Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Elfy

Nauczyciel prowadzący: Magdalena Gronowska, Żaneta Nieckarz

Kwiecień

Szacunek do przyrody-z ekologią warto żyć w przyjaźni

  1. „Jak wygląda nasza planeta?” – rozmowa z wykorzystaniem eksponatu. „Zielony dom” – nauka piosenki.
  2. „Co zagraża Ziemi?” – rozmowa połączona zdziałaniem. Collage „Mandala ekologiczna”.
  3. „Halo tu Ziemia” – analogia fantastyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana.
  4. „Proszę wsiadać do specjalnego pociągu liczbowego” – Klucz do uczenia się, Matematyka, Motyle,  sesja 31. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
  5. „Kochane słoneczko” – opracowanie piosenki metodą dobrego startu.
  6. „Niezwykła podróż kropelki” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. „Kropelka”- wycinanie.
  7. „Odnawialne źródła energii”- rozmowa na podstawie wiersza I. Barankiewicz. „Zielony dom”- zabawa ilustracyjna do piosenki.
  8. „Liczenie i odliczanie”- Klucz do uczenia się, Matematyka, Motyle, sesja 38. Zestaw zabaw ruchowych  m. Orffa.
  9. „Jak królewna Zuzia energię oszczędzała”- opowiadanie nauczycielki inscenizowane teatrzykiem sylwet. „Żywioły”- malowanie farbami.
  10. „ Co by było gdyby nie istniało słońce?”- analogia fantastyczna. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową

Zestaw zabaw ruchowych m. Orffa

Zabawy ruchowe:

  • „Kwiaty” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • „Przejście przez tunel” – zabawa ruchowa z el. czworakowania.
  • „Wyścig”- zabawa bieżna.

W koszyku Wielkanocnym

  1. „Koszyk Wielkanocny” – rozmowa z wykorzystaniem eksponatów. „Koszyk pełen niespodzianek”- nauka piosenki.
  2. „Jacek i Paulina eksperci od wiedzy na temat jaj” – opowiadanie nauczycielki inscenizowane teatrzykiem sylwet. „W co można zamienić jajko?”- rysowanie kredkami świecowymi.
  3. „Czy mnie oczy mylą?”- Klucz do uczenia się, Matematyka, Motyle, sesja 42. Zestaw zabaw ruchowych metodą naśladowczą.
  4.  „Kolorowa kanapka”- rozmowa połączona z działaniem.
  5. „Wielkanocna niespodzianka”- opowiadanie dzieci na podstawie historyjki obrazkowej. „Taniec kurcząt w skorupkach”- zabawa ilustracyjna do melodii.

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw zabaw ruchowych m. naśladowczą

Zabawy ruchowe:

  • „Królestwo dźwięków”-zabawy muzyczno- ruchowe do wybranych utworów muzyki współczesnej.
  • „Wielkanocne baby” – zabawa ruchowa z el. równowagi.
  • „Pisanki do koszyka”  – zabawa bieżna.

Od ziarenka do bochenka- jak powstaje chleb?

  • „Jak powstaje chleb?” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. „Dla Elizy”- zabawy ruchowe do muzyki poważnej.
  • „Abecadło o chlebie” – nauka wiersza W. Bełzy. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą naśladowczą.
  • „Chleb z dodatkami” – wycinanie. „Mało nas do pieczenia chleba”- zabawa rytmiczno- ruchowa do melodii..
  • „Czarowanie windy”– zabawa dydaktyczna wg. Gruszczyk- Kolczyńskiej. „Młyn”” – malowanie palcami.
  • „Proces produkcji chleba” – opowiadanie dzieci w oparciu o historyjkę obrazkową. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą naśladowczą

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową

Zabawy ruchowe:

  • „Zaczarowana postać” – zabawa muzyczno-ruchowa.
  • „Zamień się” – zabawa bieżna.
  • „Wyścigi” – zabawa ruchowa z el. czworakowania.

Klucz do uczenia się

Matematyka, Motyle

  • „Proszę wsiadać do specjalnego pociągu liczbowego” – sesja 31
  •  „Liczenie i odliczanie”- sesja 38
  • „Czy mnie oczy mylą?”- sesja 42

Realizacja koncepcji planu daltońskiego:

  • tablica obecności- zawieszanie znaczka przy swoim zdjęciu
  • kolory dnia- zaznaczanie aktualnego dnia tygodnia
  • plan dnia- zaznaczanie klamerką realizowanej aktywności
  • tygodniowa tablica zadań- umieszczanie instrukcji i zadań do realizacji w bieżącym tygodniu,
  • uświadamianie konieczności wywiązywania się z określonych obowiązków, uczenia planowania własnych działań
  • kalendarz pogody- rozwijanie świadomości regularności i cykliczności zmian zachodzących w przyrodzie
  • tablica dyżurów- rozwijanie odpowiedzialności i sumienności
  • wizualizacja tablicy pracujemy w parach-rozwijanie umiejętności współpracy z innymi, nabywanie kompetencji komunikacyjnych

Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:

Tydzień I

  • Ułóż historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń, nadaj tytuł każdemu obrazkowi(Jestem ciekawy świata)
  • Dopasuj pszczoły do plasterków miodu, zaproś do zabawy kolegę/ koleżankę(Bawię się matematyką)
  • Skomponuj z dostępnych obrazków fotografię, nadaj jej tytuł  i opowiedz co przedstawia (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)

Tydzień II

  • Dokończ opowiadanie, wyjaśnij co mogłoby poprawić nastrój zajączka (Jestem ciekawy świata)
  • Wylosuj kartę z wzorem, zapamiętaj kolory kwiatków, ułóż taki sam kwiatek z kółek (Bawię się matematyką)
  •  Wytnij i umieść w koszyku produkty, ozdób swój koszyk dostępnymi materiałami(Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)

Tydzień III

  • Ułóż ilustrację według kolejności zdarzeń, uzasadnij swój wybór(Jestem ciekawy świata)
  •  Pomóż znaleźć drogę młynarzowi do młyna (Bawię się matematyką)
  •  Komponowanie w sferze percepcyjnej (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  • Warsztaty wielkanocne – Muzeum Etnograficzne – 08.04.2025
  • Wiosenna sesja zdjęciowa-08.04.2025
  • Śniadanie wielkanocne – 16.04.2025
  • Koncert TOS 23.04.2025