanie potrzeb dzieci oraz podejmowanie działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Wspomaganie rozwoju dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami
- Wspieranie rodziców w procesie wychowania dziecka
- Wspieranie dzieci w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności. Stymulowanie aktywności twórczej
- Czuwanie nad przestrzeganiem praw dziecka
- Czynne współuczestnictwo rodziców w edukacji przedszkolnej – ujednolicenie oddziaływań wychowawczych rodziców i przedszkola
- Wyraźnie określone i akceptowane przez rodziców, nauczycieli i pracowników kierunki i cele działania przedszkola
- Promocja zdrowia i proekologicznych zachowań. Przedszkole realizuje program promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
- Dbałość o nowoczesną bazę materialną przedszkola
- Doskonalenie zawodowe nauczycieli wpływające na jakość pracy placówki.
Plan Pracy Przedszkola Miejskiego nr 17 im. Fryderyka Chopina w Toruniu
rok szkolny 2024/2025
„Dziecko w świecie języka- rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych metod i form pracy w przedszkolu, z uwzględnieniem metod twórczych”– rozwijanie u dzieci kompetencji językowych.
Cele:
· Rozwijanie wrażliwości dzieci na żywe słowo i tekst
· Rozwijanie kreatywności i swobodnej ekspresji artystycznej
· Rozwijanie emocjonalnego stosunku do literatury oraz zainteresowań i wrażliwości
· Poznanie i utrwalanie zasad kulturalnego korzystania z książek
· Wzbogacanie czynnego słownika
· Wyzwalanie aktywności ruchowej i pantomimicznej dzieci
· Pokonywanie strachu przed występami publicznymi