Nauczyciele prowadzący: Monika Monikowska, Anna Prinz


LUTY

Zimowe zabawy na śniegu i lodzie

  1. „Panie Janie ” -opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu
  2. „Bądźmy bezpieczni zimą” – „Niebezpieczna zabawa” – układanie historyjki obrazkowej, stworzenie „Kodeksu bezpiecznych zabaw zimowych”
  3. „Sanna” - tworzenie improwizacji instrumentalnej do piosenki, „Mroźna Zima”-zabawy logopedyczne. 
  4. „Przygody  wesołych bałwanków” -gra wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej; zestaw zabaw ruchowych (m. zadaniową)
  5. „Zimowy worek z zagadkami” - zabawa dydaktyczna, zagadki słowne i pantomimiczne. 
  6. „Na śniegowej górce” – zabawa muzyczno – taneczna „Na śniegowej górce”, praca plastyczna - wyklejanie obrazka plasteliną.  
  7. „Sportowcy zimowi na start!” – słuchanie wiersza „Zimowe zabawy” Romana Pisarskiego, gimnastyka z wykorzystaniem elementów opowieści ruchowej J. G Thulina
  8. „Na śniegowej górce” – słuchanie fragmentu ilustrowanego opowiadania „O zwyczajnym bałwanie ze śniegu”, zabawa senso-plastyczna z wykorzystaniem masy sztucznego śniegu.
  9. „Królowa Śniegu” - teatrzyk sylwet na podstawie baśni Andersena, zestaw zabaw ruchowych met. Zadaniową.
    „Dzień miłości, serdeczności…” - Słuchanie wiersza „Walentynki”, praca plastyczna – „Laurka dla Przyjaciela” (wycinanie, malowanie)
  10. „Rzeźby z lodu” - Zabawa ruchowa – dzieci powinny poruszać się swobodnie po Sali przy dźwiękach muzyki, na hasło „mróz” zastygać  nieruchomo w różnych pozycjach, rzeźby „odmarzają” na dźwięk muzyki.
  11. „Zaprzęgi” - Zabawa bieżna – dzieci powinny dobierać się parami i stworzyć zaprzęgi (chłopiec - dziewczynka). Przy muzyce „Zima” A. Vivaldiego poruszać się po sali w różnych kierunkach. Na sygnał tamburyna zamienić się miejscami.
  12. „Kto wpadł w zaspę śnieżną?” – zabawa z chustą animacyjną – dzieci powinny  stać dookoła chusty trzymając ją na wysokości brody. Pod nią znajduje się jedno dziecko „śnieżynka”. Gdy wszyscy zamykają oczy, śnieżynka wciąga pod chustę jedno dziecko. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął.
  13. „Słońce- śnieg” - zabawa z chustą animacyjną – dzieci powinny ustawić się w kole trzymając chustę animacyjną. Na hasło: „słońce” – dzieci falują chustą; na hasło „śnieg” – chowają się pod chustą.
  14. Zestaw zabaw porannych przy muzyce w formie aerobiku – naśladowanie ruchu nauczyciela oraz dziecka – lidera
  15. Zestaw zabaw ruchowych z elementami metody ruchu rozwijającego W. Sherborne – dzieci powinny: współdziałać ze sobą podczas wykonywania ćwiczeń w parach, okazać zainteresowanie innymi, przeprowadzić kolegę na drugą stronę sali, nawiązać kontakt dotykowy z kolegami, przywitać się ze sobą różnymi częściami ciała.
  16. Zestaw zabaw ruchowych met. zadaniową - Dzieci powinny: prawidłowo czworakować, przeskakiwać przyjmować prawidłowa postawę ciała, wykonywać rzuty woreczkiem, uporządkować salę po zakończonej zabawie.

Magia teatru

  1. „Z wizytą w teatrze” -  Teatr VASKA -  "Trzy życzenia złotej rybki", praca plastyczna malowanie kredkami plakatowymi nt. przedstawienia.
  2. „Pacynki, kukiełki i marionetki” –  słuchanie wiersza „Teatr cieni”, zabawy teatralne z wykorzystaniem własnoręcznie zrobionych kukiełek.
  3. „Tworzymy scenografię” – zabawa dydaktyczna „Co to jest scenografia?”, zabawy matematyczne „Bilety do teatru”.
  4. „Kim jest mim?” – „Przestawienie mimiczne” z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, zestaw zabaw ruchowych met. Labana
  5. Zabawa ruchowa „Mostek” – ćwiczenie w parach – jedno dziecko robi mostek, drugie przechodzi wokół, nad, pod mostkiem.
  6. Zabawa ruchowo- integracyjna „ Lusterko" - dzieci adaptują ruchy własne do ruchów partnera. Rozwijają uwagę, skupienie, orientację w schemacie własnego ciała.
  7. Zestaw ćwiczeń porannych: dzieci powinny: ćw. duże grupy mięśniowe, doskonalić skłony w przód i w bok, czworakować, biegać bez potrąceń.
  8. Zestaw zabaw ruchowych metoda R. Labana - wyrabianie zwinności, skoczności, płynności ruchów, improwizowanie ruchem gestem do słuchanego opowiadania.

