Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Zuchy Niebieskie

Nauczyciel prowadzący: Paulina Górska, Ilona Kocińska

Styczeń

Moja kochana babcia, mój kochany dziadek

  1. „Babciu, dziadku tańczę twista” – nauka piosenki. „Herbatka dla dziadka” – wycinanie, przyklejanie.
  2. „Ciągle gdzieś gonią…” – rozmowa na podstawie opowiadania G. Śliwy. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.
  3. „Babciu, dziadku tańczę twista” – zabawa rytmiczno- ruchowa. „Ciasto dla babci” – konstruowanie..
  4. „Czy potrafisz to napisać? Czy potrafisz narysować? Graficzne zamienniki przedmiotów” Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 38. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami W. Sherborne.

  • Zestaw ćwiczeń porannych z elementami metod twórczych „Spacer z babcią i dziadkiem”.
  • Zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Najpiękniejsze ukłony”.
  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Sprytne wnuczęta”.

Poznajemy zawody

  1. „Nasze marzenia” – zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
  2. „Zawody” – zabawa rytmiczno- ruchowa do piosenki. „Pejzaż za okna” – malowanie farbami.
  3. „Kolędować małemu” – koncert TOS. „Gitara” – wycinanie z kolorowego papieru, przyklejanie.
  4. „Dyrektorem być” – spotkanie z Panią Dyrektor, wywiad. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.
  5. „Pasażerowie zamieniają się miejscami – odejmowanie”. Klucz do uczenia się. Matematyka 2, s. 62. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody C. Orffa.

Zestaw ćwiczeń porannych z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Łyżwiarz”.

Zabawa ruchowa z elementem biegu „Dorożkarze”.

Bezpieczne ferie

  1. „Bezpieczeństwo to podstawa” – zabawa dydaktyczna. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
  2. „Pierwszy śnieg” – słuchanie piosenki. „Ciepła czapka” – malowanie pastelami i farbami.
  3. „Ala i bezpieczna zima” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.
  4. „Pierwszy śnieg” – nauka piosenki. „Ciepła czapka” – wycinanie, rysowanie patykiem na podkładzie farby klejowej.
  5. „Fantazyjne płoty – budowanie różnych płotów zgodnie ze schematem perspektywy z przodu”. Klucz do uczenia się. Konstrukcje, s. 39. Motyle. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą stacyjną.

Zestaw ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej.

Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Zimowe zabawy”.

Zabawa ruchowo- naśladowcza „Taniec śnieżynek”.

Zima za oknem

  1. ,,Zima, zima” – wycieczka do parku, rozmowa na podstawie obserwacji.
  2. „Pierwszy śnieg” – zabawa ilustracyjna do piosenki. „Bałwanek” – stemplowanie patyczkiem kosmetycznym.
  3. ,,Bałwanek godny Oscara” – rozmowa na podstawie opowiadania A. Widzowskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.
  4. „Słonko wschodzi” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.
  5. „Całość i część”. Klucz do uczenia się. Matematyka 2, s. 63. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody gimnastyki twórczej R. Labana.

Zestaw ćwiczeń porannych z elementami aerobiku.

Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania „Śnieżna bitwa”.

Zabawa ruchowa z elementem skoku „Płatki śniegu”.

„Podróż do Literkowa”

Dzieci będą:

  • poznawać litery: K, k, L, l,
  • uczestniczyć w zabawach słowotwórczych,
  • dokonywać analizy i syntezy głoskowej,
  • liczyć słowa w zdaniach,
  • wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne,
  • rozpoznawać poznane litery wśród innych,
  • układać imiona z ruchomego alfabetu,
  • kreślić kształty literopodobne,
  • wyszukiwać przedmioty na daną głoskę,
  • globalnie czytać wyrazy związane z tematyką kompleksową.

„Podróż do Cyferkowa”

Dzieci będą:

  • poznawać cyfry 7,
  • utrwalać rozpoznawanie cyfr,
  • doskonalić liczenie wykonując ćwiczenia na dodawanie i odejmowanie,
  • liczyć w dostępnym dla siebie zakresie, poszerzać ten zakres,
  • rozpoznawać figury geometryczne w otoczeniu,
  • kodować i odkodowywać ukryte obrazki,
  • utrwalać liczebniki porządkowe.

Realizacja programu „Przyjaciele Zippiego”

Część II: Komunikacja

spotkanie 4 – Mówienie tego, co chcemy powiedzieć

Część III: Przyjaźń

spotkanie 1 – Jak utrzymać przyjaźń?

ZADANIA DALTOŃSKIE:

  • Zapytaj babcię/ dziadka jaką pamiętają najśmieszniejszą historię związaną z Tobą. (Jestem ciekawy świata)
  • Wytnij i ozdób serce dla babci lub dziadka. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Policz kotki, zapisz odpowiednią cyfrę oraz oblicz wynik. (Bawię się matematyką)
  • Zaznacz litery z których składa się wyraz babcia/ dziadek. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Pokoloruj serce dla babci i dziadka według kodu. (Zadanie dodatkowe)
  • Kim są moi rodzice? Zapytaj rodziców, jaki wykonują zawód. (Jestem ciekawy świata)
  • Narysuj kim chciałbyś zostać jak będziesz dorosły. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Pokoloruj ilustrację według kodu. (Bawię się matematyką)
  • Podziel na głoski nazwy trzech wylosowanych zawodów. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Ułóż patyczki według wzoru. (Zadanie dodatkowe)
  • Co tu nie pasuje? Zaznacz klamerką. (Jestem ciekawy świata)
  • Ułóż wybrane puzzle. (Bawię się matematyką)
  • Dopasuj zdania do ilustracji. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Narysuj figury po śladzie i nazwij je (zadanie od rodziców). (Zadanie dodatkowe)
  • Dokończ rysunki w rzędzie tak, by każdy z nich był identyczny jak pierwszy. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Policz śniegowe kule. Wstaw znak: <, > lub =. (Bawię się matematyką)
  • Podziel słowa na sylaby. Zamaluj tyle kółek ile jest sylab w danym słowie. (Będę uczniem – uczę się czytać i pisać)
  • Ułóż odpowiednią ilość guzików na bałwanku. (Zadanie dodatkowe)

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ZE ŚRODOWISKIEM:

Rozmowy, kontakty indywidualne z rodzicami.

  • Korespondencja mailowa w celu wymiany obserwacji dzieci.
  • „Kolorowy Świat Dziecka” – eksponowanie prac w przedszkolnej i internetowej galerii twórczości dziecka.
  • Zbieranie materiałów przyrodniczych do kącika.
  • Cotygodniowe konsultacje z rodzicami.
  • „Wesoła zabawa z babcią i dziadkiem” – przedstawienie teatralne dla babć i dziadków z okazji ich święta – 13.01
  • „Kolędować małemu” – koncert TOS – 15.01
  • „Dyrektorem być” – spotkanie z Panią Dyrektor, wywiad – 16.01
  • „Dla ojczyzny” – spotkanie z żołnierzem
  • „Farmaceuta” – wycieczka do apteki
  • ,,Zima, zima” – wycieczka do parku, rozmowa na podstawie obserwacji – 27.01