Zuchy Czerwone
Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Sylwia Oskwarek
Kwiecień
I Szkoła wyobraźni Pana Kleksa
- „Przygody w Akademii Pana Kleksa”- rozmowa przy gazetce tematycznej, zabawy „W Literkowie” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
- „W krainie kleksów” – zabawy muzyczno-ruchowe do utworów Jana Brzechwy, „Magiczny kleks” – kleksografia
- „Guziki Szpaka Mateusza” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z metodą zadaniową
- „Na Wyspach Bergamutach” – improwizacja muzyczno-ruchowa do piosenek z filmu „Akademia Pana Kleksa”, „Latające ryby Pana Kleksa” z talerzyka papierowego
- „Sekrety Zwierząt i Magia Dobrych Uczynków – Akademia Przyjaźni” – scenki dramowe i pantomimiczne, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową
- „Sen o siedmiu szklankach” – zabawy w „Literkowie” – słuchanie opowiadania, „Lusterka snów” malowanie na folii aluminiowej, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową
- „Witajcie w naszej bajce” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu (wzór 4C)
- „Przygoda Adasia Niezgódki” – historyjka obrazkowa, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową
- „Magiczne Piegi Pana Kleksa – słuchanie fragmentu, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową
- „Co by było, gdyby Akademia Pana Kleksa znajdowała się w chmurach?” – trening twórczego myślenia, „Akademia w chmurach” – rysowanie pastelami olejnymi
Realizacja Programu „Klucz do uczenia się” – Matematyka 1 „Motyle”, sesja 10 „Głodne króliczki i dodatkowe marchewki” + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Zabawy ruchowe:
- Zabawa ruchowa „Lot Pana Kleksa”
- Zabawa ruchowo-naśladowcza „Wielkie Gotowanie”
Zestaw ćwiczeń porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową „Lekcja gimnastyki w Akademii Pana Kleksa”
II Wielkanoc tuż tuż
- „Znaki Wielkanocy” zabawy „W Literkowie – słuchanie piosenki (Zozi), zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
- „Tradycje wielkanocne” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego, „Baranek” – praca techniczna z materiału odpadowego
- ”Wywiad z Zajączkiem” – zabawa słowotwórcza, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
- „Z Jajkiem i Zającem” – nauka piosenki, „Zając” – origami płaskie z kół
- „Wielkanocna podróż z Ozobotem” – kodowanie z wykorzystaniem ozobotów, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
Zabawy ruchowe:
- „Pisanki w koszyku”
- „Ranny berek”- zabawa bieżna
- „Labirynt”
Zestaw ćw. porannych
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana
III Przyjaciele Ziemi to my
- „Słońce, wiatr i woda – energia z natury” – zabawy „w „Literkowie”, zagadki słowne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherborne
- „Odkrywamy tajemnice natury” – zabawy badawcze, „Wiatrak” – papieroplastyka
- „Jesteśmy Autorami i Ilustratorami” – tworzenie książki grupowej na dowolny temat z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich (23.04.25r.), rozmowa nt. szanowania praw autorskich (idei szacunku dla czyjejś pracy twórczej)
- „Świat w naszych rękach – eko-piosenka ” – słuchanie piosenki, „W obronie przyrody” – kolaż
- „Chmurka Czarodziejka” – teatr kukiełkowy S. Karaszewskiego, zestaw ćw. gimnastycznych „Zabawy z wiosną” met. V. Sherborne
- Eko-orkiestra – muzyka z recyklingu” – improwizacja muzyczno- ruchowe do muzyki klasycznej „Wiosna” Vivaldiego, malowanie do muzyki techniką mokre w mokrym
- „Kto ty jesteś” – nauka wiersza, Eko-flaga” – wykonanie flagi z materiałów odpadowych
Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Konstrukcje 1, s. 6 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych
Zabawy ruchowe:
- „Przewrócone drzewo”
- „Zapamiętaj swoją parę!”
- „Skoki przez linkę”
- Zabawa ruchowa „Wiosenne zabawy” (z elem. metody twórczej)
- Zabawa ruchowo-naśladowcza „Pogodowe stacje”
- Zestaw ćwiczeń porannych „Zabawy dla zdrowia”
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Realizacja głównego kierunku pracy „Dziecko w świecie języka”
Realizacja Międzynarodowego Programu Promocji Zdrowia Psychicznego Dla Małych Dzieci – „Przyjaciele Zippiego” – moduł 2 „Komunikacja” – Spotkanie 3 i 4
„Zabawy z literkami”
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
- wyodrębnianie i nazywanie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie,
- układanie z elementów modelu i schematu wyrazu,
- dokonywanie prawidłowej analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonematycznej
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
- doskonalenie mowy (szczególne zwrócenie uwagi na poprawne wymawianie poszczególnych głosek),
- Wprowadzenie litery S s, B b, R r, W w
- utrwalenie poznanych liter, czytanie sylab, wyrazów, zdań
„Zabawy z cyferkami”:
- – Poznać cyfrę 6 i 7
- – Bawić się cyframi 1, 2, 3, 4, 5
- – Klasyfikować przedmioty według określonych cech
- – Przeliczać przedmioty w zakresie 6
- – utrwalać obraz graficzny cyfr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
KONCEPCJA PLANU DALTOŃSKIEGO
- „Współpracujemy” – tablica ukazująca współpracę z partnerem – dalsze doskonalenie współpracy
- Dalsza wizualizacja kącików zabaw (nowe zabawki w sali)
- Zegar – specjalny zegar, który pokazuje upływ czasu 5,10,15,30 minut.
