Nauczyciel prowadzący. Natalia Maciejewska, Katarzyna Nowicka

GRUDZIEŃ 2018

Mój Dom- Moje Miejsce

  1. „W moim domu”- wykonanie pracy plastycznej metodą kolażu; zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody twórczej A.M.Kniessów
  2. „Mali Architekci”- zabawa konstrukcyjna; zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. opowieści ruchowej
  3. „Domowe sprzęty elektryczne”- teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania nauczycielki; ilustracja ruchowa piosenki.
  4. „Wilk i króliczki”- Klucz do uczenia się, Motyle, MS 1, sesja 9; zestaw ćwiczeń gimnastycznych ruchowych z elementami metody W.Sherborne
  5. „Porządkami czas się zająć, goście zaraz przybywają!”- spotkanie z Panią woźną; nauka „piosenki o sprzątaniu domu”
  6. „Leśna wycieczka”- zabawa orientacyjno-porządkowa.
  7. „Zaczarowana piłka” – zabawa z el. skoku
  8. Zestaw ćwiczeń porannych z el. utrzymania równowagi

Święta Tuż Tuż…

  1. „Czarodziejski worek Mikołaja”- zabawa dydaktyczna; zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. opowieści ruchowej
  2. „Jest taki dzień…” –spotkanie z muzykami TOS; „Świąteczne ozdoby”- lepienie z masy solnej
  3. „Legenda o choince”- rozmowa na podstawie opowiadania J. Dymkowskiej; „Gdy się Chrystus rodzi”- nauka kolędy.
  4. „Głodne króliczki i dodatkowe marchewki”- Klucz do uczenia się, Motyle, MS 1, sesja 10; Zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. zadaniową.
  5. „Przy wigilijnym stole - uroczystość przedszkolna z udziałem rodziców”- inscenizacja jasełek.
  • „Orzeł” – zabawa ruchowa
  •  „Mróz” – zabawa ruchowa 
  • „Spacer po głębokim śniegu” – zabawa ruchowa
  1. „Kolorowe bombki”- wyklejanie plasteliną na papierze; zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. zadaniową.
  2. „Wieczór wigilijny” -rozmowa kierowana na podstawie opowiadania nauczycielki; malowanie farbami plakatowymi.
  3. „Spotkanie z Mikołajem” –spotkanie z aktorami Teatru Vaska; zestaw ćwiczeń 
  4. „Który dom jest wyższy”- Klucz do uczenia się, Motyle MS1, sesja 11; zestaw ćwiczeń gimnastycznych met. stacyjną.
  5. „List do Świętego Mikołaja”-rysowanie wymarzonego prezentu pod choinkę; „Kolędujmy razem”- śpiewanie kolęd
  • „Znajdź swoją parę” – zabawa orientacyjno-porządkowa
  •  „Toczymy śniegowe kule” – zabawa ruchowa
  •  „Zabawy na śniegu” – zabawa ruchowa przy piosence

„Tupu tup po śniegu”- OPRACOWANIE PIOSENKI METODĄ DOBREGO STARTU

Klucz do uczenia się Matematyka 1 Motyle

  • Sesja 9 „Wilk i króliczki”
  • Sesja 10 „Głodne króliczki i dodatkowe marchewki”
  • Sesja 11 „Który dom jest wyższy”

Realizacja Koncepcji Planu Daltońskiego

  • Utrwalanie poczucia, samodzielności, odpowiedzialności i współpracy wśród dzieci. Angażowanie dzieci do samodzielnego planowania, wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości, kształtowanie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania. Odwoływanie się do  kącików,  wizualizacji, czynności i zadań do wykonania.
  • Kontynuowanie rozwiązań organizacyjnych - wizualizacja procesu edukacyjnego: kolory dnia, lista obecności, plan dnia, kalendarz urodzin, dyżury, tablice zadań, praca w zespołach, prawa ręka, zegar i sygnalizator daltoński, tablica ,,już potrafię”

