Zadzwoń

+48 56 661 96 07

Godziny otwarcia

pn-pt 6:15-17:00

Adres

ul. Gagarina 210, 87-100 Toruń
Dostępność cyfrowa

Dostępność cyfrowa

Krasnale

Nauczyciele prowadzący: Karolina Ostrowicka-Dądelska, Marta Podborowska

Kwiecień

Kwietniowa łąka

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Pająk i muchy”, „Biedroneczki na łące”
  • Zabawa z elementem biegu „Motyle”
  • „Biedroneczki”- zabawa naśladowcza
  • „Mucha w mucholocie”- zabawa z piosenką
  • Zestaw zabaw ruchowych- metoda zadaniowa
  • Zestaw zabaw porannych.
  1. „ Kwiatowa wróżka” – wiersz M. Buczkówny. „Na łące” – wycieczka na polanę
  2. „Na kwietniowej łące” – zabawy dydaktyczne. „Motyl” – malowanie farbami, odbijanie.
  3. „Tylko biedronka niema ogonka”- osłuchanie z piosenką. „Kwietna łąką”- zestaw zabaw ruchowych na terenie połączony z rysowaniem kredą.
  4. „Od gąsienicy do motyla”- historyjka obrazkowa. „Taniec motyli”- improwizacja taneczna do muzyki A. Vivaldiego.
  5. „Bocian i żaba”- teatrzyk sylwet. Zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową.
  6. „Pszczółka”- zabawa muzyczno- ruchowa z wykorzystaniem piosenki. „Mała pszczółka” praca techniczna.
  7. „Jeżyk”- opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
  8. „Ślimak, ślimak pokaż rogi”- lepienie z plasteliny. Zestaw zabaw ruchowych- metoda zadaniowa.

Zadanie daltońskie:

  • – „Wiosenne wzory” – rysowanie na tackach z kaszką manną.
  • – „Co tutaj nie pasuje?” – zaznaczanie pisakiem, przedmiotów nie pasujących do obrazka.

Świąteczny czas

  • · Zabawa ruchowa z elementem skoku „Zajączki na trawie”
  • · Zabawa orientacyjno -porządkowa z elementem kucania „Kwoka i kurczęta”.
  • · Zabawa z czworakowaniem „Baranki”
  • · Zabawa rozwijająca refleks „Koszyk z pisankami”
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody W. Sherborne
  • Zestaw zabaw porannych
  1. „Z jajkiem i zającem” nauka piosenki. „Siejemy owies i rzeżuchę”- prace w kąciku przyrody.
  2. „Wiosenne kwiaty” opowieść ruchowa. „Palma Wielkanocna” rozmowa połączona z działaniem. (11.04)
  3. „Tradycje Wielkanocne” – rozmowa oparta na prezentacji multimedialnej. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody W. Sherborne
  4. „Taniec kurcząt w skorupkach” improwizacje i zabawy badawcze. „Szalona kura” rysowanie i doklejanie brakujących elementów.
  5. „Historia żółtego kurczątka” – teatr cieni. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody W. Sherborne
  6. „Zając” zabawa kołowa przy piosence. „Prezent od zająca” zabawa tropiąca na terenie.
  7. „Jakiej pisanki brakuje?” zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem dywanu interaktywnego. „Pisanki, kraszanki” rysowanie, wyklejanie pisanek.
  8. „Kotki na wierzbie” zabawa badawcza (uwrażliwienie na dotyk). „Bazie” wydzieranka z gazet. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody W. Sherborne.

Zadanie daltońskie:

  • – „Kura stroszy pióra”- ćwiczenie motoryki małej
  • – „Połącz dwie takie same pisanki”- ćwiczenie spostrzegawczości

Wiosna na wsi

· „Pisklęta”- zabawa pozwalająca doświadczyć pozytywnego kontaktu fizycznego.

  • · „Koniki”- zabawa bieżna , wprowadzenie zasad zdrowej rywalizacji.
  • · „Duże i małe zwierzęta”- zabawa z elementami czworakowania.
  • · „Kot jest, kota nie ma”- zabawa orientacyjno- porządkowa.
  • · „Kogut na płocie”- zabawa z elementami równowagi.
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych
  • Zestaw zabaw porannych w formie aerobiku
  1. „Zwierzęta na wsi” – film edukacyjny. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych z szarfami.
  2. „Gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta?”- zabawa dydaktyczna. „Szalona kurka”- praca plastyczna.
  3. „Kwoka i pisklęta”- zabawa w kole ze śpiewem. „Pisklę w skorupie”- opowieść ruchowa.
  4. „Skąd się bierze mleko?” zabawa dydaktyczna. „Malowanie na mleku”- doświadczenie.
  5. „Gdyby koty umiały mówić…”- dziecięce filozofowanie. „Brakujący kawałek”- praca plastyczna. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metod twórczych z szarfami.

Zadanie daltońskie

  • – „Kolorowe jajka”- segregowanie jajek do odpowiednich pojemników za pomocą pęsety.

Klucz do uczenia się + aktualny zestaw zabaw ruchowych

  • Sesja 16 Wieża zwierząt 2- porównywanie wielkości
  • Sesja 17 Rodziny figur- koła i owale- klasyfikowanie wg jednej cechy
  • Sesja 18 Papuga zawsze druga- rozpoznawanie i odtwarzanie kolorowych wzorów