Nauczyciele prowadzący: Weronika Gaworek, Marta Podborska

GRUDZIEŃ

Poczuj magię tych świąt - projekt edukacyjny

Etap I  Rozpoczęcie projektu
•    Wybór tematu został ustalony po rozmowach z dziećmi.
•    Spisanie siatki pojęć:
- Co wiemy o Bożym Narodzeniu?
- Czego chcemy się dowiedzieć o Bożym Narodzeniu?

Etap II Realizacja Projektu- szukanie odpowiedzi na pytania.

  1. „Wielkie odliczanie- Święta tuż, tuż..”-tworzenie kopert z zadaniem- „Kalendarz adwentowy”, Zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. R. Labana- Śnieżynkowy taniec
  2. „Magiczny czas- bożonarodzeniowe zwyczaje i tradycje”- rozmowa, zabawa rytmiczna do piosenki A. Szamrach” Świąteczna piosenka”
  3. Każdy może zostać świętym Mikołajem- Oglądanie  bajki pt. „Warsztat Świętego Mikołaja”; tworzenie zabawek z recyklingu.
  4. „ Gra warta piernika, czyli Maurycy i kolędnicy”- Czapka Świętego Mikołaja- nauka piosenki z pokazywaniem;
  5. Przedstawienie teatralne pt.  „ Gra warta piernika, czyli Maurycy i kolędnicy”
  6. „Zakodowany prezent”- Zabawa dydaktyczna- kodowanie na dywanie; zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
  7. „ Geometryczny witraż- Klucz do uczenia się MSII, sesja 42; zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. W. Sherborne
  8. „Wspólne ubieranie choinki”- Wykonywanie łańcucha choinkowego z kolorowego papieru; nauka piosenki „ Rudolf czerwononosy”
  9. „Pamiętajmy o naszych bliskich”- Kartki świąteczne wykonywane według pomysłu dzieci; Zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. A.M. Kniessów
  10. „Rodzinny czas”- Wycieczka na pocztę, w celu wysłania kartek świątecznych do rodziców; zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. zadaniowa 
  11. „Świąteczne pierniki”- Legenda o toruńskich piernikach; pieczemy i ozdabiamy gotowe pierniki.
  12. Świąteczna orkiestra- Zabawy z Bum-bum rurkami/ dzwonkami diatonicznymi; zestaw ćwiczeń gimnastycznych  metodą stacyjną
  13. „Spotkanie wigilijne- uroczystość przedszkolna z udziałem rodziców”- Inscenizacja jasełek.
  14. „Witaj Święty Mikołaju- spotkanie z Mikołajem podczas uroczystości przedszkolnej”- Recytacja wierszy o tematyce świątecznej; pozowanie do zdjęć.
  15. Jak pachną święta?- Opowiadanie S. Doroszuk, J., Gawryszewskiej i J. Hermanowskiej pt. „ Z pamiętnika Agaty”; wykonanie kuli śnieżnej ze słoików.
  16. Gdzie jest, gdzie jest, gdzie jest moja piłka?- Klucz do uczenia się GK s.III , zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową

ETAP III Zakończenie projektu
1.    Sposób dokumentacji (zdjęcia, prace dzieci)
2.    Zrobienie wystawy z prac plastycznych
3.    Wyeksponowanie wszystkich materiałów zgromadzonych podczas realizacji projektu.  
4.    Zachęcenie Rodziców do aktywnego uczestnictwa w projekcie
5.    Sprawdzenie wiedzy dzieci  w postaci quizu
6.    Wystawienie Jasełek

Klucz do uczenia się Matematyka sensoryczna cz.2
Sesja 42: Geometryczny witraż
Sesja 43: Gdzie jest , gdzie jest, gdzie jest piłka?

