Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Zuchy Czerwone

Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Sylwia Oskwarek

Kwiecień

I Szkoła wyobraźni Pana Kleksa

  1.  „Przygody w Akademii Pana Kleksa”- rozmowa przy gazetce tematycznej, zabawy „W Literkowie” –  zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
  2. „W krainie kleksów” – zabawy muzyczno-ruchowe do utworów Jana Brzechwy, „Magiczny kleks” – kleksografia
  3. „Guziki Szpaka Mateusza” – zabawa dydaktyczna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z metodą zadaniową
  4. „Na Wyspach Bergamutach” – improwizacja muzyczno-ruchowa do piosenek z filmu  „Akademia Pana Kleksa”, „Latające ryby Pana Kleksa” z talerzyka papierowego
  5. „Sekrety Zwierząt i Magia Dobrych Uczynków – Akademia Przyjaźni” – scenki dramowe i pantomimiczne, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową
  6. „Sen o siedmiu szklankach” – zabawy w „Literkowie” – słuchanie opowiadania, „Lusterka snów” malowanie na folii aluminiowej, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową
  7. „Witajcie w naszej bajce” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu (wzór 4C)
  8. „Przygoda Adasia Niezgódki” – historyjka obrazkowa, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową
  9. „Magiczne Piegi Pana Kleksa  – słuchanie fragmentu, zestaw ćw. gimnastycznych metodą zadaniową
  10. „Co by było, gdyby Akademia Pana Kleksa znajdowała się w chmurach?”  – trening twórczego myślenia, „Akademia w chmurach” – rysowanie pastelami olejnymi

Realizacja Programu „Klucz do uczenia się” – Matematyka 1 „Motyle”, sesja 10 „Głodne  króliczki i dodatkowe marchewki” + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Zabawy ruchowe:

  • Zabawa ruchowa „Lot Pana Kleksa”
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Wielkie Gotowanie”

Zestaw ćwiczeń porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową „Lekcja gimnastyki w Akademii Pana Kleksa”

II Wielkanoc tuż tuż

  1. „Znaki Wielkanocy”  zabawy „W Literkowie – słuchanie piosenki (Zozi), zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
  2. „Tradycje wielkanocne” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego, „Baranek” – praca techniczna z materiału odpadowego
  3. ”Wywiad z Zajączkiem” – zabawa słowotwórcza, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą R. Labana
  4. „Z Jajkiem i Zającem” – nauka piosenki, „Zając” – origami płaskie z kół
  5. „Wielkanocna podróż z Ozobotem” – kodowanie z wykorzystaniem ozobotów, zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana

Zabawy ruchowe:

  •  „Pisanki w koszyku”
  • „Ranny berek”- zabawa bieżna
  • „Labirynt”

Zestaw ćw. porannych

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody R. Labana

III Przyjaciele Ziemi to my

  1. „Słońce, wiatr i woda – energia z natury” – zabawy „w „Literkowie”,  zagadki słowne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherborne
  2. „Odkrywamy tajemnice natury” – zabawy badawcze, „Wiatrak” – papieroplastyka
  3. „Jesteśmy Autorami i Ilustratorami” – tworzenie książki grupowej na dowolny temat z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich (23.04.25r.), rozmowa nt. szanowania praw autorskich (idei szacunku dla czyjejś pracy twórczej)
  4. „Świat w naszych rękach – eko-piosenka ” – słuchanie piosenki, „W obronie przyrody” – kolaż
  5. „Chmurka Czarodziejka” – teatr kukiełkowy S. Karaszewskiego, zestaw ćw. gimnastycznych „Zabawy z wiosną” met. V. Sherborne
  6. Eko-orkiestra – muzyka z recyklingu” – improwizacja muzyczno- ruchowe do muzyki klasycznej „Wiosna” Vivaldiego, malowanie do muzyki techniką mokre w mokrym
  7. „Kto ty jesteś” – nauka wiersza, Eko-flaga” – wykonanie flagi z materiałów odpadowych

Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Konstrukcje 1, s. 6 + aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Zabawy ruchowe:

  • „Przewrócone drzewo”
  • „Zapamiętaj swoją parę!”
  • „Skoki przez linkę”
  • Zabawa ruchowa „Wiosenne zabawy” (z elem. metody twórczej)
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Pogodowe stacje”
  • Zestaw ćwiczeń porannych „Zabawy dla zdrowia”
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Realizacja głównego kierunku pracy „Dziecko w świecie języka”

Realizacja Międzynarodowego Programu Promocji Zdrowia Psychicznego Dla Małych Dzieci – „Przyjaciele Zippiego” –  moduł 2 „Komunikacja” –  Spotkanie 3 i 4

„Zabawy z literkami”

  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
  • wyodrębnianie i nazywanie głosek w nagłosie, wygłosie i śródgłosie,
  • układanie z elementów modelu i schematu wyrazu,
  • dokonywanie prawidłowej analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonematycznej
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • doskonalenie mowy (szczególne zwrócenie uwagi na poprawne wymawianie poszczególnych głosek),
  • Wprowadzenie litery S s, B b, R r, W w
  • utrwalenie poznanych liter, czytanie sylab, wyrazów, zdań

