Elfy
Nauczyciel prowadzący: Magdalena Gronowska, Żaneta Nieckarz
Kwiecień
Szacunek do przyrody-z ekologią warto żyć w przyjaźni
- „Jak wygląda nasza planeta?” – rozmowa z wykorzystaniem eksponatu. „Zielony dom” – nauka piosenki.
- „Co zagraża Ziemi?” – rozmowa połączona zdziałaniem. Collage „Mandala ekologiczna”.
- „Halo tu Ziemia” – analogia fantastyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana.
- „Proszę wsiadać do specjalnego pociągu liczbowego” – Klucz do uczenia się, Matematyka, Motyle, sesja 31. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
- „Kochane słoneczko” – opracowanie piosenki metodą dobrego startu.
- „Niezwykła podróż kropelki” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. „Kropelka”- wycinanie.
- „Odnawialne źródła energii”- rozmowa na podstawie wiersza I. Barankiewicz. „Zielony dom”- zabawa ilustracyjna do piosenki.
- „Liczenie i odliczanie”- Klucz do uczenia się, Matematyka, Motyle, sesja 38. Zestaw zabaw ruchowych m. Orffa.
- „Jak królewna Zuzia energię oszczędzała”- opowiadanie nauczycielki inscenizowane teatrzykiem sylwet. „Żywioły”- malowanie farbami.
- „ Co by było gdyby nie istniało słońce?”- analogia fantastyczna. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
Zestaw zabaw ruchowych m. Orffa
Zabawy ruchowe:
- „Kwiaty” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Przejście przez tunel” – zabawa ruchowa z el. czworakowania.
- „Wyścig”- zabawa bieżna.
W koszyku Wielkanocnym
- „Koszyk Wielkanocny” – rozmowa z wykorzystaniem eksponatów. „Koszyk pełen niespodzianek”- nauka piosenki.
- „Jacek i Paulina eksperci od wiedzy na temat jaj” – opowiadanie nauczycielki inscenizowane teatrzykiem sylwet. „W co można zamienić jajko?”- rysowanie kredkami świecowymi.
- „Czy mnie oczy mylą?”- Klucz do uczenia się, Matematyka, Motyle, sesja 42. Zestaw zabaw ruchowych metodą naśladowczą.
- „Kolorowa kanapka”- rozmowa połączona z działaniem.
- „Wielkanocna niespodzianka”- opowiadanie dzieci na podstawie historyjki obrazkowej. „Taniec kurcząt w skorupkach”- zabawa ilustracyjna do melodii.
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw zabaw ruchowych m. naśladowczą
Zabawy ruchowe:
- „Królestwo dźwięków”-zabawy muzyczno- ruchowe do wybranych utworów muzyki współczesnej.
- „Wielkanocne baby” – zabawa ruchowa z el. równowagi.
- „Pisanki do koszyka” – zabawa bieżna.
Od ziarenka do bochenka- jak powstaje chleb?
- „Jak powstaje chleb?” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. „Dla Elizy”- zabawy ruchowe do muzyki poważnej.
- „Abecadło o chlebie” – nauka wiersza W. Bełzy. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą naśladowczą.
- „Chleb z dodatkami” – wycinanie. „Mało nas do pieczenia chleba”- zabawa rytmiczno- ruchowa do melodii..
- „Czarowanie windy”– zabawa dydaktyczna wg. Gruszczyk- Kolczyńskiej. „Młyn”” – malowanie palcami.
- „Proces produkcji chleba” – opowiadanie dzieci w oparciu o historyjkę obrazkową. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą naśladowczą
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
Zabawy ruchowe:
- „Zaczarowana postać” – zabawa muzyczno-ruchowa.
- „Zamień się” – zabawa bieżna.
- „Wyścigi” – zabawa ruchowa z el. czworakowania.
Klucz do uczenia się
Matematyka, Motyle
- „Proszę wsiadać do specjalnego pociągu liczbowego” – sesja 31
- „Liczenie i odliczanie”- sesja 38
- „Czy mnie oczy mylą?”- sesja 42
Realizacja koncepcji planu daltońskiego:
- tablica obecności- zawieszanie znaczka przy swoim zdjęciu
- kolory dnia- zaznaczanie aktualnego dnia tygodnia
- plan dnia- zaznaczanie klamerką realizowanej aktywności
- tygodniowa tablica zadań- umieszczanie instrukcji i zadań do realizacji w bieżącym tygodniu,
- uświadamianie konieczności wywiązywania się z określonych obowiązków, uczenia planowania własnych działań
- kalendarz pogody- rozwijanie świadomości regularności i cykliczności zmian zachodzących w przyrodzie
- tablica dyżurów- rozwijanie odpowiedzialności i sumienności
- wizualizacja tablicy pracujemy w parach-rozwijanie umiejętności współpracy z innymi, nabywanie kompetencji komunikacyjnych
Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:
Tydzień I
- Ułóż historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń, nadaj tytuł każdemu obrazkowi(Jestem ciekawy świata)
- Dopasuj pszczoły do plasterków miodu, zaproś do zabawy kolegę/ koleżankę(Bawię się matematyką)
- Skomponuj z dostępnych obrazków fotografię, nadaj jej tytuł i opowiedz co przedstawia (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
Tydzień II
- Dokończ opowiadanie, wyjaśnij co mogłoby poprawić nastrój zajączka (Jestem ciekawy świata)
- Wylosuj kartę z wzorem, zapamiętaj kolory kwiatków, ułóż taki sam kwiatek z kółek (Bawię się matematyką)
- Wytnij i umieść w koszyku produkty, ozdób swój koszyk dostępnymi materiałami(Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
Tydzień III
- Ułóż ilustrację według kolejności zdarzeń, uzasadnij swój wybór(Jestem ciekawy świata)
- Pomóż znaleźć drogę młynarzowi do młyna (Bawię się matematyką)
- Komponowanie w sferze percepcyjnej (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
Współpraca z rodzicami i środowiskiem
- Warsztaty wielkanocne – Muzeum Etnograficzne – 08.04.2025
- Wiosenna sesja zdjęciowa-08.04.2025
- Śniadanie wielkanocne – 16.04.2025
- Koncert TOS 23.04.2025