Nauczyciele prowadzący: Małgorzata Parnicka, Katarzyna Nowicka

LUTY


,,NASZ PRZYJACIEL WRÓBELEK”.

  1. ,,Nasi przyjaciele zza okna”  - wycieczka do pobliskiego lasku
  2. „Malowane Naturą” – malowanie piórkiem, zestaw zabaw ruchowych - metoda zadaniowa - ,,Ptaki”
  3. ,,Gawronek poznaje zimę” - teatrzyk sylwet (opowiadanie H. Zdzitowieckiej), nauka piosenki pt. ,,Lata ptaszek” 
  4. ,,Lata ptaszek po ulicy” – lepienie z plasteliny, zestaw zabaw ruchowych - metoda R. Labana
  5.  ,,Lalki i misie” -  Klucz do uczenia się, Matematyka sensoryczna I, sesja 7, gra na instrumentach (B. Straus)
  6. ,,Zabawy z Elemelkiem” - zabawa badawcza z płynami, zestaw zabaw ruchowych – metoda R. Labana
  7. ,,Spotkanie na drzewie”- stemplowanie, zestaw zabaw ruchowych – metoda zadaniowa - ,,Ptaki”
  8. ,,Elemelek zaprasza do wspólnej zabawy” - zabawa ortofoniczna, zestaw zabaw ruchowych – metoda R. Labana
  9. ,,Szary książę i kolorowa księżniczka”- Klucz do uczenia się, Matematyka sensoryczna I, sesja 8, zabawa ilustracyjna

Zabawy ruchowe i logopedyczne:

  • ,,Przelot ptaków”– zabawa z elementem biegu - obręcze
  • ,,Wróbelki” - zabawa z elementem równowagi
  • ,,Sroczka” – zabawa kontaktowo - dotykowa
  • ,,Spłoszone wróbelki” – zabawa z elementem podskoku
  • ,,Zabawy ze słomką” – ćwiczenia oddechowe
  •  ,,Zimowe rymowanki” – ćwiczenia melodyki wypowiedzi

      
Zestaw zabaw ruchowych - (metoda zadaniowa) ,,Ptaki”
Zestaw zabaw ruchowych – elementy metody gimnastyki twórczej R. Labana)

Opracowanie piosenki „Skacząca piłeczka” Metodą Dobrego Start
     


,,TORUŃ – MOJE MIASTO”.

  1. ,,Poznajemy nasze miasto” - rozmowa, zestaw zabaw ruchowych – metoda zadaniowa - woreczki
  2.  ,,Kareta z piernika” - opowiadanie nauczycielki (na podstawie utworu)
  3.  W. Chotomskiej), zestaw zabaw na świeżym powietrzu
  4. ,,Wesoły Flisaczek” - teatrzyk sylwet (,,Legendy toruńskie” – B. Frąchowski), nauka piosenki pt. ,,Toruń pachnie piernikami”
  5. ,,Piernikowe miasto” - rysowanie, zestaw zabaw ruchowych ( metoda zadaniowa – woreczki)
  6. ,,Zabawy z Flisaczkiem” - zabawa dydaktyczna według E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, zabawa muzyczno – ruchowa w formie opowieści ruchowej ,,Spacer po Toruniu”

Zabawy ruchowe i logopedyczne:

  • ,,Powódź” - zabawa z elementem wspinania 
  • ,,Flisak i żaby” - zabawa z elementem czworakowania
  • ,,Zoo” – ćwiczenia artykulatorów
  • ,,Leniuszek” – ćwiczenia żuchwy

Zestaw zabaw ruchowych - metoda zadaniowa – woreczki   
Zestaw zabaw ruchowych – na świeżym powietrzu

,,CO TO JEST POWIETRZE?”.

  1. ,,Szukamy powietrza” - zabawy badawcze, zestaw zabaw ruchowych na świeżym powietrzu
  2. ,,Czy powietrze jest czyste?” - wycieczka w pobliżu przedszkola
  3. ,,Smutny i wesoły kominek” - teatrzyk sylwet (na podstawie utworu pt. ,,O kominie, który przestał dymić”), zabawy rytmiczno – ruchowe
  4. ,,Pan dymek” – rysowanie, zestaw zabaw ruchowych – metoda W. Sherborne
  5. ,,Wieże”- Klucz do uczenia się, Matematyka sensoryczna I, sesja 9, zestaw zabaw ruchowych – metoda W. Sherborne

Zabawy ruchowe i logopedyczne:

  • ,,Przejście po kamieniach” - zabawa z elementem równowagi
  • ,,Lustrzane odbicie” - zabawa według R. Labana
  • ,,Tunel” - zabawa z elementem czworakowania
  • ,,Kostka uczuć” - zabawa integracyjna
  • ,,Kto silniejszy” – ćwiczenia usprawniające artykulatory - wargi
  • ,,Gorąca zupa” – ćwiczenia oddechowe
                       
    Zestaw zabaw ruchowych - metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne


PRACA INDYWIDUALNA

  1. rozmowy z dzieckiem w różnych sytuacjach
  2. zabawy integracyjne sprzyjające procesowi asymilacji dziecka w grupie przedszkolnej
  3. zabawy paluszkowe sprzyjające odczuwaniu odprężenia, ciepła, bliskości partnera 
  4. wyrabianie prawidłowych nawyków związanych z czynnościami samoobsługowymi
  5. rozwijanie percepcji wzrokowej – dobieranie w pary takich samych przedmiotów, odszukiwanie przedmiotów, osób na
  6. obrazkach, rozpoznawanie obrazka po opisie słownym
  7. ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie i nazywanie odgłosów, odtwarzanie prostych rytmów, tworzenie własnych
  8. ćwiczenia zmniejszające napięcie mięśniowe np. zamalowywanie całej powierzchni kartki grubym pędzlem, pęczkiem waty.
  9. utrwalenie wierszyków i piosenek
  10. swobodne wypowiedzi dzieci do kwartalnika ,,Przedszkolak”.

KONCEPCJA PLANU DALTOŃSKIEGO:
Wizualizacja kalendarza urodzin
Wizualizacja tablicy obecności – przyczepianie biedronki przy swoim zdjęciu


WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM

  • Wycieczka do pobliskiego lasku
  • Spacer w pobliżu przedszkola
  • Teatr VASKA ,,Trzy życzenia złotej rybki" - 18 lutego 2019r. o godz. 10:15 
  • Kontakty indywidualne – udzielanie informacji o sukcesach i trudnościach wychowawczych
  • Pomoc rodziców w przygotowanie zajęć i zabaw 
  • Wykonanie zdjęć dzieci przez mamę Maćka