Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Misie

Nauczyciel prowadzący: Dorota Orłowska, Małgorzata Wiese

Listopad

POLSKA – OJCZYZNA NASZA

  1. O Lechu, Czechu i Rusie – słuchanie legendy ; orzeł – wydzieranka, Zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych) po południu
  2. Barwy ojczyste – nauka wiersza Cz. Janczarskiego; zabawy rytmiczno – ruchowe do piosenki Polska to jest piękny kraj.
  3. Kotylion – wycinanie; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
  4. Legenda o królu Popielu – teatrzyk  sylwet; zabawa taneczna do piosenki Czerwone jabłuszko
  5. Wędrówki po Polsce”- gra ściganka; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metod twórczych ( R. Laban, V. Sherborne)

Zadania wg koncepcji planu daltońskiego

  • –  Polska – składanie obrazka z części (Jestem ciekawy świata) 4 latki i 6latki
  • -Znajdź taki sam wyraz- globalne czytanie, łączenie takich samych wyrazów (Podróże do Literkowa)
  • Moje kredki – Odnajdywanie i łączenie kredek od najdłuższej do najkrótszej. Kolorowanie ich.  (Bawię się matematyką )
  • -Raz, dwa, trzy ćwicz i ty- wykonaj ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją- (Mam sprawne ciało i umysł )
  • – Barwy ojczyste Cz. Janczarskiego- naucz się na pamięć wiersza ( zadanie z gwiazdką)

Zabawy – ćwiczenia poranne z elementami metod twórczych

Zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych) ( metoda zadaniowa)

Zabawa ruchowa; Wiatr i liście – dzieci będą wirowały wokół siebie, wyczuwały własne ciało

DOKĄD WYSYŁAMY  LISTY ?

  1. „Po co chodzimy na pocztę ?”- wycieczka na pocztę; zestaw zabaw  ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych ) metoda zadaniowa ( po południu)
  2. „Pocztowe okienko”- rozmowa połączona z działaniem; „Chodzi listonosz”- zabawy rytmiczno- ruchowe;
  3. „Jak wędrują listy”? – zabawy ortofoniczne; wycinanie na temat „ znaczek pocztowy”. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Kniessów (gimnastyka rytmiczna) z wykorzystaniem kręgli – dzieci powinny improwizować indywidualnie z wykorzystaniem kręgli, eksponować naturalne formy ruchowe. (po południu )
  4. „List do koleżanki i kolegi” – rysowanie kredkami; zabawa ilustrowana do piosenki Chodzi listonosz
  5. Ukryj myszkę –realizacja programu Klucz do uczenie się sesja 25; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metod twórczych R. Labana i V. Sherborne

Zadania daltońskie

  • skrzynka pocztowa -ułóż obrazek z 4 elementów w całość (jestem ciekawy świata 4 latki)
  • Dostarcz list do adresata – ćwiczenia grafomotoryczne ( mam sprawne ciało i umysł  6 latki )
  • droga listu –od nadawcy do adresata –ułóż historyjkę obrazkową – jestem ciekawy świata – 6 latki
  • pozbieraj literki do kopert – rozpoznawanie i  segregowanie liter – W Literkowie- 6 latki
  • – pocztowe sudoku – (bawię się matematyką) – 6 latki

Zabawy ruchowe

  •  „Praca listonosza”
  • „ Bardzo, bardzo cicho”
  • „ Idź tam gdzie ja”- ( wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej)

ZDROWO I  KOLOROWO NA TALERZU

  1.  Pan pomidor – inscenizacja wiersza J. Brzechwy; gimnastyka twórcza ( improwizacja ruchowa) wg R. Labana z wykorzystanie wstążek z  czerwonej krepy
  2. Królowa Borówka- konstruowanie; zabawa ilustracyjna do piosenki „Jagódki”
  3. Marchewkowy zawrót głowy-  rozmowa połączona z działaniem ( zajęcia kulinarne)
  4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( zabaw ruchowych)( met. zadaniowa) na terenie przedszkolnym
  5. Cukinia  Celestyna- zajęcia z kulinarne z rodzicem – tatą Antka ; opowieść  ruchowa „witaminowa wyprawa”
  6. Wyprawa po zdrowie – gra ściganka;  ruch rozwijający wg V. Sherborne

Zadania daltońskie

  • Marchewka – rozkodowywanie –bawię się matematyką  ( 6 latki)
  • –  połącz ze sobą takie samie wyrazy  -(W Literkowie) ( 6 latki)
  • –   zagraj z  kolegą lub koleżanką w memory– (mam sprawne ciało i umysł) ( 4 – 6 latki)
  • –  znajdź różnice między obrazkami – (jestem ciekawy świata) ( 4 – 6 latki)

