Język angielski
Nauczyciel prowadzący: Maria Jędrzejewska
Listopad
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 3 – latki
Temat tygodnia: 04 – 08/11 Face (twarz)
Eyes, ears, mouth and nose – wprowadzenie nazw części twarzy: face, eyes, nose, mouth
Look at my face – dialog
Show me your face – zabawa ruchowa
Touch your nose
Touch your nose – zabawa naśladowcza
What’s missing – zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 11 – 15/11 Body parts ( części ciała)
Parts of the body : wprowadzenie nazw części ciała: head, hand, leg, belly, bottom
This is my head – dialog
Touch your head with your hand – zabawa słownikowa
Move your leg
Show me Ania’s head – zabawa ze wskazywaniem – poznanie zwrotów związanych z ruchem
Move your leg – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 18 – 22/11 My body ( moje ciało)
Head and shoulders
Head and shoulders – piosenka, zabawa ruchowa
Where is Billy’s head? – zabawa słownikowa
Counting – przeliczanie w zakresie 1 – 5
Counting fingers – dialog
My monster – dialog
kolorowanka: Friendly monster – liczenie części ciała
Temat tygodnia: 25 – 29/11 Clothes ( ubrania)
I’m wearing a T-shirt – poznanie nazw ubrań: T-shirt, trousers, skirt, shoes
I’m wearing a red T-shirt – dialog
Show me somebody who is wearing… – zabawa ruchowa
Mark is wearing blue trousers
Pink skirt – dialog, odgrywanie scenek
I’m wearing… – zabawa słownikowa
Colouring dictation – kolorowanie ubrań wg instrukcji
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-latki
Temat tygodnia: 04 – 08/11 Face (twarz)
Eyes, ears, mouth and nose
poznanie i utrwalenie nazw części twarzy: face, eyes, mouth, nose, ears
Look at my face – dialog
Touch your nose,wash your face – zabawa naśladowcza
What’s missing? – zabawa spostrzegawcza
Draw a face – rysowanie kredą na tablicy
Touch your nose
poznanie i utrwalenie nazw części ciała
Action race – rysowanie
Find somebody who fas blue eyes – zabawa ruchowa
Who’s got it? – zabawa ruchowo- spostrzegawcza
Temat tygodnia: 11 – 15/11 Body parts ( części ciała)
Parts of the body
poznanie i utrwalenie nazw części ciała: head, hand, leg, belly, bottom, finger
This is my head – dialog
Memory – zabawa spostrzegawcza
Touch your head with your hand – zabawa słownikowa
Move your leg – zabawa ruchowa
Move your leg
Catch the ball – zabawa słownikowa
Show me Ania’s head – zabawa ze wskazywaniem
Simon says – zabawa ruchowa
Who’s this? – rozwiązywanie zagadek
Temat tygodnia: 18 – 22/11 My body ( moje ciało)
Head and shoulders
Head, shoulders knees and toes – zabawa z piosenką
Where is Billy’s head? – zabawa słownikowa
Head to head – zabawa ruchowa
Counting
przeliczanie w zakresie 1-5
Counting fingers – dialog
Find five books – zabawa spostrzegawcza
It’s a monster – słuchanie dialogu i odpowiadanie na pytania
Temat tygodnia: 25 – 29/11 Clothes ( ubrania)
I’m wearing a T-shirt
poznanie i utrwalenie nazw ubrań: T-shirt, trousers, skirt, shoes, socks
utrwalenie nazw kolorów
I’m wearing a red T-shirt – dialog
Show me somebody, who is wearing… -zabawa ruchowa
Hit the word – zabawa spostrzegawcza
If you’re wearing a blue skirt move your head – zabawa ruchowa
Mark is wearing blue trousers
Do you have a new T-shirt? – dialog i odgrywanie scenek
I’m wearing…Is Ania wearing a skirt? – zabawy słownikowe
In the blink of an eye – zabawa spostrzegawcza
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 4-6- latki
Temat tygodnia: 04 – 08/11 Face (twarz)
Eyes, ears, mouth and nose
poznanie i utrwalenie nazw części twarzy: face, eyes, mouth, nose, ears
teeth, hair
Look at my face – dialog
Touch your nose,wash your face – zabawa naśladowcza
What’s missing? – zabawa spostrzegawcza
Draw a face – rysowanie kredą na tablicy
Chinese whispers- zabawa spostrzegawcza
Touch your nose
poznanie i utrwalenie nazw części ciała
Action race – rysowanie
Find somebody who fas blue eyes – zabawa ruchowa
Who’s got it? – zabawa ruchowo- spostrzegawcza
Bingo – gra słownikowa
Who’s this? – rozwiązywanie zagadek
Temat tygodnia: 11 – 15/11 Body parts ( części ciała)
