Nauczyciele prowadzący: Hanna Dudkowska, Karolina Ostrowicka-Dądelska

W karnawale same bale

  1. „Karnawałowe szaleństwa” zajęcia w bibliotece filia książnicy kopernikańskiej. 01.02/ „Jak zostałem piratem?”- historyjka obrazkowa. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  2. „Na karnawał przyszła pora”– rozmowa inspirowana treścią opowiadania Ewy Stadtmüller. „W krainie baśni” bal karnawałowy z wodzirejem. 02.02

Na zakupy zapraszamy- Dzień Handlowca

  • Gimnastyka, dobra sprawa!– zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem woreczków: nabywanie umiejętności łączenia ruchów z muzyką i manipulacją przyborem, rozwijanie motoryki dużej, kształtowanie prawidłowej postawy, kształtowanie zręczności, zwinności, doskonalenie rzutu prawą i lewą ręką.
  • Zestaw ćwiczeń porannych: nabywanie umiejętności kierowania ciałem poprzez ćwiczenia ruchowe, motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną, budowanie wiary we własne siły.
  • „Wesołe zakupy”- zabawa wieloznaczna.
  • „Uciekające złotówki”- zabawa bieżna.
  • „Kolejka”– zabawa orientacyjno- porządkowa.
  1. „Adaś w  centrum handlowym”– rozmowa na podstawie obrazków. „Monety”- frotaż. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  2. „Sklepowa wyliczanka”– nauka piosenki Marii Peszat. Zabawa dydaktyczna „Handel wymienny”.
  3. „Przedszkolna mennica”- lepienie z gliny/plasteliny. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  4. „Taniec zabawek”– improwizacje do muzyki klasycznej. Zabawa tematyczna „Sklep z zabawkami”.
  5. „Sceny ze sklepu wzięte”- scenki dramowe. Zabawa dydaktyczna- matematyczna „Zakupy”.  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
        
    W różnych porach dnia:
  • „Kto ma monetę” zabawa na koncentrację uwagi.
  • „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – doskonalenie sprawności manualnej.
  • Zabawa na spostrzegawczość „Co się zmieniło?”
  • Zabawa: „Przez dziurkę od klucza”.
  • „Masło i chleb”– zabawa pozwalająca doświadczyć pozytywnego kontaktu fizycznego

Baśniowe ferie

  • Zestaw ćwiczeń porannych z szarfami. Dzieci powinny: Doskonalić wyczucie równowagi. maszerować w różnym tempie i biegać swobodnie po sali. Kształcić prawidłową postawę ciała.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Dzieci powinny kontrolować wykonywane ruchy, nawiązywać kontakt wzrokowy i dotykowa z partnerem. Utrzymywać równowagę podczas omijania różnych przeszkód. Ćwiczyć szybkość (biegi), zręczność ( rzuty do celu), wzmacniać odporność emocjonalną.
  • Zabawa z elem. skłonu „Tańczymy labada.
    Zabawa orientacyjno- porządkowa „Czarodziej czaruje”.
    „Bal u księcia” –improwizacja ruchowa przy dźwiękach muzyki.
  1. „W świecie baśni” nauka piosenki poprzez osłuchanie. „Baśniowa zgaduj, zgadula”- zagadki dotykowe. „Moja ulubiona bajka”- malowanie.
  2. „Zamek dla Królewny Śnieżki” zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  3. „Jaś i Małgosia”- opowieść ruchowa (Thulina). „Lukrowe pierniczki”- kolage.
  4. „Co Czerwony Kapturek ma w koszyczku?”- zabawa dydaktyczna- sensoryczna na podstawie historyjki obrazkowej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  5. „Roszpunka”- rozmowa na podstawie filmu.  „Jestem czarownicą”- eksperymenty badawcze. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

W różnych porach dnia:

  • „Jesteśmy aktorami” – odgrywanie krótkich scenek z bajek.
  • „Czerwony Kapturek” – kolorowanie postaci.
  • „Bajkowy bal” – improwizacja ruchowa przy muzyce.
  • „Na tropie Kota w Butach” gra ściganka.
  • „Jestem bohaterem z bajki”- zabawa dramowa.
  • „Gra na wodzie”- zabawa badawcza.
  • „Chatka Baby Jagi”- ćwiczenie grafomotoryczne.

Poznajemy pracę weterynarza- rozwinięcie projektu „pies”.