- „Poszukiwanie zabawek w Sali” -Zabawa orientacyjno – porządkowa;
 -„ Balonik”-  Zabawa orientacyjno – porządkowa
- Śnieżna zabawa- zabawa orientacyjno- porządkowa
- Zimowa rozgrzewka- ćwiczenia podskoków
- Dmuchanie na gorącą herbatę- ćwiczenia oddechowe

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda zadaniową – dz. powinny rozwijać motorykę dużą, łączyć muzykę z ruchem, kształtować prawidłowa postawę ciała, integruje się w grupie odczuwa satysfakcje z dobrze wykonanego ćwiczenia
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody W. Sherborne - dz. powinny: swobodnie wykonywać postawione przed nim zadania, poznawać własne ciało, wzmacniać pewność siebie, nawiązywać kontakt z partnerem
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - wg A. M. Kniessów – dz. powinny poprzez ruch i muzykę odzwierciedlić własną indywidualność, zaspokoić potrzebę ruchu podejmowanego wg własnych pomysłów ,rozwijać sprawności ruchową, dzielić się przestrzenią z kolegą, wystukuje rytm słyszanej muzyki za pomocą butelki z kaszą, łączy ruch z muzyką
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. R. Labana- Śnieżynkowy taniec dz powinny: wsłuchiwać się w rytm i słyszaną melodię, improwizować ruchem dźwięki wysokie i niskie, reagować na przerwę w muzyce wykonując siad skrzyżny, uwrażliwiać na piękno muzyki klasycznej, wyrażać ruchem swoje emocje.

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

  • Zadanie1. Poproś o pomoc Rodzica i wspólnie wyszukajcie  z gazet, czasopism, tygodników, zdjęć własnych, pocztówek, ilustracje, zdjęcia dotyczące Świąt Bożego Narodzenia, Ułóż z figur geometrycznych choinkę. Pokoloruj rysunek według kodu
  • Zadanie 2. Narysuj szlaczki po śladzie. Nauka krótkiego  wierszyka o Mikołaju, Połącz w pary te same obrazki
  • Zadanie 3. Nazwij rysunki. Podziel nazwy na sylaby. Odszuka wszystkie cyfry 1, rysuj po śladzie, Ułóż ozdoby świąteczne od najmniejszej do największej

Wizualizacja działań według koncepcji planu daltońskiego:

  • Wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie skrzatem aktualnego dnia tygodnia, każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor.  
  • Wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności , w planie znajdują się piktogramy ukazujące rodzaje aktywności i przykłady zadań wykonywanych.  
  • Wizualizacja listy obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci - mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku zaznaczania się.
  • Wizualizacja kalendarza urodzin - dzieci przeanalizują kiedy, kto się urodził: w jakim miesiącu i jakiej porze roku – wyszukują osób, które jeszcze urodzin nie obchodziły  
  • Wizualizacja pracy w parach i zespołach - łączenie dzieci w pary, zespoły, poprzez zawieszanie na tablicy w odpowiednich miejscach ze zdjęć dzieci.  
  • Tablica zadań - nauczyciel wybiera trzy zadania w każdym tygodniu, z którym dzieci zapoznają się w poniedziałki. Realizują je w wolnym, wybranym przez siebie czasie, po zajęciach, zabawach, które są realizowane z całą grupą. Na wykonanie zadania dziecko ma tydzień czasu. Po ukończeniu zadania dziecko pokazuje efekt nauczycielce i zaznacza ukończenie swojego zadania, pracy na tablicy, wybierając odpowiedni magnes.
  • Tablica dyżurnych- nauczyciel wyznacza dzieci do pełnienia ról społecznie użytecznych.

