Nauczyciele prowadzący: Hanna Dudkowska, Karolina Ostrowicka-Dądelska

CZERWIEC

DZIEŃ DZIECKA

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Spotkanie przyjaciół” metodą R. Labana, 
  • Zestaw ćwiczeń porannych 
  • Zabawa ruchowa „Słonko wstaje” 
  • Zabawa integracyjna „Dziecko do dziecka”
  • Spotkanie z Magikiem- zabawy z okazji Dnia Dziecka  - zabawy i gry integracyjne, konkursy, loteria fantowa, działalność plastyczna, słuchanie bajek 
  • „Calineczka” – bajka dla dzieci w wykonaniu rodziców dzieci z przedszkola w ramach akcji „Rodzice – Dzieciom” 
  • „Mój szczęśliwy dzień”- rysowanie pastelami na dużym formacie zainspirowane opowiadaniem nauczyciela. 
  • „Mamy takie same prawa”- słuchanie piosenki.  „Wszyscy jesteśmy ważni pomimo różnic”- zabawa dydaktyczna.
  • Muzeum etnograficzne- wyjazd na próbę generalną do przeglądu.

ZABAWY NA ŁĄCE I W LESIE

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda R. Labana „Wiosenna łąka”
  • Zestaw ćwiczeń porannych   
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Naśladujemy” 
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Motyle i kwiaty”
  • Zabawa bieżna „Ogon wiewiórki”
  1. „Poznajemy las”- zajęcia w terenie z tatą Ignacego C.  
  2. „Co by było gdyby lasu nie było”- rozmowa na temat wiersza. Instrumentacja piosenki „Orkiestra”.
  3. „Las ma warstwy”- rozmowa połączona z działaniem, tworzenie makiety lasu. 
  4. „Liczenie kwiatków” zabawy matematyczne zainspirowane ćwiczeniami oddechowymi z wykorzystaniem wiersza E. M. Skorek. 
  5. „Spacerkiem po łące”- opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi inspiracją do pracy plastycznej „Motyle”
  6. „Chmury i watr wokół nas” – malowanie zainspirowane obserwacją chmur na niebie i wierszem W. Domeradzkiego „Chmury” .
  7. „Muzyka w kolorach” – taniec kwiatów inspiracją do malowania muzyki.
  8. Spotkanie w bibliotece- zajęcia edukacyjne

JUŻ ZA CHWILE WAKACJE

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Jak to latem bywa”
  • Zestaw ćwiczeń porannych  
  • Zabawa ruchowo – naśladowcza – „Pokaż mi pokaż jak...”.
  • Zabawa ruchowa wg Pedagogiki Zabawy (Klanza) ,,Samolot”.
  • Zakończenie roku- uroczystość przedszkolna wg osobnego scenariusza.
  • „Wyjazd Ani i Krzysia” inscenizacja utworu J.Salach  inspiracją do tańca z mopami.
  • „Jedziemy na wakacje”- zabawa dydaktyczna. „Samolot” składanie wg instrukcji obrazkowej. 
  • „Bezpieczne wakacje”- tworzenie kodeksu w oparciu o wiersz „Wakacyjne rady”- W. Badalskiej. „Zachód słońca”- praca plastyczna metodą collage.
  • „Mali badacze co pływa, co tonie” -  montowanie z tworzywa przyrodniczego nt. „Łódeczka” inspiracja do zabaw badawczych „Co pływa, co tonie?”.   
    Realizacja kolejnych sesji Programu „Klucz do uczenia się” plus aktualny zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
    Konstrukcje  27, 28.
    Matematyka 17, 18

Zadanie tygodnia do tematyki DZIEŃ DZIECKA

  • Narysuj ulubioną postać z bajki.
  • Stwórz kompozycję z mozaiki geometrycznej i ją nazwij.

Zadanie tygodnia do tematyki ZABAWY NA ŁĄCE I W LESIE

  • „Zaczarowany obrazek” – pokoloruj obrazek kredkami według podanego kodu i sprawdź, co się na nim kryje.
  • „Zwierzęta leśne”- znajdź 7 różnic między obrazkami.
  • Naucz się piosenki „Po łące biega lato”.
  • Dokończ wzór (rytm)- karta pracy (grzyby, drzewa iglaste i liściaste)
  • „Choinka”- połącz kropki- rysowanie oburącz
  • „Zwierzęta leśne”- stwórz z rodzicami atlas zwierząt występujących w naszych lasach.

Zadanie tygodnia do tematyki JUŻ ZA CHWILE WAKACJE

  • „Dlaczego Kameleon zmienia kolory?”- znajdź odpowiedź
  • Karta pracy: wakacyjne sudoku.
  • Zaprojektuj sukienkę dla Pani Lato.

