Nauczyciele prowadzący:  Małgorzata Nowaczyk, Natalia Krawczinska

LUTY 2019
W Królestwie  Figur

  1. „W królestwie figur”  – teatr kukiełkowy, praca konstrukcyjno-plastyczna (projektowanie postaci z mozaiki geometrycznej, zestaw zabaw ruchowych przy muzyce (m. zadaniowa z el. m. Kniessów) „Koło i co dalej...?” – słuchanie wiersza „ Gdzie są te kształty” T.Fiutowskiej, zabawa dydaktyczna z elementem synektyki , zestaw zabaw ruchowych z el. metody Denisona 
  2. „Dzień i noc” - zabawy matematyczne według E. Gruszczyk- Kolczyńskiej; zabawy ruchowo- muzyczno - taneczne do utworu „Rytm czasu" ( kompoz. M. Tomaszewski, W. Kisielewski) wg metody B. Strauss 
  3. „Figurowe fantazje” – wycinanka, zestaw zabaw ruchowych przy akompaniamencie rytmów – „Rytmy Reginy Przyborowskiej – Wynimko” 
  4. „Czy wiesz co kryją tajemnicze prostokąty?”– słuchanie piosenki pt. „Kraina bajek”, zagadki obrazkowe 
  5. „Wskaż mi drogę”  –  historyjka obrazkowa , zabawy z ozobotami
  • ZABAWY RUCHOWE
    „Chodnik z figur” – zabawa  z el równowagi
    „Ptaszki szukają ziarenek” – zabawa orient.-porząd
    „Mijanie” – zabawa bieżna
    „Znajdź swoją parę” - zabawa ruchowa orient – porz:
    ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH - metoda W. Sherborne , metoda zadaniowa

Dzięki Muzyce Świat Jest Piękniejszy

  1. „W świecie muzyki” – zabawy taneczno-ruchowe (z el.metody Kniessów) , wykonanie instrumentu (grzechotek) z nieużytków 
  2. „Czy muzyka może opowiadać?”- słuchanie fragmentów utworów chopinowskich inspiracją do malowania dłonią, zestaw zabaw ruchowych (met. R. Labana -taniec z chustami
  3. „Pierwszy koncert - poznajemy naszego patrona”- słuchanie fragmentu opowiadania T. Mayznera, zdania niedokończone - technika C. Freineta 
  4. „Kolorowe nutki”- gra ściganka wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, rysowanie pastelami „Moja Muzyka”  zestaw zabaw ruchowych (met. Kniessów) 
  5. „Spotkanie z muzyką etniczną – Egipt” , zestaw zabaw ruchowych (met. zadaniowa)

 ZABAWY  RUCHOWE

  • „Poranek przedszkolaka” – zabawa naśladowcza
    „Nawlekanie koralików” – zabawa z el. biegu
    „Ziewanie energetyczne – metoda Dennisona
    ZESTAW  ZABAW RUCHOWYCH - metoda R. Labana, metoda zadaniowa

Miasto  Piernikiem  Pachnące

  1. „Zabytki Torunia” – zabawy przy tablicy interaktywnej, zestaw zabaw ruchowych (opowieść ruchowa Wycieczka po Toruniu”) 
  2. „Toruńskie pierniki”- nauka piosenki pt. „Nad Toruniem”, teatr cieni - legenda M. Kruger „O Toruńskich piernikach
  3. „Herb Torunia”- wydzieranka, zestaw zabaw ruchowych (metoda zadaniowa)
  4. „Królestwo z pierników” – gra ściganka wg. E.Gruszczyk-Kolczyńskiej, zabawy ruchowe z elem. R. Labana
  5. „Toruń miasto pamiątek” - instrumentacja do piosenki „Nad Toruniem”, zagadki słowno-muzyczne 
  6. „Nad Toruniem” o pracowanie piosenki pt. Metodą Dobrego Startu, zestaw zabaw ruchowych (met. zadaniowa)
  • ZABAWY RUCHOWE
  • „Chodnik z figur” – zabawa  z el równowagi
  • „Ptaszki szukają ziarenek” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • „Mijanie” – zabawa bieżna
  • „Znajdź swoją parę” – zabawa orient – porządkowa
  • ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH - metoda W. Sherborne, metoda zadaniowa

Mali Naukowcy! - Tydzień Codziennych Odkryć!

  1. „Zabawy z wiatrem”- zabawy badawcze z wiatrem, wykonanie wiatraków –praca techniczna
  2. „Jak szukać igły w stogu siana?”- oglądanie filmu pt. „ Co to jest wiatr?” inspiracją do zabawy badawczej z magnesami; zestaw zabawa ruchowych (met. zadaniowa)
  3. „Wędrówka kropel wody” – „Co by było gdyby deszcz był kolorowy?”(dziecięce filozofowanie inspiracją do zabaw badawczych z wodą, nauka piosenki „ Chlapu, Chlap”
  4. „Co pływa, co tonie?” – wykonanie żaglówki z orzecha inspiracją do zabaw badawczych (co tonie a co pływa)
  5. "Trzy życzenia złotej rybki" - Teatr VASKA zaprasza dzieci, zestaw zabaw ruchowych (met. zadaniowa)
  • ZABAWY RUCHOWE
    „Mijanie” – zabawa bieżna
    „Znajdź swoją parę” - zabawa ruchowa orientacyjno –porządkowa
    Zabawy ruchowe integracyjne: „Siatka bezpieczeństwa”, „Tunel”, Krzesła”, „Podaj mi swoją dłoń”
    ZESTAW ZABAW RUCHOWYCH - metoda R. Labana i K. Orffa

Realizacja Programu Klucz Do Uczenia Się

  •  sesja 11 Figurkowe ludziki idą spać -  dzieci będą; dobierać figury do pasujących szkiców
  •  sesja 12 Tęczowa loteria z obrazkami-  dzieci będą rozpoznawać karty i dopasowywać  je do obrazków na głównej karcie wg kształtu i koloru
  • sesja 13  Wieża zwierząt – dzieci będą; przyporządkowywać wielkość „mieszkania” do wielkości zwierząt
  • Sesja 14  Dywaniki dla figurowych ludzików- rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów

Realizacja Koncepcji Planu Daltońskiego

  • Wizualizacja procesu: Kolory dnia, Listę obecności, Plan dnia, Kalendarz urodzin, Dyżury (wprowadzenie pierwszych dyżurów)  Zegar i sygnalizator daltoński, 
  • Zadania (1 zadanie na tydzień)
  • Jestem ciekawy świata - Ułóż puzzle ( zdjęcie  z Torunia )
  • Mam sprawne ciało i artystyczną duszę - Rzuć do celu 5 piłek 
  • Bawię się matematyką - Poszukaj takie same kształty pierników 
  • Zadanie dodatkowe - Ułóż jak najwyższą wieżę z drewnianych klocków

Współpraca Ze Środowiskiem

  • prowadzenie indywidualnych rozmów
  • organizowanie przez rodziców materiałów do zajęć
  • czytanie dzieciom
  • 14 lutego 2019r. od godz. 9:00 spotkanie z muzyką etniczną - Egipt
  • 18 lutego 2019r. o godz. 10:15  Teatr VASKA zaprasza dzieci na "Trzy życzenia złotej rybki"
  • 21 lutego 2019r. o  godz. 9:00 koncert TOS - "Lista przebojów muzyki poważnej".