W różnych porach dnia:

  • Tworzenie świątecznych dekoracji
  • Przygotowywanie jasełek
  • Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne 
  • Słuchanie muzyki klasycznej
  • Utrwalanie znajomości hymnu Przedszkola
  • Czytanie książek przyniesionych przez dzieci - dzieci powinny doskonalić umiejętność słuchania, koncentracji.
  • Poznawanie nowych i utrwalanie wcześniej poznanych piosenek i wierszy
  • Puzzle, układanki - dzieci powinny układać obrazek z części, wypowiadać się nt. treści obrazka
  • Wycinanie na temat dowolny- doskonalenie motoryki małej
  • Ćwiczenia grafomotoryczne
  • Wyrabianie nawyków zdrowotno-higienicznych, zachęcenie do zjadania zdrowej żywności , aktywnego trybu życia - zabawy ruchowe, zabawy paluszkowe, zestawy zabaw ruchowych, zabawy na świeżym powietrzu, spacery (w ramach realizacji Przedszkolnego Programu Profilaktyki Zdrowia" oraz programu KIK).
  • Rysowanie kredkami świecowymi, ołówkowymi lub pastelami na temat dowolny- dzieci powinny pamiętać o prawidłowym posługiwaniu się narzędziem pisarskim, doskonalić zdolności manualne palców, dłoni i nadgarstka.

Praca indywidualna:
•    Prowadzenie obserwacji dzieci w ciągu całego dnia pobytu  w przedszkolu
•    Rozmowa z dzieckiem w różnych sytuacjach
•    Gry strategiczne i planszowe
•    Zadania udoskonalające motorykę małą

Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym:
•    Wyjście 6.12.2018r na spektakl pt. „Gra warta piernika, czyli Maurycy i kolędnicy”
•    Wyjście na pocztę
•    „Pół godzinki dla rodzinki”- czytanie bajek przez najbliższych
•    Wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami
•    Dostarczanie pomocy i materiałów do zajęć
•    Kontynuowanie zbiórki plastikowych nakrętek i makulatury  
•    Udział w imprezach przedszkolnych, koncertach muzycznych wg kalendarza imprez
•    Warsztaty świąteczne z rodzicami- 10 grudnia godz. 14.30- 16.30
•    Kiermasz bożonarodzeniowy: 13-14. grudnia
•    Jasełka 18 grudnia
•    Spotkanie z Mikołajem
•    Galeria prac plastycznych – na bieżąco w kąciku dla rodziców

 

 

 

LISTOPAD 2018

Czyste powietrze wokół nas

  1. ,,Obserwujemy okolice” - spacer w okolicy przedszkola; zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda stacyjna
  2. ,,Co i dlaczego dymi” - Opowiadanie nauczyciela;  wykonanie plakatu pastelami olejnymi
  3. ,,Jak się czuję kiedy dymi papieros”- ,,Piosenka o Dinku”- nauka piosenki;  zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. opowieści ruchowej ,,kwiaty na łące”
  4. ,,Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy”- ,,Podróż Dinusiapociągem” - zabawa w pantomimę; ,,Portret Dino”- wydzieranka z kolorowego papieru
  5. ,,Jak unikać dymu papierosowego”- ,,W poszukiwaniu znaczków” zabawa dydaktyczna; ,,Mój znaczek” zaprojektowanie własnego znaczka kredkami świecowymi
    -„Szukanie grzybów”- zabawa z elementem skłonu
    -„Pająk i muchy”- zabawaorientacyjno-porządkowa
    -Zestaw ćwiczeń porannych kształtujące duże grupy mięśniowe

 