TWÓRCZE CZWARTKI

  1. „Co by było, gdyby wszystko było zielone”- analogia fantastyczna
  2. „Sznurkowe obrazy”- układanie i nazywanie wzoru ze sznurka
  3. „Muzyka w kolorach”- malowanie muzyki
  4. „Wakacje”- mapa myśli

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI  I ŚRODOWISKIEM

  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • Spacer po najbliższej okolicy przedszkola, w celu obserwacji przyrody
  • Rozmowy indywidualne z rodzicami na temat przestrzegania przez dzieci noszenia nakryć na głowę w okresie lata.
  • Systematyczne organizowanie wystawek prac dziecięcych,
  • Zajęcia w lesie z tatą Ignacego C.
  • Zajęcia w Bibliotece 
  • Wyjazd do muzeum etnograficznego- 08.06.2018
  • Bajka rodzice- dzieciom- 05.06.2018
  • Bajka w wykonaniu studentów z UMK 06.06.2018
  • Dzień dziecka 04.06.2018
  • Zakończenie roku

 

MAJ

Angielski

1.Dzień Mamy – Mother’s Day

  • Praca z ilustracją przedstawiającą rodzinę. Słownictwo: family, mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother, uncle, aunt
  • Memory game, Family Members
  • „Where is daddy, where is mummy”. Dzieci próbują wskazać członków rodziny

2. Maths Games -  zabawy matematyczne

  • Shapes – kształty
  • Numbers – numery

3. Utrwalanie

  • Utrwalanie piosenki na powitanie „Hello, hello, hello how are you” oraz piosenki na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”
  • Utrwalanie poznanego już słownictwa oraz wyrażeń

 

Jestem Polakiem, mieszkam w Europie

  • „Mokre nogi”- zestaw ćwiczeń porannych,  
  • „Wesołe figury” – zabawa ruchowa,  
  • „Spotkanie przyjaciół” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych, 
  1. „Co to jest Polska? ” - Słuchanie opowiadania W. Markowskiej,  
  2. „Jestem Polką i Polakiem” -  nauka  piosenki,  
  3. „Co by było  gdyby na świecie nie było granic?’’- trening twórczego myślenia,
  4. „Krakowianka jestem”- nauka tańca,  
  5. „Wiosenne zabawy matematyczne” - rozwijanie umiejętności liczenia,  
  6. „Co tak wieje”? – zabawa badawcza na terenie przedszkolnym, 
  7. „O świerszczyku co przepiłował skrzypce” – teatr sylwet na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego, 
  8. „Pomaluję cały świat ”- opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.  

    „Teatr”- projekt edukacyjny

Etap pierwszy wprowadzenie tematu:

  • „W teatrze” - rozmowa połączona z przygotowaniem nowej siatki pojęć.
  • „Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się gdy patrzę”- cykl zajęć wprowadzających.
  • „Po co jest teatr?”- słuchanie wiersza Joanny Kulmowej,  
  • „Magiczne miejsce”- nauka piosenki,
  • „Magiczne miejsce  teatr” – pokaz multimedialny,  
  • „Smerfowy teatr” - wzbogacanie kącika teatralnego o nowe elementy garderoby, 
  • Aktorzy na małej scenie
  • Przestrzeganie zawartych z dziećmi zasad zabawy w kąciku teatralnym,
  • Zabawy w teatrze cieni, 
  • Zwierzęta w zoo- dziecięca pantomima, 
  • Swobodne zabawy w teatrzyku, 
  • Wyjazd do teatru lalkowego ,,Zaczarowany świat”

Etap drugi – aktywność badawcza dzieci: Wspólnie z dziećmi wybór sztuki do inscenizacji
Przygotowanie scenografii do zaplanowanego przedstawienia. Ustalenie obsady do zaplanowanego przedstawienia. Przygotowanie plakatu. Próba generalna przed zaplanowanym przedstawieniem.

Etap trzeci – zakończenie projektu:
Dokumentacja projektu  -  zdjęcia  wykonane podczas realizacji,
Wystawa prac dziecięcych w galerii przedszkolnej,  
Wyjazd do teatru Horzycy.
Przedstawienie w wykonaniu Smerfów dla  rodziców.   

Czego Wam życzyć Kochani Rodzice?

