Język angielski
Nauczyciel prowadzący: Maria Jędrzejewska
Maj
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupa 3 – latki
Temat tygodnia: 05 – 09/05 Let’s go shopping ( Chodźmy na zakupy)
- Can I have an apple, please? – utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, ubraniami, artykułami papierniczymi
- Can I have a pencil, please? – dialog: odgrywanie wysłuchanego dialogu
- konstrukcja:
- Can I have a (toy/doll…) please?
- Yes, here you are.
- Thank you.
- Let,s go shopping
- Welcome to my shop – odgrywanie scenek
Temat tygodnia: 12 – 16/05 Jobs
- Jobs – poznanie nazw zawodów: teacher, doctor, firefighter, police officer
- Charades – zabawa naśladowcza
- I want to be a firefighter – poznanie konstrukcji: I want to be + nazwa zawodu
- I want to be a firefighter- słuchanie dialogu, nagrania i wybranie ilustracji z zawodami, które Billy i Ella chcą wykonywać
- Teachers stop, dancers go! – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 19 – 23/05 My feelings ( Moje uczucia)
- Are you angry? – nazwy emocji:happy, sad, angry, scared
- Show me your angry face – zabawa naśladowcza
- Emotions
- Are you happy? – zabawy z piosenką: dialogi: Are you sad? Yes, I,m sad
Temat tygodnia: 26 – 30/05 English games ( Angielskie zabawy)
- What’s your favourite game? – typowe angielskie zabawy: Hide and seek, Got you, Catch!, Statues, The floor is lava
- What’s your favourite game? – rozmowa przy kartach demonstracyjnych
- Hide and seek – zabawa ruchowa
- English games
- Statues, Catch! – zabawy ruchowe
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-latki
Temat tygodnia: 05 – 09/05 Let’s go shopping ( Chodźmy na zakupy)
- Can I have an apple, please? – utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, ubraniami, artykułami papierniczymi
- Can I have a pencil, please? – dialog: odgrywanie wysłuchanego dialogu
- konstrukcja:
- Can I have a (toy/doll…) please?
- Yes, here you are.
- Thank you.
- Let,s go shopping
- Welcome to my shop – odgrywanie scenek
Temat tygodnia: 12 – 16/05 Jobs
- Jobs – poznanie nazw zawodów: teacher, doctor, firefighter, police officer
- Charades – zabawa naśladowcza
- I want to be a firefighter – poznanie konstrukcji: I want to be + nazwa zawodu
- I want to be a firefighter- słuchanie dialogu, nagrania i wybranie ilustracji z zawodami, które Billy i Ella chcą wykonywać
- Teachers stop, dancers go! – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 19 – 23/05 My feelings ( Moje uczucia)
- Are you angry? – nazwy emocji:happy, sad, angry, scared
- Show me your angry face – zabawa naśladowcza
- Emotions
- Are you happy? – zabawy z piosenką: dialogi: Are you sad? Yes, I,m sad
Temat tygodnia: 26 – 30/05 English games ( Angielskie zabawy)
- What’s your favourite game? – typowe angielskie zabawy: Hide and seek, Got you, Catch!, Statues, The floor is lava
- What’s your favourite game? – rozmowa przy kartach demonstracyjnych
- Hide and seek – zabawa ruchowa
- English games
- Statues, Catch! – zabawy ruchowe
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-6- latki
Temat tygodnia: 03 – 07/03 Daily routine (codzienne czynności)
- Daily routine (porządek dnia) – wyrażenia związane z przebiegiem dnia:
- wake up, go to sleep, play with friends, take a shower, get dressed, brush teeth
- What do you do every day?- inscenizacja ruchowa w oparciu o wysłuchany dialog
- Morning, afternoon and night- zabawa słownikowa
- Daily routine – zabawa ruchowa
- What do you do every day? (co robisz codziennie)
- Zabawy w oparciu o piosenkę: That’s what you do every day
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 10 – 14/03 Day and night ( dzień i noc)
- In the morning I wake up (rano się budzę)
- At seven o’clock I get up – poznanie nazw godzin
- Hours – zabawa słownikowa
- zabawy ruchowe: Catch the ball, Words race
- What do you have for breakfast? (co jesz na śniadanie) – nazwy posiłków: breakfast, dinner, supper
- What do you have for breakfast? – rozmowy o tym co dzieci jedzą na śniadanie, obiad, kolację z wykorzystaniem kart obrazkowych
- What’s the time Mr Woolf? – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 17 – 21/03 Animals (zwierzęta)
- What does a cat say? (co mówi kot) nazwy zwierząt: lion, cat, dog, mouse
- i nazwy dźwięków przez nie wydawanych: roar, meow, woof, squeak
- Cat says”meow”- zabawa dźwiękonaśladowcza
- Find – zabawa ruchowa
- Guess the animal ( zgadnij jakie to zwierzę)
- Guess the animal- zabawa słuchowa
- Charades – zabawa naśladowcza
- King of animals – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 24 – 28/03 Farm animals (zwierzęta na farmie)
- Farm animals – poznanie nazw zwierząt wiejskich i odgłosów jakie wydają
- sheep, rabbit, cow, pig, horse, hen, duck 'baa-baa’, 'moo-moo’, 'oink-oink’, 'neigh
- ’cluck- cluck’, 'quack’
- Cats and dogs – zabawa ruchowa
- Memory game – zabawa spostrzegawcza
- Sleeping cat – zabawa ruchowa
- What animal is this? (jakie to zwierzę)
- I love guessing games- odgadywanie zwierząt po opisie słownym jego wyglądu oraz nazwie odgłosu
- What animal is this? – zabawa słownikowa
- Catch the ball – zabawa ruchowa
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 5- latki
Temat tygodnia: 05 – 09/05 Let’s go shopping ( Chodźmy na zakupy)
- Can I have an apple, please? – utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, ubraniami, artykułami papierniczymi, słowa: trolley (wózek sklepowy), cake ( ciastko), ice cream (lody), sweets (słodycze).