Nie jestem sam, wielu kolegów mam

  1. To jestem ja.-  słuchanie piosenki pt.: „Pomarańcza Paola”, praca plastyczna kredkami ołówkowymi – „Moja wizytówka”.
  2. „Myślę o innych”  -słuchanie opowiadania pt. „Czyje sanki lepsze?”, zabawa dydaktyczna „Cechy dobrego kolegi/ koleżanki”
  3. „Czasem bywam smutny, czasem zły” – zabawa dydaktyczna „Co czujesz gdy?”, zestaw zabaw ruchowych metodą W. Sherborne
  4. „Faworki” zajęcia kulinarne w  Tłusty Czwartek – zabawa dydaktyczna „Cukiernik”, wykonanie „Słodkich Chruścików”.
  5. „Po co mamy przyjaciela?” –  zabawa matematyczna wg. Ewy Gruszczyk – Kolczyńskiej „Na ratunek kolegom”, zabawa umuzykalniająca „Dwóm tańczyć się zachciało”.
  6. Zabawa integracyjna „To jestem ja”- Para dzieci rozkłada na podłodze arkusz szarego papieru, na którym obrysowują wzajemnie swoje postacie. Następnie wzbogacają sylwetki o szczegóły z wyglądu koleżanki – kolegi z pary (długość i kolor włosów, kolor oczu, rodzaj i kolor ubrania).
  7. Zabawa „Lustro” dzieci dobierają się parami. Jedno dziecko inicjuje ruchy, gesty, miny a drugie je powtarza. Po czy następuje zmiana ról.
  8. Zabawa ruchowa „Wyspy” - Nauczycielka za pomocą szarf wytycza w sali cztery wyspy oraz wyznacz ich właścicieli. reszta dzieci pływa między wyspami. Na hasło „rekiny” dzieci chronią się na wyspie wybranego kolegi. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie, za każdym razem zmieniając właściciela wyspy.   
  9. Zestaw zabaw porannych: ,,Wiatr i chmurki” dzieci powinny: ćw. duże grupy mięśniowe, doskonalić skłony w przód i w bok, czworakować, biegać bez potrąceń.
  10. Zestaw zabaw ruchowych – gimnastyka z wykorzystaniem elementów W. Sherborne – *ćwiczenie świadomości własnego ciała i przestrzeni:
  11. Zabawa Aleja przyjaźni – dzieci ustawione w dwóch szeregach tworzą alejkę, kolejne dwójki przebiegają pomiędzy szeregami w wystawionymi dłońmi i zatrzymują się na końcu, stojący w szeregach witają przebiegających przyjaznym uderzeniem w dłonie oraz okrzykiem „cześć” , „hej”, „siema”.
    Wyczuwanie nóg – chodzenie na „sztywnych” i „gumowych” nogach, na palcach, piętach, wewnętrznych krawędziach stóp.
    *Relacje „Z”: „Silne plecy, słabe plecy”- dzieci siedzą, opierają się plecami o plecy; jedno dziecko napiera na partnera, starając się pokonać jego opór.
    „Prowadzenie ślepca” – jedno dziecko zamyka oczy i jest prowadzone przez drugie po sałej Sali.

Laboratorium Przedszkolaka:  Hodowla kryształów  
Piękna nasza Polska Cała – poznajemy rejon Wielkopolski
Realizacja Klucz do uczenia się – Matematyka sensoryczna 1 „Gąsienice” – sesja 25, 26.

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  • wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami,
  • dostarczanie potrzebnych materiałów do zajęć i zabaw, wzbogacenie kącika teatralnego
  • udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • zachęcanie rodziców do dostarczania artykułów, propozycji gier i zabaw
  • Zachęcanie do włączenia się rodziców w akcję charytatywną „Zbiórka dla Olka”
  • Zebranie z rodzicami podsumowujące I półrocze
  • 14 lutego 2019r. od godz. 9:00 spotkanie z muzyką etniczną - Egipt
  • 18 lutego 2019r. o godz. 10:15  Teatr VASKA zaprasza dzieci na "Trzy życzenia złotej rybki"
  • 21 lutego 2019r. o  godz. 9:00 koncert TOS - "Lista przebojów muzyki poważnej".