  • „W ogródku”- zestaw ćwiczeń porannych,  
  • „Zabawy z mamą i tatą” - zabawa ruchowa,  
  • „Areobik  z mamą” - zestaw   ćwiczeń gimnastycznych,  

„Dziękuję” - słuchanie wiersza E. Pełczyńskiego,

  1. „Dbajmy o swoje zdrowie” - zabawy sportowe,  
  2. „Zajączek z rozbitego lusterka”- teatrzyk kukiełkowy na podstawie  opowiadania nauczycielki,    
  3. „Mój najpiękniejszy dzień z mamą i tatą” - tworzenie opowiadania połączone z odgrywaniem scenek pantomimicznych,  
  4. ”Barwy wiosenne i ja jako kolor” - malowanie pastelą,  
  5. „Kochana Mamo” -  nauka piosenki,  
  6. „Mam życzenie do zajączka” – teatr cieni na podstawie opowiadania I. Salach,   
  7. „Szewczyk” - nauka tańca ludowego,  
  8. „Zaczarowana plama”- eksperymentowanie z plamą tuszu,    
     „Odpoczywam wśród marzeń” - relaksacja przy nagraniu muzycznym koncertu J. Brahmsa  ,,Kołysanka” Op.  49,   
  9. ,,Uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty”.  

Realizacja programu: Klucz do Uczenia się  

Konstrukcje:

  1. Sesja 24 Mosty na wyspę - budowanie zgodnie z indywidualnym projektem
  2. Sesja 25 Piętrowy dom- budowanie przez naśladowanie. Sesja 26 Elewacja dwupiętrowego domu budowanie  zgodnie z podanymi kryteriami.

Matematyka:

  1. Sesja 14 Dywaniki dla figurkowych ludzików  
  2. Sesja 15 Tęczowa loteria ze słowami
  3. Sesja 16 Wieża zwierząt

Zadania do wykonania

  • Zadanie tygodnia do tematyki  Jestem Polakiem, mieszkam w Europie
    Nauka  adresu zamieszkania  
    Przyporządkowanie flagi do europejskiego państwa
    Jesteśmy Polką i Polakiem- nauka tekstu i melodii piosenki
  • Zadanie tygodnia do projektu ,,Teatr”
    Wykonanie maski do zabawy w teatrze wg instrukcji
    Nauka wiersza -  „W teatrze”
  • Zadanie tygodnia do tematyki  Czego wam życzyć kochani rodzice?
    Wykonanie pracy plastycznej techniką wydzieranki oraz lepienie z masy solnej- inwencja twórcza dziecka

  • Realizacja koncepcji planu daltońskiego:
    Utrwalanie poczucia: samodzielności, odpowiedzialności i współpracy wśród dzieci. Angażowanie dzieci do samodzielnego planowania, wzmacnianie wiary we własne siły                         i możliwości, kształtowanie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania. Odwoływanie się do  kącików,  wizualizacji, czynności i zadań do wykonania.
    Kontynuowanie rozwiązań organizacyjnych - wizualizacja procesu edukacyjnego: kolory dnia, lista obecności, plan dnia, kalendarz urodzin, dyżury, tablice zadań, praca w zespołach, prawa ręka, zegar i sygnalizator daltoński, tablica ,,już potrafię”
  • Twórcze czwartki:
  • „Co by było  gdyby na świecie nie było granic?’’- trening twórczego myślenia,
  • „Zwierzęta w zoo” - dziecięca pantomima, 
  • „Mój najpiękniejszy dzień z mamą i tatą” - tworzenie opowiadania

 Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami, 
  • Pomoc rodziców w gromadzeniu pomocy do zajęć,  
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom,” 
  • Spacer w pobliżu przedszkola, 
  • Dzień Mamy i Taty – zapraszamy Dnia 25 maja 2018r. godz. 12:00  (piątek)
  • Wycieczka do Muzeum Etnograficznego, 
  • Zajęcia w Bibliotece,  
  • Koncert muzyczny TOS w Toruniu.

 

KWIECIEŃ

ANGIELSKI

Milk – Mleko

  1. „Moo Moo Song” – skąd się bierze mleko
  2. Jakie produkty zawierają mleko? Poznanie słownictwa: cheese, yoghurt, cottage cheese, ice cream
    Bingo game
  3. Zdrowe zęby „Brush your teeth song”

Earth – Ziemia

  1. Newspaper painting. Dzieci tworzą kulę ziemską z gazet, następnie używając farb w kolorze zielonym, białym i niebieskim dekorują ją.
  2. Słownictwo: earth, paint, paintbrush, green, white, blue
  3. Flower Matching Game. Rozpoznawanie kwiatów i łączenie je w pary
  • Utrwalanie piosenki na powitanie „Hello, hello, hello how are you” oraz piosenki na pożegnanie „Bye, bye, goodbye”
     Utrwalanie poznanego już słownictwa oraz wyrażeń