- Can I have a pencil, please? – dialog: odgrywanie wysłuchanego dialogu
- konstrukcja:
- Can I have a (toy/doll…) please?
- Yes, here you are. No, I’m sorry, I don’t have a ( toy/doll…)
- Thank you.
- How much is it? (Ile to kosztuje?)
- It’s 3 zlotys.
- What can you find in the shop?- zabawa słownikowa
- Let,s go shopping
- Welcome to my shop – odgrywanie scenek
- Words race – zabawa ruchowa
- How much is it? – zabawa matematyczna
Temat tygodnia: 12 – 16/05 Jobs
- Jobs – poznanie nazw zawodów: teacher, doctor, firefighter, police officer, singer, dancer, actor/actress, photographer
- Charades – zabawa naśladowcza
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
- I want to be a firefighter – poznanie konstrukcji: I want to be + nazwa zawodu
- I want to be a police officer- słuchanie dialogu, nagrania i wybranie ilustracji z zawodami, które Billy, Ella, Kuba i Dora chcą wykonywać
- Catch the ball! – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 19 – 23/05 My feelings ( Moje uczucia)
- Are you angry? nazwy emocji:happy, sad, angry, scared, interested, bored, disgusted
- Face drawing – rysowanie w parach
- Bingo! – gra słownikowa
- Emotions
- How are you feeling? – zabawy z piosenką
- What did I say? – zabawa słuchowa
- Board game – gra planszowa
Temat tygodnia: 26 – 30/05 English games ( Angielskie zabawy)
- What’s your favourite game? – typowe angielskie zabawy: What’s the time, Mr Woolf?, British buldog, Statues, Rock, paper, scissors, Stuck in the mud, Help!, Big bag toss
- What’s your favourite game? – rozmowa na temat ulubionych zabaw
- What’s the time, Mr Woolf?, British buldog, Statues – zabawy ruchowe
- English games
- Rock, paper, scissors, Stuck in the mud, Help!, Big bag toss- zabawy ruchowe
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-6- latki
Temat tygodnia: 05 – 09/05 Let’s go shopping ( Chodźmy na zakupy)
- Can I have an apple, please? – utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, ubraniami, artykułami papierniczymi, słowa: trolley (wózek sklepowy), cake ( ciastko), ice cream (lody), sweets (słodycze).
- Can I have a pencil, please? – dialog: odgrywanie wysłuchanego dialogu
- konstrukcja:
- Can I have a (toy/doll…) please?
- Yes, here you are. No, I’m sorry, I don’t have a ( toy/doll…)
- Thank you.
- How much is it? (Ile to kosztuje?)
- It’s 3 zlotys.
- What can you find in the shop?- zabawa słownikowa
- Let,s go shopping
- Welcome to my shop – odgrywanie scenek
- Words race – zabawa ruchowa
- How much is it? – zabawa matematyczna
Temat tygodnia: 12 – 16/05 Jobs
- Jobs – poznanie nazw zawodów: teacher, doctor, firefighter, police officer, singer, dancer, actor/actress, photographer, scientist
- Charades – zabawa naśladowcza
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
- I want to be a firefighter – poznanie konstrukcji: I want to be + nazwa zawodu
- I want to be a singer- słuchanie dialogu, nagrania i wybranie ilustracji z zawodami, które Billy, Ella,Mark, Kuba i Dora chcą wykonywać
- Catch the ball! – zabawa ruchowa
- Teachers stop, dancers go! – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 19 – 23/05 My feelings ( Moje uczucia)
- Are you angry? nazwy emocji:happy, sad, angry, scared, interested, bored, disgusted
- Show me your angry face – zabawa naśladowcza
- What,s missing – zabawa spostrzegawcza
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
- Emotions
- I’m happy – zabawy z piosenką
- Show the emotion – zabawa naśladowcza
- Guess the emotion – zagadki obrazkowe
Temat tygodnia: 26 – 30/05 English games ( Angielskie zabawy)
- What’s your favourite game? typowe angielskie zabawy: Got you!, British buldog, Tag, you are it, Eeny, meeny, miny, moe, The floor is lava, Are you Bob?
