Misie
Nauczyciel prowadzący: Dorota Orłowska, Małgorzata Wiese
Listopad
POLSKA – OJCZYZNA NASZA
- O Lechu, Czechu i Rusie – słuchanie legendy ; orzeł – wydzieranka, Zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych) po południu
- Barwy ojczyste – nauka wiersza Cz. Janczarskiego; zabawy rytmiczno – ruchowe do piosenki Polska to jest piękny kraj.
- Kotylion – wycinanie; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( metoda zadaniowa)
- Legenda o królu Popielu – teatrzyk sylwet; zabawa taneczna do piosenki Czerwone jabłuszko
- Wędrówki po Polsce”- gra ściganka; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metod twórczych ( R. Laban, V. Sherborne)
Zadania wg koncepcji planu daltońskiego
- – Polska – składanie obrazka z części (Jestem ciekawy świata) 4 latki i 6latki
- -Znajdź taki sam wyraz- globalne czytanie, łączenie takich samych wyrazów (Podróże do Literkowa)
- Moje kredki – Odnajdywanie i łączenie kredek od najdłuższej do najkrótszej. Kolorowanie ich. (Bawię się matematyką )
- -Raz, dwa, trzy ćwicz i ty- wykonaj ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją- (Mam sprawne ciało i umysł )
- – Barwy ojczyste Cz. Janczarskiego- naucz się na pamięć wiersza ( zadanie z gwiazdką)
Zabawy – ćwiczenia poranne z elementami metod twórczych
Zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych) ( metoda zadaniowa)
Zabawa ruchowa; Wiatr i liście – dzieci będą wirowały wokół siebie, wyczuwały własne ciało
DOKĄD WYSYŁAMY LISTY ?
- „Po co chodzimy na pocztę ?”- wycieczka na pocztę; zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych ) metoda zadaniowa ( po południu)
- „Pocztowe okienko”- rozmowa połączona z działaniem; „Chodzi listonosz”- zabawy rytmiczno- ruchowe;
- „Jak wędrują listy”? – zabawy ortofoniczne; wycinanie na temat „ znaczek pocztowy”. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Kniessów (gimnastyka rytmiczna) z wykorzystaniem kręgli – dzieci powinny improwizować indywidualnie z wykorzystaniem kręgli, eksponować naturalne formy ruchowe. (po południu )
- „List do koleżanki i kolegi” – rysowanie kredkami; zabawa ilustrowana do piosenki Chodzi listonosz
- Ukryj myszkę –realizacja programu Klucz do uczenie się sesja 25; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metod twórczych R. Labana i V. Sherborne
Zadania daltońskie
- – skrzynka pocztowa -ułóż obrazek z 4 elementów w całość (jestem ciekawy świata 4 latki)
- –Dostarcz list do adresata – ćwiczenia grafomotoryczne ( mam sprawne ciało i umysł 6 latki )
- – droga listu –od nadawcy do adresata –ułóż historyjkę obrazkową – jestem ciekawy świata – 6 latki
- – pozbieraj literki do kopert – rozpoznawanie i segregowanie liter – W Literkowie- 6 latki
- – pocztowe sudoku – (bawię się matematyką) – 6 latki
Zabawy ruchowe
- „Praca listonosza”
- „ Bardzo, bardzo cicho”
- „ Idź tam gdzie ja”- ( wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej)
ZDROWO I KOLOROWO NA TALERZU
- Pan pomidor – inscenizacja wiersza J. Brzechwy; gimnastyka twórcza ( improwizacja ruchowa) wg R. Labana z wykorzystanie wstążek z czerwonej krepy
- Królowa Borówka- konstruowanie; zabawa ilustracyjna do piosenki „Jagódki”
- Marchewkowy zawrót głowy- rozmowa połączona z działaniem ( zajęcia kulinarne)
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych ( zabaw ruchowych)( met. zadaniowa) na terenie przedszkolnym
- Cukinia Celestyna- zajęcia z kulinarne z rodzicem – tatą Antka ; opowieść ruchowa „witaminowa wyprawa”
- Wyprawa po zdrowie – gra ściganka; ruch rozwijający wg V. Sherborne
Zadania daltońskie
- – Marchewka – rozkodowywanie –bawię się matematyką ( 6 latki)
- – połącz ze sobą takie samie wyrazy -(W Literkowie) ( 6 latki)