Czyste powietrze wokół nas

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych– metoda zadaniowa.
  • Zestaw ćwiczeń porannych. 
  • „Zepsuty pajacyk” – zabaw ruchowa z elem. 
  • „Dogoń wiatr” zabawa z elementem biegu.
  1. Co i dlaczego dymi?- spacer po okolicy. „Źródła dymu”- szkic.
  2. „O kominie, który przestał dymić”- historyjka obrazkowa. Zagadki zapachowe.
  3. „Piosenka o Dinku”- nauka piosenki. „Portret dinozaura”- tworzenie puzzli.
  4. Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?- burza mózgów.  Historyjka o podróży Dinusia pociągiem – pantomima. 
  5. Jak unikać dymu papierosowego?- tworzenie znaczka „Nie pal przy mnie”. „Co by było, gdyby wiatru nie było?”- wypowiedzi twórcze. 
  6. Bawimy się powietrzem- zabawy badawcze zainspirowane wierszem D. Wawiłow pt. „Jak wygląda wiatr” oraz wietrzną muzyką.

Zabawy badawcze:

  1. „Czy powietrze może poruszać lekki przedmioty?” 
  2. „Czy powietrze można ścisnąć
  3. „Czy gorące powietrze unosi się do góry?” 
  4. Zabawy z wiatrem w ogrodzie przedszkolnym

Skąd się bierze mleko?

  • Zestaw ćwiczeń porannych
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – metoda zadaniowa 
  • „Prosto do celu” 
  • „Płotek” – zabawa orientacyjno- porządkowa.
  • „Koniki” – zabawa bieżna
  1. Od trawy do mleka- historyjka obrazkowa. Słuchanie piosenki „Czarna krowa w kropki bordo”.
  2. ”Kolorowe mleko”- teatrzyk sylwet w oparciu o tekst I. Salach. Malowanie na podkładzie z kaszy mannej. 
  3. „Wiem, co jem- produkty mleczne”– zabawa dydaktyczna. Zabawy rytmiczno-ruchowe przy piosence „Oj dana, oj dana ,pij mleko od rana”.
  4. „Co by było, gdyby krowa dawała kolorowe mleko?”– opowiadanie twórcze dzieci. „Dzbanek do mleka”- oklejanie kolorową masą solną.

Nasza Ziemia

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  • Zestaw ćwiczeń porannych.
  • „Butelkowe kręgle”- zabawa na koordynację wzrokowo- ruchową.
  • „Sztafeta z butelkami”- zabawa bieżna.
  • „Masaż pleców”- ćwiczenie uspokajające w parach.

 

  1. „Przedszkolne Ekoludki”- nauka piosenki. „Świat z zakrętek” zabawa konstrukcyjno- manipulacyjna.
  2. „Ekologia wg dziadka”- słuchanie opowiadania M. Ledwoń. „Mój znak” – projektowanie.
  3. „Oszczędzaj wodę”- gra ściganka wg Gruszczyk- Kolczyńskiej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  4. „Opowieść Ziemi”- wiersz inspiracją do pracy plastycznej „Ziemia szczęśliwa i smutna”- naklejanka.
  5. „Recyklingowa orkiestra”- zabawa rytmiczna. „Dzień Ziemi”- przedszkolne obchody światowego Dnia Ziemi
  6. Akcja charytatywna „książka dla szpitala” wiersz L.Wiszniewskiego pt. ”Przyjaciele zajączka” inspiracją do rozmowy na temat: Jak możemy pomagać chorym kolegom lub koleżankom.

Realizacja programu: Klucz do uczenia się kolejne sesje:

Konstrukcje

  • Sesja 21 Wspinanie się i zjeżdżanie- budowanie zjeżdżalni zgodnie z przykładem i trójwymiarowym „modelem ducha”. 
  • Sesja 22 Kładka nad rzeką- budowanie kładki zgodnie z przykładem.
  • Sesja 23 Ponad i pod- budowanie mostu transportowego zgodnie z podanymi kryteriami.

Matematyka

  • Sesja 10 Głodne króliczki i dodatkowe marchewki. 
  • Sesja 11 Który dom jest wyższy
  • Sesja 12 Guziki do dziurek.