Zadania tygodnia według planu daltońskiego

  • Tydzień pierwszy
    1.Nazwij i pokoloruj urządzenia domowego użytku
    2.Wyczyść mokrą chusteczką jedno wybrane miejsce w Sali
    3.Zaczep klamerki na lince
    4.Dowiedz się od rodziców i opowiedz w przedszkolu, dlaczego dzieci nie mogą samodzielnie korzystać ze środków czyszczących
  • Tydzień drugi
    1.„Zakodowany obrazek”- pokoloruj obrazek według instrukcji
    2.Połącz kropki i pokoloruj obrazek
    3.Ozdób pomarańczę za pomocą goździków
    4.Naucz się na pamięć wierszyka
  • Tydzień trzeci
    1.Dokończ rysować szlaczki na bombce.
    2.Opowiedz, co widzisz na obrazku.
    3.Wymień po kolei dni tygodnia
    4.Stwórz kartkę świąteczną według instrukcji

Współpraca z rodzicami i środowiskiem

  • Konsultacje 04.12.2018r.
  • Warsztaty Bożonarodzeniowe 05.12.2018r.
  • Dostarczanie pomocy i materiałów do zabawy
  • Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom
  • Jasełka 14.12.2018r. godz. 12.15
  •  Dnia 11 grudnia 2018r. o godz. 11:00 - Koncert TOS  "Jest taki dzień…"
  • Dnia 19 grudnia 2018r. od  godz. 9:00 - Spotkanie z Mikołajem

 

 

Listopad
Powietrze wokół nas – program edukacyjny

  1. Szukamy źródeł dymu - wycieczka po okolicy
  2. Co i dlaczego dymi – rysowanie kredkami ołówkowymi,zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową  
  3. Jak się czuję, kiedy dymi papieros? – pogadanka, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
  4. Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy – nauka piosenki o Dinku
  5. Kropkowe domki - Klucz do uczenia się, Matematyka 1, sesja 5, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
  6. „Czyste powietrze wokół nas” – marsz Przedszkolaków
  • Zestaw ćwiczeń porannych
  • Znajdź sobie parę – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • Raz dwa trzy, Baba Jaga patrzy – zabawa pobudzająco – hamująca
  • Balonik- zabawa ruchowa

Muzyka wokół nas – projekt edukacyjny

Etap IRozpoczęcie projektu

Wybór tematu został ustalony po rozmowach z dziećmi.
Spisanie siatki pojęć:
Co wiemy o muzyce?
Czego chcemy się dowiedzieć o muzyce?

Etap IIRealizacja Projektu- szukanie odpowiedzi na pytania.

  1. Muzyka jest wszędzie -rozmowa na podstawie wiersza E. Zechenter - Spławińska,zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherbone
  2. Muzyką malowane – wydzieranka z kolorowych papierów do muzyki
  3. Czy w lesie mieszka muzyka ?–improwizacja muzyczno- ruchowa / spacer do parku, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherbone
  4. Kot i mysz - Klucz do uczenia się, Matematyka 1 sesja 6, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniowa,
  5. Odgłosy miasta- zabawy dydaktyczne,zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherbone
  • Zestaw ćwiczeń porannych
  • Ptaszki – zabawa orientacyjno-porządkowa
  • Spadające liście –zabawa naśladowcza
  • Zając – zabawa z elementem skoku
  • Czerwone stój – zielone idź - zabawa orientacyjno-porządkowa
  1. Co to jest muzyka?– burza mózgów, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą A. K. Kniessów
  2. Do czego służy ucho – rozmowa połączona z obserwacją
  3. Gdyby nie było muzyki to … – synektyka, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą A. K. Kniessów
  4. Pszczółki i Stokropki- Klucz do uczenia się, Matematyka 1 sesja 7, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą A. K. Kniessów
  5. Przegląd piosenki Patriotycznej- uroczystość przedszkolna
  • Zestaw ćwiczeń porannych
  • Cicho, głośno – zabawa ruchowa
  • Wolno szybko – zabawa rytmiczno-ruchowa
  • Jedno za drugim – zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa
  • Piosenkarka - zabawa ruchowo–naśladowcze
  1. „Na skrzypeczkach”– opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu 
  2. Budujemy instrument ? – konstruowanie z nieużytków, zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej
  3. Jesienna piosenka – osłuchanie się z piosenką, zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej
  4. Która ścieżka jest dłuższa?, Matematyka 1 sesja 8, zestaw zabaw ćwiczeń gimnastycznych  w formie opowieści ruchowej
  5. Wysoko -nisko – zabawy muzyczno-rytmiczne
  • Zestaw ćwiczeń porannych
  • Zatańcz ze mną - zabaw ruchowa
  • Nie zgub woreczka – ćwiczenia równowagi
  • Pająk i muchy – zabawa ruchowa
  • Wiewiórki do dziupli - zabawa bieżna

