Nauczyciel prowadzący. Natalia Maciejewska, Violetta Juskowiak

LUTY 2019

Czas – projekt edukacyjny (kontynuacja ze stycznia)

  1. „W krainie zegarów”- lepienie z masy solnej i plasteliny, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa
  2. „Jak dawniej mierzono czas”-  oglądanie filmu na tablicy interaktywnej, zestaw ćwiczeń gimnastycznych R. Labana
  3.  „U zegarmistrza”- słuchanie wiersza „ Pan zegarmistrz” I. Salach, nauka piosenki pt. „ Zegary”
  4. „Poczuj rytm”-  spotkanie z muzykiem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej p. K. Blekiem (skrzypce, altówka)
  5. „ Co by było, gdyby nie było zegarów ? -   dziecięce filozofowanie, malowanie farbami plakatowymi (wcześniej wykonanych zegarów z masy solnej), zestaw ćwiczeń gimnastycznych   „ U zegarmistrza”
  6. Opracowanie piosenki pt.  „ U zegarmistrza”      metodą dobrego startu
  7. „Jak czas zmienia nas”- spotkanie z ekspertem (lekarzem) p. A. Bett
  8.  „Zegary wokół nas”-   konkurs fotograficzny na zakończenie projektu
  • Powrót do siatki projektu: Analiza zdobytych wiadomości, uzyskanych odpowiedzi na postawione pytania, zgromadzonych materiałów, prac itp.
  • Zorganizowanie wystawy efektów prowadzonych w ramach projektu działań oraz albumów pt. „Czas”. Zakończenie projektu.
  • Zestaw ćwiczeń porannych – dz. powinny  reagować na sygnały dźwiękowe i wzrokowe, zatrzymywać ruch na sygnał dźwiękowy, biegać bez potrącania.
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych R. Labana – „U zegarmistrza” – dz. powinny wykonywać ćw. z elementem wspinania, równowagi, podskoków, ćw. wyprostne i przeciw płaskostopiu, łączyć ruch z muzyką.
  • Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Sałatka” – dzieci powinny integrować się z grupą, koncentrować uwagę, odczuć radość ze wspólnej zabawy.
  • Zabawa ruchowa z elem. skłonu „Zegary”, ćw. artykulacyjne – dz. będa łączyły ruch – skłony ciałem, głową, wymachy rękami z wymawianiem zgłosek – tik – tak, czip – czap, trik – tak, bim – bam, cyk – cyk, dzyń – dzyń.
  • Zabawa ruchowa z elementem skoku „ Wróbelki na śniegu” – dzieci powinny wykonywać podskoki obunóż, reagować na umówiony sygnał
  1. „Perełki w oleju” Laboratorium przedszkolaka - doświadczenie z wykorzystaniem wody, oleju i barwników spożywczych. 
  2. „Piękna Nasza Polska Cała”- comiesięczne spotkania przyrodnicze z różnych regionów Polski, w lutym poznajemy  Tatry, zabawy z tablicą interaktywną, słuchanie góralskiej muzyki

 BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK   

  1. " Trzy życzenia złotej rybki"  -      oglądanie przedstawienia Teatru Vaśka
  2.  "Jacek sam w domu"- teatrzyk kukiełkowy wg opowiadania nauczyciela, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. stacyjna
  3. "Lista przebojów muzyki poważnej"-  spotkanie z muzykami TOS, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa z elementami Dennisona
  4.  „Uczymy się odmawiać" -    Opowiadanie nauczyciela ilustrowane obrazami baśni braci W. J. Grimm " O wilku i siedmiu koźlątkach". Rysowanie kredkami ołówkowymi "Portret chłopca lub dziewczynki", zestaw ćwiczeń gimnastycznych na terenie przedszkolnym.
  5.  "Mamy swoje umowy i będziemy ich przestrzegać"-  drama scenki żywo planowe, spacer ulicami osiedla.
  6. „Bezpieczny Przedszkolak”-    rysowanie pastelami, zestaw ćwiczeń gimnastycznych zestaw zabaw ruchowych m. zdaniowa.
  7.  „W domu”-   zabawa tematyczna, nauka tańca (zabawy ludowej) „Owczarzyk”.
  8. Opracowanie piosenki pt. „ Jedzie pociąg z daleka” metodą dobrego startu.
  9. "Egipt" - spotkanie z Muzyką etniczną
  • Zabawa ruchowa o nieznacznym ruchu: „ Korytarz łaskotek” -  dzieci powinny odczuwać radość ze wspólnej zabawy, nawiązywać kontakt dotykowy.
  • Zestaw ćw. porannych: dzieci powinny; doskonalić czworakowanie w różnych kierunkach, zachowywać równowagę przechodząc po linie, maszerować do podanego rytmu.
  • Zabawa integracyjna "Cień" - dz. powinny poruszać się w rytm muzyki i naśladować ruchy partnera, na określone hasło zamienić się rolami  przewodnika i cienia.
  • Zabawa ruchowa rozwijająca duże grupy mięśniowe „Słonko” – dzieci powinny wykonywać powolny wyprost aż do wspięcia na palce, poruszać dłońmi ( promyczki ), na sygnał wykonać siad skulny – słonko zaszło.
  1.  „Tyle szyb ile framug” - Klucz do uczenia M1 sesja 15.
  2. „Mebelki lalek – budowanie przez naśladowanie, cały proces” -     Klucz do uczenia, Konstrukcje sesja 4.
  3. „Mebelki lalek – budowanie zgodnie z przykładem- ukryta instrukcja – bliźniak”-   Klucz do uczenia się, Konstrukcje sesja 5.
  4. „Tyle dachów ile domów” -    Klucz do uczenia M1 sesja 17.
  5. „Papużko, papużko czy umiesz to zrobić? Budowanie przez naśladowanie – krok po kroku” - Klucz do uczenia,
  6. Konstrukcje sesja 3, zestaw ćwiczeń gimnastycznych m. zadaniowa.
  7. „Karmnik dla każdego ptaszka” Klucz do uczenia MI sesja 18
                                                                                                                                                      
    Zadanie tygodnia wg planu daltońskiego:
  •  „Dokończ rysunek”  - komponowanie w sferze percepcyjnej -  dzieci powinny wykazać się pomysłowością i wyobraźnią podczas komponowania rysunków, odczuwać radość z działania.
  • „Zegar” - Ułóż na tarczy zegara we właściwej kolejności godziny, przelicz do 12.
  • ”Pan zegarmistrz - Zadanie twórcze  ułóż wg wzoru- klocki kreatywne.
  • „W zimowym rytmie”- Zadanie matematyczne- ułóż klocki zgodnie z podanym rytmem,  przelicz, zaproponuj swój układ, spróbuj go wyklaskać, wytupać itp.
  •  Nazwij pierwsza i ostatnią głoskę nazw przedmiotów na  obrazku.
  • Uzupełnij szlaczki – rysowanie po śladzie.
  • „Puzzle”- Ułóż obrazek z rozsypani przyklej na kartkę.
  • Zadanie językowe  naucz się na pamięć krótkiego wiersza pt. „Naprawimy misia”  Cz. Janczarskiego.
  • Znajdź różnice w obrazkach- rozwijanie spostrzegawczości.
  • Ułóż obrazki we właściwej kolejności wydarzeń, opowiedz co się wydarzyło.