ZADANIA DO WYKONANIA

  • Zadanie tygodnia do tematyki „Czyste powietrze wokół nas”.
    Karta pracy: Ogony latawców poplątały się na wietrze. Spróbuj je rozplątać i pokoloruj każdy na inny kolor kredki.
    Karta pracy: Które pojazdy potrzebują wiatru, aby się poruszać? Pokoloruj je.
    „Nie pal przy mnie”- ułóż wyliczankę.
  • Zadanie tygodnia do tematyki „Skąd się bierze mleko?”.
    „Mleczny rysunek” – dzieci strzepują z pędzla na kartkę krople białej farby i rozdmuchują je w różnych kierunkach. Następnie dorysowują różnorodne elementy tworząc rysunek wg własnego pomysłu.
    Karta pracy: Otocz linią tylko te produkty, które powstają z mleka.
    Karta pracy: To są zwierzęta, których mleko pije człowiek. Wytnij litery i ułóż z nich nazwy tych zwierząt.
    „Pij mleko będziesz wielki”- stworzenie plakatu reklamowego wg własnego pomysłu.
    Nauka rymowanki: Muczą , krowy muczą na zielonej łące.
  • Zadanie tygodnia do tematyki „Nasza Ziemia”
    Karta pracy: Przyjrzyj się odpadkom. Do których należy je wrzucić koszy?
    Karta pracy: Zastanów się i narysuj swoje pomysły, jak dbać o naszą planetę Ziemię.
    „Odznaka przyjaciela przyrody” – rysowanie według własnego pomysłu.
    Nauka wiersza: By las był zielony.

REALIZACJA KONCEPCJI PLANU DALTOŃSKIEGO:


Na bieżąco utrwalanie poczucia samodzielności, odpowiedzialności i współpracy wśród dzieci;
- zaznaczanie obecności na tablicy
- zaznaczanie dyżurów na drzwiach
- kalendarz pogody
- wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności
- zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej
- wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia
- wyznaczenie codziennie nowych par do pracy w parach
- porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw
- stosowanie zegara daltońskiego do zabaw i zajęć
- hałasomierz
- wprowadzenie „Olafa” dzwoneczka głośności.

TWÓRCZE CZWARTKI:

  • Teatr małego aktora.
  • Wszystkie kredki chcą rysować.
  • Kreatywne rysowanie.
  • Kim jestem?

WAPÓLPRACA Z RODZICAMI i ŚRODOWISKIEM:

  • Rozmowy indywidualne z rodzicami 
  • Pomoc rodziców w gromadzeniu pomocy do zajęć 
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • Spacer w pobliżu przedszkola
  • Eksperymenty dla przedszkolaków 10.04.2018 godz. 9.00 
  • Zajęcia w Bibliotece 12.04.2018 godz. 10.00
  • Koncert muzyczny 17.04.2018 godz. 9.00

 

MARZEC

Kto w Toruniu mieszka …

  • „Wiatr i chmurki” – zestaw ćwiczeń porannych   
  • „Berek” – zabawa ruchowa 
  • „Na wiosennej wycieczce” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych  
  • „Kto w Toruniu mieszka” - rozmowa nt. filmu edukacyjnego „Wisła”- malowanie dziesięcioma palcami,  
  • „Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię”… rozmowa przy mapie Nieba. Kto w Toruniu, mieszka - nauka piosenki.
  • Tomek  zwiedza Toruń - układanie planu wycieczki, praca w grupach daltońskich,
  • Moja Pamiątka z Torunia – zabawy plastyczne techniką kolażu, 
  • „Piernikowe miasto” - wycieczka do  Muzeum piernika,
  • Co tak wieje? – zabawa badawcza,  
  • „Legenda o Flisaku i żabkach”  - teatr  sylwet, 
  • „Co by było  gdyby rośliny rosły w nieskończoność? ” - trening twórczego myślenia, analogia fantastyczna    
  • „Telewizja czy książka” -   elementy dziecięcego filozofowania,  
  • „Kleksografia” -  zabawy plamą,    
  • „Mam chusteczkę” - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu.  

Wielka wyprawa w kosmos

  • „Mój cień” – zestaw ćwiczeń porannych,  
  • „Leniwe ósemki”- zabawa ruchowa,  
  • „Kolory wokół nas” - zestaw ćwiczeń gimnastycznych, 
  • „A jednak się kręci” - zabawy twórcze, 
  • „Niebieska planeta” – malowanie farbami plakatowymi, 
  • „W królestwie literek”- teatrzyk kukiełkowy, „Co ja mam”- nauka piosenki,
  • „Kosmiczna wyprawa’- gra sciganka wg. metody Gruszczyk –Kolczyńskiej, 
  • Powietrze i hałas- zabawy badawcze, 
  • „Hej! Czy jest tu kto?”- elem. filozofii wg Lipmana,
    „Mikołaj Kopernik” –rozmowa nt.  prezentacji multimedialnej.

