Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Żabki

Nauczyciel prowadzący: Violetta Juskowiak, Ewelina Szutarska

Listopad

Polska – moja Ojczyzna

  1. ,,O powstaniu Państwa Polskiego” – teatrzyk kamishibai na podstawie legendy ,,O Lechu, Czechu i Rusie”, zestaw zabaw ruchowych metodą A.M. Kniessów
  2. „Symbole narodowe” –nauka hymnu Polski „Mazurka Dąbrowskiego”, malowanie farbami plakatowymi symboli narodowych
  3. „Mały patriota” – opowiadanie nauczyciela, praca przestrzenna – „Kotylion”, zestaw zabaw ruchowych metodą A.M. Kniessów
  4. „Jesteśmy Polką i Polakiem” – instrumentacja piosenki, „Nasza piękna ojczyzna” – malowanie farbami plakatowymi
  5. „Lis i króliczek” Klucz do uczenia się, MS II sesja 39, zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniowa

Zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa „Wróć do koła”

Ćwiczenia oddechowe „Wiatraczki”

Zestaw zabaw ruchowych z elem. Kniessów

Ciąg dalszy realizacji projektu edukacyjnego „Od Drzewa Do Makulatury”  z miesiąca października

Żabka Zawsze Życzliwa I Tolerancyjna

  1.  „Dzień czerwony, czyli dzień serdeczności” – nauka piosenki „Grzeczne słówka”, „Drzewko serdeczności” – praca przestrzenna z dobrym słowem dla innych
  2. „Dzień niebieski, czyli dzień szacunku” – „Co to jest szacunek?” – burza mózgów, zabawa dydaktyczna z elementami pantomimy
  3. „Dzień zielony, czyli dzień tolerancji i inności” –  „Łańcuch tolerancji” – wycinanka, zestaw zabaw ruchowych z elementami gimnastyki twórczej R. Labana
  4. „Dzień pomarańczowy” – „Piramida odcieni” Klucz do uczenia się MS 2, sesja 40, dzień
  5. „Dzień żółty, czyli dzień optymizmu i radości” – instrumentacja piosenki „Piosenka bardzo kulturalna”, rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych
  6. „Dzień kolorowy, czyli dzień inności” – „Autoportret” – rysowanie pastelami, zabawy ruchowo-integracyjne z wykorzystaniem chusty animacyjnej.

Zabawa ruchowa bieżna „Samochody”

Zabawa ruchowa wieloznaczna „Praca ogrodnika”

Zabawa ruchowa poranna

Zestaw zabaw ruchowych z elem. met. gimnastyki twórczej R. Labana

Wesołe Zabawy Z Panem Listopadem

  1. „Bawimy się z panem Listopadem” –  quiz jesienny, zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową  „Leśne przygody” z wykorzystaniem woreczków
  2. „Deszczowe zwierzaki” – „Preludium deszczowe” F. Chopina inspiracją do twórczego myślenia oraz malowania farbami techniką mokre w mokrym
  3. „Listopadowe niebo” – rozmowa na podstawie ilustracji oraz własnych obserwacji, zabawa ruchowa z elementami gimnastyki twórczej K. Orffa (z wykorzystaniem gazet)
  4. „Pan Listopad” – opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu,
  5. „Budowniczy i architekci” Klucz do uczenia się MS 2, sesja 41, zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniowa

„Zabawy z jesiennym wiatrem” – opowieść ruchowa wg metody G. Thulina

Zabawa ruchowa z elem. skłonu i skrętu tułowia „ Wiatr i nutki”

Dzień Pluszowego Misia- grupowe świętowanie

Realizacja głównego kierunku pracy:

Ćwiczenia w snuciu przypuszczeń- „ Zakryte obrazy” – zakrywanie i stopniowe odkrywanie ich, a dziecko odgaduje co jest w kolejnym fragmencie,

Łańcuch skojarzeń”- tworzenie ciągów skojarzeniowych

„W świecie teatru” – wykorzystanie szczególnie teatrzyków kukiełek, dramy oraz  teatru Kamishibai (tworzenie własnych kart do teatru)  , zabaw teatralnych itp.

„Przedszkolne podróże po wielkiej kulturze”- przedszkolny projekt edukacyjny

Dzień życzliwości i Pluszowego Misia

Tydzień daltoński – zdrowo i kolorowo – 18-22.11.2024 w jadłospisie z  przewodnim tematem koloru daltońskiego, kolorowe zabawy w ranku i popołudniówce.

Zadania tygodniowe zgodnie z koncepcją planu daltońskiego:

Tydzień I:

  • „Flaga Polski” – Wykonaj flagę Polski według instrukcji (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Połącz w pary (Bawię się matematyką)
  • Polska- składanie obrazka z części (Jestem ciekawy świata)

Tydzień II w planie z października

Tydzień III:

  • „Domino owocowe” – Ułóż z kolegą lub koleżanką z pary (tablica współpracy) domino owocowe (Bawię się matematyką)
  • „Co tu nie pasuje?” – W każdym rzędzie skreśl element, który nie pasuje do pozostałych – (Jestem ciekawy świata)
  • „Połącz w pary” (Bawię się matematyką)

Tydzień IV:

  • „Cienie”   – Dopasuj jesienne atrybuty do ich cienia (Jestem ciekawy świata)
  • Zadanie twórcze „Wykonaj bukiet z jesiennych liści” (Mam sprawne ciało i artystyczną duszę)
  • Zadanie językowe  naucz się na pamięć krótkiego wiersza pt.
  • Wpadła gruszka do fartuszka,

A za gruszką dwa jabłuszka,

A śliweczka spaść nie chciała,

Bo śliweczka niedojrzała.

LUB

Idzie wąż wąską dróżką,

Nie porusza żadną nóżką,

Poruszałby gdyby mógł,

Lecz wąż przecież nie ma nóg!

Grzybobranie spotkanie w bibliotece – wycieczka na zajęcia do Książnicy Miejskiej nr 12

Współpraca z rodzicami

  • Kontakty indywidualne
  • Konsultacje z nauczycielem
  • Dostarczanie pomocy do zabaw i zajęć w przedszkolu
  • Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom w przedszkolu