ETAP III Zakończenie projektu

  1. Sposób dokumentacji (zdjęcia, prace dzieci)
  2. Zrobienie wystawki z prac plastycznych
  3. Wyeksponowanie wszystkich materiałów zgromadzonych podczas realizacji projektu. 
  4. Sprawdzenie wiedzy dzieci  przez rozmowę na temat 
  5. Zredagowanie działań w postaci małej książeczki
  6. Zachęcenie Rodziców do aktywnego uczestnictwa w projekcie
  7. Stworzenie teatrzyku muzycznego
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metoda zadaniową – dz. powinny rozwijać motorykę dużą, łączyć muzykę z ruchem, kształtować prawidłowa postawę ciała, integruje się w grupie odczuwa satysfakcje z dobrze wykonanego ćwiczenia
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami metody W. Sherborne - dz. powinny: swobodnie wykonywać postawione przed nim zadania, poznawać własne ciało, wzmacniać pewność siebie, nawiązywać kontakt z partnerem
  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - „Tańczymy razem” - wg A. M. Kniessów – dz. powinny poprzez ruch i muzykęodzwierciedlić własną indywidualność, zaspokoić potrzebę ruchu podejmowanego wg własnych pomysłów,rozwijać sprawności ruchową, dzielić się przestrzenią z kolegą, wystukuje rytm słyszanej muzyki za pomocą butelki z kaszą, łączy ruch z muzyką
  • Zestaw ćwiczeńgimnastycznych w formie opowieści ruchowejdz. powinny: doskonalić sprawność ruchową, pobudzić wyobraźnię i ekspresję ruchową, reagować ruchem na dźwięk instrumentów muzycznych, doskonalić umiejętność relaksacji

Klucz do uczenia się Matematyka 1:
Sesja 5, Kropkowe domki
Sesja 6, Kot i mysz
Sesja 7, Pszczółki i Stokropki
Sesja 8, Która ścieżka jest dłuższa?

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego

  • Zadanie 1
    Osłuchaj się z piosenkąo Dinusiu
    Pokoloruj rysunek według kodu
    Poproś o pomoc Rodzica i wspólnie wyszukajcie z gazet, czasopism, tygodników… ilustracje, zdjęcia dotyczące źródeł dymów
  • Zadania 2 (według propozycji Rodzica)
    Narysuj szlaczek po śladzie
    Pokoloruj rysunek zgodnie z kodem
    Znajdź 10 szczegółów, którymi się różnią obrazki
    Narysuj kolce na grzbiecie jeża. Pokoloruj rysunek
  • Zadanie 3
    Odszukaj i otocz pętlą wszystkie cyfry 1.Pokoloruj pierwszy koralik, licząc od lewej strony
    Rysuj po śladzie
    Napisz cyfrę palcem po śladzie, a następnie ołówkiem na kartce
  • Zadanie 4
    Kreśl palcem po drodze samochodu do domu. Narysuj tę drogę
    Nazwij rysunki. Podziel te nazwy na sylaby
    Popatrz, w jakim porządku rozpoczęto kolorowanie kredek. Pokoloruj odpowiednio pozostałe kredki


Wizualizacja działań wg koncepcji planu daltońskiego:

  • Wizualizacja kolorów dnia - zaznaczenie kropelką aktualnego dnia tygodnia, każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor.
  • Wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności - na zegarach zaznaczone są godziny, do których trwają poszczególne działania, pod nimi znajdują się piktogramy ukazujące rodzaje aktywności i przykłady zadań wykonywanych w danym przedziale czasowym.
  • Wizualizacja listy obecności „Jestem w przedszkolu": zaznaczanie brelokiem z biedronką swojej obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci - mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku.
  • Wizualizacja kalendarza urodzin - dzieci przeanalizują kiedy, kto się urodził: w jakim miesiącu i jakiej porze roku – wyszukują osób, które jeszcze urodzin nie obchodziły 
  • Wizualizacja pracy w parach i zespołach - łączenie dzieci w pary, zespoły, poprzez zawieszanie na tablicy w odpowiednich miejscach breloków ze zdjęciami dzieci.
  • Tablica zadań - nauczyciel wybiera dwa zadanie w każdym tygodniu, z którym dzieci zapoznają się w poniedziałki.
  • Realizują je w wolnym, wybranym przez siebie czasie, po zajęciach, zabawach, które są realizowane z całą grupą. Na wykonanie zadania dziecko ma tydzień czasu. Po ukończeniu zadania dziecko pokazuje efekt nauczycielce i zaznacza ukończenie swojego zadania, pracy na tablicy, wybierając odpowiedni magnes.