Nasza mała ojczyzna

  1. „Symbole narodowe” - „Polskie symbole” M. Przewoźniaka słuchanie wiersza; zestaw ćwiczeń gimnastycznych
  2. „Polska biało - czerwoni”- Malowanie flagi Polski farbami plakatowymi,  zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda W. Sherborne
  3. „Polakiem być ..”- „Mazurek Dąbrowskiego”nauka hymnu; wykonanie kokardy narodowej- kotylionu
  4. „Sześcian w świetle reflektorów”- Klucz do uczenia się, Konstrukcje Gąsienice, Sesja 2; zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. A. M. Kniessów
  5. „Polak mały”- „Polak mały” - oglądanie filmu „JesteśmyPolką i Polakiem” zabawa ilustracyjna
  6. „Nasz kraj”- słuchanie opowiadania; zestaw ćwiczeń gimnastycznych - metoda zadaniowa
  7. „Nasz kraj cd”- „Kontur Polski” - rysowanie kredkami świecowymi; zestaw ćwiczeń gimnastycznych 
  8. „Poznajemy stolicę Polski” - ,,Wars i Sawa” - teatr cieni; nauka piosenki ,,Warszawa stolicą Polski”
  9. „Budowanie przez naśladowanie” Klucz do uczenia się, Konstrukcje Gąsienice, Sesja 3; Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  met. R. Labana „Taniec z chustami”
  10. “Toruń- nasze miasto”- „Toruń ” zajęcia z użyciem tablicy interaktywnej; „Hymn Przedszkola”- nauka piosenki
    -„Gąski, gąski do domu”- zabawa bieżna
    -„Leży jeż wśród liści”- zabawa z elementami czworakowania
    -Zestaw ćwiczeń porannych udoskonalające skłony, bieganie bez potrąceń, czworakowanie

Moja rodzina

  1. “Rodzice” - Zabawa tematyczna ; zestaw ćwiczeń gimnastycznych  
  2. “Wielopokoleniowa rodzina”- Wykonanie  ,,Drzewa genealogicznego” za pomocą pasteli olejnych; zestaw ćwiczeń gimnastycznych  met W. Sherborne
  3. “Stara fotografia” - Zabawa w teatr ; nauka piosenki
  4. „Budowanie przez naśladowanie” - Klucz do uczenia się, Konstrukcje Gąsienice, Sesja 4, zestaw ćwiczeń gimnastycznych met W.Sherborne
  5. “Kim są moi rodzice” Słuchanie wiersza “Wszyscy dla wszystkich” J.Tuwim; nauka piosenki
    -„Gąski, gąski do domu”- zabawa bieżna
    -„Balonik”- zabawa orientacyjno- porządkowa
    - Zestaw ćwiczeń porannych ćw. duze grupy mięśniowe

Klucz do uczeniasięKonstrukcjeGąsienice
Sesja 2 „Sześcian w świetlereflektorów”
Sesja 3 „Budowanieprzeznaśladowanie- krokpokroku”
Sesja 4 „Budowanieprzeznaśladowanie- całyproces”

Klucz do uczeniasięMatematyka 1 Motyle
Sesja 1 „Łamaniekodu”
Sesja 2 „Mądrepytania”
Sesja 3 „Jeden, mało, dużo”


Realizacja Koncepcji Planu Daltońskiego

  • Utrwalenie poczucia odpowiedzialności, samodzielności i współpracy. Realizacja zadań we własnym tempie oraz kształtowanie wiary we własne siły i umiejętności.
  • Kontynuowanie wizualizacji: obecności, współpracy, kalendarza urodzin, kolorów i planu dnia, a także tablicy zadań.

„Misie” OPRACOWANIE PIOSENKI METODĄ DOBREGO STARTU

Zadania tygodnia według Planu Daltońskiego:
Zadanie 1.
Wymień 5 rzeczy z których się dymi.
Zadanie 2.
Powiedz dlaczego dym jest dla nas szkodliwy.
Zadanie3.
Połącz dinozaura z odpowiednią skorupką oraz pokoloruj rysunek.
Zadanie dodatkowe
Zastanów się i powiedz w jaki sposób możemy mieć wpływ na ograniczenie wytwarzania dymu.
Zadanie 1.
Policz ile kasztanów zmieści się na mapie Polski.
 Zadanie 2.
Proszę zaznaczyć niebieską plasteliną gdzie leżą 2 najdłuższe rzeki Polski.
Zadanie 3.
Zrób 10 przysiadów i 10 pajacyków.
Zadanie dodatkowe
Zaśpiewaj hymn Przedszkola
Zadania 1.
Policz iloma kasztanami otoczysz flagę Polski
Zadanie 2.
Rozpoznaj herb miast Warszawa i Toruń oraz pokaż gdzie są na mapie.
Zadanie 3.
Wykonaj flagę Polski według instrukcji.
Zadanie dodatkowe
Wymień 4 kraje, które sąsiadują z Polską
Zadanie 1.
Wykonaj „Portret mamy” metodą dowolną.
Zadanie 2.
Ułóż za pomocą instrukcji z materiału przyrodniczego wskazany rytm.
Zadanie 3.
Policz ile jest kasztanów w pudełku.
Zadanie dodatkowe
Wykonaj książeczkę o swojej rodzinie

