Biedronki
Nauczyciele prowadzący: Małgorzata Nowaczyk, Wiktoria Muchowska, Katarzyna Dębska
Maj
W świecie baśni, bajek i legend
- „Jak powstaje książka?” – rozmowa na podstawie ilustracji, zestaw zabaw metodą zadaniową
- ,,Bajkowe przedszkole” – analogia fantastyczna – W. Limont, malowanie farbami
- „Czarodziejski worek- zabawa dydaktyczna, zestaw zabaw metodą zadaniową
- „Dzień bibliotek”- wycieczka do biblioteki
Zabawy ruchowe:
- ,,Rybki” – zabawa rytmiczno-ruchowa, w odpowiednim momencie pobudzać i hamować ruch, rozwijać poczucie rytmu
- ,,Bitwa w Arendelle” – zabawa z elementem rzutu, cel: doskonalić koordynację wzrokowo – ruchową, rozwijać sprawność motoryczną w zakresie zręczności
- ,,Na balu u Gargamela” – zabawa ruchowo-naśladowcza, cel: czerpać radość z zabawy i zacieśniać więzi w grupie, zaspokajać potrzebę ruchu podejmowanego według własnych pomysłów
Zadania daltońskie:
– ,,Pokoloruj kwadratowe pola zgodnie z kodem barwnym” (Bawię się matematyką)
Majowa Łąka
- „Łąka” – rozmowa na podstawie wiersza M. Buczkówny, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
- Wiosenna łąka”- wycinanie, przyklejanie, „Taniec kwiatów” – ekspresja ruchowa do utworu P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”
- „Mieszkańcy łąki” – zabawa dydaktyczna, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
- ”Wiosenna łąka”- konstruowanie z materiałów wtórnych „Odgłosy łąki”- zabawa rytmiczna
- „Jak dojść do na łąkę?”- zabawa matematyczna z elementami kodowania
zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
Zabawy ruchowe:
- „Kwiaty rosną – kwiaty więdną” – reagować na sygnał słowny nauczyciela
- „Dzieci do domu – dzieci na spacer“ – zabawa orientacyjno- porządkowa
- „Zające na łące”- zabawa ruchowa skoczna, wzmacniać mięśnie nóg, skakać obunóż
Zadania daltońskie:
1. Ułóż wiosenne kwiatki od najmniejszego do największego (Bawię się matematyką)
Święto Mamy i Taty
- „Moja rodzina”- wypowiedzi dzieci na temat członków rodziny na podstawie przyniesionych ilustracji, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów.
- „Wazon dla mamy – wykonanie wazonu z masy solnej, ozdabianie drobnymi elementami , „Mój tata fajny facet”-osłuchanie z piosenką
- „Co należy do mamy a co do taty?”- zabawa dydaktyczna, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
- ,,To dla was kochani rodzice’’ – uroczystość przedszkolna z udziałem zaproszonych gości
Zabawy ruchowe:
- ”Rodzice i dzieci”- zabawa ruchowa w parach, reagowanie na sygnał słowny
- „Jak misie”- zabawa z elementami czworakowania, wyrabianie poprawnych ruchów ciała
- „Kto złapie motyla?”- zabawa bieżna, rozwijać szybkość, zwinność i gibkość
Zadania daltońskie:
1. Wyklej plasteliną serce dla rodziców (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną)
Dni dla zdrowia i radości- obchody dnia dziecka
- „Dziecięce marzenia”- zabawa rozwijająca wyobraźnię, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
- „ Kolorowy deszcz”- zabawa badawcza z wykorzystaniem konfetti ,,Noc na Łysej Górze” – zabawa relaksacyjna do fantazji koncertowej M. Musorgskiego
- „Każdy z nas jest inny”- rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego, zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
- „W świecie mrówek”- warsztaty
- „Obchody Dnia dziecka”- zabawy na świeżym powietrzu
Zestaw zabaw porannych – cel: dz. powinny ćwiczyć duże grupy mięśniowe
Zabawy ruchowe:
- ,,Gąski do pana” – zabawa bieżna
- ,,Tygrysek” – zabawa z elementem skoku,
- ,Kryjówka” – zabawa orientacyjno-porządkowa
Zadania daltońskie:
– Skonstruuj z klocków domek dla dowolnej postaci z bajki (Mam sprawne ciało i duszę artystyczną),
Zestaw zabaw ruchowych:
- – zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego V. Sherborne
- – zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
- – zestaw zabaw ruchowych z elementami metody gimnastyki rytmicznej A.M. Kniessów
Klucz do uczenia się – Matematyka sensoryczna I, Gąsienice
- Sesja 20 , ,,Ciemnoczerwona woda-jasnoczerwona woda” – rozwijać umiejętność rozpoznawania kolorów i ich odcieni
- Sesja 21, ,,Ścielenie łóżka” – rozwijać zdolności percepcyjne, analiza i synteza obrazka
Współpraca z rodzicami
- 05.05.25 r. – Koncert TOS
- 08.05.25 r. – wyjście do biblioteki
- 22.05.25 r. – przestawienie w wykonaniu dzieci z okazji Dnia Mamy i Taty
- 29.05.25 r. – „W świecie mrówek”- warsztaty dla dzieci
- 30.05.25 r.- Obchody Dnia Dziecka