„Zabawy z cyferkami”:

  • – Poznać cyfrę 6 i 7
  • – Bawić się  cyframi 1, 2, 3, 4, 5
  • – Klasyfikować  przedmioty według określonych cech
  • – Przeliczać przedmioty w zakresie 6
  • – utrwalać obraz graficzny cyfr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

KONCEPCJA PLANU DALTOŃSKIEGO

  • „Współpracujemy” – tablica ukazująca współpracę z partnerem – dalsze doskonalenie współpracy
  • Dalsza wizualizacja kącików zabaw (nowe zabawki w sali)
  • Zegar – specjalny zegar, który pokazuje upływ czasu 5,10,15,30 minut.
  • „Dyżurny” – utrwalenie roli dyżurnego
  • „Już potrafię” –  zdobywanie przez dzieci nowych umiejętności i zaznaczanie na tablicy.
  • „Prawa ręka” – dalsze doskonalenie prawej ręki, pomocnej dłoni
  • „Sygnalizator” – doskonalenie umiejętności posługiwania się nim
  • Tygodniowa tablica zadań daltońskich – doskonalenie systematyczności wykonywanych zadań

 Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:

Tydzień 1

  • „Poszukiwacze” – Znajdź 10 ukrytych minek, różniących się od siebie (Jestem ciekawy świata)
  •  „Guziki Szpaka Mateusza” – ułóż guziki od najmniejszego do największego od lewej strony do prawej (Bawię się matematyką) cel: doskonalenie umiejętności porównywania wielkości, przeliczania we własnym zakresie, utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciałą
  • „Dokończ pisanie litery R, r, po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • „Narysuj wynalazek Pana Kleksa”. Opowiedz, do czego służy.(Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).

Tydzień 2

  • „Pokoloruj portret Pana Kleksa. Dodaj magiczne piegi i opowiedz o ich mocy. (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) Cel: rozwijanie kreatywności
  • „Dokończ pisanie cyfry 6 po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej cyfry, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • „Mierzymy Kroki w Akademii”: Cel: Mierzenie długości za pomocą nieformalnych jednostek miary, porównywanie wyników.  Zmierz dywan w sali za pomocą kroków,  (Bawię się matematyką)
  • „Do czego ten przedmiot może służyć w Akademii Pana Kleksa?” ” – Cel: Rozwijanie ciekawości poznawczej, logicznego myślenia i kreatywności poprzez odkrywanie tajemnic Akademii Pana Kleksa. Dziecko podaje pomysły na przeznaczenie przedmiotów w skrzyni  – piórko, szkło powiększające, mały globus, ilustrację szpaka Mateusza, plastikową butelkę, mały magnes)  (Jestem ciekawy świata).

 Tydzień 3

  •  „Dokończ pisanie litery B b po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • „Pokoloruj pisanki wg własnego pomysłu” – (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę) – cel: rozwijanie zdolności manualnych
  • „Policz pisanki” Cel: doskonalenie umiejętności przeliczania elementów oraz zapisu graficznego danej cyfry – (Bawię się matematyką)
  • „Wielkanocne sudoku” Cel: doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem, nożyczkami, rozwijanie spostrzegania (Jestem ciekawy świata)

Tydzień 4

  • „Pomóż śmieciarce dotrzeć do kosza na śmieci” – przejdź labirynt Cel: doskonalenie spotrzegawczości (Jestem ciekawy świata)
  • „Ułóż puzzle” – doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej (Bawię się matematyką)
  • „Dokończ pisanie litery W w po śladach” – Będę uczniem – cel: Utrwalanie umiejętności pisania poznanej litery, przygotowanie do podjęcia nauki w szkole, rozwijanie zdolności grafomotorycznych
  • Naucz się wierszyka pt. „Kto ty jesteś?” na pamięć (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę).

Współpraca z rodzicami:

  •  Wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami
  • Konsultacje z rodzicami
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom
  • Dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw, wzbogacenie kącików zabaw, „skrzyń skarbów”, pomoc rodziców w gromadzeniu pomocy do zajęć plastycznych
  • Zachęcanie rodziców do dostarczania propozycji zadań tygodniowych w ramach koncepcji planu daltońskiego
  • Umieszczanie w kąciku dla rodziców tekstów wierszy, piosenek, zestawów ćwiczeń gimnastycznych.
  • Wzbogacanie kącika przyrodniczego o wiosenne kwiaty
  • Udział w sesji zdjęciowej wiosennej 08.04.25r. (studio fotograficzneBullerfoto)
  • Przedstawienie teatralne w wykonaniu aktorów Teatru Artenes w Od Nowie 15.04.25.
  • Spacer alejkami osiedla – doskonalenie chodu w parach prawą stroną chodnika
  • Przedszkolne Obchody Dnia Ziemi – 22.04.2025
  • udział w konkursie plastycznym „Wiosna w przysłowiach” – Przedszkole Gminne w Łubiance
  • udział w Eko-Quizie