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • 08.11.2018r. o godz. 11:15 Kubica Art zapraszanakoncertmuzyczny - LEGENDA O POWSTANIU PAŃSTWA POLSKIEGO
  • “Pół godzinki dlar odzinki”- czytanie bajek przez najbliższych
  • Wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami
  • Dostarczanie pomocy i materiałów do zajęć
  • Udział rodziców w konkursie „ Zbieramy makulaturę”

 

 

Październik 2018

Droga do przedszkola

  1. Co się dzieje na ulicy?- poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego - rozwiązanie zagadki sylabowo – obrazkowej „ulica”;
  2. omówienie ilustracji przedstawiającej ulicę; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania: ulica, samochód, pieszy, kierowca; omówienie
  3. znaku informacyjnego przejście dla pieszych i poziomego – zebra; zabawa dydaktyczna „Odszukaj taki sam znak”
  4. Sygnalizacja świetlna - praca plastyczno- techniczna
  5. Poznawanie wybranych znaków drogowych – omówienie ich znaczenia, zapoznanie z wyglądem znaków drogowych, wzbogacanie słownika dzieci w wyrazy pasy, zebra, skrzyżowanie
  6. Na skrzyżowaniu ulic- historyjka obrazkowa „Niebezpieczne zabawy”; układanie historyjki wg kolejności wydarzeń; omówienie konsekwencji nieprawidłowego zachowania się na jezdni;
  7. Wycieczka na skrzyżowanie- rozmowa na temat wycieczki

Nadeszła jesień- jesień w lesie

  1. Jesienne drzewa i odgłosy- Nauka piosenki „ Jesień” – wykonanie pracy plastycznej, ćwiczenia ortofoniczne- Leśne odgłosy
  2. Kto w lesie mieszka? -rozpoznawanie roślin i zwierząt charakterystycznych dla lasu; czytanie globalne wyrazów: las, wiewiórka, zając
  3. Zbieramy grzyby- zapoznanie z wybranymi grzybami jadalnymi i niejadalnymi
  4. Jesienne korale- ułożenie sznura korali z jesiennych owoców
  5. Leśne bukiety- co to jest las?- rozmowa i rozszerzenie słownictwa na temat lasu, tworzenie kompozycji plastycznej techniką kolaż z wykorzystaniem tworzywa przyrodniczego oraz farb plakatowych
  6. Fantastyczne zwierzaki- wykonanie fantastycznych leśnych zwierząt z różnego materiału przyrodniczego.

Nadeszła jesień- jesień w sadzie i ogrodzie

  1. Kosz pełen owoców-Rozwiązanie zagadki z hasłem „owoce”; zabawa dydaktyczna  „Czarodziejski koszyk” – rozpoznawanie owoców po dotyku.
  2. Owocowe zagadki- Układanie i rozwiązywanie zagadek o tematyce owocowo warzywnej
  3. Kosz zdrowych warzyw- Słuchanie wiersza J. Brzechwy „Na straganie”- próby zapamiętania nazw wszystkich warzyw; zabawa ruchowa „Sałatka jarzynowa”
  4. Malujemy sad- słuchanie wiersza „Kto powie”; umiejętne przeliczanie owoców; zainspirowanie dzieci do działalności plastycznej „ W sadzie” – malowanie kredkami pastelowymi
  5. Jesienne zabawy- Ćwiczenia słuchowo- ruchowe, słuchanie opowiadania pt. „ O tym, jak Kasia na panią Jesień czekała”