Współpraca z rodzicami

•    Kontakty indywidualne
•    9.11.18 r.- Marsz przeciwko paleniu w ramach programu edukacyjnego „Czyste powietrze wokół nas”
•    Wzbogacenia kącika muzycznego
•    Angażowanie Rodziców jako ekspertów biorących aktywny udział w projekcie
•    Wycieczka – spotkanie z Organistą – termin do ustalenia
•    Spotkanie z muzykiem – termin do ustalenia
•    Wycieczka do Szkoły muzycznej – termin do ustalenia
•    Wycieczka do sklepu muzycznego – termin do ustalenia
•    Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom w przedszkolu
•    Udział w imprezach przedszkolnych, koncertach muzycznych
•    Galeria prac plastycznych – na bieżąco w kąciku dla rodziców
•     23.11.2018 r. - Przegląd piosenki patriotycznej

 

PAŹDZIERNIK 2018

Jestem Cząstką Przyrody

  1. „W poszukiwaniu jesieni”- słuchanie „Opowiadania o jesiennym liściu” Agnieszki Syguły- Bogdy; Spacer w okolicy przedszkola
  2. „Malowane Naturą”- „Ślimaki”- lepienie z plasteliny; zestaw zabaw ruchowych metodą opowieści ruchowej
  3. „Mały ekolog” – oglądanie teatrzyku na podstawie opowiadania nauczycielki; „Poważna sprawa”- nauka piosenki
  4. Klucz do uczenia się; zestaw zabaw ruchowych met. stacyjną
  5. „Wyczaruję coś z niczego”- tworzenie instrumentów z nieużytków; zestaw zabaw ruchowych z el. met. A. M. Kniessów 
  6. „Wzorowy przedszkolak segreguje śmieci”- „Ja to znam, wrzucę sam”-zabawa dydaktyczna; zestaw zabaw ruchowych metoda zadaniową
  7. „W lesie jestem gościem”- oglądanie filmu „Co to jest las?” (youtube) na tablicy multimedialnej; „Leśny krajobraz”- wydzieranie z kolorowego papieru    
  8.  „Ziemia, wyspa zielona”- nauka piosenki; malowanie farbami plakatowymi      
  9. Klucz do uczenia się; zestaw zabaw ruchowych met W.Sherborne 
  10. „Niesamowity świat fizyki”- Eksperymenty fizyczne; Zestaw Zabaw ruchowych met. zadaniową   
  11. „Leśna wycieczka”- zabawa orientacyjno-porządkowa.
  12. „Zaczarowana piłka” – zabawa z el. skoku
  13. Zestaw ćwiczeń porannych z el. utrzymania równowagi

Poznajemy Nasz Kraj

  1. „Od czego się zaczęło..?”- oglądanie teatrzyku sylwet na podstawi legendy „o Lechu, Czechu i Rusie”; zestaw zabaw ruchowych metodą zadaniową
  2. „Toruń- miasto Anioła”- „Polskie legendy-herb Torunia”- oglądanie filmu na tablicy multimedialnej; „Herb Torunia”- kolorowanie kredkami ołówkowymi
  3. „Biało- czerwoni”- Tworzenie flagi Polski z papieru i patyczków; ,,Nasze polskie ABC” nauka piosenki 
  4. Klucz do uczenia się; zestaw zabaw ruchowych met zadaniową
  5. „Palcem po mapie- Kraków”- zabawa w dramę: „Legenda o smoku wawelskim”; zestaw zabaw ruchowych metodą opowieści ruchowej  
  6. „Palcem po mapie- Warszawa”
  7. „Wars i Sawa” – słuchanie opowiadania na podstawie legendy W. Chotomskiej i ilustracji; „Syrenka” tworzenie kolażu
    „Spotkanie z Mistrzami- Wielcy Polacy”- Wysłuchanie wiersza pt. „Żelazowa wola” autorstwa Cz. Janczarskiego; Zestaw zabaw ruchowych met. R. Labana „Taniec z chustami”
  8. „Jestem  dumnym Polakiem”- W. Bełza „Katechizm polskiego dziecka”- nauka wiersza; Śpiewanie „Mazurka Dąbrowskiego”
  9. Klucz do uczenia się zestaw zabaw ruchowych met. A. M. Kniessów
  10. „Nasza piękna ojczyzna”- malowanie farbami plakatowymi; „Jesteśmy Polką i Polakiem”- nauka piosenki
  • „Wiatr i chmurki”- zabawa z elementem skrętoskłonu
  • „Sałatka owocowa”- zabawa orientacyjno-porządkowa
  • Zestaw ćwiczeń porannych kształtujący prawidłowe krzywizny kręgosłupa