- – zagraj z kolegą lub koleżanką w memory– (mam sprawne ciało i umysł) ( 4 – 6 latki)
- – znajdź różnice między obrazkami – (jestem ciekawy świata) ( 4 – 6 latki)
W LISTOPADOWYM NASTROJU
- Leśne wędrówki Misiów –”- spacer do lasku bielańskiego (lub rozmowa w oparciu o film Wędrówki Skrzata Borówki ); Zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych) „leśne przygody
- Szedł listopad– osłuchanie z piosenką; Jesienne drzewo – konstruowanie
- „Liście” – słuchanie wiersza M. Gerson – Dąbrowskiej; malowanie szala pani jesieni
- „Zimowe śpiochy” – opowiadanie nauczycielki przy serii obrazków w oparciu o utwór H. Bechlerowej Kosmatek szuka mieszkania ;opowieść ruchowa leśne przygody
- „Zapasy na zimę” –zabawa dydaktyczna, zestaw zabaw ruchowych (ćwiczeń gimnastycznych) ( metoda zadaniowa)
- „Deszczowe impresje” – słuchanie wiersza L. Staffa Deszcz jesienny ; świat w deszczu malowanie techniką „mokre w mokrym”
- Jesienne łamigłówki – zagadki; instrumentacja piosenki Szedł listopad
- „Leśne przygody”- gra ściganka wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej gimnastyka rytmiczna wg Kniessów
- „Szedł listopad”- opracowanie piosenki metodą dobrego startu ( piosenka do rysowania)
- Światowy dzień życzliwości – przedszkolne obchody
- Czary mary wosku lanie – zabawy andrzejkowe
Zadania wg koncepcji planu daltońskiego
- Jesienna wyprawa do parku- gra planszowa ((mam sprawne ciało i umysł )
- Zakreślanki gazetowe- Odnajdywanie i zakreślanie poznanych liter w tekście gazety- (Podróże do Literkowa)
- Jesienne dary- liczenie elementów w zbiorach i łączenie z odpowiednią cyfrą (bawię się matematyką
- Wiewiórka- zagadka rysunkowa – kolorowanie obrazka wg podanego wzoru ( jestem ciekawy świata)
- Zaprojektuj plac zabaw, na którym chciałbyś się bawić”- zabawy wg E. De Bono ( zadanie z gwiazdką)
„ Podróże do Literkowa” ( 6 latki)
Dzieci będą;
- Poznawać litery; e E, m, M; t, T; y, Y,y
- globalnie czytać wyrazy związane z tematyką kompleksową
- doskonalić analizę i syntezę słuchowo –wzrokową,
- dzielić wyrazy na sylaby,
- układać zdania ze różnymi słowami,
- liczyć słowa w zdaniach,
- rozpoznawać litery wśród innych np. w gazetach, dostrzegać różnice między nimi
- odczytywać swoje imiona
- odnajdywać różne litery w swoich imionach-
- wybierać króla liter
- zakupy – wymienianie produktów na określoną głoskę
- – wyrabiać precyzję ruchów ręki łącząc wykropkowane miejsca, rysując po śladzie, kreśląc wzory literopodobne
- – rozpoznawać odgłosy z loteryjki dźwiękowej
„Podróże do Cyferkowa” ( 6 latki)
Dzieci będą;
- -poznawać cyfry 5,6
- -utrwalać rozpoznawanie cyfr
- – doskonalić liczenie wykonywać działania na dodawanie i odejmowanie
- -poszerzać zakres liczenia, przekraczać próg dziesiątkowy
- – utrwalać liczebniki porządkowe
- – kodowanie, sudoku
Realizacja programu rozwoju poznawczego Klucz do uczenia się (Galina Dolya)
- – sesja 26- porządkować obrazki misiów wg rozmiarów, przyporządkowywać każdemu misiowi kubek odpowiedniej wielkości. Rozwijać umiejętność porównywania rozmiarów.
- sesja 27 – Dopasowywanie figur – dzieci będą dopasowywać kształty prezentów do Figurowych ludzików. Rozwijać umiejętność rozpoznawania kształtów.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ZE ŚRODOWISKIEM
- – kontakty z rodzicami ( bezpośrednie rozmowy, telefoniczne, e-mailowe)
- -spotkania czytelnicze rodziców z dziećmi z cyklu „ Poczytaj mi mamo – tato”-
- – 16.11.2022- muzyka etniczna
- – wyjazd do CKK Jordanki na koncert TOS ( 6 latki )
- – wyjazd na warsztaty do Górska- 29. 11.( 6 latki)
- – spotkanie z pracownikami WOPR – 6.11
- – zajęcia w bibliotece