Elfy
Nauczyciel prowadzący: Magdalena Gronowska, Żaneta Nieckarz
Październik
Zdrowie i bezpieczeństwo na co dzień
- „Zdrowy styl życia” – rozmowa połączona z działaniem. „Śmiech to zdrowie” – osłuchanie z piosenką.
- „Zdrowitek” – analogia personalna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznychz elementami metody R. Labana.
- „Pan nieznajomy i pies” – rozmowa na podstawie obrazków. Rytmiczne rysowanie kreski – edukacja przez ruch wg. D. Dziamskiej
- „Czy pomożemy misiowi?” – Klucz do uczenia się, Wizualno – przestrzenny. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
- „Śmiech to zdrowie” – opracowanie piosenki metodą dobrego startu.
- „Brudna i czysta rączka” – opowiadanie dzieci w oparciu o teatrzyk sylwet. Collage „Brudna i czysta rączka”
- „Wzorowy strażak” – wycieczka do Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej.
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
Zabawy ruchowe:
- „Bakterie” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- „Strażak” – zabawa ruchowa bieżna.
My i nasze emocje
- „Zły Misiek Zdzisiek” – rozmowa połączona z działaniem. „Każdy śmieje się inaczej” – osłuchanie z piosenką.
- „Zakodowane emocje” – zabawa dydaktyczna z elementami kodowania. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych W. Sherborne.
- „Nasze emocje” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. „Zegar emocji” – wycinanie.
- „Oswoić strach” – „Mój strach” – rysowanie kredkami świecowymi. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
- „Z innego punktu widzenia” – Klucz do uczenia się, Wizualno – przestrzenny. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową.
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metod twórczych W. Sherborne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
Zabawy ruchowe:
- „Znajdź swój znak” – zabawa orientacyjno –porządkowa.
- „Celowanie do obręczy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu, celowania.
Historia powstania papieru
- „Jak powstaje papier?” – rozmowa na podstawie plansz edukacyjnych. „Papierowy song” – osłuchanie z piosenką.
- „Leśniczy” – rytmizacja wiersza z elementami metody dobrego startu. Zabawa ilustracyjna do piosenki.
- „Schowaj żuka” – Klucz do uczenia się, Wizualno – przestrzenny. Zestaw zabaw ruchowych prowadzonych metodą Orffa.
- „Papiery i papierki” – zabawa badawcza. „Papierowy ptaszek” – zabawa techniczna.
- „Materiały pisarskie” – opowiadanie dzieci w oparciu o wiersz i ilustracje. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami m. Kniessów z użyciem rekwizytu.
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw zabaw ruchowych prowadzonych metodą Orffa
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami m. Kniessów z użyciem rekwizytu
Zabawy ruchowe:
- „Zbiórka na sygnał” – zabawa orientacyjno–porządkowa.
- „Kałuża” – zabawa ruchowo–naśladowcza.
Klucz do uczenia się
Wizualno – przestrzenny, Motyle
- „Czy pomożemy misiowi?”– używanie symboli zastępczych do oznaczania prawdziwych przedmiotów
- „Z innego punktu widzenia” – perspektywa ustawienia w przestrzeni
- „Schowaj żuka” – rozwijanie świadomości przestrzennej
Realizacja koncepcji planu daltońskiego:
- tablica obecności- zawieszanie znaczka przy swoim zdjęciu
- kolory dnia- zaznaczanie aktualnego dnia tygodnia
- plan dnia- zaznaczanie klamerką realizowanej aktywności
- tygodniowa tablicy zadań- umieszczanie instrukcji i zadań do realizacji
w bieżącym tygodniu, uświadamianie dzieciom konieczności wywiązywania się z określonych obowiązków, uczenie planowania własnych działań - kalendarz pogody- rozwijanie świadomości regularności i cykliczności zmian zachodzących w przyrodzie
- tablica dyżurów- rozwijanie odpowiedzialności i sumienności
- wizualizacja tablicy pracujemy w parach-rozwijanie umiejętności współpracy
z innymi, nabywanie kompetencji komunikacyjnych
Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:
Tydzień I
- Ułóż dłuższą wypowiedź na podstawie obrazka, zapamiętaj szczegóły (Jestem ciekawy świata)
- Policz cukierki i ułóż w pudełkach po tyle samo (Bawię się matematyką)
- Stwórz kompozycję na arkuszu papieru z figur geometrycznych, dorysuj elementy według własnego pomysłu (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
Tydzień II
- Wymyśl opowiadanie w oparciu o wylosowany obrazek (Jestem ciekawy świata)
- Pokoloruj według kodu (Bawię się matematyką)
- Namaluj palcami emocje związane z utworem Chopina, przyklej elementy kojarzące się ze słuchanym utworem (Mam artystyczne ciało i duszę)
Tydzień III
- Znajdź trzy różnice między obrazkami (Jestem ciekawy świata)
- Połącz w pary zwierzęta ze śladami jakie pozostawiają, policz ile jest zwierząt (Bawię się matematyką)
- Narysuj las i zwierzęta w nim żyjące, nadaj tytuł swojej pracy (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
Współpraca z rodzicami i środowiskiem
- Straż Pożarna, zajęcia na ogniku – 08.10. 2024
- Centrum Sztuki Współczesnej- zwiedzanie – 09.10.2024
- CKK Jordanki, koncert Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej – 14.10.2024
- Centrum Sztuki Współczesnej – warsztaty „O trzech takich co mocno namieszali – kolory podstawowe i pochodne” – 30.10. 2024