- British buldog, Tag, Simon says – zabawy ruchowe
- English games
- Are you Bob?, Catch!, The floor is lava – zabawy ruchowe
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 6- latki
Temat tygodnia: 05 – 09/05 Let’s go shopping ( Chodźmy na zakupy)
- Can I have an apple, please? – utrwalenie słownictwa związanego z jedzeniem, zabawkami, ubraniami, artykułami papierniczymi, słowa: trolley (wózek sklepowy), cake ( ciastko), ice cream (lody), sweets (słodycze).
- Can I have a pencil, please? – dialog: odgrywanie wysłuchanego dialogu
- konstrukcja:
- Can I have a (toy/doll…) please?
- Yes, here you are. No, I’m sorry, I don’t have a ( toy/doll…)
- Thank you.
- How much is it? (Ile to kosztuje?)
- It’s 3 zlotys.
- What can you find in the shop?- zabawa słownikowa
- Shopping list bingo – zabawa spostrzegawcza
- Let,s go shopping
- Welcome to my shop – odgrywanie scenek
- Words race – zabawa ruchowa
- Memory game – zabawa spostrzegawcza
- How much is it? – zabawa matematyczna
Temat tygodnia: 12 – 16/05 Jobs
- Jobs – poznanie nazw zawodów: teacher, doctor, firefighter, police officer, singer, dancer, actor/actress, photographer, scientist
- In the blink of an eye – zabawa spostrzegawcza
- Stop! You’re a scientist– zabawa ruchowa
- I want to be a firefighter – poznanie konstrukcji: I want to be + nazwa zawodu
- I want to be a Singer- słuchanie dialogu, nagrania i wybranie ilustracji z zawodami, które Billy, Ella,Mark, Kuba i Dora chcą wykonywać
- Catch the ball! – zabawa ruchowa
- Board game – zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 19 – 23/05 My feelings ( Moje uczucia)
- Are you angry? nazwy emocji:happy, sad, angry, scared, interested, bored, disgusted
- Noughts&crosses – gra w parach
- Action race – rysowanie na czas
- Emotions
- How are you feeling today?- zabawy z piosenką
- Wheel of fortune – zabawa słownikowa
- Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 26 – 30/05 English games ( Angielskie zabawy)
- What’s your favourite game? – typowe angielskie zabawy:
- Who stole the cookies from the cookie jar?, Pin the tail on the donkey, Piggy in the middle, Thumb war, One, two, three, four I win thumb-o-war!
- Who stole the cookies from the cookie jar?, Pin the tail on the donkey – zabawy ruchowe
- English games
- Piggy in the middle, Thumb war, Duck, duck, goose – zabawy ruchowe
Słowniczek 3-4 – latki
wyrazy:
- happy – szczęśliwa/y
- sad – smutna/y
- angry – zdenerwowana/y
- scared – przestraszona/y
- teacher – nauczyciel/ka
- doctor – lekarz/ lekarka
- firefighter – strażak
- police officer – policjant/ka
- Can I have a (toy/doll…) please? – Czy mogę prosić zabawkę?
- Yes, here you are. – Tak, proszę
- Thank you. – Dziękuję
- Are you sad? – Czy jesteś smutna/y?
- Yes, I,m sad – Tak jestem smutna/y
Słowniczek 5 -6 – latki
wyrazy:
- happy – szczęśliwa/y
- sad – smutna/y
- angry – zdenerwowana/y
- scared – przestraszona/y
- interested – zainteresowana/y
- bored – znudzona/y
- disgusted – zniesmaczona/y
- teacher – nauczyciel/ka
- doctor – lekarz/ lekarka
- firefighter – strażak
- police officer – policjant/ka
- dancer – tancerka/ tancerz
- singer – piosenkarka/ piosenkarz
- actor – aktor
- actress – aktorka
- scientist – naukowiec
- photographer – fotograf
- Can I have a (toy/doll…) please? – Czy mogę prosić zabawkę?
- Yes, here you are. – Tak, proszę
- No, I’m sorry, I don’t have a ( toy/doll…) – Przepraszam ale nie mam zabawki.
- Thank you. – Dziękuję
- Are you sad? – Czy jesteś smutna/y?
- Yes, I,m sad – Tak jestem smutna/y
- How much is it? – Ile to kosztuje?
- It’s 3 zloty – 3 złote