Zuchy Niebieskie
Nauczyciel prowadzący: Paulina Górska, Ilona Kocińska
Styczeń
Moja kochana babcia, mój kochany dziadek
- „Babciu, dziadku tańczę twista” – nauka piosenki. „Herbatka dla dziadka” – wycinanie, przyklejanie.
- „Ciągle gdzieś gonią…” – rozmowa na podstawie opowiadania G. Śliwy. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
- „Babciu, dziadku tańczę twista” – zabawa rytmiczno- ruchowa. „Ciasto dla babci” – konstruowanie..
- „Czy potrafisz to napisać? Czy potrafisz narysować? Graficzne zamienniki przedmiotów” Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 38. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
- Zestaw ćwiczeń porannych z elementami metod twórczych „Spacer z babcią i dziadkiem”.
- Zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Najpiękniejsze ukłony”.
- Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Sprytne wnuczęta”.
Poznajemy zawody
- „Nasze marzenia” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
- „Zawody” – zabawa rytmiczno- ruchowa do piosenki. „Pejzaż za okna” – malowanie farbami.
- „Kolędować małemu” – koncert TOS. „Gitara” – wycinanie z kolorowego papieru, przyklejanie.
- „Dyrektorem być” – spotkanie z Panią Dyrektor, wywiad. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
- „Pasażerowie zamieniają się miejscami – odejmowanie”. Klucz do uczenia się. Matematyka 2, s. 62. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
Zestaw ćwiczeń porannych z wykorzystaniem chusty animacyjnej.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Łyżwiarz”.
Zabawa ruchowa z elementem biegu „Dorożkarze”.
Bezpieczne ferie
- „Bezpieczeństwo to podstawa” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
- „Pierwszy śnieg” – słuchanie piosenki. „Ciepła czapka” – malowanie pastelami i farbami.
- „Ala i bezpieczna zima” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
- „Pierwszy śnieg” – nauka piosenki. „Ciepła czapka” – wycinanie, rysowanie patykiem na podkładzie farby klejowej.
- „Fantazyjne płoty – budowanie różnych płotów zgodnie ze schematem perspektywy z przodu”. Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 39. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
Zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.
Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zimowe zabawy”.
Zabawa ruchowo- naśladowcza „Taniec śnieżynek”.
Zima za oknem
- ,,Zima, zima” – wycieczka do parku, rozmowa na podstawie obserwacji.
- „Pierwszy śnieg” – zabawa ilustracyjna do piosenki. „Bałwanek” – stemplowanie patyczkiem kosmetycznym.
- ,,Bałwanek godny Oscara” – rozmowa na podstawie opowiadania A. Widzowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.
- „Słonko wschodzi” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.
- „Całość i część”. Klucz do uczenia się. Matematyka 2, s. 63. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.
Zestaw ćwiczeń porannych z elementami aerobiku.
Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania „Śnieżna bitwa”.
Zabawa ruchowa z elementem skoku „Płatki śniegu”.
„Podróż do Literkowa”
Dzieci będą:
- poznawać litery: K, k, L, l,
- uczestniczyć w zabawach słowotwórczych,
- dokonywać analizy i syntezy głoskowej,
- liczyć słowa w zdaniach,
- wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne,
- rozpoznawać poznane litery wśród innych,
- układać imiona z ruchomego alfabetu,
- kreślić kształty literopodobne,
- wyszukiwać przedmioty na daną głoskę,
- globalnie czytać wyrazy związane z tematyką kompleksową.
„Podróż do Cyferkowa”
Dzieci będą:
- poznawać cyfry 7,
- utrwalać rozpoznawanie cyfr,
- doskonalić liczenie wykonując ćwiczenia na dodawanie i odejmowanie,
- liczyć w dostępnym dla siebie zakresie, poszerzać ten zakres,
- rozpoznawać figury geometryczne w otoczeniu,
- kodować i odkodowywać ukryte obrazki,
- utrwalać liczebniki porządkowe.
Realizacja programu „Przyjaciele Zippiego”
Część II: Komunikacja
spotkanie 4 – Mówienie tego, co chcemy powiedzieć
Część III: Przyjaźń
spotkanie 1 – Jak utrzymać przyjaźń?
ZADANIA DALTOŃSKIE:
- Zapytaj babcię/ dziadka jaką pamiętają najśmieszniejszą historię związaną z Tobą. (Jestem ciekawy świata)
- Wytnij i ozdób serce dla babci lub dziadka. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Policz kotki, zapisz odpowiednią cyfrę oraz oblicz wynik. (Bawię się matematyką)
- Zaznacz litery z których składa się wyraz babcia/ dziadek. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Pokoloruj serce dla babci i dziadka według kodu. (Zadanie dodatkowe)
- Kim są moi rodzice? Zapytaj rodziców, jaki wykonują zawód. (Jestem ciekawy świata)
- Narysuj kim chciałbyś zostać jak będziesz dorosły. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Pokoloruj ilustrację według kodu. (Bawię się matematyką)
- Podziel na głoski nazwy trzech wylosowanych zawodów. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Ułóż patyczki według wzoru. (Zadanie dodatkowe)
- Co tu nie pasuje? Zaznacz klamerką. (Jestem ciekawy świata)
- Ułóż wybrane puzzle. (Bawię się matematyką)
- Dopasuj zdania do ilustracji. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Narysuj figury po śladzie i nazwij je (zadanie od rodziców). (Zadanie dodatkowe)
- Dokończ rysunki w rzędzie tak, by każdy z nich był identyczny jak pierwszy. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
- Policz śniegowe kule. Wstaw znak: <, > lub =. (Bawię się matematyką)
- Podziel słowa na sylaby. Zamaluj tyle kółek ile jest sylab w danym słowie. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
- Ułóż odpowiednią ilość guzików na bałwanku. (Zadanie dodatkowe)
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ZE ŚRODOWISKIEM:
Rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami.
- Korespondencja mailowa w celu wymiany obserwacji dzieci.
- „Kolorowy Świat Dziecka” – eksponowanie prac w przedszkolnej i internetowej galerii twórczości dziecka.
- Zbieranie materiałów przyrodniczych do kącika.
- Cotygodniowe konsultacje z rodzicami.
- „Wesoła zabawa z babcią i dziadkiem” – przedstawienie teatralne dla babć i dziadków z okazji ich święta – 13.01
- „Kolędować małemu” – koncert TOS – 15.01
- „Dyrektorem być” – spotkanie z Panią Dyrektor, wywiad – 16.01
- „Dla ojczyzny” – spotkanie z żołnierzem
- „Farmaceuta” – wycieczka do apteki
- ,,Zima, zima” – wycieczka do parku, rozmowa na podstawie obserwacji – 27.01