Kolorowe listy – praca listonosza

  1. Dawniej, a dziś – opowieść o dawnej poczcie
  2. Słuchanie wiersza H. Szayerowej „List”- wyjaśnienie potrzeby znajomości adresu.
  3. Zabawy przy piosence „Chodzi listonosz” –rozróżnianie cichych i głośnych dźwięków.
  4. „Znaczek pocztowy – projektowanie.
  5. Opowiadanie W. Badalskiej „Kto prędko, kto powoli?” poznanie określeń tempa wykonywanych czynności.
  6. „Leśna poczta” zabawa dydaktyczna; rytmiczne dzielenie słów ( na sylaby).
  7.  „Wędrówka listu” opowiadanie dzieci na podst. historyjki obrazkowej.


Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

  • Przypominamy i utrwalamy  sobie wizualizację w ramach edukacji daltońskiej
  • Wizualizacja działań wg koncepcji planu daltońskiego: 
  • Wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie skrzatem aktualnego dnia tygodnia, każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor. 
  • Wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności , w planie znajdują się piktogramy ukazujące rodzaje aktywności i przykłady zadań wykonywanych. 
  • Wizualizacja listy obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci - mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku zaznaczania się.
  • Wizualizacja kalendarza urodzin - dzieci przeanalizują kiedy, kto się urodził: w jakim miesiącu i jakiej porze roku – wyszukują osób, które jeszcze urodzin nie obchodziły  
  • Wizualizacja pracy w parach i zespołach - łączenie dzieci w pary, zespoły, poprzez zawieszanie na tablicy w odpowiednich miejscach ze zdjęć dzieci. 
  • Tablica zadań - nauczyciel wybiera trzy zadania w każdym tygodniu, z którym dzieci zapoznają się w poniedziałki. Realizują je w wolnym, wybranym przez siebie czasie, po zajęciach, zabawach, które są realizowane z całą grupą. Na wykonanie zadania dziecko ma tydzień czasu. Po ukończeniu zadania dziecko pokazuje efekt nauczycielce i zaznacza ukończenie swojego zadania, pracy na tablicy, wybierając odpowiedni magnes.
        
    REALIZACJA PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ  
  • Matematyka sensoryczna cz.1 „Gąsienice” sesja 3, 4;
  • Konstrukcje „Gąsienice” sesja 5, 6, 7, 8.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI  I ZE ŚRODOWISKIEM

  • Systematyczne rozmowy, kontakty indywidualne  z rodzicami 
  • Uroczystość Pasowania na przedszkolaka- 19.10.2018 
  • Spotkania czytelnicze rodziców z dziećmi 
  • Pomoc rodziców w przygotowanie zajęć i zabaw i kącików  
  • Kontynuowanie zbiórki plastikowych nakrętek i makulatury 
  • Udział w imprezach przedszkolnych, koncertach muzycznych wg kalendarza imprez
  • Galeria prac plastycznych – na bieżąco w kąciku dla rodziców

 