Wiosna ubiera świat na zielono...

  • „Taniec radości” - zestaw ćwiczeń porannych,
  • „Ludzie do ludzi” - zabawa ruchowa, 
  • „Na wiosennej łące”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych, 
  • Dlaczego bociany wiosną wracają do Polski? – rozmowa na temat  filmu edukacyjnego,
  • „Kujawiak”- nauka  tańca,
  • „Kredki”- teatr sylwet na podstawie opowiadania M. Musierowicz,  
  • „Co by było gdyby drzewa zamiast gałęzi miały ręce?” -  trening twórczego myślenia  analogia fantastyczna,  
  • Wiosenne pytania. – dziecięce poezjowanie,   
  • „Żegnaj zimo – przyszła wiosna” - Uroczystość powitania wiosny.

Wielkanocny koszyczek- piękno polskich tradycji

  • „Areobik  z mamą” - zestaw   ćwiczeń porannych  
  • „Żabki i bocian” - zabawa uchowa  
  • „Lustro” - zestaw ćwiczeń gimnastycznych  
  • „Przy świątecznym stole” - zabawa tematyczna ,,Wieziemy tu kogucika”- nauka przyśpiewki ludowej,  
  • „Mam życzenie do zajączka”- teatr cieni na podstawie opowiadania I. Salach, 
  • Wywiad z jajkiem -  elem. dziecięcego  filozofowania. 
  • Kukiełki z ręki - zabawy teatralno- muzyczne, konstruowanie kukiełek na palce, „Pisanki, pisanki” - zabaw matematyczne wg. M.Gruszczyk-kolczyńskiej.  

Kucz do uczenia matematyki
Realizacja koncepcji planu daltońskiego:

  • Utrwalanie samodzielności, odpowiedzialności i współpracy wśród dzieci. Angażowanie dzieci do samodzielnego planowania, wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości, kształtowanie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania. Odwoływanie się do  kącików,  wizualizacji, czynności i zadań do wykonania. Kontynuowanie rozwiązań organizacyjnych, wizualizacja procesu edukacyjnego: kolory dnia, lista obecności, plan dnia, kalendarz urodzin, dyżury, tablice zadań, praca w zespołach, prawa ręka, lewa ręka, zegar i sygnalizator daltoński, tablica ,,już potrafię”

Zadania tygodniowe:

  • Wykonaj   pocztówkę o Toruniu- technika kolażu
  • Z masy solnej ulep wybrany element z legendy o Toruniu
  • Policz pierniki i ułóż od najmniejszego do największego
  • „Toruń” – naucz się wiersza na pamięć 
  • „Kwiaty wiosny”- podaj pierwszą głoskę  w wyrazach, podziel wyrazy na sylaby, policz sylaby.
  • ‘Ufoludek”- ułóż historyjkę obrazkową,
  • „Planety”- odczytaj i dopasuj obrazek.

    Współpraca z rodzicami i środowiskiem:
  • Dnia 13 marca 2018r. o godz. 9:00 zapraszamy przedszkolaki na koncert muzyczny.
  • Dnia 21 marca 2018r. o godz. 9:00 powitanie wiosny z teatrem "Zaczarowany Świat"
  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw,
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”,
  • Spacer po najbliższej okolicy przedszkola, w celu obserwacji przyrody- zasady bezpieczeństwa w związku z rozbudową przedszkola,
  • Wycieczka do Muzeum Piernika,
  • Wycieczka do Muzeum Etnograficznego.

JĘZYK ANGIELSKI

  • Zabawa powitalna „Introduce yourself"
  • Zapytanie “How are you”? Odpowiedź: I’m… dzieci wyrażają uczucie jak się czują.
  • Easter. Słownictwo: basket, bunny, chick, chicken, eggs.
  • The way the bunny hops song. Słownictwo: hop, shake, wiggle, flop.
  • Cress planting – sadzenie rzeżuchy. Słownictwo: cress, cotton wool, cup, seeds, water.
  • Egg and spoon race
  • Easter Egg Hunt

 

 

 

 

 

 

 

W karnawale same bale

  1. „Karnawałowe szaleństwa” zajęcia w bibliotece filia książnicy kopernikańskiej. 01.02/ „Jak zostałem piratem?”- historyjka obrazkowa. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  2. „Na karnawał przyszła pora”– rozmowa inspirowana treścią opowiadania Ewy Stadtmüller. „W krainie baśni” bal karnawałowy z wodzirejem. 02.02