Parts of the body
poznanie i utrwalenie nazw części ciała: head, hand, leg, belly, bottom, finger
This is my head – dialog
Memory – zabawa spostrzegawcza
Touch your head with your hand – zabawa słownikowa
Move your leg – zabawa ruchowa
Twister – zabawa ruchowa
Move your leg
Catch the ball – zabawa słownikowa
Show me Ania’s head – zabawa ze wskazywaniem
Simon says – zabawa ruchowa
Who’s this? – rozwiązywanie zagadek
Through the keyhole – zabawa spostrzegawcza
Lip reading -zabawa spostrzegawcza
Temat tygodnia: 18 – 22/11 My body ( moje ciało)
Head and shoulders
Head, shoulders knees and toes – zabawa z piosenką
Where is Billy’s head? – zabawa słownikowa
Head to head – zabawa ruchowa
Gym routine – zabawa ruchowa
Simon says – zabawa ruchowa
Counting
przeliczanie w zakresie 1-5 – czterolatki
przeliczanie w zakresie 1- 10 – sześciolatki
Counting fingers – dialog
Find five books – zabawa spostrzegawcza
It’s a monster – słuchanie dialogu i odpowiadanie na pytania
Drawing dictation – rysowanie wg instrukcji
Temat tygodnia: 25 – 29/11 Clothes ( ubrania)
I’m wearing a T-shirt
poznanie i utrwalenie nazw ubrań: T-shirt, trousers, skirt, shoes, socks, dress
utrwalenie nazw kolorów
I’m wearing a red T-shirt – dialog
Show me somebody, who is wearing… -zabawa ruchowa
Hit the word – zabawa spostrzegawcza
If you’re wearing a blue skirt move your head – zabawa ruchowa
Mark is wearing blue trousers
Do you have a new T-shirt? – dialog i odgrywanie scenek
I’m wearing…Is Ania wearing a skirt? – zabawy słownikowe
In the blink of an eye – zabawa spostrzegawcza
Who’s this – zabawa słownikowa
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 5- latki
Temat tygodnia: 04 – 08/11 Face (twarz)
Eyes, ears, mouth and nose
poznanie i utrwalenie nazw części twarzy: face, eyes, mouth, nose, ears, hair
Look at my face – dialog
Touch your nose,wash your face – zabawa naśladowcza
What’s missing? – zabawa spostrzegawcza
Drawing dictation – rysowanie wg instrukcji
Touch your nose
Draw your face – praca plastyczna
Every day I wash my face – zabawa słownikowa
Match the colours – zabawa spostrzegawcza
Board game – zabawa słownikowa
Temat tygodnia: 11 – 15/11 Body parts ( części ciała)
Parts of the body
poznanie i utrwalenie nazw części ciała: head, hand, leg, belly, bottom, finger, toe
This is my head – dialog
Show me Ania’s head – zabawa ze wskazywaniem
Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Twister – zabawa ruchowa
Move your leg
Lip reading – zabawa spostrzegawcza
True or false – zabawa spostrzegawcza
Wiggle your finger, Simon says – zabawy ruchowe
Temat tygodnia: 18 – 22/11 My body ( moje ciało)
Head and shoulders
Head and shoulders – zabawa przy piosence
Chinese whispers – zabawa słownikowa
Robots – zabawa ruchowa
Counting
przeliczanie w zakresie 1-10
Counting fingers – dialog
Hopscotch – zabawa ruchowa
Nice Monster – rozmowa po wysłuchaniu dialogu odpowiedzi na pytania
Drawing dictation – rysowanie wg instrukcji
Temat tygodnia: 25 – 29/11 Clothes ( ubrania)
I’m wearing a T-shirt
poznanie i utrwalenie nazw ubrań: T-shirt, trousers, skirt, shoes, socks, dress
I’m wearing a red T-shirt – dialog , odgrywanie w parach
Show me somebody, who is wearing… – zabawa ruchowa
If you’re wearing a blue skirt – move your head – zabawa ruchowa
Race – zabawa ruchowa
Mark is wearing blue trousers
Words race – zabawa ruchowa
Blue trousers! – dialog, odgrywanie scenek
I’m wearing…, Is ania wearing a skirt? – zabawy słownikowe
In the blink of an eye – zabawa spostrzegawcza
Zabawy z językiem angielskim w przedszkolu grupy 6- latki
Temat tygodnia: 04 – 08/11 Face (twarz)
Eyes, ears, mouth and nose
poznanie i utrwalenie nazw części twarzy: face, eyes, mouth, nose, ears, hair, teeth
Look at my face – dialog
Touch your nose,wash your face – zabawa naśladowcza
Drawing dictation – rysowanie wg instrukcji
Chinese whispers – zabawa spostrzegawcza
Touch your nose
Find somebody who has blue eyes – zabawa spostrzegawcza
Who’s this? – rozwiązywanie zagadek
Bingo!- gra słownikowa
Ears stop! Ears go!