- „Dyżurny” – utrwalenie roli dyżurnego
- „Już potrafię” – zdobywanie przez dzieci nowych umiejętności i zaznaczanie na tablicy.
- „Prawa ręka” – dalsze doskonalenie prawej ręki, pomocnej dłoni
- „Sygnalizator” – doskonalenie umiejętności posługiwania się nim
- Tygodniowa tablica zadań daltońskich – doskonalenie systematyczności wykonywanych zadań
Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:
Tydzień 1
- „Poszukiwacze” – Znajdź 10 ukrytych minek, różniących się od siebie (Jestem ciekawy świata)
- „Guziki Szpaka Mateusza” – ułóż guziki od najmniejszego do największego od lewej strony do prawej (Bawię się matematyką) cel: doskonalenie umiejętności porównywania wielkości, przeliczania we własnym zakresie, utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciałą
- „Dokończ pisanie litery R, r, po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- „Narysuj wynalazek Pana Kleksa”. Opowiedz, do czego służy.(Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).
Tydzień 2
- „Pokoloruj portret Pana Kleksa. Dodaj magiczne piegi i opowiedz o ich mocy. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) Cel: rozwijanie kreatywności
- „Dokończ pisanie cyfry 6 po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej cyfry, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- „Mierzymy Kroki w Akademii”: Cel: Mierzenie długości za pomocą nieformalnych jednostek miary, porównywanie wyników. Zmierz dywan w sali za pomocą kroków, (Bawię się matematyką)
- „Do czego ten przedmiot może służyć w Akademii Pana Kleksa?” ” – Cel: Rozwijanie ciekawości poznawczej, logicznego myślenia i kreatywności poprzez odkrywanie tajemnic Akademii Pana Kleksa. Dziecko podaje pomysły na przeznaczenie przedmiotów w skrzyni – piórko, szkło powiększające, mały globus, ilustrację szpaka Mateusza, plastikową butelkę, mały magnes) (Jestem ciekawy świata).
Tydzień 3
- „Dokończ pisanie litery B b po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- „Pokoloruj pisanki wg własnego pomysłu” – (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) – cel: rozwijanie zdolności manualnych
- „Policz pisanki” Cel: doskonalenie umiejętności przeliczania elementów oraz zapisu graficznego danej cyfry – (Bawię się matematyką)
- „Wielkanocne sudoku” Cel: doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem, nożyczkami, rozwijanie spostrzegania (Jestem ciekawy świata)
Tydzień 4
- „Pomóż śmieciarce dotrzeć do kosza na śmieci” – przejdź labirynt Cel: doskonalenie spotrzegawczości (Jestem ciekawy świata)
- „Ułóż puzzle” – doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej (Bawię się matematyką)
- „Dokończ pisanie litery W w po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
- Naucz się wierszyka pt. „Kto ty jesteś?” na pamięć (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).
Współpraca z rodzicami:
- Wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami
- Konsultacje z rodzicami
- Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom
- Dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw, wzbogacenie kącików zabaw, „skrzyń skarbów”, pomoc rodziców w gromadzeniu pomocy do zajęć plastycznych
- Zachęcanie rodziców do dostarczania propozycji zadań tygodniowych w ramach koncepcji planu daltońskiego
- Umieszczanie w kąciku dla rodziców tekstów wierszy, piosenek, zestawów ćwiczeń gimnastycznych.
- Wzbogacanie kącika przyrodniczego o wiosenne kwiaty
- Udział w sesji zdjęciowej wiosennej 08.04.25r. (studio fotograficzneBullerfoto)
- Przedstawienie teatralne w wykonaniu aktorów Teatru Artenes w Od Nowie 15.04.25.
- Spacer alejkami osiedla – doskonalenie chodu w parach prawą stroną chodnika
- Przedszkolne Obchody Dnia Ziemi – 22.04.2025
- udział w konkursie plastycznym „Wiosna w przysłowiach” – Przedszkole Gminne w Łubiance
- udział w Eko-Quizie