Na zakupy zapraszamy- Dzień Handlowca

  • Gimnastyka, dobra sprawa!– zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem woreczków: nabywanie umiejętności łączenia ruchów z muzyką i manipulacją przyborem, rozwijanie motoryki dużej, kształtowanie prawidłowej postawy, kształtowanie zręczności, zwinności, doskonalenie rzutu prawą i lewą ręką.
  • Zestaw ćwiczeń porannych: nabywanie umiejętności kierowania ciałem poprzez ćwiczenia ruchowe, motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną, budowanie wiary we własne siły.
  • „Wesołe zakupy”- zabawa wieloznaczna.
  • „Uciekające złotówki”- zabawa bieżna.
  • „Kolejka”– zabawa orientacyjno- porządkowa.
  1. „Adaś w  centrum handlowym”– rozmowa na podstawie obrazków. „Monety”- frotaż. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  2. „Sklepowa wyliczanka”– nauka piosenki Marii Peszat. Zabawa dydaktyczna „Handel wymienny”.
  3. „Przedszkolna mennica”- lepienie z gliny/plasteliny. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  4. „Taniec zabawek”– improwizacje do muzyki klasycznej. Zabawa tematyczna „Sklep z zabawkami”.
  5. „Sceny ze sklepu wzięte”- scenki dramowe. Zabawa dydaktyczna- matematyczna „Zakupy”.  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
        
    W różnych porach dnia:
  • „Kto ma monetę” zabawa na koncentrację uwagi.
  • „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – doskonalenie sprawności manualnej.
  • Zabawa na spostrzegawczość „Co się zmieniło?”
  • Zabawa: „Przez dziurkę od klucza”.
  • „Masło i chleb”– zabawa pozwalająca doświadczyć pozytywnego kontaktu fizycznego

Baśniowe ferie

  • Zestaw ćwiczeń porannych z szarfami. Dzieci powinny: Doskonalić wyczucie równowagi. maszerować w różnym tempie i biegać swobodnie po sali. Kształcić prawidłową postawę ciała.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Dzieci powinny kontrolować wykonywane ruchy, nawiązywać kontakt wzrokowy i dotykowa z partnerem. Utrzymywać równowagę podczas omijania różnych przeszkód. Ćwiczyć szybkość (biegi), zręczność ( rzuty do celu), wzmacniać odporność emocjonalną.
  • Zabawa z elem. skłonu „Tańczymy labada.
    Zabawa orientacyjno- porządkowa „Czarodziej czaruje”.
    „Bal u księcia” –improwizacja ruchowa przy dźwiękach muzyki.
  1. „W świecie baśni” nauka piosenki poprzez osłuchanie. „Baśniowa zgaduj, zgadula”- zagadki dotykowe. „Moja ulubiona bajka”- malowanie.
  2. „Zamek dla Królewny Śnieżki” zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  3. „Jaś i Małgosia”- opowieść ruchowa (Thulina). „Lukrowe pierniczki”- kolage.
  4. „Co Czerwony Kapturek ma w koszyczku?”- zabawa dydaktyczna- sensoryczna na podstawie historyjki obrazkowej. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  5. „Roszpunka”- rozmowa na podstawie filmu.  „Jestem czarownicą”- eksperymenty badawcze. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

W różnych porach dnia:

  • „Jesteśmy aktorami” – odgrywanie krótkich scenek z bajek.
  • „Czerwony Kapturek” – kolorowanie postaci.
  • „Bajkowy bal” – improwizacja ruchowa przy muzyce.
  • „Na tropie Kota w Butach” gra ściganka.
  • „Jestem bohaterem z bajki”- zabawa dramowa.
  • „Gra na wodzie”- zabawa badawcza.
  • „Chatka Baby Jagi”- ćwiczenie grafomotoryczne.

Poznajemy pracę weterynarza- rozwinięcie projektu „pies”.