  • Zestaw ćwiczeń porannych: zorganizowanie i zdyscyplinowanie grupy, wyrabianie umiejętności sprawnego i estetycznego poruszania się.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem gazet: rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie szybkości, skoczności, zwinności i zręczności. Kształtowanie pomysłowości oraz inwencji twórczej, wyrabianie umiejętności działania zespołowego.
  • Zabawy rychowe:
    „Psy na spacerze” zabawa orientacyjno- porządkowa
    „Spróbuj złapać”- zabawa z elementami rzutu.
    „Zabawy piesków”- zabawa ruchowa zainspirowana wypowiedziami dzieci.
    „Zaginiony kotek”- zabawa z elementami czworakowania.
  1. Lecznica dla zwierząt- wycieczka do gabinetu weterynaryjnego.
  2. „Czworonożni przyjaciele” słuchanie piosenki. „Lubię zwierzęta bo…” technika zdań niedokończonych. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  3. „Spacer z psem”- opowieść ruchowa. „Karmimy Burka” kolorowanka z elementami ćwiczeń oddechowych.
  4. „Pieski małe dwa”- opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  5. Kotki biegną do miski z mlekiem- gra ściganka. „Gazetowe koty” wycinanka.
  • Zabawy w różnych porach dnia
    Zabawa dźwiękonaśladowcza:  „Jakie to zwierzę?”
    Wysłuchanie opowiadania „Dar”, próba omówienia treści i oceny postaci.
    W kąciku książki oglądanie „Księgi psów” i innych pozycji ze zwierzętami.
    Zabawa matematyczna  „Obiad dla pieska”.
    Zabawy dramowe „Rozmowa psów” z wykorzystaniem pacynek.

Realizacja programu: Klucz do uczenia się:


Konstrukcje

  • Sesja 18 Budowanie wieży z bramami: budowanie zgodnie z przykładem, ukryta konstrukcja, ocena diagnostyczna.
  • Sesja 19 W górę i w dół schodami: budowanie klatki schodowej.
  • Sesja 20 Model ducha: budowanie schodów zgodnie z modelem trójwymiarowym.

Matematyka

  • Sesja 4 Trzy zamki
  • Sesja 5 Kropkowe domki
  • Sesja 6 Kot i mysz

TWÓRCZY CZWARTEK propozycje do wyboru:

  1. „Wspólne bajanie” układanie opowiadania. 
  2. „Niewidzialne prezenty” zabawy pantomimiczne.
  3. „Rysowanie przy muzyce” dzieci słuchają muzyki relaksacyjne (rysowanie bilateralne).
  4. „Zimowy obrazek” dzieci oglądają ilustracje przedstawiające zimowe pejzaże. Próbują odpowiedzieć na pytanie: Jakie zapachy mogą wydobywać się z tych obrazów?
  5. „Dziurawa koperta” malowanie inspirowane fragmentem obrazu.

ZADANIA DO WYKONANIA do wyboru:

  • Zadanie tygodnia do tematyki „W karnawale same bale”
  • „Korale dla lalek”- nawlekanie makaronu, kontynuowanie rytmu.
  • Ułóż wg wzoru- konstrukcja z Lego.
  • Karta pracy do wyboru: „Stroje do pary”.

Zadanie tygodnia do tematyki „Baśniowe ferie”

  • „Kolczasty labirynt”– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
  • „Bajkowa mieszanka” dopasuj przedmiot do bajki.
  • „Zamek z zapałek”- układanie zapałek wg wzoru.

Zadanie tygodnia do tematyki „Poznajemy pracę weterynarza”

  • Nauka wierszyka na pamięć:  „Ostry dyżur u weterynarza”.
  • Karty pracy do wyboru:Połącz pieski od najmniejszego do największego.
  • Znajdź 5 różnic między obrazkami „U weterynarza”.
  • Labirynt- poprowadź lekarza do chorego psa.

Zadanie tygodnia do tematyki „Na zakupy zapraszamy”

  • Nauka wiersza: „Czego nie kupię za pieniądze?” 
  • Układanie historyjki obrazkowej „Pieniądze to nie wszystko!”.
  • „Portfel z kartonu”- wykonanie zgodnie z instrukcją.

REALIZACJA KONCEPCJI PLANU DALTOŃSKIEGO:

  • Na bieżąco utrwalanie poczucia samodzielności, odpowiedzialności i współpracy wśród dzieci. Kontynuowanie rozwiązań organizacyjnych- wizualizacja procesu edukacyjnego: zaznaczanie obecności na tablicy, zaznaczanie dyżurów, kalendarz pogody, wizualizacja planu dnia, wizualizacja kolorów, wyznaczenie codziennie nowych par do pracy. Stosowanie zegara daltońskiego do zabaw i zajęć. Wprowadzenie hałas omierza i „Olafa”- dzwonek.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI i ŚRODOWISKIEM

  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw.
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.
  • Bal karnawałowy z wodzirejem pt. "W Krainie Baśni" 02.02
  • Koncert muzyki klasycznej 27.02
  • Wycieczka do Biblioteki 01.02
  • Wycieczka do pobliskiego gabinetu weterynaryjnego. 
  • Spacer w okolicy przedszkola– obserwacja ludzi spacerujących z psami.