W LISTOPADOWYM NASTROJU

  1. Leśne wędrówki  Misiów ”-  spacer do lasku bielańskiego (lub rozmowa w oparciu o film Wędrówki Skrzata Borówki ); Zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych) „leśne przygody
  2. Szedł listopad– osłuchanie z piosenką; Jesienne drzewo – konstruowanie
  3. „Liście” – słuchanie wiersza M. Gerson – Dąbrowskiej; malowanie szala pani jesieni
  4. „Zimowe śpiochy”  – opowiadanie nauczycielki  przy serii obrazków w oparciu o utwór H. Bechlerowej Kosmatek szuka mieszkania ;opowieść ruchowa leśne przygody
  5. „Zapasy na zimę” –zabawa dydaktyczna, zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych) ( metoda zadaniowa)
  6. „Deszczowe impresje” – słuchanie wiersza L. Staffa Deszcz jesienny ; świat w deszczu malowanie techniką „mokre w mokrym”
  7. Jesienne łamigłówki – zagadki; instrumentacja piosenki Szedł listopad
  8. „Leśne przygody”- gra ściganka wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej gimnastyka rytmiczna wg Kniessów
  9. „Szedł listopad”- opracowanie piosenki metodą dobrego startu  ( piosenka do rysowania)
  10. Światowy dzień życzliwości – przedszkolne obchody
  11. Czary mary wosku lanie – zabawy andrzejkowe

Zadania wg koncepcji planu daltońskiego

  • Jesienna wyprawa do parku-  gra planszowa ((mam sprawne ciało i umysł )
  • Zakreślanki gazetowe- Odnajdywanie i zakreślanie poznanych liter w tekście gazety-  (Podróże do Literkowa)
  • Jesienne dary- liczenie elementów w zbiorach i łączenie z odpowiednią cyfrą (bawię się matematyką
  • Wiewiórka- zagadka rysunkowa – kolorowanie obrazka wg podanego wzoru ( jestem ciekawy świata)
  • Zaprojektuj plac zabaw, na którym chciałbyś się bawić”- zabawy wg E. De Bono ( zadanie z gwiazdką)

„ Podróże do Literkowa” ( 6 latki)

Dzieci będą;

  • Poznawać litery; e E, m, M; t, T; y, Y,y
  • globalnie czytać wyrazy  związane z tematyką kompleksową
  • doskonalić analizę i syntezę słuchowo –wzrokową,
  • dzielić wyrazy na sylaby,
  • układać zdania ze różnymi słowami,
  • liczyć słowa w zdaniach,
  • rozpoznawać litery wśród innych np. w gazetach, dostrzegać różnice między nimi
  • odczytywać swoje imiona
  • odnajdywać różne litery w swoich imionach-
  • wybierać króla liter
  • zakupy – wymienianie produktów na określoną głoskę
  • – wyrabiać precyzję ruchów ręki łącząc wykropkowane miejsca, rysując po śladzie, kreśląc wzory literopodobne
  • – rozpoznawać odgłosy z loteryjki dźwiękowej

„Podróże do Cyferkowa” ( 6 latki)

Dzieci będą;

  • -poznawać cyfry 5,6
  • -utrwalać rozpoznawanie cyfr
  • – doskonalić liczenie wykonywać działania na dodawanie i odejmowanie
  • -poszerzać zakres liczenia, przekraczać próg dziesiątkowy
  • – utrwalać liczebniki porządkowe
  • – kodowanie, sudoku

Realizacja programu rozwoju poznawczego Klucz do uczenia się (Galina Dolya)

  • – sesja 26- porządkować obrazki misiów wg rozmiarów, przyporządkowywać każdemu misiowi kubek odpowiedniej wielkości. Rozwijać umiejętność porównywania rozmiarów.
  • sesja 27 – Dopasowywanie figur – dzieci będą dopasowywać kształty prezentów do Figurowych ludzików. Rozwijać umiejętność rozpoznawania kształtów.

 WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI  I ZE ŚRODOWISKIEM

  •  – kontakty  z rodzicami ( bezpośrednie rozmowy, telefoniczne, e-mailowe)
  • -spotkania czytelnicze rodziców z dziećmi z cyklu „ Poczytaj mi mamo – tato”-
  • – 16.11.2022- muzyka etniczna
  • – wyjazd do CKK Jordanki na koncert TOS ( 6 latki )
  • –  wyjazd na warsztaty do Górska- 29. 11.( 6 latki)
  • – spotkanie z pracownikami WOPR – 6.11
  • – zajęcia w bibliotece