Temat tygodnia: 11 – 15/11 Body parts ( części ciała)
Parts of the body
poznanie i utrwalenie nazw części ciała: head, hand, leg, belly, bottom, finger, toe
This is my head – dialog
True/ False – zabawa spostrzegawcza
Show me Ania’s head – zabawa ze wskazywaniem
Twister – zabawa ruchowa
Move your leg
Through the keyhole – zabawa spostrzegawcza
Wiggle your finger – zabawa ruchowa
Simon says – zabawa ruchowa
Robots – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 18 – 22/11 My body ( moje ciało)
Head and shoulders
Head and shoulders – zabawa z piosenką
Where is Billy’s head? – zabawa słownikowa
Head to head – zabawa ruchowa
Simon says – zabawa ruchowa
Gym routine – zabawa ruchowa
Counting
Counting fingers – dialog
Find five books – zabawa ruchowa
My Monster – słuchanie dialogu i odpowiadanie na pytania
Drawing dictation – rysowanie zgodnie z instrukcją
Hopscotch – zabawa ruchowa
Temat tygodnia: 25 – 29/11 Clothes ( ubrania)
I’m wearing a T-shirt
utrwalenie i wprowadzenie nazw ubrań:T-shirt, trousers, skirt, shoes, socks, dress
I’m wearing a red T-shirt – dialog
Show me somebody who is wearing… – zabawa ruchowa
If you’re wearing a blue skirt – move your head – zabawa ruchowa
Hit the word – zabawa spostrzegawcza
Drawing dictation – rysowanie wg instrukcji
Mark is wearing blue trousers
Words race – zabawa ruchowa
Mark is wearing blue trousers – dialog, odgrywanie scenek
zabawy słownikowe:
I’m wearing…
Is Ania wearing a skirt?
Who’s this?
Słowniczek 3-4 – latki
wyrazy:
- face – twarz
- eyes – oczy
- mouth – usta
- nose – nos
- head – głowa
- hand – ręka
- leg – noga
- belly – brzuch
- bottom – pośladki
- T-shirt – koszulka z krótkim rękawem
- trousers – spodnie
- skirt – spódniczka
- shoes – buty
- show me – pokaż…
- touch your nose/head/… – dotknij swój nos/głowę…
- move your head – poruszaj głową
- How many fingers/toes/… are there? – Ile to jest palców?
- face – twarz
- eyes – oczy
- mouth – usta
- nose – nos
- head – głowa
- hand – ręka
- leg – noga
- belly – brzuch
- bottom – pośladki
- T-shirt – koszulka z krótkim rękawem
- trousers – spodnie
- skirt – spódniczka
- shoes – buty
- show me – pokaż…
- touch your nose/head/… – dotknij swój nos/głowę…
- move your head – poruszaj głową
- How many fingers/toes/… are there? – Ile to jest palców?
Słowniczek 5 -6 – latki
wyrazy:
- face – twarz
- eyes – oczy
- mouth – usta
- nose – nos
- ears – uszy
- hair – włosy
- teeth – zęby
- head – głowa
- hand – ręka
- leg – noga
- belly – brzuch
- bottom – pośladki
- finger – palec u ręki
- toe – palec u nogi
- foot/feet – stopa/stopy
- show me.. pokaż mi..
- touch your… – dotknij
- move your… – poruszaj
- wash your (nose/ears/…) – umyj
- Stomp your foot ! Tupnij nogą
- Jump high! – podskocz wysoko
- Wiggle your fingers – poruszaj palcami
- Clap your hands – zaklaszcz
- Wave your hands – pomachaj rękami
- How many fingers/toes/… are there? – Ile to jest palców?
- There is one finger, nose…two fingers, noses… To jest jeden palec, nos.. To są dwa palce, nosy..
- How many fingers does the Monster have? Ile palców ma potworek?
- T-shirt – koszulka z krótkim rękawem
- trousers – spodnie
- skirt – spódniczka
- shoes – buty
- socks – skarpety
- dress – suknia
- I am wearing….- Jestem ubrana/y w……
- Are you wearing a blue skirt/ red socks…? Czy ty masz na sobie niebieską spódniczkę?
- Yes, I am/ No, I’m not – Tak/Nie
- Is Ania wearing blue trousers? Czy Ania ma na sobie niebieskie spodnie?
- Yes, she is / No, she isn’t – Tak/Nie