„Kolorowe kredki” OPRACOWANIE PIOSENKI METODĄ DOBREGO STARTU

Klucz do uczenia się Matematyka 1 Motyle
Sesja 1 „Łamanie kodu”
Sesja 2 „Mądre pytania”
Sesja 3 „Jeden, mało, dużo”
Sesja 4 „Trzy zamki”

Realizacja Koncepcji Planu Daltońskiego

  • Utrwalanie poczucia, samodzielności, odpowiedzialności i współpracy wśród dzieci. Angażowanie dzieci do samodzielnego planowania, wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości, kształtowanie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania. Odwoływanie się do  kącików,  wizualizacji, czynności i zadań do wykonania.
  • Kontynuowanie rozwiązań organizacyjnych - wizualizacja procesu edukacyjnego: kolory dnia, lista obecności, plan dnia, kalendarz urodzin, dyżury, tablice zadań, praca w zespołach, prawa ręka, zegar i sygnalizator daltoński, tablica ,,już potrafię”

Zadania tygodnia według Planu Daltońskiego

  1. Zadanie 1. „Policz kasztany w pudełku. Ułóż kasztany w linii poziomej od lewej do prawej strony”
  2. Zadanie 2. „Odczytaj globalnie wyrazy: LAS, ZIEMIA, WODA”
  3. Zadanie dodatkowe „Wymyśl 5 sposobów na ponowne wykorzystanie butelki po wodzie”
  4. Zad.1. „W każdym rzędzie otocz pętlą zwierzę, które w rzeczywistości jest największe”
  5. Zad.2. „Narysuj wybrane zwierzę leśne.”
  6. Zadanie dodatkowe „Ułóż z materiału przyrodniczego wskazany rytm”
  7. Zad.1. „Otocz pętlą litery polskiego alfabetu”
  8. Zad.2. „Polska i Europa- rozpoznaj i dopasuj flagę”
  9. Zadanie dodatkowe „Posegreguj monety według wartości”
  10. Zad. 1. „Naucz się na pamięć swojego adresu”
  11. Zad. 2. „Rysuj ołówkiem po śladzie-ćwiczenie grafomotoryczne”
  12. Zadanie dodatkowe Zaśpiewaj hymn Przedszkola

Współpraca z rodzicami i środowiskiem:

  • 12.10.2018r. od godz. 9:00- zajęcia edukacyjne z cyklu Niesamowity Świat Fizyki.
  • 17.10.2018r.  od godz. 9:00 - spotkanie z muzyka etniczną Maroko.
  • 23.10.2018r- „Ćwiczysz ty, ćwiczę ja – to zabawa na 102!”  – zabawy  integracyjne z udziałem rodziców
  • wymiana informacji o dziecku między nauczycielką a rodzicami (zwrócenie uwagi m.in. na temat właściwego ubierania dzieci)
  • udział w akcji zbierania nakrętek
  • udział rodziców w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  • Dostarczanie pomocy i materiałów do zabawy

 

Wrzesień 2018

Witamy w przedszkolu

  • poznawanie nowego otoczenia, utrwalanie zasad obowiązujących w grupie
  • tworzenie radosnej atmosfery podczas wspólnych zabaw z koleżankami i kolegami
  • budzenie poczucia bezpieczeństwa
  • Wycieczka po obiekcie przedszkolnym - rozmowa połączona z działaniem
  • Moja grupa Elfy – rysowanie kredkami ołówkowymi, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherbone
  • Kąciki zabaw – słuchanie wiersza, zabawa muzyczno-ruchowa pt. Jestem przedszkolakiem 
  • Powitanie z Teatrem Vaska - przedstawienie teatralne, zestaw ćwiczeń gimnastycznych  metodą V. Sherbone
  • Kodeks Przedszkolaka – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji, zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg A. M. Kniessów
  • Obowiązki dyżurnych Bożena Forma– słuchanie wiersza, zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg A. M. Kniessów
  • Malowanie naturą – odbijanie stemplem
  • Mądre słowa na trudne chwile na podstawie piosenki pt. Dobre zwyczaje, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherbone
  • Zajęcia dydaktyczne w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej -  zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą V. Sherbone