WRZESIEŃ 2018

Poznajmy Przedszkole

  1. „Pierwszy dzień w przedszkolu” – zabawy integracyjne oraz słuchanie opowiadania K. Turek „Pierwszy dzień w przedszkolu”, wprowadzenie
  2. „Rytmu dnia” – elementu koncepcji Planu Daltońskiego.
  3. „Jak korzystamy z pomieszczeń przedszkolnych” – rozmowa kierowana w oparciu o ilustracje, wprowadzenie kącików zainteresowań – elementu koncepcji Planu Daltońskiego.
  4.  „Zwiedzamy przedszkole” – zwiedzanie przedszkola i terenu przedszkolnego. Rozmowa inspirowana piosenką M. Broda-Bajak, „Po co jest przedszkole” z płyty „Kalendarz nauczycielki przedszkola”.
  5.  „Jestem Przedszkolakiem” – zajęcia plastyczne, przy piosence „Przedszkolakiem fajnie być” rysowanie konturu twarzy po śladzie i tworzenie kredkami olejnymi autoportretu, rozmowa o podobieństwach i różnicach między dziećmi.
  6.  „Razem bawić się weselej” – nauka piosenki „Przedszkolakiem fajnie być” z płyty „Kalendarz nauczycielki przedszkola”, ćwiczenia oddechowe, realizacja programu „Klucz do uczenia się” matematyka sensoryczna cz.1 „Gąsienice” sesja 1.
  7. „Współpraca w grupie” – wprowadzenie elementów Koncepcji Plany Daltońskiego, pierwsze zadania tygodnia, wyznaczanie dyżurnych i par współpracy, oznaczanie pogody, realizacja programu „Klucz do uczenia się” konstrukcje „Gąsienice” sesja 1.
  8. W przedszkolu dbamy o higienę jamy ustnej – poszerzanie świadomości i wiedzy z zakresu dbania o higienę jamy ustnej, słuchanie opowiadania N. Drabczyk „Przygoda Jedyneczki”, wykorzystanie techniki zdań niedokończonych, ćwiczenia grafomotoryczne
  9. Znamy magiczne słowa – tworzenie kartek podarunkowych przy użyciu ozdobnych dziurkaczy, kreatywnych nożyczek i wstążek, ilustrowanie ruchem piosenki Bajkowa Drużyna – „Magiczne słowa”, realizacja programu „Klucz do uczenia się” konstrukcje „Gąsienice” sesja 2.
  10. Potrafimy liczyć do trzech – ilustracja ruchowa piosenki „Wracamy do przedszkola” z kolekcji „Rymowanki zapraszanki”, doskonalenie umiejętności matematycznych i logicznych.
  11. „Kodeks przedszkolaka” – rozmowa na temat emocji i prawidłowych zachowań w grupie, ćwiczenia w okazywaniu emocji przy pomocy mimiki twarzy.
  12. Dni tygodnia – osłuchiwanie z piosenką Misia i Margolci „Tydzień ma siedem dni”, Gimnastyka paluszkowa – paluszkowy aerobik ćwiczenie „Niewidzialne obrazy”.

Zadania do wykonania

  • Popraw po śladzie;
  • Różnimy się – dokończ obrazki, aby każda postać różniła się od siebie;
  • Puzzle – ułóż z puzzli zęba;
  • „Zabawkowy nieład”- Wszystkie zabawki na półkach powinny być ułożone tak samo. Znajdź te, które są ustawione inaczej i otocz je pętelką.

W różnych porach dnia

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem metody R. Labana; 
  • Zabawy integracyjne:
  • „Kiedy się dzieci ze sobą witają”; 
  •  „Kto lubi”;
  • „Iskierka przyjaźni”;

Zabawy ruchowe:

  • „Kot jest, kota nie ma”;
  • „Drzewami kołysze wiatr”;

Ćwiczenia oddechowe:
Wdechy i wydechy;
Zabawy ortofoniczne.

