Nauczyciel prowadzący. Małgorzata Wiese, Marta Bobińska

LUTY 2019

 Z ZIMĄ ZA PAN BRAT

  1.  „Zimowe wakacje w górach”- rozmowa inspirowana ilustracjami; zabawy taneczne do piosenki „ Biały walczyk”;
  2.  „Przygoda z bałwanem” – historyjka obrazkowa inspiracją do opowieści ruchowej z elementami metody twórczej R. Labana i V. Sherborne
  3.  „Lepimy bałwana”- piosenka do rysowania ( metoda Dobrego Startu )
  4.  „W słynny mieście Bałwankowie”- inscenizacja wiersza M. Nawrockiej pt.„ Bałwankowo” inspiracją do zabaw matematycznych wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
  5. „Grajmy w białe”- piosenka „Biały walczyk” inspiracją gry ściganki wg E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
  6.  „Śnieżynki”- malowanie płatków śniegu. Zestaw zabaw ruchowych „Zimowe igraszki” z wykorzystaniem piłek.
  7.  „Pod kołem polarnym”- piosenka pt. „Eskimosek”, wykonanie kolażu Eskimos
  8.  „Malarskie impresje” – Cztery pory roku” –Zima. A. Vivaldiego inspiracją do  malowania.  Zestaw zabaw ruchowych „Zimowe szaleństwa”
  9. „ Z zimą jest wesoło”- zagadki, synektyka – analogia symboliczna „namaluj zimno”

MALI ODKRYWCY

  1. Tajemnice powietrza- wiersz L.J Kerna Piotruś i powietrze inspiracją do zabaw badawczych
  2. Sztuczki ogniowe – zabawy badawcze, synektyka – analogia symboliczna „namaluj gorąco”
  3. „Woda wokół nas” –   piosenka o zdrowej wodzie zachętą do zabaw badawczych
  4. „ Czary mary z czerwoną kapustą” – zabawy badawcze w grupach; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem woreczków( metoda zadaniowa)
  5.  „ Co pływa, a co tonie” – doświadczenia w grupach; zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Kniessów ( butelki z kaszą )
  • ZDROWIE – projekt edukacyjny
     zachęcanie dzieci do aktywnego i zdrowego stylu życia. Promowanie zdrowego stylu życia, poprzez szerzenie wiedzy o zdrowiu.

I Etap rozpoczęcie projektu

  • Sporządzenie siatki wstępnej ukazującej aktualny stan wiedzy dzieci na temat zdrowia- co to jest zdrowie? Co wiemy o zdrowiu?
    Spisanie siatki pojęciowej; zadawanie pytań- Czego jeszcze chcielibyśmy się dowiedzieć o zdrowiu?

Etap II  realizacja projektu

  • poznawanie co to jest piramida zdrowia, nazywanie produktów z poszczególnych poziomów.
  • spotkanie z ekspertem – lekarzem lub pielęgniarką
  • zabawa tematyczna  „w lekarza”
  • Piękny uśmiech mam, bo o zęby dbam – rozmowa na temat higieny jamy ustnej
  • Na zdrowie - wiersz B. Lewandowskiej  - jak należy postępować  podczas kataru, kichania?.
  • Sport to zdrowie- poznawanie i nazywanie różnych dyscyplin sportowych
  • Wyprawa po zdrowie – gra ściganka wg. E. Gruszczyk Kolczyńskiej-  rozwiązywanie zagadek o zdrowiu, wykonywanie zadań- ćwiczeń sportowych. 
  • Czystość to zdrowie – inscenizacja wg. M. Skrobacz- poznawanie skąd się biorą wirusy, mikroby, bakterie. 
  • Każdy przedszkolak wie jak bezpiecznie czyli zdrowo zachować się- rozmowa przy obrazkach przedstawiających właściwe zachowanie się w różnych sytuacjach
  • do czego służy?” – segregowanie przedmiotów związanych z utrzymywaniem czystości osobistej
  • Urządzanie kącika ze zdrową żywnością w sali ( m.in.  z ziołami, warzywami)
  • kanapki – samodzielne przygotowywanie zdrowych, kolorowych kanapek
  • wycinanie nt.  mój zdrowy posiłek, collage „ubranie zimowe”, wydzieranka nt. mój ręcznik
  • nauka piosenki o niezdrowym jedzeniu, 
  • Zabawa zdrowe czy niezdrowe – reagowanie słowami „tak, tak, tak”, -  „nie, nie, nie”
  • aerobic- zabawa muzyczno- ruchowa, proponowanie własnych ćwiczeń

 Etap III podsumowanie projektu

  • wykonanie plakatu ( lub ulotek ) „recepta na  zdrowie – czyli niech każdy się dowie jak dbać o zdrowie”
  • Udział dzieci w przedszkolnym przeglądzie piosenek o zdrowiu
  • zorganizowanie wystawy prac dziecięcych w galerii przedszkolnej
  • dokumentacja zdjęciowa z realizacji projektu

  • REALIZACJA PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ
     sesja 11 Figurkowe ludziki idą spać -  dzieci będą; dobierać figury do pasujących szkiców
    sesja 12 Tęczowa loteria z obrazkami-  dzieci będą rozpoznawać karty i dopasowywać  je do obrazków na głównej karcie wg kształtu i koloru
    sesja 13 Wieża zwierząt –dzieci będą; przyporządkowywać wielkość „mieszkania” do wielkości zwierząt.

Współpraca ze środowiskiem lokalnym i rodzinnym

  • spotkanie z muzyką etniczną – 14.02.2019
  • Trzy życzenia złotej rybki– VASKA 18 lutego godz. 10:15
  • Poczytaj  mi mamo, tato -  spotkania czytelnicze z rodzicami