Żyjmy bezpiecznie     

  1. poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego
  2. poznawanie rodzaju niebezpieczeństw jakie mogą grozić w sytuacji z obcą osobą,  
  3. wykazywanie asertywnej postawy wobec osób nieznajomych
  4. poznawanie wybranych znaków drogowych
  5. Wycieczka na skrzyżowanie 
  6. Kolorowe światła - praca plastyczno-techniczna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych – metodą zadaniową
  7. „Jak paw przez jezdnię przechodził” – J. Wasilewskiego – słuchanie wiersza, zestaw ćwiczeń gimnastycznych – metoda zadaniowa
  8. Kolorowe znaki – rozmowa na podstawie znaków drogowych 
  9. Obcym mówię nie ! – odgrywanie scenek dramowych, zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową

Kiedy wrzesień to już jesień wtedy warzyw i owoców pełna kieszeń…

  1. utrwalanie wiadomości o jesieni, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie
  2. poznawanie typowych zjawisk jakie zachodzą w przyrodzie
  3. wdrażanie do zdrowych nawyków żywieniowych
  4. Jesienny spacer – obserwacja środowiska przyrodniczego 
  5. Polska jabłkiem układana, Mazowsze – obrazy z owoców, zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej  
  6. Bal warzyw i owoców – sałatka owocowo-warzywna, zestaw ćwiczeń gimnastycznych  w formie opowieści ruchowej 
  7. Żyjmy zdrowo – spotkanie z ekspertem, zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści ruchowej
  8. Na straganie J. Brzechwa / Spiżarnia - słuchanie wiersza

Zadania tygodnia wg. Planu Daltońskiego


Przypominamy i utrwalamy  sobie wizualizację w ramach edukacji daltońskiej

  1. Wizualizacja działań wg koncepcji planu daltońskiego:
  2. Wizualizacja kolorów dnia - zaznaczenie kropelką aktualnego dnia tygodnia, każdy dzień tygodnia ma przypisany określony kolor.
  3. Wizualizacja planu dnia - zaznaczanie wskazówką realizowanej aktywności - na zegarach zaznaczone są godziny, do których trwają poszczególne działania, pod nimi znajdują się piktogramy ukazujące rodzaje aktywności i przykłady zadań wykonywanych w danym przedziale czasowym.
  4. Wizualizacja listy obecności w przedszkolu na tablicy ze zdjęciami dzieci - mobilizowanie do systematyczności i pamiętaniu o obowiązku zaznaczania się..
  5. Wizualizacja kalendarza urodzin - dzieci przeanalizują kiedy, kto się urodził: w jakim miesiącu i jakiej porze roku – wyszukują osób, które jeszcze urodzin nie obchodziły 
  6. Wizualizacja pracy w parach i zespołach - łączenie dzieci w pary, zespoły, poprzez zawieszanie na tablicy w odpowiednich miejscach breloków ze zdjęciami dzieci.
  7. Tablica zadań - nauczyciel wybiera dwa zadanie w każdym tygodniu, z którym dzieci zapoznają się w poniedziałki. Realizują je w wolnym, wybranym przez siebie czasie, po zajęciach, zabawach, które są realizowane z całą grupą. Na wykonanie zadania dziecko ma tydzień czasu. Po ukończeniu zadania dziecko pokazuje efekt nauczycielce i zaznacza ukończenie swojego zadania, pracy na tablicy, wybierając odpowiedni magnes.

Praca indywidualna

Kształtowanie poczucia przynależności do grupy
Budowanie między dziećmi relacji przez wspólne działanie

Współpraca z rodzicami

  • Kontakty indywidualne, zebranie grupowe
  • Angażowanie Rodziców w działania przedszkola
  • Zajęcia w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej Fałata
  • Udział rodziców w głośnym czytaniu dzieciom w przedszkolu
  • Udział w imprezach przedszkolnych, koncertach muzycznych wg kalendarza imprez
  • Galeria prac plastycznych – na bieżąco w kąciku dla rodziców