Wspomnienia z wakacji

  1. Wspomnienia z wakacji – tworzymy kącik tematyczny, rozmowa o wakacyjnych przygodach,  tworzenie scenek z miejsc, które dzieci odwiedzały podczas wakacji
  2. „Sensoryczno – ekologiczna wakacyjna praca plastyczna” – tworzenie prac plastycznych o tematyce wakacyjnej z wykorzystaniem foli bąbelkowej, realizacja programu „Klucz do uczenia się” matematyka sensoryczna cz.1 „Gąsienice” sesja 2
    Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka – świętowanie dnia przedszkolaka, zabawy sensoryczne i z chustą animacyjną.
  3. „Czym podróżowaliśmy podczas wakacji” – rozmowa inspirowana treścią wiersza E. Stadtmuller „Czym podróżujemy”, Gimnastyka paluszkowa – paluszkowy aerobik ćwiczenie „Włącz silnik”.
  4.  „Wakacje minęły tanecznym krokiem” – zabawy taneczno-naśladowcze przy dźwiękach piosenki „Wakacyjne podróże”, granie na instrumentach muzycznych, realizacja programu „Klucz do uczenia się” konstrukcje „Gąsienice” sesja 3.
  5. „Powakacyjne rymy” – rozmowa kierowana na temat rymów, zabawy doskonalące pamięć słuchową i ruchową, masażyki w parach.
  6. „Gdzie leży walizka” – kształtowanie pojęć w zakresie położenia przedmiotów w przestrzeni.
  7. „Eko pojazd” – tworzenie w parach samolotów, samochodów lub statków przy użyciu zużytych opakowań, rolek po papierze toaletowym, gazet, słomek do picia, nakrętek od butelek PETa i dużych wykałaczek.
  8. Pożegnanie tematyki wakacji - taniec swobodny inspirowany „Walca kwiatów” P. Czajkowskiego, realizacja programu „Klucz do uczenia się” konstrukcje „Gąsienice” sesja 4.

Zadania do wykonania

  • „Latawiec” – pokoloruj latawiec w dowolny sposób. Kokardki na ogonie latawca dokończ kolorować według wzoru;
  • „Pamiątka z wakacji” – w muszelkowej ramce narysuj swoje najmilsze wspomnienie z wakacji;
  • „Pod wodą” – odnajdź na obrazku i otocz pętelką zwierzęta, które nie żyją pod wodą;
  • „Muszelki” – policz ile jest muszelek, które z nich są takie same? Co je różni? Ile muszli ma taki sam kształt?
  • „Syreny” – przyjrzyj się obrazkowi i opowiedz, w co się bawią syreny?
  • „Ślimak” – skonstruuj ślimaka z plasteliny według podanego wzoru;
  • „Zamek z piasku” – popraw po śladzie kontury zamku;
  • „Znajdź cień” – odnajdź na obrazku rośliny i ich cienie, połącz je kreską.

W różnych porach dnia
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem metody K. Orffa;

  • Zabawy ruchowe:
    Samolot-samochód
    Walizka
    Gdzie jestem na wakacjach
  • Ćwiczenia oddechowe:
    „Wdech – wydech”
    „Podmuch”
    Dmuchanie na lekkie przedmioty

Klucz do uczenia się
matematyka sensoryczna cz.1 „Gąsienice” sesja 1, 2;
konstrukcje „Gąsienice” sesja 1, 2, 3, 4.

Realizacja Koncepcji Planu Daltońskiego

  • Wprowadzenie rozwiązań organizacyjnych według Koncepcji Planu Daltońskiego - wizualizacja procesu edukacyjnego: 
  • wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności;
  • zaznaczanie obecności na tablicy;
  • wyznaczanie dyżurnych;
  • kalendarz pogody;
  • zadania do wykonania dopasowywane do tematyki tygodniowej;
  • wizualizacja kolorów dnia – zaznaczenie aktualnego dnia tygodnia;
  • wyznaczenie dzieci do pracy w parach;
  • porządkowanie zabawek zgodnie z wizualizacją kącików zabaw.
  • W ciągu bieżącej pracy z dziećmi jest utrwalane w przedszkolakach poczucie samodzielności, odpowiedzialności i współpracy. Dzieci są angażowane do samodzielnego planowania, kształtowania wiary we własne siły i możliwości. Dzieci uczą się odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania.

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  • Powitanie przedszkola z teatrem Waśka 06.09.2018
  • Koncert muzyczny 11.09.2018
  • Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 20.09.2018 r.