Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Elfy

Nauczyciel prowadzący: Magdalena Gronowska, Żaneta Nieckarz

Październik

Zdrowie i bezpieczeństwo na co dzień

  1. „Zdrowy styl życia” – rozmowa połączona z działaniem. „Śmiech to zdrowie” – osłuchanie z piosenką.
  2. „Zdrowitek” – analogia personalna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznychz elementami metody R. Labana.
  3. „Pan nieznajomy i pies” – rozmowa na podstawie obrazków. Rytmiczne rysowanie kreski – edukacja przez ruch wg. D. Dziamskiej
  4. „Czy pomożemy misiowi?” – Klucz do uczenia się, Wizualno – przestrzenny. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  5. „Śmiech to zdrowie” – opracowanie piosenki metodą dobrego startu.
  6. „Brudna i czysta rączka” – opowiadanie dzieci w oparciu o teatrzyk sylwet. Collage „Brudna i czysta rączka”
  7. „Wzorowy strażak” – wycieczka do Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej.

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową

Zabawy ruchowe:

  • „Bakterie” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • „Strażak” – zabawa ruchowa bieżna.

My i nasze emocje

  1. „Zły Misiek Zdzisiek” – rozmowa połączona z działaniem. „Każdy śmieje się inaczej” – osłuchanie z piosenką.
  2. „Zakodowane emocje” – zabawa dydaktyczna z elementami kodowania. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych W. Sherborne.
  3. „Nasze emocje” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. „Zegar emocji” – wycinanie.
  4. „Oswoić strach” – „Mój strach” – rysowanie kredkami świecowymi. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  5. „Z innego punktu widzenia” – Klucz do uczenia się, Wizualno – przestrzenny. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metod twórczych W. Sherborne

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową

Zabawy ruchowe:

  • „Znajdź swój znak”  – zabawa orientacyjno –porządkowa.
  • „Celowanie do obręczy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu, celowania.

Historia powstania papieru

  1. „Jak powstaje papier?” – rozmowa na podstawie plansz edukacyjnych. „Papierowy song” – osłuchanie z piosenką.
  2. „Leśniczy” – rytmizacja wiersza z elementami metody dobrego startu. Zabawa ilustracyjna do piosenki.
  3. „Schowaj żuka” – Klucz do uczenia się, Wizualno – przestrzenny. Zestaw zabaw ruchowych prowadzonych metodą Orffa.
  4. „Papiery i papierki” – zabawa badawcza. „Papierowy ptaszek” – zabawa techniczna.
  5. „Materiały pisarskie” – opowiadanie dzieci w oparciu o wiersz i ilustracje. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami m. Kniessów z użyciem rekwizytu.

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw zabaw ruchowych prowadzonych metodą Orffa

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami m. Kniessów z użyciem rekwizytu

Zabawy ruchowe:

  • „Zbiórka na sygnał” – zabawa orientacyjno–porządkowa.
  • „Kałuża” – zabawa ruchowo–naśladowcza.

Klucz do uczenia się

Wizualno – przestrzenny,  Motyle

  • „Czy pomożemy misiowi?”– używanie symboli zastępczych do oznaczania prawdziwych przedmiotów
  • „Z innego punktu widzenia” – perspektywa ustawienia w przestrzeni
  • „Schowaj żuka” – rozwijanie świadomości przestrzennej

Realizacja koncepcji planu daltońskiego:

  • tablica obecności- zawieszanie znaczka przy swoim zdjęciu
  • kolory dnia- zaznaczanie aktualnego dnia tygodnia
  • plan dnia- zaznaczanie klamerką realizowanej aktywności
  • tygodniowa tablicy zadań- umieszczanie instrukcji i zadań do realizacji
    w bieżącym tygodniu, uświadamianie dzieciom konieczności wywiązywania się z określonych obowiązków, uczenie planowania własnych działań
  • kalendarz pogody- rozwijanie świadomości regularności i cykliczności zmian zachodzących w przyrodzie
  • tablica dyżurów- rozwijanie odpowiedzialności i sumienności
  • wizualizacja tablicy pracujemy w parach-rozwijanie umiejętności współpracy
    z innymi, nabywanie kompetencji komunikacyjnych

Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:

Tydzień I

  • Ułóż dłuższą wypowiedź na podstawie obrazka, zapamiętaj szczegóły (Jestem ciekawy świata)
  • Policz cukierki i ułóż w pudełkach po tyle samo (Bawię się matematyką)
  • Stwórz kompozycję na arkuszu papieru z figur geometrycznych, dorysuj elementy według własnego pomysłu (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)

Tydzień II

  • Wymyśl opowiadanie w oparciu o wylosowany obrazek (Jestem ciekawy świata)
  • Pokoloruj według kodu (Bawię się matematyką)
  • Namaluj palcami emocje związane z utworem Chopina, przyklej elementy kojarzące się ze słuchanym utworem (Mam artystyczne ciało i duszę)

Tydzień III

  • Znajdź trzy różnice między obrazkami (Jestem ciekawy świata)
  • Połącz w pary zwierzęta ze śladami jakie pozostawiają, policz ile jest zwierząt (Bawię się matematyką)
  • Narysuj las i zwierzęta w nim żyjące, nadaj tytuł swojej pracy (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  • Straż Pożarna, zajęcia na ogniku – 08.10. 2024
  • Centrum Sztuki Współczesnej- zwiedzanie – 09.10.2024
  • CKK Jordanki, koncert Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej – 14.10.2024
  • Centrum Sztuki Współczesnej – warsztaty „O trzech takich co mocno namieszali – kolory podstawowe i pochodne” – 30.10. 2024