Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Anna Prinz


KWIECIEŃ


Książka -temat realizowany metodą projektu edukacyjnego.

  1. „W poszukiwaniu książek” -  zabawa dydaktyczna, nauka piosenki pt. „Kolorowa książka” 
  2. „Jak powstaje książka?” – historyjka obrazkowa „Droga książki od autora do czytelnika” inspiracją do projektowania i wykonania okładki do książki
  3. „Dbamy o nasze książki” - wiersz J. Huszcza pt. „Skarga książki” inspiracją do rozmowy „Dlaczego należy dbać o książki?” 
  4. „Co by było, gdyby książeczki potrafiły mówić?” – analogia fantastyczna wg. W. Limont inspiracją do malowania farbami,
  5. zestaw zabaw ruchowych
  6. „Książka moim przyjacielem?” – zagadki słowne i ruchowe, wykonanie zakładki do książki (technika mieszana)
  7. „W bibliotece dziecięcej” – wycieczka do biblioteki dziecięcej
  8. ”Gdzie mieszka książka?”  -  wycieczka do księgarni
  9. ”W bibliotece” – zabawa tematyczna, instrumentacja piosenki „Malowany wózek” –
    Etap III  Zakończenie projektu
  1. Wyeksponowanie wszystkich materiałów zgromadzonych podczas realizowania projektu. Zorganizowania w holu wystawy albumów, prac plastycznych, fotografii, plakatów wykonanych przez dzieci. Dzieci chwalą się zdobyta wiedzą i umiejętnościami podczas wizyty w grupie dzieci 3-letnich.

Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Matematyka sensoryczna 1 „Gąsienice”  Sesja 30 „Domki dla figurkowych ludzików”

  • „Po drabinie” - zabawa ruchowa z elementami wspinania
  • „Wilk i gąski” - zabawa ruchowa z elem. biegu:
  • „Pokrzywy” – zabawa z elementami czworakowania
  • „Wiosenny wiatr” – zabawa relaksacyjna
  • Zestaw zabaw porannych 
  • Zestaw zabaw ruchowych ( metoda zadaniowa )
    zabawa gramatyczna „Mój ulubiony bohater”


Kolory wokół nas

  1. „Kolory Tęczy” –słuchanie opowiadania Agnieszki Borowieckiej, zabawa ruchowa przy muzyce.
  2. „Taniec kolorów tęczy”; wykonać pracę plastyczną „Tęcza” z wykorzystaniem plasteliny.
  3. „Skąd się bierze tęcza?” – układanie historyjki obrazkowej, zestaw zabaw ruchowych.
  4.  „Tyle kolorów jest na świecie, że nawet nie zgadniecie” – zabawy badawcze, zabawa rytmiczno - ruchowa .
  5. „Kolory na niby” – trening twórczego myślenia „Co by było gdyby… ?”, nauka piosenki .
  6. „Taniec chmurek ze słonkami” – zabawa ruchowa.
  7. „Słonko świeci- deszcz pada" zabawa ruchowa inhibicyjno – incytacyjna 
  8. „Dobieranie skojarzeń do kolorów” zabawa skojarzeniowa
  9. „Kolory łączcie się”  zabawa ruchowa.

 

  • Zestaw zabaw porannych – formą aerobiku
     Zastaw zabaw ruchowych z rekwizytem (wykorzystaniem kolorowych kartek)
    Kule w górę – zabawa rzutna. .
    Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Matematyka sensoryczna 1 „Gąsienice”  Sesja 31

Wielkanocny koszyczek

  1. „Na Wielkanocnym stole” – słuchanie wiersza Ewy Stadmuller, zabawa dydaktyczka „Co to święconka”
  2. „Najpiękniejsze jajka „– nauka piosenki „Pisanki, pisanki jajka malowane”, wylepianie wydmuszek plasteliną.
  3. „Kolorowe kurki” – zabawa matematyczna, zestaw zabaw ruchowych
  4. „Wielkanocny zajączek” – zabawa muzyczna do piosenki  „Zajączek Szaraczek”, zagadki o tematyce wielkanocnej
  5. „Nasze mazurki” – zajęcia kulinarne 
  6. „Ciepłe jajeczko”
  7. „Wyścigi z jajkiem”
  8. „Wielkanocne zajączki”  - Zabawa ruchowa z elementem orientacji .
  9. Zestaw zabaw porannych: „Zajączki”
  10. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody R. Labana

Nasza planeta Ziemia

  1. „Jakie skarby skrywa Ziemia?” – rozmowa inspirowana treścią wiersza, zagadki obrazkowe
  2. „Dzień Ziemi” – udział w obchodach światowego Dnia Ziemi, Stwory Głodomory – konstruowanie z różnych materiałów pojemnika na śmieci
  3. „Jak chronić przyrodę?” – zabawa dydaktyczna inspirowana piosenką, malowanie farbami  
  4. „Czyste powietrze, czysta woda” – zabawy badawcze, zestaw zabaw ruchowych.
  5. Zabawa ruchowa z elem. podskoków: „Zajączki myją się”
  6. Zabawa ruchowa „Leśne porządki”
  7. Zabawa: ”Dzień – noc” 
  8. Zestaw zabaw porannych: ,,Wiatr i chmurki” .
  9. Zestaw zabaw ruchowych „Ruchliwy odpadek” – metodą zadaniową.
    Realizacja Programu „Klucz do uczenia się”– Matematyka sensoryczna 1 „Gąsienice”  Sesja 32

Współpraca z rodzicami:

  • wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami,
  • dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw, wzbogacenie kącika teatralnego
  • udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • zachęcanie rodziców do dostarczania artykułów, propozycji gier i zabaw
  • zachęcanie do włączenia się w projekt „Książka”, dostarczania materiałów , wzbogacania biblioteczki Smerfów
  • zajęcia muzyczne z tatą Stasia

 

  • Współpraca ze środowiskiem:
  • 02 kwietnia 2019r. od godz. 14:30 warsztaty Wielkanocne z rodzicami
  • 11-12 kwietnia 2019r. Kiermasz Wielkanocny
  • 24 kwietnia Obchody Światowego Dnia Ziemi