  • Zestaw ćwiczeń porannych: zorganizowanie i zdyscyplinowanie grupy, wyrabianie umiejętności sprawnego i estetycznego poruszania się.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem gazet: rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie szybkości, skoczności, zwinności i zręczności. Kształtowanie pomysłowości oraz inwencji twórczej, wyrabianie umiejętności działania zespołowego.
  • Zabawy rychowe:
    „Psy na spacerze” zabawa orientacyjno- porządkowa
    „Spróbuj złapać”- zabawa z elementami rzutu.
    „Zabawy piesków”- zabawa ruchowa zainspirowana wypowiedziami dzieci.
    „Zaginiony kotek”- zabawa z elementami czworakowania.
  1. Lecznica dla zwierząt- wycieczka do gabinetu weterynaryjnego.
  2. „Czworonożni przyjaciele” słuchanie piosenki. „Lubię zwierzęta bo…” technika zdań niedokończonych. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  3. „Spacer z psem”- opowieść ruchowa. „Karmimy Burka” kolorowanka z elementami ćwiczeń oddechowych.
  4. „Pieski małe dwa”- opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
  5. Kotki biegną do miski z mlekiem- gra ściganka. „Gazetowe koty” wycinanka.
  • Zabawy w różnych porach dnia
    Zabawa dźwiękonaśladowcza:  „Jakie to zwierzę?”
    Wysłuchanie opowiadania „Dar”, próba omówienia treści i oceny postaci.
    W kąciku książki oglądanie „Księgi psów” i innych pozycji ze zwierzętami.
    Zabawa matematyczna  „Obiad dla pieska”.
    Zabawy dramowe „Rozmowa psów” z wykorzystaniem pacynek.

Realizacja programu: Klucz do uczenia się:


Konstrukcje

  • Sesja 18 Budowanie wieży z bramami: budowanie zgodnie z przykładem, ukryta konstrukcja, ocena diagnostyczna.
  • Sesja 19 W górę i w dół schodami: budowanie klatki schodowej.
  • Sesja 20 Model ducha: budowanie schodów zgodnie z modelem trójwymiarowym.

Matematyka

  • Sesja 4 Trzy zamki
  • Sesja 5 Kropkowe domki
  • Sesja 6 Kot i mysz

TWÓRCZY CZWARTEK propozycje do wyboru:

  1. „Wspólne bajanie” układanie opowiadania. 
  2. „Niewidzialne prezenty” zabawy pantomimiczne.
  3. „Rysowanie przy muzyce” dzieci słuchają muzyki relaksacyjne (rysowanie bilateralne).
  4. „Zimowy obrazek” dzieci oglądają ilustracje przedstawiające zimowe pejzaże. Próbują odpowiedzieć na pytanie: Jakie zapachy mogą wydobywać się z tych obrazów?
  5. „Dziurawa koperta” malowanie inspirowane fragmentem obrazu.

ZADANIA DO WYKONANIA do wyboru:

  • Zadanie tygodnia do tematyki „W karnawale same bale”
  • „Korale dla lalek”- nawlekanie makaronu, kontynuowanie rytmu.
  • Ułóż wg wzoru- konstrukcja z Lego.
  • Karta pracy do wyboru: „Stroje do pary”.

Zadanie tygodnia do tematyki „Baśniowe ferie”

  • „Kolczasty labirynt”– rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
  • „Bajkowa mieszanka” dopasuj przedmiot do bajki.
  • „Zamek z zapałek”- układanie zapałek wg wzoru.

Zadanie tygodnia do tematyki „Poznajemy pracę weterynarza”

  • Nauka wierszyka na pamięć:  „Ostry dyżur u weterynarza”.
  • Karty pracy do wyboru:Połącz pieski od najmniejszego do największego.
  • Znajdź 5 różnic między obrazkami „U weterynarza”.
  • Labirynt- poprowadź lekarza do chorego psa.

Zadanie tygodnia do tematyki „Na zakupy zapraszamy”

  • Nauka wiersza: „Czego nie kupię za pieniądze?” 
  • Układanie historyjki obrazkowej „Pieniądze to nie wszystko!”.
  • „Portfel z kartonu”- wykonanie zgodnie z instrukcją.

REALIZACJA KONCEPCJI PLANU DALTOŃSKIEGO:

  • Na bieżąco utrwalanie poczucia samodzielności, odpowiedzialności i współpracy wśród dzieci. Kontynuowanie rozwiązań organizacyjnych- wizualizacja procesu edukacyjnego: zaznaczanie obecności na tablicy, zaznaczanie dyżurów, kalendarz pogody, wizualizacja planu dnia, wizualizacja kolorów, wyznaczenie codziennie nowych par do pracy. Stosowanie zegara daltońskiego do zabaw i zajęć. Wprowadzenie hałas omierza i „Olafa”- dzwonek.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI i ŚRODOWISKIEM

  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielkami a rodzicami.
  • Gromadzenie materiałów rysunkowych, potrzebnych do zajęć i zabaw.
  • Udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”.
  • Bal karnawałowy z wodzirejem pt. "W Krainie Baśni" 02.02
  • Koncert muzyki klasycznej 27.02
  • Wycieczka do Biblioteki 01.02
  • Wycieczka do pobliskiego gabinetu weterynaryjnego. 
  • Spacer w okolicy przedszkola– obserwacja ludzi spacerujących z psami.